Конспект заняття з розвитку мовлення у молодшій групі 5 р.ж. «У світі транспорту»

Про матеріал
зв’язне мовлення: продовжувати вчити дітей складати описові розповіді за допомогою схеми, виділяючи ознаки об'єкта опису; розуміти залежність будови транспорту від середовища пересування; граматика: навчати дітей утворювати складні слова; збагачувати мовлення дітей дієсловами з протилежним значенням; словник: продовжувати вчити дітей відгадувати загадки; розвивати уміння добирати узагальнюючі слова залежно від середовища пересування транспорту; збагачувати мовлення дітей словами — назвами транспорту та назвами професій людей, які працюють на транспорті. звукова культура: удосконалювати вимову всіх засвоєних звуків; закріплювати уміння виділяти перший звук у словах; розвивати у дітей інтонаційну виразність, мовне дихання; розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати інтерес до техніки, спостережливість.
Перегляд файлу

Солоницівський навчально-виховний комплекс

« Спеціалізована загальноосвітня школа I-II  ступенів

з поглибленим вивченням іноземної мови – дошкільний заклад «Перлина»

Дергачівського району

Харківської області

 

 

 

 

Конспект заняття з розвитку мовлення у молодшій групі 5 р.ж.

«У світі транспорту»

 

 

                                                                       Вихователь                                                           

                                                                                 Бердніченко Т.О.

 

 

 

 

2017 р.

 

Програмовий зміст

зв’язне мовлення: продовжувати вчити дітей складати описові розповіді за допомогою схеми, виділяючи ознаки об'єкта опису; розуміти залежність будови транспорту від середовища пересування;

граматика: навчати дітей утворювати складні слова; збагачувати мовлення дітей дієсловами з протилежним значенням;

словник: продовжувати вчити дітей відгадувати загадки; розвивати уміння добирати узагальнюючі слова залежно від середовища пересування транспорту; збагачувати мовлення дітей словами — назвами транспорту та назвами професій людей, які працюють на транспорті.

звукова культура: удосконалювати вимову всіх засвоєних звуків; закріплювати уміння виділяти перший звук у словах; розвивати у дітей інтонаційну виразність, мовне дихання;

розвивати мислення, увагу, пам’ять;

виховувати інтерес до техніки, спостережливість.

Матеріал: іграшка Молнія Маквін; загадки; схема для описування транспорту;  картки з зображенням різних видів транспорту; картки для д/гри «Склади картинку»; картки-завдання, квадрати.

Хід заняття .

Вих-ль. Діти, погляньте, скільки гостей до нас сьогодні завітало! Які вони гарні, веселі, які в них щирі посмішки! І ви теж подаруйте свої посмішки нашим гостям і мені також. Я теж залюбки поділюся своїм чудовим настроєм!

(Звук гоночного автомобіля з сигналом.)

Вих-ль. Подивіться, діти, хто це до нас приїхав?! Це ж Молнія Маквін! Що ж він нам привіз? Загадки. Давайте відгадаємо їх!

(Коли діти відгадують, вих-ль виставляє картинки з зображенням відгадки).

Сил багато птах цей має: у повітрі він літає, возить у собі людей: татусів, матусь, дітей…(Літак)

Пасажирський чи товарний, металевий він і гарний. Все ховає у вагонах і стає лиш на перонах. (Потяг)

Через море – океан, в сильний шторм чи ураган впевнено вперед прямує, а на ньому люд мандрує.(Корабель)

Покрути його педалі - й повезе в далекі далі. Є звичайний, є гірський, жовтий, білий, голубий…(Велосипед)

По маршруту вас везуть і квиточки продають. З вигляду продовгуватий, але зовсім не рогатий.(Автобус)

Вих-ль. Як назвати все це одним словом?(Транспорт.) Справа в тому, що Молнія Маквін – це гоночний автомобіль, який крім гоночної автотраси нічого в своєму житті не бачив і зовсім не розуміється в багатому світі транспорту, ні з ким не може потоваришувати. Давайте допоможемо йому і тоді у нього з’явиться багато друзів.

  • Чи знаєте ви, діти, який буває транспорт? (Відповіді дітей.)
  • Як назвати транспорт, що пересувається по землі? (Наземний.)
  • А той, що рухається по воді? (Водний.)
  • Транспорт, що пересувається у повітрі називають… (повітряним).

(Вих-ль виставляє на дошку ще декілька видів наземного, повітряного та водного транспорту.)

Д/гра «Відгадай за описом» .

Вих-ль. Пропоную пограти в цікаву гру. Одній дитині потрібно обрати один з цих транспортних засобів і , не називаючи, описати його, а решті потрібно буде здогадатись, який транспорт було обрано. На допомогу є ось така таблиця (розглядають таблицю, уточнюють порядок складання опису). Я почну перша.

Д/гра «Скажи навпаки» .

- Молодці! А тепер давай розкажемо нашому гостю, що можуть робити різні транспортні засоби.

Машина поїхала, а як сказати навпаки? (Приїхала)

Літак взлетів – приземлився (вилетів – прилетів)

Пароход відплив – приплив

Вертоліт піднявся - опустився

Велосипед від’їхав – під’їхав

Потяг рушив – загальмував, зупинився

Ракета полетіла – прилетіла

Трамвай зупинився – рушив

Корабель з порту вийшов – зайшов

Машина виїхала – заїхала.

Фізкультхвилинка

Вих-ль. А чи любите ви подорожувати? Машини – наші вірні та надійні помічники. Але для того щоб вони могли нам довгий час служити, потрібно за ними доглядати: своєчасно ремонтувати, мити, ставити в гараж. І перед тим, як вирушити в подорож, давайте спочатку:

  • помиємо дзеркала вгорі зліва, справа,
  • гарненько витремо фари (ліву, праву) ,
  • пропилососимо сидіння,
  • помиємо підлогу,
  • підкачаємо колеса.

Вихователь пропонує дітям відтворити за допомогою звуків і рухів певний вид транспорту.

Сіли ми в автомобіль: дир-дир, дир-дир.
А тепер в тролейбус сіли, і тихенько покотили: ш-ш-ш-ш.
У літак швиденько сіли і одразу полетіли: ж-ж-ж-ж.
Ось на потязі я мчу: чух-чу, чух-чу.(Чий потяг зможе прогудіти довше?)
Любимо ми мандрувати, але час нам працювати.

Д/гра «Відгадай і назви транспорт»

  • Діти, іноді два слова об’єднуються в одне, щоб назвати один предмет або явище. Наприклад, коли сніг падає, це явище називають  снігопад. І особливо багато серед таких слів назв різного транспорту.

 (самокат, самоскид, молоковоз, всюдихід, сміттєвоз, бетономішалка, хлібовоз, бензовоз, паровоз, пароплав)

 Дидактична гра «Обери транспорт»

Вихователь каже дитині, що вона — стюардеса (шофер, льотчик, космонавт, автогонщик,  кондуктор, машиніст, капітан, матрос тощо). Дитина обирає той транспорт, на якому «працює». (Льотчик — літак.)

Д/гра «Заховай транспорт»

 Вих-ль. Діти, Молнія Маквін для нас підготував завдання. Воно цікаве і водночас незвичайне. Необхідно за допомогою квадратів заховати транспортні засоби, назви яких починаються зі звука Т.

Д/гра «Склади картинку»

Вих-ль. Молнія Маквін дуже дякує вам за допомогу і підтримку. Тепер він багато знає про транспорт, і , я впевнена, у нього з’являться нові друзі не тільки з наземного, а й водного, й повітряного транспорту! Дивіться, Маквін дарує на згадку сюрприз.(Діти складають розрізані картинки й називають транспорт, який вийшов.)

Д/в «Голосно – тихо»

А тепер давайте придумаємо сигнал нашим машинам і за його допомогою попрощаємося з Маквіном та нашими гостями (посигналити голосно – попрощатися, тихо - машини від’їхали далеко).

 

 

docx
Додано
30 липня 2019
Переглядів
10935
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку