Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності для дітей старшого дошкільного віку Тема: «Повітря є в оточуючих предметах і всередині нас»

Про матеріал
Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності для дітей старшого дошкільного віку Тема: «Повітря є в оточуючих предметах і всередині нас» Мета: познайомити дітей з «повітрям». Уточнювати та закріплювати знання про властивості повітря. Донести до дітей значення чистого повітря в житті всього живого. Розвивати вміння граматично правильно оформлювати висловлювання, вміння самостійно робити висновки, спостережливість, допитливість. Виховувати бажання зберегти природу.
Перегляд файлу

Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності для дітей старшого дошкільного віку

Тема: «Повітря є в оточуючих предметах і всередині нас»

Мета: познайомити дітей з «повітрям». Уточнювати та закріплювати знання про властивості повітря. Донести до дітей значення чистого повітря в житті всього живого. Розвивати вміння граматично правильно оформлювати висловлювання, вміння самостійно робити висновки, спостережливість, допитливість. Виховувати бажання зберегти природу.

Матеріали: повітряні кульки, лист від Нолика, поліетиленові мішечки, фольга, прозорі ємкості з кришками, пластикові стаканчики, коктельні трубочки, картки для гри.

Хід заняття:

Привітання.

Вихователь: малята, давайте подаруємо наші посмішки усім, щоб гарний настрій був в усіх протягом дня.

  • Коли я сьогодні йшла до дитячого садочка, зустріла Нолика, а він мені подарував оці кульки і сказав передати їх вам. Я і досі не розумію навіщо, може ви мені допоможете. (вихователь тримає у руках три повітряні кульки)
  • Діти, що це за кульки? (повітряні кульки)
  • А чому їх так називають? (відповіді дітей).

Вихователь: погляньте, а всередині кульки щось є. як нам дістати папірець? (припущення дітей). Діти, а давайте спустимо кульку, можливо так зможемо дістати. ( діти спускають кульку). Ой, а кулька втратила свою форму та красу. Як ви гадаєте чому? (відповіді дітей). Вірно, оскільки ми спустили повітря, що було в кульці, вона втратила форму. А ось і папірець я дістала. Тут записка. (вихователь читає)

«Привіт, дітки. Це я вам надіслав такі гарні повітряні кульки. Як ви здогадалися всередині кульки повітря. Воно скрізь: є в предметах, в живих істотах, у грунті. Я пропоную вам відправитися до лабораторії і дізнатися якнайбільше  про повітря за допомогою дослідів. Бажаю вам успіхів і будьте уважними. А хто буде найуважнішим отримає ці кульки у подарунок.

                                              Ваш друг Нолик»

Вихователь: ну що, ви готові вирушити до лабораторії? (так) (діти під музику йдуть до лабораторії)

Вихователь: діти, а хто може мені сказати чи потрібне повітря людям? (відповіді дітей). Так повітря потрібне не лише людині, а й всім живим істотам щоб дихати. Хочу вам розповісти маленький секрет, людина без їжі може прожити 5 тижнів, без води – до 5 днів, а от без повітря – не більше 5 хвилин.

Давайте за допомогою дослідів дізнаємося ще більше про повітря.

  • Погляньте, будь ласка, на дошку, що ви там бачите? ( на дошці картинка, на якій зображені очі).

Дослід 1. «Чи можемо ми побачити повітря?»

Діти, погляньте навколо себе, вгору, вниз, праворуч, ліворуч. Чи бачите ви повітря? (ні)

А зараз я пропоную вам взяти поліетиленові мішечки, підняти їх на головою та різко опустити донизу. Зав’яжіть мішечки. Що ви бачите всередині? (нічого)

А чи змінив свою форму мішечок? Який він став? (відповіді дітей)

Отже, повітря наповнило мішечок і він змінив форму, став пружним. Таким чином, повітря не має кольору і ми його не бачимо.

Дослід 2 «Чи може повітря говорити?»

Пропоную вам взяти папірці фольги та подути на них, чуєте звук? ( повітря утворює вібрацію фольги і виходить звук)

А зараз візьміть дудочки, подуйте. Що вийшло? ( відповіді дітей)

А де ще можна почути повітря?  (вітер, пилосос)

Отже, повітря можна почути, звук який ми чуємо – це рух повітря.

Фізкультхвилинка.

Дослід 3 « Важке чи легке повітря?»

Для цього досліду візьміть пусту ємкість налийте туди води десь до половини і закрийте ємкість кришкою. Що ви бачите? (Відповіді дітей)

Так діти, між кришкою та водою залишилося повітря. А якщо перехилити ємкість, що станеться? (відповіді дітей)

Отже, повітря легке і завжди прагне на поверхню. Повітря легше води.

А зараз перевіримо чи є повітря всередині вас. Як ви гадаєте є повітря у вас всередині організму? ( припущення дітей)

Дослід 4. «Чи є повітря всередині нас?»

Візьміть пластикові стаканчики, налийте до половини води, трубочки вставте у стаканчик і подуйте у неї. Що спостерігаєте? (відповіді дітей)

Так, на поверхні води утворюються повітряні бульбашки, це і доводить, що всередині живих організмів є повітря.

Вихователь: молодці, що ви дізналися про повітря? (відповіді дітей). А щоб закріпити знання, давайте пограємо у гру. Я для вас приготувала карточки різного кольору: жовту та синю. Я буду говорити твердження, якщо ви згодні зі мною, піднімаєте жовту карточку, а якщо ні – то синю.

Повітря є навколо нас. (так – жовта)

Повітря має сірий колір. ( ні – синя)

Повітря невидиме (так – жовта)

Повітря можна скуштувати (ні – синя)

Повітря потрібне для дихання (так – жовта)

Повітря легше за воду. (так – жовта)

Без повітря людина може жити тиждень (ні – синя)

Вихователь: молодці, ви гарно засвоїли матеріал. А щоб ніхто не ображався, ми з Сімкою вирішили всім вам подарувати кульки, які ви надуєте своїм повітрям. Тож давайте повертатися у групу. До зустрічі.

 

 

doc
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
1155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку