Червоноградська міська рада Львівської області
Заклад дошкільної освіти ясла-садок №1 комбінованого типу
Конспект заняття
з соціальної та фінансової програми дітей дошкільного віку «Афлатот» на тему «Найважливіші люди в моєму житті»
(середня група)
Укладач:
Ляшук С.М.,
вихователь
Мета:
- вчити визначати і називати всіх членів своєї сім’ї, цінувати роль кожного члена сім’ї, його важливість;
- закріпити знання дітей про немовлят та їхні «потреби»;
- збагачувати словник дітей словами: новонароджені, немовлята;
- розвивати мислення, пам’ять, уяву, дрібну моторику рук під час малювання;
- виховувати дбайливе, шанобливе ставлення до близьких людей.
Матеріал:
Демонстраційний: іграшка Афлатун, кошик з немовлям (лялька), смайлики – сумний та веселий, аудіозапис пісні Афлатуна, легка музика, ілюстрації до казки «Малюк в кошику», жабка-іграшка, вірші про батьків.
Роздатковий: маски жабенят, кольорові олівці, аркуші паперу прямокутної форми з наклеєною рамочкою.
Хід заняття
Діти стоять півколом, виконують пальчикову вправу:
Сонячний промінчику,
Ямочки на щічках.
Спить маленька лялечка,
Локони розсипались,
Ручки – вітрячками.
Вихователь. Діти, декілька років тому, ви народилися у своїх батьків і вас називали новонародженими. А що ви знаєте про новонароджених малюків? - Що роблять малюки?
- Чого потребують малюки?
- Чи можуть малюки жити одні? (Відповіді дітей)
(Стук в двері. Заходить Афлатунчик з кошиком. Говорить тихим голосом)
Афлатун. Добрий день, мої малята. Подивіться з ким я до вас завітав сьогодні. Ви знаєте хто це? (Немовля) Мене попросили за ним наглянути. А чи знаєте ви щось про немовлят? (Так)
(Ставить кошик на кріселко. По протилежних кінцях коврика кладе два смайлика – веселий та сумний.)
Вихователь. Зараз я буду говорити вам твердження, і якщо ви вважаєте, що воно вірне, вам треба стрибати до веселого смайлика, а якщо твердження невірне – до сумного.
(Діти стають посередині коврика, перший, хто дострибає да смайлика, повинен пояснити, чому він (вона) вважають, що ви говорите правду або неправду.)
- Малюки потребують молока.
- Малюки потребують газованої солодкої води.
- Малюки потребують шоколаду.
- Малюки потребують турботи батьків.
- Малюки можуть спати на вулиці.
- Всі діти потребують всього того ж, чого потребують малюки.
Вихователь. Молодці, ви вправно все робили і пояснювали. Сідайте , будь-ласка, на місця. Кожній дитині потрібна родина, яка любить її і піклується про неї. (Малюк в корзинці заплакав) Напевно вже час їсти малюку.
(Стук в двері прийшла мама і забрала малюка, подякувавши Афлатунчику за те, що він його доглянув та дала ілюстрації )
Вихователь. Ось послухайте, яку чудову історію розповіла мені мама цього малюка.
(Роповідь казки «Малюк в кошику» з показом ілюстрацій. Під час розповідання діти імітують звуки тварин, про яких говориться в казці і наслідують їх рухи за показом вихователя)
Вихователь. Про кого була казка? (Діти відповідають)
- Які тварини хотіли забрати малюка до себе?
- Чому вони не змогли б піклуватися про малюка?
- Що потребував малюк? (знайомство з поняттям «потреби»)
Афлатун. Як пощастило цьому малюку. Вони стали для нього особливими найважливішими в житті людьми. Подивіться, хто до нас стрибає? (жабка) Це ж жабка з казочки до нас завітала і хоче з нами погратися. Давайте на мить всі станемо маленькими жабенятами.(Вдягають маски жабенят)
Фізкультхвилинка
Жабки вранці піднімались
І щосили потягались.
Потім довго умивались,
Рушничками розтирались.
Лапками махали
Тулуб нахиляли.
І собі стрибали
Дружно у водичку.
Жабкам зелененьким
Жити не сумненько.
(Діти виконують рухи, згідно словам. Жабка стрибає до дверей, діти скидають маски)
Вихователь. Жабка з нами погралася і пострибала до своєї родини, адже вони для неї є особливими. А чи є у вашому житті особливі люди?
- Чому вони для вас особливі?
- Як ви показуєте їм, що вони для вас означають?
- Що вам подобається з ними робити? (Відповіді дітей)
Вихователь. Дітки, коли люди люблять один одного, дуже важливо піклуватися, говорити, як сильно ми любимо їх, проявляти свою любов через добрі справи. Хто-небудь, коли-небудь зробив для вас добру справу? Наприклад, обняв вас, подякував за що-небудь, запропонував зробити щось разом? (Відповіді дітей)
- Як ви показуєте близьким, що любите їх?
- Розкажіть про те, що ви роблите разом з близькими людьми, як кожен член сім'ї піклується про потреби сім'ї, такі як їжа, житло, одяг, турбуються один про одног.
(Розповіді дітей, читання віршів дітьми)
Хто розкаже мені казку, Тато сильний і завзятий,
Хто щедріший всіх на ласку? Він господар в нашій хаті.
Ти, матусю, наймиліша! Все майструє, все ладнає,
В цілім світі найрідніша! Бо для всього хист він має.
Хто нас ніжить і голубить,
Пестить, гладить, ніжно любить,
Пригортає до серденька?
Ти, моя найкраща ненька!
Вихователь. Ось які у вас рідні. А зараз сідайте, будь-ласка, за столики та намалюйте в рамочках, які ми з вами підготували, найближчих вам людей. Це будуть ваші фотографії. Потім ми їх покладемо в коробочки для Подорожей.
(Діти малюють, звучить легка музика, Афлатунчик ходить між рядами та дивиться, запитує хто на малюнку)
Афлатун. Які ж гарні у вас рідні люди вийшли на ваших фотографіях. Як швидко промайнув час за вашими цікавими розповідями, але мене теж чекають дома найближчі, найрідніші, особливі для мене люди. Буду я до них поспішати, до побачення малята, до нових зустрічей.
(Афлатун виходить під свою пісню, діти підспівують.)