Конспект заняття з розвитку мовлення проведеного в старшій групі «Ромашка»
Тема: переказування казки «Троє поросят»
Підготувала:
вихователь Возна Л.І
2018
Мета: продовжувати вчити дітей уважно слухати літературний твір, вдосконалювати вміння узагальнювати почуте, висловлювати власну думку, давати оцінку героєві, переказувати казку; розвивати загальнолюдські моральні якості: милосердя, співчуття, чуйність; виховувати любов до казки, доброзичливе ставлення до людей.
Матеріал: дитячі книжки, книжка пошита з фетру.
Хід заняття
Вихователь: Малята, а ви любите подорожувати? Тому я сьогодні хочу запропонувати вам подорож, але куди, ви дізнаєтесь відгадавши загадку:
Дуже я потрібна всім:
І великим і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
Що це діти?
Вихователь: Вірно, це книга. Якщо мова зайшла про книги, то як ви думаєте, куди ми будемо подорожувати? (магазин, бібліотека)
Я пропоную вирушити на екскурсію в бібліотеку. А хто знає, що таке бібліотека? Вірно, це те місце де зберігається багато дітей. А хто працює в бібліотеці? Вірно, бібліотекар. Ну що ж пішли (діти з вихователем підходять до стелажа, де розміщені книги).
Вихователь: Малята, давайте розглянемо книги. Що ви можете сказати про них, які вони? (яскраві, красиві, паперові, цікаві).
Вихователь: Діти, а ви щось помітили незвичайне серед книг. Вірно, ось ця книга не схожа на інші. Чим вона від них відрізняється? Давайте ми її розглянемо (в ній немає тексту, зроблена вона не з паперу). А ви здогадались як називається ця казка? А може хтось знає хто її написав? Дати, це англійська народна казка.
Вихователь: Діти, я пропоную вам сісти на стільчики і послухати казку. Сідайте зручненько, та слухайте уважненько.
Вихователь читає казку.
Бесіда за змістом казки.
- Як називається казка?
- Як звали поросят?
- З чого побудував свій будинок Ніф-Ніф?
- А Нуф-Нуф?
- Яким був будинок Наф-Нафа? Що можна сказати про Наф-Нафа?
- Що сталося з Ніф-Ніфом і Нуф-Нуфом?
- Хто їм допоміг у їхній біді?
- Як поросята провчили вовка?
- Що перемогло в казці, добро чи зло?
Вихователь читає казку ще раз.
- Діти, а зараз я пропоную вам переказати казку. А допоможе вам якраз ось ця книжечка, яку я виготовила власноруч.
Діти переказують казку ланцюжком за частинами.
- Діти, скажіть як ви розумієте прислів’я «Книгу читаєш – розуму набираєш»?
Хто з книгою щиро дружить
Тому вона вірно служить
І в житті допомагає,
Уму-розуму навчає.
- Малята, вам сподобалась подорож?
- Що нового ви дізнались?
- Чи сподобалась вам ось ця книжечка? Таку книжечку ви можете разом з мамами виготовити дома.