Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності для дітей старшого дошкільного віку Тема: « Ґрунт жива природа»

Про матеріал
Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності для дітей старшого дошкільного віку Тема: « Ґрунт жива природа» Мета: Познайомити дітей з ґрунтом, формувати уявлення про склад ґрунту. Показати дітям, що в ґрунті є повітря, яким дихають його мешканці. Формувати у дітей знання про взаємозв’язок та взаємозалежність ґрунту та рослин. Розвивати зв’язне мовлення, мислення, цікавість. Виховувати бережливе ставлення до природних ресурсів.
Перегляд файлу

Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності для дітей старшого дошкільного віку

Тема: « Ґрунт жива природа»

Мета: Познайомити дітей з ґрунтом, формувати уявлення про склад ґрунту. Показати дітям, що в ґрунті є повітря, яким дихають його мешканці. Формувати у дітей знання про взаємозв’язок та взаємозалежність ґрунту та рослин. Розвивати зв’язне мовлення, мислення, цікавість. Виховувати бережливе ставлення до природних ресурсів.

Матеріали: зразки ґрунту, пластикові стаканчики, схема «Склад ґрунту», лупи, пластикові стаканчики з водою, ілюстрації тваринок,які живуть у ґрунті.

Хід заняття.

Привітання.

Вихователь: діти, щоб дізнатися про що ми будемо сьогодні говорити слід відгадати загадку.

 Всіх годує, напуває, а про неї не всяк дбає. (Земля)

Вихователь: сьогодні ми з вами будемо досліджувати землю, а точніше її верхній ярус, який називається ґрунтом. У ґрунті ростуть рослини, мешкають деякі тварини. Але грунт з’явився не одразу. Хочете дізнатися як утворився грунт? (так).

Вихователь: колись дуже давно на поверхні землі знаходились каміння та скелі. Але під дією вітру, дощу, морозу та спеки вони поступово тріскались та руйнувалися. Каміння перетиралося між собою і з часом перетворилося на пісок та глину. Вітер розносив насіння рослин, які приживалися та росли, а потім  згниваючи, утворювали тонкий шар перегною. Потів в цей шар потрапляло насіння інших рослин, які теж відмирали і збільшували товщину шару чорнозему. Так і утворився родючий грунт – чорнозем. По цій землі ми з вами ходимо, а вона нас годує. Щоб більше дізнатися про грунт, ходімо до лабораторії.

(діти йдуть до лабораторії, одягають спецодяг)

Вихователь: діти, Сімка з Ноликом відправились до професора Чудакова, тому ми сьогодні будемо проводити досліди самі. Давайте повторимо правила безпечної поведінки у лабораторії:

  • Нічого не куштувати.
  • Брудними руками не торкатися обличчя та очей.
  • Без дозволу нічого не змішувати.
  • Не торкатися речовин зі спеціальним знаком.
  • Виконувати досліди після дозволу вихователя.
  • Один одному не заважати.
  • По закінченню роботи добре вимити руки.

Вихователь: молодці, отже давайте дізнаємося з чого ж складається грунт.

Дослід 1.

Перед кожним з вас стоїть пластиковий стаканчик з водою, а також грудка ґрунту. Візьміть її у руки і розгляньте. Якого кольору грунт? (чорного)

А тепер обережно покладіть грудку у воду, візьміть паличку та розмішайте воду. Тепер відставте стаканчик та спостерігайте що відбувається. (припущення та висловлювання дітей). Як бачите, на дно стакану осів пісок, вода стала мутною, тому що в складі ґрунту є глина, а на поверхні води плаває сміття, це і є перегній – рештки рослин.

Отже, грунт складається з піску, глини та перегною.

Дослід 2. «Чи є повітря у ґрунті?»

Як ви гадаєте є повітря у ґрунті? ( відповіді дітей)

Зараз ми це перевіримо. Для цього досліду нам знову потрібна прозора ємність з водою та грудка ґрунту. Покладіть грудку до води. Що ви бачите? (відповіді дітей)

Отже, ми бачимо бульбашки, які підіймаються на поверхню. Що і доводе наявність повітря у ґрунті.

Фізхвилинка.

Вихователь: діти,ми дізналися, що в ґрунті є повітря, а значить там можна жити. Яких ґрунтових мешканців ви знаєте? (відповіді дітей)

Розповідь вихователя про мешканців ґрунту з демонстрацією ілюстрацій.

 Кріт – невелика тваринка, яка мешкає на окраїнах лісу,  на полях, іноді на городах. Риє підземні ходи, щоб полювати на комах, личинок, а також для відпочинку.

Дощовий черв’як – черв’як,який все своє життя перебуває у ґрунті, харчується залишками перегною. На поверхні землі дощового черв’яка можна побачити лише під час дощу.

Мурахи – комахи, які живуть родинами в будинках-мурашниках, більша частина якого знаходиться під землею.

Польова миша – мишка,яка мешкає на полях та лугах. Нірка її в землі, виходить на поверхню вона лише вночі. Живиться корінцями рослин, залишками перегною, личинками.

Вихователь: діти, сьогодні ми дізналися більше цікавого про грунт, його цілющість та властивості. Нагадайте, які мешканці живуть у ґрунті? (відповідь дітей).

  • А як ми можемо допомогти їм зберегти грунт? Що слід для цього робити? (не забруднювати грунт сміттям, поливати чистою водою, не розпалювати багаття, не зривати рослини та не затоптувати їх)

Вихователь: молодці, ви дуже добре попрацювали сьогодні. За це вам подарунок від Землі та фіксиків – смачні та рум’яні яблучка. Але їсти ми їх будемо у групі, щоб не порушувати правила лабораторії.

Діти йдуть до групи.

 

doc
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
6483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку