Конспект заняття з соціальної та фінансової програми дітей дошкільного віку «Афлатот» на тему «Мої бажання та потреби»

Про матеріал
Матеріал. Демонстраційний: іграшка Афлатун, чарівна скринька, дві коробочки: «Потреби», «Бажання», картинки із зображенням різних товарів, загадки, вірші до ігор: «Супермаркет», «Потреби та бажання», «Розумні витрати», аудіозаписи: пісня Афлатуна; спокійна музика. Роздатковий: коробочки Афлатуна, Афлатунчики, гроші Афлатунчика, 4 аркуші паперу А3 розділені на половину, одна «Потреби», друга «Бажання», клей, пензлики, клейонки, серветки, картинки, які означають перше чи друге.
Перегляд файлу

Червоноградська міська рада Львівської області

Заклад дошкільної освіти ясла-садок №1 комбінованого типу

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття

 з соціальної та  фінансової  програми  дітей дошкільного віку «Афлатот» на тему «Мої бажання та потреби»

(старша група)

 

 

 

                                                                                                                Укладач:

                                                                                                                     Ляшук С.М.,

                                                                                                                   вихователь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Мета:

- вчити розрізняти поняття «потреби» і «бажання», називати основні потреби людини для виживання: їжа, вода, одяг і житло;

- закріпити вміння дітей розповідати про різні товари і як вони задовольняють потреби людей, відповідати на запитання вихователя;

- формувати вміння співвідносити власні бажання зі своїми можливостями;

- уточнити знання дітей про гроші Афлатуна;

- збагатити словник дітей словами: товар, гроші, потреби, бажання, напівфабрикати, узагальнюючими словами;

- удосконалювати вміння працювати з клеєм;

- розвивати  увагу, спостережливість, логічне мислення, зв’язне мовлення, дрібну моторику рук;

- виховувати інтерес до економічної сфери життєдіяльності.

 

     Матеріал.

  Демонстраційний: іграшка Афлатун, чарівна скринька, дві коробочки: «Потреби», «Бажання», картинки із зображенням різних товарів, загадки, вірші до ігор: «Супермаркет», «Потреби та бажання», «Розумні витрати», аудіозаписи: пісня Афлатуна;  спокійна музика.

  Роздатковий: коробочки Афлатуна, Афлатунчики, гроші Афлатунчика, 4 аркуші паперу А3 розділені на половину, одна «Потреби», друга «Бажання», клей, пензлики, клейонки, серветки, картинки, які означають перше чи друге.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  Хід заняття

Діти стоять півколом та промовляють:

                     Доброго ранку, сонце і вітер!

                     Доброго ранку, ліси і поля!

                     Доброго ранку, плането Земля!

                     А всім присутнім зичимо здоров’я і добра! (сідають)

(Звучить пісенька Афлатуна. Він заходить зі скринькою.)

   Афлатун. Добрий день мої малята. Я знов завітав до вас. Як ваші справи? (Добре)

                                   Мімічна вправа

-  Відобразіть на своєму обличчі радість; (посміхаються)

-  А коли вам сумно; (похмурі)

-  Якщо вам боляче, ви вдарилися; (плачуть)

-  Злякалися чужу людину; (переляк)

-  Здивувалися; (здивування)

-  І ось ви знов веселі (посміхаються).

    Афлатун. Які ви молодці. А від чого у вас покращується настрій? Які речі допомагають вам розвеселитися? (Відповіді дітей)

- Сьогодні я приніс вам чарівну скриньку. З неї кожен з вас зможе витягти те, що він хоче. Саме ту річ, яка поліпшує вам настрій. Тільки речі у скриньці невидимі, тому ви повинні розповісти нам, що ви витягнули.

(Вихователь демонструє роботу скриньки. Діти розповідають.)

Вихователь. Діти, у кожного з вас були різні бажання, які виконувала чарівна скринька. Але разом з бажаннями в кожної дитини й дорослого є свої потреби. Що означає це слово? Потреби – це те, без чого людина не може жити, і все те, що вона хоче мати. Подумайте й назвіть свої потреби, те, без чого ви не зможете жити. (їжа, вода, одяг, житло)

Вихователь. А де ми беремо їжу та одяг? (В магазині) Правильно. Речі, які продаються в магазині називаються «товаром», різні види магазинів продають різні товари. Але в наш час, всі ці речі можна купити в одному магазині, який називається «Супермаркет».

                          Гра «Супермаркет»

   Мета: закріпити знання дітей про будову супермаркету, про різні торгівельні пункти де можна купити товар. Уточнити знання дітьми узагальнюючих слав. Розвивати аналітичне мислення, кмітливість.

   Хід гри. Вихователь пропонує дітям для гри в супермаркет розташувати полички з товаром за спільними характеристиками − зробити відділи товарів (хлібобулочні вироби, молочні продукти, солодощі, м’ясні продукти, овочі і фрукти, морепродукти, іграшки, одяг, канцелярські товари тощо), викласти та назвати їх.                                                                                 

 Вихователь. Молодці, ви добре знаєте товари, які продаються тут. А які товари Афлатунчику слід придбати, якщо він хоче їсти? (Відповіді)

-  Якщо йому хочеться, щось солодке?

-  А холодне і смачне?

-  Коли він хоче щось музичне?

-  Що б допомогло Афлатунчику відвідати різні місця (театр, виставка…)?

-  Що нам потрібно для того, щоб купити всі ці товари? (гроші)

-  Так, товари задовольняють наші «потреби» та «бажання», щоб їх купити нам потрібні гроші.

(Діти сідають в коло, в середині кола стоїть дві коробочки «Потреби» та «Бажання»)

   Вихователь. Афлатунчик, а ти хочеш дізнатися, які речі особливо важливі для нас і без яких ми не можемо жити, а які не потрібні нам для виживання?

   Афлатун: Так, я дуже хочу це знати.

   Вихователь. Тож пограй з нами гру.

                                   Гра «Потреби та бажання».

   Мета: вчити відмовлятися від зайвих витрат; закріпити знання дітей про бажані та необхідні речі для життя людини, називати основні потреби людини для виживання; розвивати логічне мислення, раціональність, спостережливість, мовлення.

   Хід. Діти беруть картинки, називають та кажуть, це - потреба, чи бажання, обґрунтовуючи відповідь. Вихователь наводить приклад:              

- Вода - це те, без чого ми не можемо жити, отже воду ми потребуємо. (Кладу в коробку з надписом «Потреби»)

- Шоколад - це те, без чого ми можемо жити, хоча він і дуже смачний. То ж його ми покладемо до «Бажань» (Кладу в коробочку «Бажання». Допомагаю дітям навідними питаннями.)

  Вихователь. Молодці дітки, а ти все зрозумів Афлатунчик?

  Афлатун. Так, мені дуже цікаво вас слухати. Я навіть не здогадувався про це.

  Вихователь. Тож дітки, продовжимо. (Беру коробочку «Потреби»)

- Як ви думаєте, чому ми не можемо жити без цього? (Відповіді дітей)

- А це дуже важливо для нас? (Коробочка «Бажання») (ні)

- Чому це не дуже важливо для нас? (Діти обґрунтовують свої відповіді)

- Чи необхідно нам пити воду?

- Потрібно нам харчуватися? Яку їжу нам необхідно їсти?

- Чи необхідні нам напівфабрикати? (Пояснюю, що це)

- Чи необхідне нам безпечне місце, щоб спати?

- Наскільки важливо мати одяг?

- А автомобіль? (Діти відповідають на запитання)

- Дітки, ви погоджуєтеся з відповідями своїх друзів, чи ні?

- Давайте подумаємо, чи однакові потреби у хлопчиків і дівчат? Зараз я називатиму вам різні предмети, і якщо вони відносяться до потреб хлопчиків – хлопчики підніматимуть руку вгору, а якщо це потреби дівчат – то дівчатка повинні підняти руку вгору. Будьте уважні: зубна щітка, лялька, м’яч, машина, велосипед, тепло, ліжко, вода, шпильки. Отже, потреби у хлопчиків і дівчат трохи відрізняються. Але є те, без чого не можуть прожити ні дівчатка, ні хлопчики. Це тепло, вода, їжа, одяг, житло й повітря.

                                    Фізкультхвилинка

-  Давайте зараз перетворимося на друзів Афлатуна, маленьких Афлатунчиків, які ми з вами виготовили раніше (дістають зі своїх коробочок для подорожі з Афлатуном), та трішки відпочинемо. Афлатунчики піднялися високо в небо(стали на носочки), та спустилися на землю (присіли). Побачили великий магазин  та й побігли до нього.(Біжать по колу) Оченята їхні розбіглися від великої кількості товарів. Що потрібно купити в першу чергу? Ми будемо стрибати, коли ви вважаєте, що правильна відповідь «так», і робити повороти вправо-вліво, якщо відповідь «ні».

-  Якщо ви можете купити щось одне: хліб чи цукерку, чи будете ви купувати цукерку? (ні, стрибають)

-  А коли перед вами стоїть вибір: іграшка чи одяг, ви оберете одяг в першу чергу? (так, повороти)

  (Вихователь наводить інші приклади, де діти відповідають так або ні.)

- Накупляли Афлатунчики багато та й полетіли додому. (кладуть у коробочки Афлатунчиків та біжать на місця)

  Вихователь. Зараз дітки ви підете в магазин та будете виконувати ролі своїх батьків і вам потрібно буде приймати рішення, куди витратити гроші. Але вони в нас будуть не звичайні, а гроші Афлатуна. За них ви і будете купляти товар. Ви можете витрачати гроші як на «Потреби», так і на «Бажання», але якщо грошей недостатньо, то слід приймати рішення, що купувати в першу чергу (діти беруть з коробочки для подорожей гроші Афлатуна, які зробили на попередніх заняттях – 1 Афлатунчик, 2, 3….)

                                     Гра «Розумні витрати»                                                                 Мета: формувати вміння дітей у грі співвідносити власні бажання зі своїми можливостями; уточнити знання дітей про гроші (афлатунчики), їх призначення та використання. Виховувати ощадливість.

  Хід гри. Діти в грі використовують зароблені «афлатунчики». Вони ідуть до крамниці і купують товар, при цьому відгадують про нього загадку, читають вірш тощо.

  Вихователь. Гарні у нас були продавці та покупці. А зараз ми розділимося на групи по 4 чоловіки, та підійдемо до столів. Візьміть картинки та наклейте їх в потрібну графу «Потреби» чи «Бажання».

 (Створення колажу дітьми, звучить легка музика. Діти працюють в своїх групах, Афлатунчик спостерігає. Вкінці розглядають колажі один одного.)

  Вихователь. Ймовірно, є багато всього, чого б нам хотілося, але важливо, в першу чергу  витрачати гроші на те, що нам дійсно потрібно. Чого ми дійсно потребуємо? А які бажання виникають у нас? (Відповіді датей)

Афлатун. Які ж ви молодці. Я піду та розкажу всім, як потрібно правильно вибирати товар. До побачення, любі діти.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Danilenko Vladik
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 лютого 2019
Переглядів
5728
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку