Мета: подати учням нові й поглибити вже існуючі знання та навички у сфері правового виховання та юридичної освіченості; розвинути уміння практично застосовувати свої знання та навички; виховати потяг до поглиблення своїх правових знань, сприяти профілактиці правопорушень, поширенню правової культури та освіченості в учнівському середовищі
Обладнання: столи і стільці для команд та журі, картки із завданнями, аркуші паперу та олівці, секундомір.
Форма проведення: змагання між командами 9-11 класів.
Готуючись до гри, учням дають завдання:
1.Створити команди, в яких повинні бути представники від усіх класів.
2.Дати їм назви, обрати капітанів, придумати девіз.
3.Підготувати прислів'я, вислови відомих людей на правознавчу тему.
4.Підготувати капітанам промову.
Хід заходу
1-й ведучий: Добрий день, дорогі друзі!
2-й ведучий: Ми раді вітати всіх, хто зібрався у цьому залі – юних правознавців.
1-й ведучий: Мабуть, усі ви погодитесь, що закон грає важливу роль у нашому житті.
2-й ведучий: Нам важливо знати свої права, щоб їх захищати, але й знати свої обов'язки, законодавчі норми, адже, як вам відомо, незнання законів не звільняє від відповідальності.
1-й ведучий: І сьогодні у нашому залі зібралися юні правознавці, на яких чекають нелегкі випробування їх знань і вміння орієнтуватися у світі законів.
2-й ведучий: Як і на кожному солідному конкурсі, ваші знання оцінюватиме компетентне журі_________________________________________________.
Мета: подати учням нові й поглибити вже існуючі знання та навички у сфері правового виховання та юридичної освіченості; розвинути уміння практично застосовувати свої знання та навички; виховати потяг до поглиблення своїх правових знань, сприяти профілактиці правопорушень, поширенню правової культури та освіченості в учнівському середовищі
Обладнання: столи і стільці для команд та журі, картки із завданнями, аркуші паперу та олівці, секундомір.
Форма проведення: змагання між командами 9-11 класів.
Готуючись до гри, учням дають завдання:
Хід заходу
1-й ведучий: Добрий день, дорогі друзі!
2-й ведучий: Ми раді вітати всіх, хто зібрався у цьому залі – юних правознавців.
1-й ведучий: Мабуть, усі ви погодитесь, що закон грає важливу роль у нашому житті.
2-й ведучий: Нам важливо знати свої права, щоб їх захищати, але й знати свої обов’язки, законодавчі норми, адже, як вам відомо, незнання законів не звільняє від відповідальності.
1-й ведучий: І сьогодні у нашому залі зібралися юні правознавці, на яких чекають нелегкі випробування їх знань і вміння орієнтуватися у світі законів.
2-й ведучий: Як і на кожному солідному конкурсі, ваші знання оцінюватиме компетентне журі_________________________________________________.
1-й ведучий: Ну а розпочнемо ми традиційно – із знайомства з командами.
Представляється капітан команди, члени команди, команда виголошує свій девіз (5 балів)
Вправа – розминка «Ливарпамен» (не зараховується, як конкурс)
Проводить вчителя, який залишає у командах різну кількість гравців і просить вишикуватися в дві колони. Потім він дає маркер першому гравцеві в кожній команді та пропонує почати гру. Певна річ, група буде розгубленою через відсутність вказівок. Через деякий час психолог поступово пояснює окремі правила гри, говорячи ,що маркер треба спочатку передати в кінець колони, а потім повернути його назад. Виграє команда, яка закінчує передачу предмета першою. Команди починають, але психолог їх зупиняє, сказавши, що вони не дотримуються правил гри. Маркер слід через ліве плече. Гравці починають обурюватися ,що їм нічого не казали про це. Після чергового старту гра зупиняється і дається нове правило (повертатися до сусіда, що стоїть позаду, а потім віддавати маркер). Коли «переможці» оголошені, більшість учасників обурені перебігом гри.
Обговорення:
2–й ведучий: Друзі, ви переконалися, у важливості правил законів, а наступний конкурс покаже, як ви їх знаєте. Він буде проходити за принципом брейн-рингу: короткі чіткі запитання – короткі чіткі відповіді, на обміркування яких ви матимете 30 секунд. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Якщо команда не дає правильну відповідь на поставлене запитання, то цей шанс передається команді суперників.
Питання для брейн-рингу:
1-й ведучий: Людське суспільство в усі часи приділяло велику роль питанням права, хоч погляди на нього часто змінювалися.
2-й ведучий: Наступний конкурс «Крилата фраза» покаже, наскільки команди знають прислів’я, приказки, афоризми відомих людей на правознавчу тематику
Команди по черзі, не повторюючись, називають крилаті фрази. За кожну – 1 бал.
1-й ведучий: Чисельні правопорушення трапляються, на жаль, не лише в повсякденному житті, а й у казках.Пригадайте казку «Попелюшка». Якщо її уважно проаналізувати, то можна помітити порушення багатьох прав героїні (Право на шанування її гідності, свободу й особисту недоторканність, невтручання в особисте життя, свободу думки й слова, володіння її користування своєю власністю, відпочинок, вільний вибір праці й отримання зарплати,рівні можливості (порушували мачуха та її доньки); право на батьківське піклування та утримання (порушував батько); право на свободу пересування та вільний добровільний вступ у шлюб (порушував принц).
2-й ведучий: Подібні приклади є в багатьох інших відомих творах. І в наступному конкурс ви маєте обрати правильну юридичну оцінку казкових ситуацій.
Команда обирає по 5 завдань із «чарівного мішечка». Правильна відповідь на кожне – 1 бал.
1. Казка Г.Х. Андерсена "Дюймовочка". Який злочин учинили проти Дюймовочки окремі персонажі цієї казки?
а) шахрайство;
б) вбивство;
г) викрадення;
д) розбій.
2. Мультфільм "Ну постривай!" Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби і кидаючись у погоню за Зайцем?
а) так;
б) ні;
в) у нього не було іншого виходу.
3. Казка О. Толстого "Золотий ключик". Які персонажі займалися у казці шахрайством?
а) пудель Артемон і папа Карло;
б) Буратіно і Мальвіна;
в) кіт Базиліо і лисиця Аліса.
4. Чи скоював якесь правопорушення кіт у чоботях?
а) так;
б) ні;
в) залежно від того, під яким кутом зору подивитися.
5. Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василини Прекрасної?
а) канібалізм;
б) шахрайство;
в) викрадення;
г) розбій;
д) хуліганство;
е) вбивство.
6. Чи порушив закон Буратіно своїм небажанням учитися і втечею з дому?
а) ні;
б) так;
в) це
7. Казка Г.Х, Андерсена "Снігова Королева". Який злочин учинила Снігова Королева?
а) хуліганство;
б) шахрайство;
в) розбій;
г) викрадення;
д) вбивство.
8. Хто з тварин у казці "Колобок" учинив найнебезпечніший злочин?
а) вовк;
б) лисиця;
в) ведмідь;
г) слон.
9. Що необхідно казковому персонажу Змію Гориновичу?
а) знати правила дорожнього руху, мати посвідчення водія;
б) кулінарні рецепти;
в) дотримання правил пожежної безпеки, вогнегасник;
г) знати правила польотів і мати посвідчення пілота.
10. Казка "Вовк і семеро козенят". Який злочин учинив вовк?
а) хуліганство;
б) шахрайство;
в) викрадення;
г) вбивство з канібалізмом.
1-й ведучий: Ви трішки потренувалися на казках, а зараз завдання складніше – «Школа юних правознавців».
2-й ведучий: Вам пропонується по ситуації, як треба розв’язати. Повний аналіз – 3 бали. Час на обговорення – 2 хвилини.
6) Замість того, щоб піти до школи, учень 7 класу Петренко Ігор Степанович, 2001 р. н., пішов на територію місцевого сільгосппідприємства, на МТФ № 2, і пошкодив там два редукторні двигуни з метою заволодіння кольоровим металом із наявних двигунів. Хто буде відповідальним за це правопорушення?
а) педагогічний колектив школи;
б) директор школи і класний керівник 7 класу;
в) батьки Петренка І. С;
г) сам Петренко І. С;
д) батьківський комітет школи;
е) завфермою та сторож підприємства.
{в. До 14років за дитину несуть відповідальність батьки)
7) Громадянин Степанченко Олег Гаврилович, 4 жовтня 1999 р. н., був затриманий 18 жовтня 2013 р. за те, що 2 жовтня 2013 р. побив вуличні ліхтарі та два віконних скла в будинку № 41 по вул. Перемоги. Чи буде Степанченко О. Г. притягнутий до кримінальної відповідальності? (Ні, людина кримінальне відповідальна з 14 років, а Степанченку О. Г. на момент скоєння злочину було лише 13років, тому він може притягуватися лише за адміністративним кодексом.)
1-й ведучий: Конкурс плакатів.
Розгляньте плакат, спробуйте за 15 хв створити свій оригінальний плакат, який би ілюстрував хоча б одне із прав дітей (7 балів)
2-й ведучий: Поки команди малюють, капітани мають виступити із заздалегідь підготовленою промовою «Навіщо нам дотримуватися законів» або “Якого захисту та яких прав потребують діти”. (5 балів)
1-й ведучий: Що ж, наше змагання довело, що обидві команди добре знають Конституцію та Закони України, права, свободи та обов'язки громадян і не допустять їх порушень.
2-й ведучий: А ми просимо журі підбити підсумки всієї гри та оголосити переможця.
Журі підводить підсумок.
Нагородження призами переможців