Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей середнього дошкільного віку «До зими у гості»

Про матеріал
Мета: розширити і закріпити знання дітей про зміни в природі, пов’язані з приходом зими; учити розповідати, та запам’ятовувати римований текст за допомогою символів; закріплювати вміння виділяти перший звук у слові; активізувати словник дітей словами, що означають зимові явища; продовжувати вчити правильного вживання іменників у місцевому відмінку; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; виховувати у дітей ціннісне ставлення до природи.
Перегляд файлу

Конспект

заняття з розвитку мовлення для дітей середнього дошкільного віку

«До зими у гості»

Мета: розширити і закріпити знання дітей про зміни в природі, пов’язані з приходом зими; учити розповідати, та запам’ятовувати римований текст за допомогою символів; закріплювати вміння виділяти перший звук у слові; активізувати словник дітей словами, що означають зимові явища; продовжувати вчити правильного вживання іменників у місцевому відмінку; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; виховувати у дітей ціннісне ставлення до природи.

Матеріал: аудіозапис музики М. Чайковського «Пори року», сніжинки сірого та білого кольорів, ялинка, іграшкові звірята, опорні схеми.

Хід заняття

(Діти стоять у колі)

- Гостей прийшло до нас багато

  Тож, любі діти, поверніться (повертаються до гостей)

  З гостями привітайтесь (Добрий день)

  І щиро їм всміхніться

  Тепер на мене подивіться

  І веселенько один одному всміхніться

(Діти сідають на стільці, що стоять на килимку півколом)

 - Сьогодні вранці горобчик поцвірінькав мені запрошення. А від кого це запрошення, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Чудо-сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі

Їде в санях тих цариця

Білокоса, білолиця

Рукавом махає,

Сріблом все вкриває (Зима)

- Діти, давайте пригадаємо, які зміни відбуваються в природі та житті людей з приходом зими. А щоб вам було легше, я пропоную вам ось такі малюнки-символи (схеми на мольберті)

(2-3 дітей розповідають про ознаки зими)

- Тепер підказочку я прийму, а ви розкажіть про зиму пригадуючи малюночки (розповіді дітей)

- Малята, а ви любите зиму? А за що? (Взимку можна ліпити сніговика, гратися в сніжки, кататися на санчатах, лижах)

Я пропоную розглянути малюнок і розказати, як ще можна розважатись взимку. Спочатку розповім вам я, а ви уважно слухайте (вихователь промовляє чистомовку)

- Діти, який звук найчастіше зустрічається? (звук [з])

- Малята, дивлячись на малюночки повторіть чистомовку (2-3 дітей розповідає)

- А тепер пригадайте чистомовку без малюнка.

- Давайте пограємося у гру «Весела сніжка»

Мета: вчити дітей виділяти перший звук у слові.

(Вихователь кидає дитині сніжку і називає «зимові» слова, дитина називає перший звук: зима, сніг, мороз, бурулька, холод, сніжинка, хурделиця, лід, крига, санчата, лижі, ковзанка)

- Молодці, діти, всі були уважні і справились із завданням.

- Як ви думаєте: «Зима це добре, чи погано?». Тож давайте пограємося в ще одну гру і знайдемо відповідь на це питання.

Мета: розвивати мислення, мовлення, стимулювати вживання повних речень.

Правила гри такі:

У нас є ялинка, а біля неї сніжинки. Хто вважає, що зима – це добре вішає на ялинку білу сніжинку, а хто вважає, що зима – це погано – синю сніжинку. (Стоять біля столу)

- Чому ти взяв синю сніжинку? – (Тому що взимку холодно)

- А чому ти взяла білу? (Багато снігу)

(Погано – холодно, птахи залишились без їжі, багато відлетіло в теплі краї, тваринам холодно й голодно взимку, слизько – можна впасти.

Добре – можна кататись на санчатах, ліпити сніговика, гратися в сніжки, дерева і земля відпочивають, багато веселих свят)

Малята, то яких сніжинок більше? То зима – добре чи погано?

Діти, під ялинкою в заметі хтось сховався:

- Руда, хитра, хижа, гострозуба, лукава, улеслива, швидка, довгохвоста. Хто це? Вірно, це лисичка.

- Сірий, зубастий, злий, голодний. Так, це вовк.

- Руда, пухнаста, гостровуха, прудка, м’яка, спритна. Вірно, білочка.

- Колючий, маленький, повільний, сірий. Їжачок.

- Великий, вайлуватий, клишоногий, коричневий, сильний, волохатий, незграбний. Вірно, ведмідь.

- Довговухий, куцохвостий, сірий-білий, пухнастий, швидкий, лякливий. Це зайчик.

- Зайчику, виходь. Він каже, що боїться вовка і лисицю. Зайчику, виходь, ми не дозволимо тебе ображати, сідайте діти на стільці і ти, зайчику, сідай поруч та послухай як малята будуть вчити вірш про зайчика.

Вірш написав Володимир Ладижець, називається вірш «Зайчик заблукав»

Заблудився зайчик в хуртовину,

Не знайшов дороги до хатини.

Добре, що в ялини довгі віти,

Тож могла вуханчика пригріти.

 У мене є малюночки до віршика, вони нам допоможуть краще запам’ятати.

- Про кого йде мова у вірші?

- Що сталося із зайчиком?

- Куди не зміг знайти дорогу зайчик?

- Які віти у ялинки?

- Як допомогла ялинка зайчикові?

(Читаю вірш ще раз звертаючи увагу на схему)

Запитую 2-3 дітей.

- Діти, за те, що ви вивчили віршик про зайчика він хоче з вами погратися.

Проводиться гра «Зайчик сірий умивається».

Дякуємо тобі, зайчику, за гру, ми запрошуємо тебе на прогулянку і там продовжимо нашу гру.

docx
Додано
6 жовтня 2022
Переглядів
2490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку