Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей середньої групи із ЗНМ з теми "Іграшки"

Про матеріал

Конспект заняття з формування звукової культури мовлення, лексико - граматичної будови мовленнята зв'язного мовлення з дітьми середньої групи із ЗНМ за лексичною темою "Іграшки".

Перегляд файлу

Дата проведення:

Вікова група: середня

Розділ програми: звукова культура мови + лексико-граматичний лад + зв'язне мовлення

Вид заняття: тематичне

Тип заняття: фронтальне

ТЕМА: ДИТЯЧИЙ САДОК. ІГРАШКИ

Програмовий зміст:

Корекційно-розвиваючі завдання:

- розвивати дрібну моторику, зорово-просторовий гнозис;

-формувати узгодженість мови з рухом;

- розвивати слухову увагу, фонематичний слух

- розвивати мовне дихання і інтонаційну виразність мовлення

Корекційно - навчальні завдання:

-закріплювати артикуляцію звуків [У], [А];

-формувати вміння виділяти звук [У] з ряду звуків;

- продовжувати формувати вміння виділяти перший голосний звук в словах;

- формувати узагальнююче поняття «іграшки»;

- продовжувати формувати вміння давати відповіді на питання повним реченням.

Корекційно-мовленнєві завдання:

- активізувати словник по темі іграшки;

- вправляти в утворенні зменшувально-пестливих форм іменників;

- в утворенні іменників множини родового відмінка;

- вправляти у вживанні прийменників НАД, під, між 

Корекційно - виховні:

- виховувати бажання допомагати тим, хто цього потребує, посидючість, акуратність при роботі в зошиті.

Матеріал:

Розвиваюче середовище: навчальна зона, сектор застосування коректурної таблиці

Демонстраційна наочність: картинки по темі іграшки, мотрійки з артикуляцією звука [А],мотрійки з артикуляцією звука [У], коректурнаа таблиця, схема для складання розповіді

Роздавальний матеріал: зошити, олівці, квитки

Художнє слово: вірш для орг. моменту, пальчикової гімнастики і фізхвилинки, загадки про іграшки                                             

Хід заняття

I. Організаційний момент

Діти стають в коло і вітаються. Для того, щоб у нас був гарний настрій давайте назвемо своїх друзів лагідно. 

"Назви сусіда лагідно" - діти передають осінній листочок і називають сусіда лагідно. Сідають за столи.

II. Основна частина

До нас сьогодні прийдуть гості. Відгадайте, хто буде нашим гостем 

  1. З виду ніби невеличка,
    В ній - молодшенькі сестрички.
    У собі сестер ховає.
    Як звуть лялечку? Хто знає?

Коли хтось приходить в гості, що потрібно сказати? Вітатися.

2.  «Розставимо мотрійок по порядку» - за розміром.

3 «Чим відрізняються мотрійки?»

• Різні за розміром

* Одягнені в різнокольорові сукні

• Говорять різні звуки

4.«Скажи звук разом з мотрійкою» - діти вимовляють звуки [А], [У] по артикуляції мотрійок (тихо, голосно, беззвучно).  Закріплення артикуляції цих звуків.

5.«Спіймай звук» - виділення звуку [У] з ряду звуків.

6."Назви перший звук в слові" – удав,  апельсин, Айболить, учитель, автомобіль, учень, українка, іграшки, осінь, ураган.

Мотрійки запрошують нас в магазин

Але спочатку трошки відпочинемо.

Фізхвилинка

Спочатку буду я малим, (Присісти)

До коліночок прижмусь.   (Обійняти коліна)

Потім я виросту великим, (Встати)

До лампи дотягнусь.     (Руки вгору)

В магазин потрапить той, хто правильно порахує предмети на своєму квитку.

7. "Разом порахуємо" тупни ніжкою стільки разів, скільки іграшок на картинці.

8. Робота з корректурной таблицею: «Відгадай і назви» -

Круглий, гарний і легенький,
Високо літає.
Йому діти дуже раді,
Бо ним кожен грає.      (М'яч)  

На одній нозі стоїть,
Йде за колом коло,
Доки не зупиниться -
Не впаде ніколи.   (Дзиґа)                                  

Замість справжньої дитини
Є у кожної дівчини.
Її пестять, одягають,
Спати ввечорі вкладають.
І годують її смачно -
Дуже мамі вона вдячна! (Лялька)

Я в барлозі взимку спав,
Мед із вуликів збирав.
Бант на шию пов'язали,
І до іграшок поклали.
Вайлуватий та м'який.
Відгадай, хтоя такий? (Плюшеве ведмежа) Назвіть відгадки, одним словом.

8. «Один – багато» В магазині багато ляльок, м'ячів, машин, пірамідок…

9. "Назви Ласкаво»

10. "Де іграшка?» - вживання прийменників.

У магазині дітям дарують м'ячі (картинки)

11. Складання коротких описових розповідей про м'яч, з опорою на схематичну наочність

Пальчикова гімнастика  «Іграшки»

На полиці дружно вряд               потерти долоні одна об одну

Різні іграшки сидять:

Два ведмеді, Буратіно                  загинають пальці

І веселий Чиполіно,

Котик  є, що любить кашу

І, звичайно, лялька  Маша

1,2,3,4,5                                          розгинають пальці

Іграшки ми вмієм рахувать.         Плескають у долоні

  12.   Робота в зошитах «Заштрихуй м'ячики за зразком»

 III. Заключительнаяя частина 1.  Рефлексія хто приходив в гості? Що робили? Що було складно? Що сподобалося? Скажімо до побачення матрьошкам.

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
15714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку