Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності для дітей старшого дошкільного віку Тема: «Незвичайний пісок»

Про матеріал
Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності для дітей старшого дошкільного віку Тема: «Незвичайний пісок» Мета: Познайомити дітей з властивостями та якостями піску, його виникненням; удосконалювати вміння дітей проводити лабораторні досліди. Розвивати кмітливість, спостережливість, дрібну моторику рук, вміння порівнювати, робити висновки. Збагачувати словниковий запас дітей. Виховувати цікавість до об’єктів неживої природи.
Перегляд файлу

Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності для дітей старшого дошкільного віку

Тема: «Незвичайний пісок»

Мета: Познайомити дітей з властивостями та якостями піску, його виникненням; удосконалювати вміння дітей проводити лабораторні досліди. Розвивати кмітливість, спостережливість, дрібну моторику рук,  вміння порівнювати, робити висновки. Збагачувати словниковий запас дітей. Виховувати цікавість до об’єктів неживої природи.

Матеріали: Ємність з піском, лупа, склянка з водою, невелика пуста ємність, чарівний мішечок.

Хід заняття.

  1. Привітання.

Вихователь. Дітки, сьогодні ми з вами поговоримо про корисну копалину, з якою ви добре знайомі. Більш того ви дуже любите гратися з нею. Допоможе нам дізнатися що це – «Чарівний мішечок». По черзі просуньте руку та спробуйте вгадати, що там знаходиться на дотик. ( діти висловлюють свої припущення)

  • Давайте подивимося чи вірні ваші припущення. (діти розглядають мішечок, в якому знаходиться пісок)
  • Діти, а хто мені може сказати, що таке пісок? (відповіді дітей)
  • Так, пісок це корисна копалина, яка широко використовується людьми у різних галузях.
  • Діти, а як ви гадаєте, пісок це жива чи нежива природа? Чому? ( відповіді дітей: нежива, не росте, не дихає.

Вихователь: пропоную вам переглянути ілюстрації та назвати де зустрічається пісок.

(перегляд ілюстрацій: морський берег, пустеля, будівництво, дитячі майданчики, будівництво доріг, пожежні на пожежі)

  • А чи знаєте ви, що пісок це шматочки камню та мушлів. Каміння та морські мушлі, вапняк під впливом вітру та дощу руйнується і утворюється – пісок.
  • Я вам пропоную відправитися до нашої лабораторії та дізнатися ще більше про пісок

(діти під музику йдуть до лабораторії)

Вихователь: діти, давайте одягнемо спецодяг та повторимо правила безпечного поводження у лабораторії:

  1. Неможна торкатися руками до очей, обличчя – найдрібніші піщинки можуть потрапити в очі;
  2. Неможна витирати руки об одяг;
  3. Обтрушувати руки слід над столом.
  4. Після роботи потрібно руки вимити з милом.

Вихователь: правила ви пам’ятаєте, тож давайте приступати до лабораторних досліджень.

Дослід 1.

  • Напроти вас в тарілочках є пісок. Якого він кольору? (жовтий, світло-жовтий, золотистий)
  • А тепер візьміть пісок у руку, потріть його. Що ви помітили? Який пісок? (сухий, сипучий).

Вихователь: як ви помітили сухий пісок сипучий. Погляньте, що я вам принесла, хто знає що це? ( вихователь демонструє дітям пісочні часи). Так, це пісочні часи, в яких використовують пісок для виміру певного часу.

Дослід 2. Давайте візьмемо лупи і розглянемо з чого складається сухий пісок. Діти розглядають пісок, висло вловлюють власні думки.

Отже, пісок складається з маленьких піщинок, напівпрозорих та легких.

Дослід 3. «Мокрий пісок»

Діти у вас в пластикових стаканчиках насипаний пісок. Нахиліть обережно стакан, що ви спостерігаєте? (пісок пересипається). А зараз я пропоную вам долити у пісок води, але потихеньку. Що відбувається? (пісок поглинає воду)

Яким став пісок? (мокрим, темнішого кольору). А чи пересипається мокрий пісок як сухий? Чому? (відповіді дітей).

Отже, пісок поглинає воду і стає важчим.

Вихователь: діти, пропоную вам трішки відпочити та перетворити на деякий час у маленькі піщинки.

Фізкультхвилинка

Ми малесенькі піщинки,

Весело кружляємо.

Ми малесенькі піщинки,

Жваво ми танцюємо.

А як станем у кружок

Створимо пісок.

Вихователь: діти, а чи знаєте ви, що на пісочку можна малювати і самим піском теж. Є техніка малювання піском, коли на склі,яке підсвічується знизу, створюються сюжети за допомогою піску. Тож пропоную і вам стати художниками і створити свої пісочні картини. (Діти малюють піском на склі, створюючи свої образи та картини)

Вихователь: молодці, ви гарні картини створили, я їх сфотографую і ми вкладемо їх до нашого альбому. Чи сподобалось вам сьогодні у лабораторії? Що нового ви дізналися? А зараз нам час повертатися до групи. До зустрічі у лабораторії Фіксиків.

 

doc
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
3212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку