23 квітня о 18:00Вебінар: Шкільна територія як об'єкт STEАM-дослідження

Конспект заняття з соціальної та фінансової програми дітей дошкільного віку «Афлатот» на тему «Звідки беруться гроші?» (середня група)

Про матеріал
Матеріал. Демонстраційний: лялька Афлатун, скарбничка Афлатуна з монетками Афлатуна різного номіналу, аудіозапис пісні Афлатуна, модель місцевого банку з невеликої коробки, картинки (банк, монетний двір, батьки / дорослі дають гроші, дорослі працюють), гра «Грошові місця», блокнот, ручки, маленька коробочка для грошей, гра «Грошові місця». Роздатковий: коробочки для подорожей з Афлатуном, скарбнички з монетками Афлатуна.
Перегляд файлу

Червоноградська міська рада Львівської області

Заклад дошкільної освіти ясла-садок №1 комбінованого типу

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття

 з соціальної та  фінансової  програми  дітей дошкільного віку «Афлатот» на тему «Звідки беруться гроші?»

(середня група)

 

 

 

                                                                                                                Укладач:

                                                                                                                     Ляшук С.М.,

                                                                                                                   вихователь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

- вчити дітей розуміти, звідки беруться гроші, зберігати гроші в надійному місці;

- уточнити знання дітей про установи для виготовлення та зберігання грошей, про роль дорослих в зароблянні грошей;

- розширювати бачення дітей на економічні речі дорослого життя, зокрема місця грошей (банкомати, кредитні картки, банки, термінали, гаманці тощо);

- збагачувати словниковий запас дітей економічними термінами;

- розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу, спостережливість, мовлення дітей;

- виховувати пізнавальний інтерес до цікавих завдань, сприяти економічному та  громадському вихованню.

 

    Матеріал.

 Демонстраційний: лялька Афлатун, скарбничка Афлатуна з монетками Афлатуна різного номіналу, аудіозапис пісні Афлатуна, модель місцевого банку з невеликої коробки, картинки (банк, монетний двір, батьки / дорослі дають гроші, дорослі працюють), гра «Грошові місця», блокнот, ручки, маленька коробочка для грошей, гра «Грошові місця».

 Роздатковий: коробочки для подорожей з Афлатуном, скарбнички з монетками Афлатуна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            Хід заняття

  Діти сидять півколом. Звучить пісенька Афлатуна, він заходить зі своєю скарбничкою.

Афлатун. Добрий день дітвора. Я знов завітав до вас у гості. І в мене дещо є для вас. Відгадайте, що це:

                         Маленька, кругленька        

                         З кишені в кишеню скаче.                                              

                         Весь світ обскаче,

                         Ні на що не годна,

                         А всім потрібна. (монета)

  Вихователь. Молодці, дітки, ви правильно назвали те, що приніс Афлатунчик. Ось подивіться і пригадайте як виглядають монетки Афлатуна. (Дістає зі скарбнички та показує монетки, закріплення назв монеток.) Афлатунчик хоче дізнатися в нас, що ми купляємо за гроші, звідки їх беремо та де зберігаємо, а тим, хто найбільше про це знатиме, він буде давати свої монетки. Як ви думаєте, звідки береться вода? А іграшки? Де ви берете одяг? А гроші?

(Діти відповідають, вихователь допомагає їм, при потребі, вводячи такі слова, як завод, банк, наші батьки, робота. На дошці вивішені картинки: монетний двір, банк, дорослі працюють, батьки / дорослі дають гроші)

 Вихователь. А ви коли-небудь були в банку /фінансовій установі? Що ви там бачили? Що люди там робили? Як ви думаєте, навіщо вони це робили?

(Звертаючи увагу на картинки, які знаходяться на дошці, вихователь пояснює, що означає кожна картинка)

• Монетний двір – це місце, де виготовляють паперові банкноти і монети.

• Банк – це надійне місце, куди ми кладемо гроші, щоб зберігати їх.

• Робота – це місце, де дорослі заробляють гроші, виконуючи різні завдання.

Батьки / дорослі – це дорослі люди, які дають дітям гроші в якості подарунка або на кишенькові витрати.

                            Д/г «Звідки ми беремо гроші»

 Мета: уточнити та розширити знання дітей про установи для виготовлення та зберігання грошей, про роль дорослих в зароблянні грошей; розвивати увагу, помять, мислення.

 Хід гри: вихователь показує дітям картинки із зображенням того, звідки ми беремо гроші. Розкладає їх на підлозі.

