Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності для дітей старшого дошкільного віку
Тема: «Незвичайний пісок»
Мета: Познайомити дітей з властивостями та якостями піску, його виникненням; удосконалювати вміння дітей проводити лабораторні досліди. Розвивати кмітливість, спостережливість, дрібну моторику рук, вміння порівнювати, робити висновки. Збагачувати словниковий запас дітей. Виховувати цікавість до об’єктів неживої природи.
Матеріали: Ємність з піском, лупа, склянка з водою, невелика пуста ємність, чарівний мішечок.
Хід заняття.
Вихователь. Дітки, сьогодні ми з вами поговоримо про корисну копалину, з якою ви добре знайомі. Більш того ви дуже любите гратися з нею. Допоможе нам дізнатися що це – «Чарівний мішечок». По черзі просуньте руку та спробуйте вгадати, що там знаходиться на дотик. ( діти висловлюють свої припущення)
Вихователь: пропоную вам переглянути ілюстрації та назвати де зустрічається пісок.
(перегляд ілюстрацій: морський берег, пустеля, будівництво, дитячі майданчики, будівництво доріг, пожежні на пожежі)
(діти під музику йдуть до лабораторії)
Вихователь: діти, давайте одягнемо спецодяг та повторимо правила безпечного поводження у лабораторії:
Вихователь: правила ви пам’ятаєте, тож давайте приступати до лабораторних досліджень.
Дослід 1.
Вихователь: як ви помітили сухий пісок сипучий. Погляньте, що я вам принесла, хто знає що це? ( вихователь демонструє дітям пісочні часи). Так, це пісочні часи, в яких використовують пісок для виміру певного часу.
Дослід 2. Давайте візьмемо лупи і розглянемо з чого складається сухий пісок. Діти розглядають пісок, висло вловлюють власні думки.
Отже, пісок складається з маленьких піщинок, напівпрозорих та легких.
Дослід 3. «Мокрий пісок»
Діти у вас в пластикових стаканчиках насипаний пісок. Нахиліть обережно стакан, що ви спостерігаєте? (пісок пересипається). А зараз я пропоную вам долити у пісок води, але потихеньку. Що відбувається? (пісок поглинає воду)
Яким став пісок? (мокрим, темнішого кольору). А чи пересипається мокрий пісок як сухий? Чому? (відповіді дітей).
Отже, пісок поглинає воду і стає важчим.
Вихователь: діти, пропоную вам трішки відпочити та перетворити на деякий час у маленькі піщинки.
Фізкультхвилинка
Ми малесенькі піщинки,
Весело кружляємо.
Ми малесенькі піщинки,
Жваво ми танцюємо.
А як станем у кружок
Створимо пісок.
Вихователь: діти, а чи знаєте ви, що на пісочку можна малювати і самим піском теж. Є техніка малювання піском, коли на склі,яке підсвічується знизу, створюються сюжети за допомогою піску. Тож пропоную і вам стати художниками і створити свої пісочні картини. (Діти малюють піском на склі, створюючи свої образи та картини)
Вихователь: молодці, ви гарні картини створили, я їх сфотографую і ми вкладемо їх до нашого альбому. Чи сподобалось вам сьогодні у лабораторії? Що нового ви дізналися? А зараз нам час повертатися до групи. До зустрічі у лабораторії Фіксиків.