Конспект заняття з пошуково-дослідницької діяльності «Юні дослідники»

Про матеріал
Мета: розширити знання дітей про воду, пояснити на дослідах її властивості ( колір, смак, запах, текучість, розчиняє речовини); знати та називати ознаки( чиста, брудна, крапає, розтає); розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, спостережливість, уміння самостійно робити висновки; виховувати допитливість, уважність, бережне ставлення до води.
Перегляд файлу

Конспект заняття

 з пошуково-дослідницької діяльності

 «Юні дослідники»

 

Мета: розширити знання дітей про воду, пояснити на дослідах її властивості ( колір, смак, запах,  текучість, розчиняє речовини); знати та називати ознаки( чиста, брудна, крапає, розтає); розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, спостережливість, уміння самостійно робити висновки; виховувати допитливість, уважність, бережне ставлення до води.

Матеріал: склянки з водою, ложки, тарілки, сіль, цукор, гуаш, каміння, цвяхи, пір’я, паралон, ефірна олія, пензлик, трубочки.

Попередня робота: проводилися спостереження за водою, діти гралися в ігри, проводилася дослідницька робота з дітьми.

 

Хід заняття

Дітки мої гарненькі,

Розумненькі та рідненькі.

До гостей ви поверніться,

 Привітайтесь, посміхніться.

Та пошліть їм в подарунок

Повітряний поцілунок!

( звучить запис дощу)

- Що це? Як ви здогадалися?

- З якої хмари іде дощ?

- Якого кольору бувають хмаринки?

- Де живуть хмарки?

- Яку користь приносить дощ?

- Коли дощ небезпечний?

Іди, іди, дощику,

Зварим тобі борщику,

В полив’янім горщику

Та поставим на печі,

Щоб не з’їли комарі!

- Як гарно співали дітки, дощик закликали!

( з’являється хмаринка)

- Чомусь вона сумна… Що сталося?

Хмарка йшла на іменини

До сестриці, до хмарини.

В подарунок дощ несла

Й ненароком розлила.

Стала хмарка сумувать –

Як гостинчик позбирать?

- Не сумуй, хмаринко, діти тебе в біді не залишать! Ми на казковому потязі вирушимо в чарівну країну хмар та попросимо у них по краплинці для хмаринки. Запрошую вас усіх в казковий потяг: часу не втрачаємо, в дорогу вирушаємо!

Наш поїзд рушає,

Вагони біжать.

А в поїзді нашім

 малята сидять.

А ось і зупинка –

Пора нам вставать.

Для хмарки краплинки

Ми будем шукать.

- Як тут незвично – багато хмаринок, дує легенький вітерець.

Вітер, вітер, вітерець!

Ой який ти молодець!

Вій - но швидше ти сюди,

До хмаринок нас неси.

- Завітали ми до хмаринки – Холодинки. Вона поділиться з дітками краплинкою, але спочатку потрібно виконати завдання.

В небі хмарка пропливала,

Білий пух порозсипала

Він на землю тихо ліг,

Називають його ( сніг)

- Який на дотик сніг? Чому взимку із хмари іде сніг? Що станеться зі снігом, коли помістити його в тепло? Ось переконаємося.

Дослід: в миску зі снігом наливаю теплу воду – сніг розтає.

Висновок: сніг в теплі розтає.    

 

- Ось і є в нас одна краплинка, вирушаємо до наступної хмаринки.

- Зустрічає нас хмаринка – Намистинка. Просто так не хоче нам краплинку давати, а запрошує вас погратися з водичкою.

Дослід: діти переливають воду з однієї склянки в іншу, дують в трубочки.

Висновок: вода – це рідина, через неї проходить повітря.  

 

Поділилася своєю краплинкою з дітками хмаринка – Намистинка і дітки вирушили далі.

Вітер віє, повіває,

Діток швидше підганяє.

- А ось і хмаринка - Запашинка, яка пропонує вам понюхати воду. Є запах?

Пахнуть в полі ніжно квіти,

А дитинством пахнуть діти.

Пахнуть пиріжки в бабусі,

Смачний борщ пахне в матусі.

А водичка пахне як?

Ми понюхали – ніяк!

( додаємо кілька крапель масла фіалки)

  •       А зараз відчули запах? Що ви уявили? Глибоко вдихаємо цей приємний запах. Уявляємо, що ми на галявині чарівних квітів ( звучить ніжна мелодія).
  •       Якою квіткою ти себе уявляєш? Чим вона тобі подобається? Чи можуть рослини жити без води? Що може з ними статися?

Висновок: вода не має запаху.

 

Фізкультурна хвилинка

Сонце спить, небо спить,

Навіть вітер не шумить.

Рано – вранці сонце встало,

Всіх промінням привітало.

Хмара сонечко закрила,

Дрібні слізки розгубила.

Ми ті слізки пошукаєм,

У травиці позбираєм.

Та поллють малята квіти,

Щоб пахучим було літо.

Дощик ллє, краплинки в полі

Напувають трави вволю –

Наші дітки підростають,

Про природу вони дбають.

 

- Поділилася  краплинкою з дітками і хмаринка – Запашинка, а ми вирушаємо в гості до хмаринки – Грайлинки. Уважно розглянемо воду в скляночках. Якого кольору вода? ( кладуть під склянку з водою паперову квіточку).

  • Бачите ви квітку?
  • Як ви думаєте, чи може вода змінювати колір? Переконаємося 

( додаємо фарбу).

  • Змінився колір води у скляночці?

Висновок: вода прозора, змінює колір.

 

Хмаринка – Грайлинка теж поділилася крапелькою з нами.

Вирушаємо далі, до хмаринки – Солодинки.

Тут водичка – справжнє диво,

Не прожити без води.

З нею ми завжди щасливі,

З нею в нас нема біди.

- Діти, ви куштували воду? Яка вона на смак? (додають сіль і цукор)

- А зараз? Яку страву можна приготувати в солоній воді? З солодкої води?

Висновок: вода без смаку, в ній розчиняються сіль і цукор.

 

- Як багато краплин ми вже позбирали, залишилося завітати в гості до хмаринки – Дослідинки.

     Вітерець, лети сюди,

Нам швиденько поможи!

Дітки крапельки збирають

І хмаринку виручають!

- Ми в гостях у хмаринки – Дослідинки. Вона пропонує нам погратися у гру «Тоне – не тоне».

Дослід: діти у воду кидають різні предмети і визначають, які тонуть, а які – ні.

  • Як потрібно берегти ріки, озера, ставки?
  • Як берегти воду вдома?

Якби на всьому світі

Не стало вмить води,

То не було би більшої

Для всіх людей біди!

Щоб чиста та цілюща

Вода була завжди –

Потрібно усім людям

Водицю берегти!

 

Хмаринка дякує усім діткам за допомогу, сяє сонечко, всім стало весело і приємно. Хмаринка дарує діткам чарівні бульбашки.

Чудово час ми провели,

Про воду вам розповіли.

Природу будем зберігати.

Шанувати і не ображати.

 

- Сідаємо всі в чарівний потяг і вирушаємо додому.

 

docx
Додано
21 жовтня 2021
Переглядів
2991
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку