Комунальний заклад
«Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)№264 комбінованого типу»
Криворізької міської ради
Конспект заняття з розвитку мовлення
на тему:
«У пошуках казкового гнома»
Підготувала вчитель дефектолог:
Лаврентьєва К.Ю.
Тема: У пошуках казкового гнома
Мета: виявити вміння дітей складати описову, сюжетну розповідь за запитаннями вихователя, виявляти на слух граматичні помилки та виправляти їх. Складати поширені речення, використовуючи прийменники «в», «у», «біля», «перед», «на» за схемами. Уточнити та узагальнити знання дітей про диких тварин та птахів, заохочувати імітувати їх голоси. Виявити вміння чітко, інтонаційно декламувати вірші, промовляти текст пальчикової гімнастики. Автоматизувати чітку вимову літери «р» під час дидактичної гри. Активізувати словник, розвивати зв’язне мовлення, вправляти у вмінні добирати слова – ознаки. Створити емоційно піднесений настрій, розвивати мислення, пам’ять, уяву, увагу. Виховувати бажання працювати в колективі, спільно вчити відноситись з повагою одне до одного. Плекати любов до рідної мови.
Попередня робота: вивчення віршів «Осінь», «Зима», «В темнім лісі», пальчикової гімнастики «Сороконіжка», розгляд сюжетної картини «Зимові розваги», прослуховування звуків дикої природи на електроносії.
Обладнання: бутафорський ліс, іграшки: гноми, ліхтарик, кактус, лялька Маша. Маска Сімки, лист, сюжетна картина «Зимові розваги», колонка, електроносій.
Роздатковий матеріал: атрибути до Д/гри «Мрії Сімки», «Маша та Ведмідь».
Хід заняття:
1. Організаційний момент. Пальчикова гімнастика «Сороконіжка».
2. Сюрпризний момент (стук у двері, під щілинку дверей просовують лист)
Педагог: Цікаво, що там у листі (читає)
«Чаклував маленький гном
Та заснув, міцнющим сном
І зайшла у дім чаклунка
Злюща відьмочка пустунка
Колдовське слово сказала
І гнома зачаклувала
Спить гномик не прокидається,
Спить гномик посміхається»
Діти, допоможемо гномику? Розчаклуємо його. Дорогу до казкового лісу, де мешкає гном нам покаже ліхтарик. Ми ліхтарик беремо і в дорогу ідемо.
3. Педагог: Готові? Почнемо пригоди?
А де нам гномика шукати
Зможе чарівний ліхтарик показати
Ця стежина в ліс веде
Та нема слідів ніде.
Уважними будьте не заблукайте
Усі завдання правильно виконайте.
Д/гра «Склади сюжетну розповідь»
Мета: виявити вміння дітей складати сюжетну розповідь за картиною, добирати слова – ознаки до слова – зима, закріпити назви зимового одягу, активізувати словник дітей.
Педагог: «Ми до лісу всі прийшли
А кругом дерева
Тут пеньочки тут дубки
Дід ялинку зазирнемо
А кактус не простий
А кактус чарівний
Щоб з кактусом у гру пограти
Треба віршик розказати»
(дитина розповідає вірш)
Д/гра «Виправ помилку»
Мета: виявити вміння дітей до запропонованих вихователем слів добирати антоніми.
4. Педагог: «Ми ліхтарик беремо
І в дорогу ідемо» (діти сідають за столи) вихователь вдягає маску «Сімки»
Сімка: «Щоб з Сімкою пограти
Треба віршика розказати»
(дитина розповідає вірш)
Д/гра «Мрії Сімки»
Мета: закріпити вміння дітей складати прості речення.
Д/гра «Склади речення за схемою»
Мета: виявити вміння дітей складати поширені речення за схемами використовуючи прийменники.
Фізхвилинка
5. Педагог: «Ми ліхтарик беремо
І в дорогу ідемо»»
А у лісі птахи і звірі дикі
Давайте у гру з ними пограємо
Хто говорить відгадаємо.
Д/гра «Звуки природи»
Мета: виявити вміння дітей впізнавати голоси диких тварин та птахів, називати їх узагальнюючим словом, заохочувати до звуконаслідування.
6. Педагог: «У лісочку на горбочку
Сидить Маша в холодочку»
Ми тихенько підійдемо
Грати в гру з нею почнемо
Тож віршика розповідайте
Гру веселу починайте.
Д/гра «Маша та Міша на риболовлі»
Мета: удосконалювати автоматизацію звука «р» на початку та всередині слова.
(з’являється іграшковий гном)
7. Педагог: «З казковими героями ми в ігри пограли.
Маленького гномика розчаклували.
А зараз малята давайте гуртом.
Про наші пригоди розкажем бігом»
Підсумок заняття.