22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Конспект заняття з соціальної та фінансової програми дітей дошкільного віку «Афлатот» на тему «Вода – це наш ресурс»

Про матеріал
Матеріал. Демонстраційний: іграшка Афлатун, скарбничка з зірочками Афлатуна, краплинки з паперу, аудіозапис музики дощу, спокійної музики, слайди «Економія води», , ілюстрації: «Дерево», «Тварини», «Кругообіг води в природі», 2 малюнка з економією води Афлатуном, вірші, приказки про воду. Роздатковий: склянки з водою, малюнки з економією води Афлатуном, олівці кольорові.
Перегляд файлу

Червоноградська міська рада Львівської області

Заклад дошкільної освіти ясла-садок №1 комбінованого типу

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття

 з соціальної та  фінансової  програми  дітей дошкільного віку «Афлатот» на тему «Вода – це наш ресурс»

(середня група)

 

 

 

                                                                                                                Укладач:

                                                                                                                     Ляшук С.М.,

                                                                                                                   вихователь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Мета:

 -  ознайомити дітей з різними способами економії вод;

 - дати уявлення про її раціональне використання, зрозуміти, як вони можуть                сприяти економії води на прикладі Афлатуна;

 - формувати первинні уявлення про ресурси;

 - розвивати увагу, мислення, спостережливість;

 - виховувати вміння та бахання економити водні ресурси.

 

    Матеріал. Демонстраційний: іграшка Афлатун, скарбничка з зірочками Афлатуна, краплинки з паперу, аудіозапис музики дощу, спокійної музики, слайди «Економія води», , ілюстрації: «Дерево», «Тварини», «Кругообіг води в природі», 2 малюнка з  економією води Афлатуном, вірші, приказки про воду.

  Роздатковий: склянки з водою, малюнки з економією води Афлатуном, олівці кольорові.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             

 

                                         Хід заняття

   По всій груповій кімнаті лежать вирізані з паперу краплинки. Діти стоять у колі. Вихователь читаєте текст, а діти виконують рухи. (Етюд «Я-хмаринка») 

  Вихователь. Я - велика, темна, пухнаста, легка. Мені радісно бути хмар­кою я вільно пливу у синьому небі. Мої руки легкі, вони допомагають мені летіти. Я піднімаю вгору очі і наповнююся світлом. Я стаю добрі­шою, красивішою. Я відчуваю в собі дощ. Я можу подарувати свій дощ землі. Я видихаю дощ і прозорими крапельками падаю на землю.(Звучить музика дощу)

    Вихователь. Краплинки – Веселинки

                           Зібрались у хмаринки,

                           Краплинки – Веселинки

                           Веселі, гомінкі.

                           На землю полетіли

                           Їх сонечко пригріло,

                           Веселкою заграли

                           Краплинки дощові.

(Музика дощу закінчується, заходить Афлатунчик зі скарбничкою)

  Афлатун. Добрий день, любі діти. Хто це тут розбризкав так багато води по всій кімнаті? Мені зовсім не подобається така розтрата води.

  Вихователь. Дітки, а ви знаєте, що Афлатунчик має рацію і вода – це важливий ресурс, одне з головних багатств на Землі, прісної води стає все менше і менше. Тому воду треба берегти та економит, не витрачати без потреби. Ось послухайте правила, які допоможуть вам економити воду (показ слайдів):

  1. Завжди щільно закривайте кран.
  2. Акуратно наливайте воду в склянки, щоб не пролити її.
  3. Закривайте кран, коли чистите зуби. 
  4. Під час миття посуду не тримайте кран постійно відкритим. 
  5. Не мийте овочі та фрукти під проточною водою.
  6. Полагодьте або замініть несправну сантехніку та крани.
  7. Віддавайте перевагу душу, а не прийому ванни.

- Давайте і ми з вами будемо економними та почнемо з того, що позбираємо всі крапельки. А хто назбирає найбільше краплинок отримає спеціальний приз від Афлатуна.

(Діти збирають краплинки, рахують їх. Афлатунчик нагороджує переможця Зіркою Афлатуна. Всі сідають півколом.)

  Вихователь. Ви так швидко позбирали краплинки, напевно втомилися. Хочете пити? Візьміть зі столика склянку води і випийте хто хоче. (Діти пють)

 -  Як ви себе почуваєте після того, як попили? (Віповіді дітей)

 (На дошці знаходиться ілюстрація дерева)

   Вихователь. Пам'ятаєте, коли ми гуляли на вулиці, ми розглядали дерево.

Що ви пам'ятаєте про дерево?                                                                             

 - Чи пам'ятаєте ви про всі подібності, які ми виявили між людиною і деревом? (Коріння, як ноги, руки, як гілки тощо)

 -  Пам'ятаєте, як дерева п'ють?

 -  Що вони п'ють? (Діти відповідають на всі запитання)

    Вихователь. Ось бачите, ми в цьому схожі з деревами. Коли ви набігалися, то захотіли пити і дерева, які також хочуть води. Навіщо поливати дерева? (Діти відповідають)

   Афлатун. А я ніколи не поливав дерев.

   Вихователь. Коли ви не поливаєте дерева та інші рослини, як вони отримують воду? Що відбувається, якщо рослини не отримують води?

  (Відповіді дітей)

   Вихователь. А що ви скажете про тварин? (Розгляд ілюстрації)

 Чи знаєте ви, що відбувається з ними, якщо вони не отримують воду? Що станеться коли у нас не буде води? (Відповіді дітей) Вода важлива для всього живого: для дерев, для тварин, для нас. Ми повинні дбайливо поводитися з водою, не витрачати її, так само, як це робить Афлатун. Пригадайте приказки про воду:

­ - Де вода – там життя.

­ - Де чисте повітря й джерельна вода, там буде здоров’я, відійде біда.

 - Вода все очищає.

                            Фізкультхвилинка

Хмарка сонечко закрила

Слізки срібнії зронила

Ми ті слізки пошукаєм

У травичці позбираєм

Пострибаєм, як краплинки

Політаєм, як хмаринки

Покружляєм, покружляєм

І присядем, як росинки.

Що веселі? От чудово,

А тепер до праці знову.

(Рухи виконують згідно тексту)                                                                              

(На дощці висить картинка «Кругообіг води в природі»)

  Вихователь. Давайте звернемо увагу на цю картинку. Щодня сходить на небі сонце. Воно нагріває воду в річках і морях. Пригадайте, коли кипить чайник, то що з його носика виходить? (Пар) Так,  пар. Куди рухається пар? (Вгору) Ось так і наші крапельки нагрілися і піднялися вгору у вигляді пари. На небі краплинки охолоджуються, тому що, чим вище від землі, тим холодніше стає повітря. На хмаринці, охолоджені краплинки знову стали водою. І стала хмарка важкою дощовою хмарою. Незабаром з хмари пішов дощ, під час якого наші краплинки впали на землю. Вони просочуються через ґрунт вниз у ґрунтові води і стікають у річки і моря. Так вода відновлює свій шлях і починається все знову. Ось цей шлях води називають «Кругообіг води в природі». Давайте повторимо і спробуємо запам’ятати ці слова: «кругообіг води в природі». (Діти повторюють)                                                                            Вихователь. Пригадайте, будь-ласка, які ви запамятали способи економії води? (Відповіді дітей)

  Афлатун. А ось як я економлю воду (показ ілюстрацій): закручую кран і усуваю витік води. 

     Вихователь. Наш хороший Афлатун завжди закриває після себе кран, коли миє руки. Запобігаючи зайвій витраті води, ми зможемо її зберегти, чим дуже допоможемо нашій планеті. А ви так робите? (Відповіді) Також, якщо Афлатун помічає витік, він завжди повідомляє про це дорослим, щоб вони могли полагодити кран. Це теж допомагає заощадити багато води. Діти, а ви готові допомогти Афлатуну економити воду? (Так) То ж давайте ми з вами розділимося на дві групи. Перша група буде допомагати Афлатуну закручувати кран після того, як помили руки, обличчя або почистили зуби, а друга - повідомляти про витік. Візьміть, будь-ласка, кожен собі малюнок, відповідно обраному способу економії.

 (Діти беруть малюнки, сідають за столи та розмальовують під музику)

  Вихователь. Потім малюночки ви обовязково покладете в свої Коробочки для Подорожей з Афлатуном. Я сподіваюся, що ви запам’ятали як потрібно економити воду і будете вчити цьому всіх своїх друзів та рідних, як це робить Афлатун.

(Дитина читає вірш)

Бережіть природу

Бережіть струмочок,

Не брудніть ви річку!

Бо вода - живиться,

Вам ще знадобиться!

 Афлатун. Малята, мені було дуже приємно нагадати вам про необхідність економити воду. А тепер мені вже час поспішати до інших діток та навчити їх правильно поводитися з водою. До побачення!

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку