Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності для дітей старшого дошкільного віку «Рідини навколо нас»

Про матеріал
Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності для дітей старшого дошкільного віку Тема: «Рідини навколо нас» Мета: продовжувати знайомити дітей з світом навколо нас, зокрема з рідинами, які найчастіше використовуються у побуті. Вчити дітей розуміти поняття «Щільність», використовуючи досліди. Удосконалювати та уточнювати знання дітей про властивості рідин, розширювати уявлення про змішування рідин (вода та харчовий барвник, вода і олія). Розвивати допитливість, логічне мислення, пам'ять, пізнавальну мотивацію до пошуково-дослідницької діяльності. Виховувати бажання пізнавати навколишній світ.
Перегляд файлу

Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності для дітей старшого дошкільного віку

Тема: «Рідини навколо нас»

Мета: продовжувати знайомити дітей з світом навколо нас, зокрема з рідинами, які найчастіше використовуються у побуті. Вчити дітей розуміти поняття «Щільність», використовуючи досліди. Удосконалювати та уточнювати знання дітей про властивості рідин, розширювати уявлення про змішування рідин (вода та харчовий барвник, вода і олія). Розвивати допитливість, логічне мислення, пам'ять, пізнавальну мотивацію до пошуково-дослідницької діяльності. Виховувати бажання пізнавати навколишній світ.

Матеріали: спеціальний одяг, пластикові стаканчики, ємкості, мед, вода, олія, харчовий барвник, макаронина, цвях, аспірин, пластикові пляшки з обрізаними горловинами, паперові лійки.

Попередня робота: бесіда «Рідини навколо нас», екскурсія на кухню

Хід заняття:

Привітання:

Вихователь: діти, ми з вами нещодавно відвідували харчовий блок , що ви там бачили? (відповіді дітей). Вірно, повар готує їжу: варить, смажить, парить, випікає. Для цього він використовує різні продукти. А як ви гадаєте, чого використовується найбільше? (припущення дітей, якщо діти самі не здогадуються вихователь допомагає питаннями підвести дітей до того, що це вода). Так, вода використовується при приготуванні всі страв, а ще для того щоб вимити посуд.

А тепер погляньте на малюнок, що на ньому зображено? (мама смажить котлети). А хто знає, яка речовина потрібна, щоб смажити (олія).

Отже, для приготування їжі використовують воду та олію. Ц рідини, які мають певні властивості. Пропоную відправитись до лабораторії і дослідити їх.

(діти йдуть до лабораторії)

Вихователь: діти, погляньте у вас на столах у ємкостях налиті дві рідини, розгляньте їх, будь ласка, і скажіть, що це на вашу думку. (діти розглядають і роблять висновок, що це вода та олія).

  • Вірно, а як ви дізналися? (відповіді дітей: вода прозора, без запаху; олія має колір та запах)
  • Сьогодні ми з вами будемо досліджувати таке поняття як «щільність рідин». На попередніх заняттях я вам говорила, що всі речовини складаються з молекул (показує на плакаті), а щільність залежить від того як близько молекули одна від одної знаходяться. Тобто якщо молекули міцно тримаються за ручки, то щільність буде великою, а якщо ні – то малою.
  • Тепер я до ваших рідин додам ще одну. Подивіться уважно, що це? (діти роздивляються та роблять висновок – це мед). Вірно, мед дуже корисний і цілющий, але буває небезпечним, оскільки може викликати алергічну реакцію.

Дослід 1.

Погляньте на три рідини: вода, олія та мед. Як ви гадаєте,яка з них має найбільшу щільність? (діти розглядають та роблять припущення, що це мед)

Вірно, мед має найбільшу щільність. Давайте поглянемо, що станеться, якщо до меду долити невелику кількість води. А щоб було цікавіше пропоную воду пофарбувати.  Візьміть маленькі пластикові стаканчики з водою і додайте до них харчовий барвник, який вам подобається, ретельно перемішайте. Долийте  кольорову воду через паперову лійку  до меду. Що відбувається? (відповіді дітей)

Отже, мед має більшу щільність, а вода меншу, тому рідини не змішуються і вода знаходиться вгорі.

Дослід 2.

Але ж в нас залишилась ще одна рідина – це … (олія). Пропоную обережно додати олію у вашу ємкість. (Діти беруть олію у маленькому пластиковому стаканчику і додають до ємкості). Що відбувається? (відповіді дітей)

Отже, олія не змішалася з водою та медом, тому що має найменша щільність. Погляньте яка незвичайна вежа з рідин у нас вийшла.

Фізкультхвилинка

Дослід 3

Вихователь: діти, а давайте поглянемо як будуть взаємодіяти між собою  тверді речовини та рідини. У вас на столі є залізні цвяхи, обережно опустіть їх у ємкість з рідинами. Що відбувається? (відповіді дітей), а тепер опустіть макаронину. Що сталося?

 (діти самостійно роблять висновок).

Дослід 4 «Дивовижне навколо нас»

Вихователь: а хочете стати чарівниками? Візьміть пластикові пляшки без верху і налийте до позначки олії. Тепер візьміть пластиковий стаканчик та зробіть кольорову воду, барвник оберіть самі. Додайте кольорову воду до олії. Що відбувається? (відповіді дітей).

  • Погляньте, у мене є біленька таблетка, ми будемо використовувати у досліді аспірин. Але пам’ятаємо, що  брати ліки не можна! Таблетка аспірину містить у собі багато газів. Зараз я пройду і покладу таблетку до ваших пляшок, а ви спостерігайте за тим що відбуватиметься. Вихователь кладе таблетки у кожну пляшку. (діти спостерігають). Що ви бачите? (відповіді дітей). Пропоную насолодимося такою красою перетворень (вихователь включає музику)

Вихователь: діти, вам сподобалося сьогодні у лабораторії? А який дослід сподобався найбільше? Що нового ви дізналися?

  • Вірно, речовини мають свою щільність і тому деякі змішуються, а інші – ні. Дякую вам за роботу. До зустрічі у лабораторії.

 

doc
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
1416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку