Правовий брейн-ринг
«На терезах Феміди»
Мета:виховувати в школярів зацікавлення щодо правових знань, популяризувати правові закони, формувати правову культуру школярів, виробляти навички правомірної поведінки, підвищення зацікавленості та інтересу молодого покоління до правових знань.
Іскрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів,
філія Ганнівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Підготувала: Баранько Т.В., вчитель історії
та правознавства
Правовий брейн-ринг
«На терезах Феміди»
Мета: виховувати в школярів зацікавлення щодо правових знань, популяризувати правові закони, формувати правову культуру школярів, виробляти навички правомірної поведінки, підвищення зацікавленості та інтересу молодого покоління до правових знань.
Обладнання: музичний супровід, картки
У турнірі беруть участь 2 команди по 4 учасники
Вступ
1-й ведучий: Добрий день, дорогі друзі!
2-й ведучий: Добрий день!
1-й ведучий: Ми раді вітати сьогодні юних правознавців.
Мораль і Право, Право і Закон –
Рушійні сили для життя людини.
А їх знання надасть нам вірний тон
І розвиток держави України.
Учитель: - Ми живемо в Україні, ми є громадянами України, маємо право знати закони нашої держави та обов’язки їх виконувати. У другому розділі Конституції України, який декларує права та обов’язки людини і громадянина, є такі слова: «Незнання закону не звільняє від юридичної відповідальності». Саме тому ми повинні знати та виконувати ці закони
Ведучий 2: Людина від народження наділена правами, а з часом у процесі життя, після досягнення встановленого законом віку, набуває здатності мати обов’язки і нести відповідальність за свої дії.
Ведучий 1: Однак запам’ятайте: поряд з вами живуть люди, які також мають права. Тому реалізовувати свої права, не порушуючи при цьому прав та інтересів інших – це своєрідне мистецтво. Досягти такого балансу можливо не тільки завдяки високій правовій свідомості і грамотності, а перш за все тоді, коли ти в своїх діях керуєшся совістю, порядністю, людяністю, добрими намірами, чесністю,повагою до оточуючих.
Вчитель: Любі мої вихованці! Нині Україна просувається по шляху побудови правової держави. У цей період важливим є формування у народу нового правового мислення, набуття знань про життєво необхідні закони і про вміння використовувати їх у повсякденному житті.
Ви не повинні бути осторонь, оскільки молодь – це та сила,яка в змозі здійснити перетворення на краще і забезпечити більш справедливе майбутнє держави.
І сьогодні на вас чекає захоплююча гра – це правовий брейн – ринг.
Ведучий 1-й: Команди готові? Тому зараз на сцену я запрошую команду правознавців «Праволюби».
Представляється капітан команди, члени команди, команда виголошує свій девіз: «Як світло денне, нам потрібне право, бо без законів не живе держава!»
Ведучий 2-й: А я запрошую команду правознавців «Феміда».
Представляється капітан команди, члени команди, команда виголошує свій девіз: «Щоб спокійно в світі жити, із законом треба нам дружити!»
Звучить музика, команди займають свої місця.
Ведучий 1- й: Для того, щоб визначити в якій послідовності команди будуть стартувати вам необхідно пройти конкурс «Шифрувальник»
Перед вами зашифроване слово, яка команда першою розшифрує слово, в такій послідовності і буде отримувати завдання.
Птах, якого бояться злочинці України ?
А Б В |
Г Д Е |
Ж З І |
К Л М |
Н О П |
Р С Т |
У Ф Х |
Ц Ч Ш |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1 2 6 4 7 6 ( Беркут )
Ведучий 1-й: Наш перший конкурс буде проходити за принципом брейн-ринга: короткі чіткі запитання – короткі чіткі відповіді, на обміркування яких ви матимете 30 секунд. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Якщо команда не дає правильну відповідь на поставлене запитання, то цей шанс передається команді суперників.
І тур Юридичний марафон Для капітанів
Командам по черзі задають питання, кожна правильна відповідь 1 бал.
1. Гімназія, школа – це юридична чи фізична особа.
2. Адміністративне порушення – проступок чи злочин?
3. Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою?
4. Вчинення правопорушення у стані сп’яніння пом’якшує
чи обтяжує вину?
5. Продаж наркотичних засобів – це адміністративна
чи кримінальна відповідальність?
6. Безквитковий проїзд у транспорті – це адміністративна чи матеріальна
відповідальність?
7. Пошкодження столу у школі – це дисциплінарна чи
матеріальна відповідальність?
8. Крадіжка державного майна – це матеріальна
чи кримінальна відповідальність?
9. Запізнення на урок - це адміністративна
чи дисциплінарна відповідальність?
10. Несплата комунальних послуг – це матеріальна
чи адміністративна відповідальність?
11. Поява на роботі у нетверезому стані – це дисциплінарна чи
адміністративна відповідальність?
12. Пошкодження бібліотечної книги – це дисциплінарна
чи матеріальна відповідальність?
13. За ухилення від військової служби настає кримінальна чи
адміністративна відповідальність?
14. За порушення правил для пішоходів несуть кримінальну
чи адміністративну відповідальність?
15. Проникнення в чужий сарай і викрадення автомобілю – це
кримінальна чи матеріальна відповідальність?
16. Група учнів зрубала в парку ялинку – це кримінальна
чи адміністративна відповідальність?
17. Неповнолітній відбирає у дітей гроші – це адміністративна
чи кримінальна відповідальність.
18. Учень училища побив вуличні ліхтарі, а потім ще й вікна у сусідському
домі - це матеріальна чи кримінальна відповідальність?
ІІ тур «Заверши прислів’я»
Ведучий 1: У кожного народу є прислів’я, котрі говорять про те,що добре, а що погано в житті. Пропонуємо вам завершити прислів’я (15 секунд на роздум):
1 команда
1. У всякого Пашки – свої…………..( замашки)
2. Краще прясти , чим……………….( красти)
3. За худі діла злетить……………….( голова)
4.У ворона – воронячий……………( закон)
2 команда
1. Чий хліб жуй, того й закон……….( шануй)
2. Одним тюрма – мука, а другим…...( наука)
3. То не злодій, хто крав, а той, що …( сховав)
4. Який вчинок, така й ………………( кара)
Для вболівальників
«Право пішохода» (Для вболівальників)
1.Для кого призначені тротуари?
2.Де і як потрібно переходити вулицю?
3.Зі скількох років дозволяється їздити на велосипеді по проїжджій частині?( З 14р.)
4.Людина, яка їде у транспорті. (Пасажир).
5.До якої групи належать круглі знаки на білому фоні у червоному крузі? (Заборонні).
6.Як називаються круглі знаки, що зображені у блакитному колі? (Наказові).
7.Місце, де перетинаються дороги. (Перехрестя).
8.Як потрібно обходити автомобіль, автобус, тролейбус? (Ззаду).
ІІІ тур «Чорний ящик».
(1бал для команди, яку підтримують).
VІ Юридична математика ( біля дошки):
Приведіть у відповідність питання і цифри .
Мінімальний вік участі громадян у виборах
Вік отримання громадянином паспорта
Число областей в Україні
Вік кримінальної відповідальності за особливо тяжкий злочин
Мінімальний вік Президента України
Строк повноважень депутата Верховної Ради
5 ; 18 ; 24 ; 14 ; 35 ; 14.
V. Питання для брейн-рингу « Далі, далі….»
VІ Ігровий майданчик
Кожна команда отримує коробку з лічильними паличками, з допомогою яких треба викласти слово: ЗАКОН і ПРАВО. Хто виконає завдання швидше, отримає 2 бали, наступний – 1 бал.
Вчитель: Жити серед людей непросто, в суспільстві кожен відіграє певну роль. Права і обов’язки, свобода і відповідальність – тільки в комплексі ці поняття роблять людину людиною, яка живе в суспільстві. Запам’ятайте! Закони та підзаконні акти створюються, для того щоб ви звертались до них при потребі. Вони захищають вас. І незнання закону не звільняє від відповідальності за його порушення.
Ведучий 1:
Шановний друже, права свої
Ти мусиш вивчати сумлінно
Це так потрібно, так важливо
Напевно знати в наші дні:
Коли з тобою справедливо
Вчиняють, а коли і ні.
Тож прочитай, завчи на пам’ять,
Порадь і друзям прочитать.
Хай прочитають тато й мама,
Закони всім потрібно знать