 - Я буду задавати питання, а вам потрібно наступити на картинку із зображенням правильної відповіді. Перший, хто знайде правильну відповідь (картинку) виграє одну монетку Афлатун.

Питання до дітей:

 - Картинка показує нам, як заробляють гроші? (Дорослі на роботі)

 - Надійне місце для зберігання грошей? (Банк)

 -Де виготовляються гроші? (Монетний двір)

 - Як діляться грошима? (Батьки / дорослі дають гроші)

(Афлатунчик роздає монетки)

Вихователь. Молодці, ви добре впоралися. А зараз давайте дістанемо з коробочок для Подорожей з Афлатуном свої скарбнички з монетками Афлатуна та пограємося.

                    Розігрування сценку "У банку".

  На столі стоїть Макет Банку з назвою, лежать реквізити - блокнот, ручки,

маленька коробочка для грошей. Одна дитина сидить за столом (касир). Інші

діти: робітники, які роблять свою роботу, роботодавці, які оплачують працю,

члени сімей (наприклад: мама, тато, бабусі, дідусі, діти). Діти беруть монетки

Афлатуна зі своїх скарбничок. Вихователь придумує різні ситуації, які дітям

потрібно буде обіграти.

  Наприклад: робітники будують будинок. Коли роботодавець виплатив їм

гроші, їм потрібно вирішити, яку їх частину покласти в банк, а яку дати своїм

дітям. Будівля завалилася, і робітники хочуть взяти гроші з банку, щоб її

відновити. Якщо робітники віддали всі гроші дітям і в банку немає грошей

то, що потрібно робити? (Обговорення з дітьми) Та інші.

Вихователь. Дітки, Афлатунчик з захопленням спостерігав за вами, як ви самі розпоряджалися грошима, вкладали їх, виплутувалися з різних ситуацій. І йому дуже цікао, чи знаєте ви де є грошові місця?

                          Д/г «Грошові місця» (за столами)

   Мета: розширювати бачення дітей на економічні речі дорослого життя, зокрема місця грошей (банкомати, кредитні картки, банки, термінали, гаманці тощо), збагачувати словниковий запас дітей економічними термінами; розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу, спостережливість, мовлення дітей; виховувати пізнавальний інтерес до цікавих завдань, сприяти громадському вихованню.

  Хід гри. Вихователь роздає дітям картки та фішки-відповіді (так-зелена, ні-червона). Потрібно відмітити «грошові» місця зеленими фішками, а ті об’єкти, які не пов’язані з грошима-червоними.

 Афлатун. Як багато нового я дізнався і ви сподіваюся теж.

 Вихователь. Наші дітки все запамятали. Ось послухай. Де виготовляють гроші?  (На монетному дворі)

- У ваших іграшок є місце для зберігання. А чи існує надійне місце для зберігання грошей? (Банк)

-Звідки дорослі беруть гроші? (Працюють на роботі; дає роботодавець)

-  Хто дарує вам гроші? (Батьки, бабуся, дідусь…)

  Вихователь.  Давайте зробимо гарне коло та всі разом з Афлатунчиком заспіваємо пісеньку «Ми в долоньки плещемо», змінюючи  в ній слова та повторюючи за мною рухи, що імітують рухи службовців, які виконують свою роботу:

  Якщо ти банкір, то гроші зберігай

  (кладемо гроші у мішок, та тримаємо його)

  Якщо ти банкір, ти гроші збегірай

  (кладемо гроші у мішок, та тримаємо його)

  Збегірай покраще гроші і у настрої хорошім

  І ти в настрої такому цілий день!

  (задоволений банкір обіймає мішок з грошима)

І так на всіх куплетах робимо рухи, які підходять до слів.

  Якщо ти касир, то ти рахуєш гроші

  Якщо ти касир, то ти рахуєш гроші

  Ти весь день рахуєш гроші і у настрої хорошім

   І ти в настрої такому цілий день!

 

  Якщо маляр ти, то гарно потрудись…

  Якщо маляр ти, то гарно потрудись…

  Ти весь день трудивсь на славу і у настрої хорошім

   І ти в настрої такому цілий день!

   Афлатун. Ой  і весело тут з вами. Наспівався, дізнався багато нового про гроші, де їх виготовляють та зберігають, як вони потрапляють до ваших батьків та до вас. Я обовязково розкажу про це своїм друзям. Мені вже час прощатися з вами. До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку