Конспект заняття з соціальної та фінансової програми дітей дошкільного віку «Афлатот» на тему «Я можу бачити і чути»

Про матеріал
Матеріал. Демонстраційний: іграшка Афлатун, аудіозапис пісні Афлатуна, коробочка для Подорожей з малюнками очей та вух, шарф, малюнки хмар в різному стані, блискавки, вірші, загадки про очі та вуха. Роздатковий: аркуші паперу, кольорові олівці, коробки для Подорожей з Афлатуном.
Перегляд файлу

Червоноградська міська рада Львівської області

Заклад дошкільної освіти ясла-садок №1 комбінованого типу

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття

 з соціальної та  фінансової  програми  дітей дошкільного віку «Афлатот» на тему «Я можу бачити і чути»

(середня група)

 

 

 

                                                                                                                Укладач:

                                                                                                                     Ляшук С.М.,

                                                                                                                   вихователь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Мета:

- вчити дітей називати те, що вони бачать навколо себе та визначати, що чують в навколишньому середовищі, розповідати про побачене та почуте, що відбувалося в різних проміжках часу: сьогодні, вчора, давно;

- закріпити знання правил безпечної поведінки на вулиці;

- удосконалювати вміння слухати та впізнавати по голосу своїх товаришів;

- визначати свій улюблений колір та наносити його на папір;

- розвивати память, увагу, мовлення, зосередженість та витримку;

- виховувати доброзичливість, дружелюбність у відношеннях з товаришами.

 

    Матеріал.

  Демонстраційний: іграшка Афлатун, аудіозапис пісні Афлатуна, коробочка для Подорожей з малюнками очей та вух, шарф, малюнки хмар в різному стані, блискавки, вірші, загадки про очі та вуха.

  Роздатковий: аркуші паперу, кольорові олівці, коробки для Подорожей з Афлатуном.   

                                                                                                                                         

 

 

 

 

                                    

 

 

 

 

                                      Хід заняття

 Діти сидять півколом.

  Вихователь. Дітки, ми з вами вчора ходили на прогулянку. Давайте зараз пригадаємо правила поведінки на вулиці.

- Треба завжди триматися за руки з товаришем.

- Триматися групи.

- Бути обережними поблизу небезпечних місць, таких як канави, сміттєві баки, жваві дороги.

  Вихователь. Молодці, ви добре засвоїли правила поведінки на вулиці. Але я  просила уважно дивитися і слухати, що відбувається навколо нас. Зараз ми пригадаєм, що ви бачили на вулиці? Що ви чули навколо?  Які кольори і форми ви бачили? (Діти розповідають про те, що вони бачили та чули.) Що нам допомагає бачити та чути? (Очі, вуха) Давайте послухаємо віршики про очі та вуха. (Діти розповідають вірші)

  Має очі кішечка,                          На сопілці Юра грає,

  Має очі песик,                              Галя весело співає,

  Має очі Віточка,                          Пес на котика гарчить,

  Має очі Лесик.                             Таня вголос віршик вчить.  

  Бачить кішка-мишку,                  Оля із подружками

  Бачить песик-кішку,                    Все це чує вушками.

  Бачить Лесик Віточку,

  Що тримає квіточку.     

 (Звучить пісенька Афлатуна, він заходить, тримаючи в руках коробочку для Подорожей і з захопленням починає говорити.)

  Афлатун. Привіт мої малята, любі хлопчики й дівчата. Який гарний настрій в мене. Ідучи по вулиці я бачив стільки прекрасного та чув різні звуки і це було чудово. А ще я почув як ви читаєте віршики та вирішив зайти до вас.

  Вихователь. Афлатунчику, ти такий збуджений, мабуть, багато цікавого було для тебе коли ти йшов по вулиці. А що це ти нам приніс? (Вихователь бере коробочку та заглядає всередину) Цікаво, цікаво. Дітки, ви хочете побачити, що там? (Так) Для цього вам потрібно відгадати загадки:  

    Два братики через дорогу живуть, один одного не бачать. (Очі)

    А інші брати, хоч ніколи не зустрічалися, проте все навколо чують. (Вуха)

- Так, це малюнки очей та вуха. (прикріпляю їх на дошці) А зараз ви будете по черзі ставати біля одного з малюнків і розповідати, що ви чули або бачили сьогодні, вчора, давно, коли були в садочку, дома, в гостях чи на вулиці, а Афлатунчик послухає вас.

  (Діти підходять до одного з малюнків та розповідають.)

  Вихователь. Афлатунчику дуже сподобалося як ви розповідали. Кожен з вас бачив і чув дуже цікаві речі, людей в садочку та за його межами. Він пропонує нам пограти гру.

                            Гра « Впізнай по голосу»

 Мета: закріпити вміння дітей слухати та впізнавати по голосу своїх товаришів; розвивати увагу та витримку.

 Хід гри: Дитина виходить на середину коврика, їй зав’язують очі шарфом, а всі інші стоять півколом. Вихователь пропонує одному з дітей сказати "Афлатун", а дитина із зав'язаними очима має вгадає, хто це сказав. Якщо дитина вгадала правильно, то вони міняються місцями і гра триває.     

  Вихователь. Ось як за допомогою слуху ми можемо назвати того, хто до нас говорить. Афлатунчик радіє тому, що ви промовляли його імя. Як ви гадаєте, навіщо нам органи чуття: зір і слух? (Відповіді) Так, завдяки зору, ми можемо бачити те, що відбувається навколо нас. Ми також можемо чути, що відбувається навколо нас, завдяки органам слуху. Завдяки зору і слуху, ми можемо уявляти собі, що трапиться в майбутньому. Подумайте і скажіть,  як ви можете здогадатися, що скоро піде дощ?

 (Допомагаючи дітям розвинути думку, виставляю малюнки різних хмар, блискавку, запитую наступне)

 -  Як виглядають хмари?

 - Які кольори ви бачите?

 - Що ви чуєте?

 - Які картини ви бачите?

 - Завдяки органам зору і слуху, ми можемо бачити, чути і уявляти, що відбуватиметься навколо нас. Знаючи це, ми зможемо підлаштуватися, змінити наші дії. Якщо ми знаємо, що буде дощ, що ми будемо робити? (Обговорюючи це з дітьми, використовую наступні навідні питання)

 - Ми підемо гуляти?

 - Ми залишимося вдома?

 - А, можливо, візьмемо з собою парасольку?

  (Вихователь бере парасольку і ставить біля себе)

                 Фізкультхвилинка р/г «Сонечко і дощик»

- Яка гарна погода, світить сонечко на небі, йдемо всі гуляти. (Діти встають та роблять всі рухи, про які говориться у вірші.)

              Сонечко, сонечко, посвіти нам трішки!

              Ми ногами тупаємо і в долоньки плещемо.                                      

              По доріжці ми гуляємо, високо стрибаємо.

           В різні боки повернулись, потім весело всміхнулись,

           Навколо себе обернулись.

           Діти подивіться, дощик починається.

(Діти стукають по долоньці правої руки пальцями лівої руки «крап-крап-крап» і навпаки)

           Дощ пішов великий, ховайтеся!

(Діти біжать до вихователя під парасольку. Після слів: «Дощ закінчився», сідають за столи.)

  Вихователь. Афлатунчик бачить, як вас багато і ви всі дружно граєтеся, чує ваш сміх. Але він щось засумував. Завдяки органам зору, ми можемо з вами розрізняти кольори і зображення. Давайте кожен з вас намалюємо чоловічка Афлатун, щоб Афлатунчик теж мав з ким гратися, за допомогою відбитка руки на альбомному аркуші паперу. Візьміть олівці будь-якого кольору, на ваш вибір, які вам подобаються, і розмалюйте своїх особливих чоловічків Афлатун, як ви собі їх уявляєте.

 ( Діти під спокійну музику малюють. Вихователь підходить до дітей з Афлатуном і запитує: «Чому тобі подобається саме цей колір?» та ін.)

  Вихователь. Афлатунчику дуже сподобалися ваші чоловічки Афлатун  і він пропонує пограти з ним гру.

  (Діти сідають півколом, тримаючи в руках своїх намальованих чоловічків)

                        Гра « По секрету всьому світу»

Мета: удосконалювати вміння слухати і передавати послання від однієї дитини до іншої; розвивати увагу, зосередженість.

   Хід. Вихователь, тримаючи Афлатунчика в руках, каже: «Секрет потрібно передавати пошепки, щоб почув тільки сусід, а не всі діти в групі.»

 Вихователь проговорює секретне послання (коротенька пропозиція) дитині, яка сидить найближче до нього. Дитина повинна буде передати послання своєму сусідові, а сусід - своєму сусідові і так далі. Коли остання дитина назве його Афлатунчику (при цьому всі діти, які почули те ж саме піднімають своїх чоловічків Афлатун догори), вихователь робить підсумок, як діти передавали секрет: Говорили голосно? Говорили тихо? Передавали послання правильно???

  Вихователь. Афлатунчику дуже сподобалося з вами, але час невпинно спливає, а йому ще треба побачити та почути багато нового та невідомого. Афлатунчик пропонує заспівати пісню «Афлатун». Під час пісні ви будете махати своїми чоловічками Афлатун щоразу, коли в ній згадуватиметься ім’я «Афлатун».

(Діти співають під музичний супровід та махають чоловічками)

  Афлатун. До побачення!

(Діти прощаються і кладуть малюнки з чоловічками Афлатун в коробочки для Подорожей з Афлатуном)

      

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку