21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Конспект заняття з розвитку мовлення «Буквосполучення йо, ьо в словах. Лексична тема «Професії»

Про матеріал

Конспект заняття з розвитку мовлення "Буквосполучення йо, ьо в словах. Лексична тема "Професії" має за мету продовжувати формувати вміння читати і писати слова з буквосполученнями йо, ьо, розрізняти їх на слух на письмі; розвивати мовленнєві, читацькі та графічні вміння, пам'ять, увагу, світогляд дітей; збагачувати словниковий запас учнів з лексичної теми «Професії», засвоїти українські назви професій; виховувати повагу до праці людини, почуття дружби.

Перегляд файлу

Конспект відкритого заняття з розвитку мовлення

Тема «Буквосполучення йо, ьо в словах.

Лексична тема «Професії»

Вчитель Отришко Ю. А.

Мета: продовжувати формувати вміння читати і писати слова з буквосполученнями йо, ьо, розрізняти їх на слух на письмі; розвивати мовленнєві, читацькі та графічні вміння, пам'ять, увагу, світогляд дітей; збагачувати словниковий запас учнів з лексичної теми «Професії», засвоїти українські назви професій; виховувати повагу до праці людини, почуття дружби.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

І. Організаційний момент

 

Логопед: Продзвенів дзвінок,

                Починається урок.

                З чого нам його почати?

Діти: Чистомовки розказати.

Логопед: Поправляєм язички,

                Щоб не плутались значки.

                Перший ряд вже починає -

                Чистомовку промовляє.

   І ряд:  Ма-ма-ма – вже прийшла до нас зима.

              Рі-рі-рі – місяць грудень надворі.

Логопед: Другий ряд теж не дрімає

                І швиденько промовляє:

ІІ ряд: Ди-ди-ди – наступили холоди.

           Ни-ни-ни – аж до самої весни.

Логопед: Добре, діти! Яка пора року наступила?

Діти: Зима.

Логопед: Який зараз місяць? (грудень) . Як називаються інші місяці зими?

Діти: Січень, лютий.

Логопед: Правильно, настала зима, вже холодно, посипає сніжок.

ІІ. Основна частина.

1. Повідомлення теми, мети уроку.

- Сьогодні ми з вами продовжуємо працювати з темою «Сполучення йо, ьо», будемо читати, промовляти слова з цими сполученнями, записувати їх. А до нас у гості завітали Смішарики і хочуть з вами подружитися. А ви хочете? Тож починаємо.

2. Щоб красиво говорити,

Артикуляційну гімнастику треба робити.

Пін зібрався летіти до нас в гості на літачку . Допоможіть йому почистити його перед польотом. Покажіть , як ви ремрнтуєте літак - постукайте кінчиком язика за верхніми зубами  (Вправа «Молоток»),миєте його, погладьте язичком за верхніми зубами (Вправа «Почистимо зубки»), погладьте кінчиком язика піднебіння назад- вперед (Вправа «Муляр» - Наче муляром працюю піднебіння пофарбую). Ось тепер літак став чистий . Щоб завести мотор літака нам треба посміхнутися, підняти кінчик язика за верхні зуби. Погудіть як літаки " лллллл".

 

3. Дихальні вправи:

На морозі змерзли руки?

Ти візьми на на них похукай!

 

«Заводимо гвинт»

Подути на вертушку.

4. Повторення вивченого. Бесіда.

- Кожен смішарик  - майстер свого діла, тобто має свою професію. Давайте пригадаємо, що таке професія? Професія – це рід занять, трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок.
Давайте подивимось невеличкий мультик і з’ясуємо, яку професію має Пін. (Кліп з мультфільма «Смішарики» «От винта»). Пін – льотчик. Прочитайте це слово. Як воно пишеться? Давайте пригадаємо правило: коли перед звуком [о] вимовляється м’який приголосний, пишеться ьо, коли перед звуком [о] вимовляється звук [й’], на початку слова і в середині слова після голосного пишемо йо.

Чи замислювались ви коли-небудь над тим, скільки людей працює, щоб ми були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у нас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у ваших портфелях були книжки і зошити, щоб вечорами ми могли слухати музику і дивитися телевізор? Все це робить безліч людей багатьох професій.
Щоб люди знали свою справу, треба, щоб вони цієї справи навчилися. А де цього вчать? В училищах, технікумах, інститутах. Але ні в одне училище не візьмуть неграмотних. Де і хто грамоти навчає? Ви знаєте і самі. У школі вчать вчителі.  

5. Читання слів зі сполученнями ьо, йо.

- Лосяш обрав професію вчителя. І пропонує нам виконати таке завдання:

прочитайте слова

льотчик            йод

сьогодні          бульйон

пеньок             майонез

сьомга             йогурт

дзьоб               гайок

льон                 майор

Яке сполучення напишемо в словах 1 стовпчика, 2го? Чому? Пригадайте правило.

6. Назви професій.

-  Нюша шиє одяг. Як називають людину цієї професії? (швачка, кравець) Правильно.

 Давайте пригадаємо, які ще професії вам відомі і що роблять ці люди.

 

 

Гра «Тлумачення професій»

1. Майстер, який кує метал і виготовляє з нього різні предмети, а також підковує коней (коваль).
2. Людина, яка підтримує чистоту  удворі будинку і на вулиці (двірник).
3. Людина, що тушить пожежі (пожежний)
4. Майстер, який будує, споруджає що-небудь (будівельник).
5. Спеціаліст, що шиє, ремонтує одяг (кравець, швачка).
6. Особа, яка лікує людей від хвороб (лікар).
7. Особа, яка навчає, викладає який-небудь навчальний предмет у школі (учитель).
8.Спеціаліст, який робить зачіски, підстригає волосся. (перукар)

9. Людина, яка займається готуванням їжі. (кухар)

А зараз нам час відпочити.

 Фізхвилинка. Імітація дій людей різних професій.

              Двірник

«Двірник», поставивши ноги на ширину плечей, робить широкі розмахи обома руками разом праворуч і ліворуч, повертаючи при цьому  тулуб.

Сніг іде, сніг іде,

Двірник вулицю мете.

Двірник вулицю мете,

Сніг усе іде, іде.

         Пожежний

Діти піднімають вгору праву руку і, стиснувши пальці в кулак, з силою опускають її донизу, згинаючи в лікті, ліва при цьому іде вгору. Потім навпаки.

Лізу, лізу по драбині,

щоб долізти до вершини.

От пожежний молодець!

Тут пожежі і кінець!

           Коваль

Діти з’єднують руки над головою, потім опускають руки вниз та піднімають догори.

Молот б’є, молот  б’є,

Із заліза він кує

Для машин якусь деталь.

Так працює день коваль.

             Водій

Діти сидять на стільцях і руками ритмічно ніби крутять руль машини то праворуч, то ліворуч.

Їду, їду я додому

На машині з вантажем.

Незважаючи на втому,

все сиджу  я за рулем.

7. Складання словосполучень, вставляючи пропущені сполучення ьо, йо.

- Їжачок – будівельник. Давайте допоможемо йому побудувати словосполучення. Подумайте, де, які буквосполучення треба вставити.

 

 

               досвідчений               .гурт

  прац . витий              л . тчик    

               смачний                    настрій              

              бад . рий                     робітник                                               

8.  - А Копатич - кухар.

Пальчикова гімнастика «Маленькі пекарі»

Печу, печу хлібчик

Дітям на обидчик,

Цьому – булочку,

Цьому – бубличок,

А цьому – пиріжок,

А цьому – маківничок.

Шусть у піч. Назвіть слова з сполученням ьо.

9. Робота в зошитах.

- Бараш пише вірші – він поет. А ми з вами пропишемо рядочки ьо, йо; запишемо словосполучення з ьо, йо.

Різнокольоровий олівець, досвідчений льотчик, бадьорий настрій, працьовитий робітник.

Підкресліть ьо – синім олівцем, йо – зеленим. Що ми зараз робили?

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Гра «Кому що потрібно».

Бульйон, майонез, сьомга.               Професії: лікар, учитель, кухар.

Йод, термометр, шприц.

Крейда, журнал, дошка.

 

2. «Хто що робить?» лото. Зібрати частини малюнків, яких не дістає. Скласти речення за малюнком.

ІV. Підсумок заняття

  • З якими сполученнями ми сьогодні працювали? Які слова ви запам’ятали?
  • Хто завітав до нас у гості? З якими професіями вони нас познайомили, допомогли пригадати?
  • Ким працюють ваші батьки?
  • Пригадайте вірші про професії.

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
22 вересня 2018
Переглядів
982
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку