Конспект заняття з трудової діяльності для дітей старшого дошкільного віку «Пригощаємося смачненьким вінегретом»

Про матеріал
Програмовий зміст: дати уявлення про те, яка їжа корисна, а яка – шкідлива для організму. Довести до свідомості дітей і батьків, що від якості спожитої їжі залежить здоров’я. Закріпити правила безпечного користування ножем під час приготування салату. Розвивати у дітей практичні навички різання при приготуванні салатів. Виховувати обережність, працелюбність, бажання допомогти, дбайливе ставлення до власного здоров’я.
Перегляд файлу

Конспект заняття з трудової діяльності для дітей старшого дошкільного віку

Група: старша

Тема: «Пригощаємося смачненьким вінегретом»

  Програмовий зміст:  дати уявлення про те, яка їжа корисна, а яка – шкідлива для організму. Довести до свідомості дітей і батьків, що від якості спожитої їжі залежить здоров’я. Закріпити правила безпечного користування ножем під час приготування салату. Розвивати у дітей практичні навички різання при приготуванні салатів. Виховувати обережність, працелюбність, бажання допомогти, дбайливе ставлення до власного здоров’я.

Методи та прийоми: загадування загадки, показ наочності, ігровий, бесіда, запитання, вказівка, аналіз.

  Матеріал та обладнання:  мікрофон, дошки, ножі ,миска, сіль, олія, велика ложка, фартушки, ковпачки, мольберт, маркери червоного та зеленого кольорів, великий аркуш паперу  із зображенням різних продуктів харчування, кошик зі шкідливими продуктами.

Хід заняття:

І. Вступна частина

-Доброго ранку, діти! Сьогодні дуже гарний день і нас чекає дуже цікаве заняття. Але спочатку, давайте привітаємось.

Доброго ранку, рідний наш дім!

Доброго ранку  діткам усім!

Доброго ранку сонечку ясному!

Доброго ранку садочку прекрасному!

Вліво – вправо поверніться,

Один одному посміхніться!

- Ще посміхнемося мені. Як світло і сонячно стало  в нашій групі від ваших посмішок і настрій у всіх радісний.

- Діти, ви знаєте, що всі люди хочуть бути здоровими і щасливими. А що означає здорова людина?

- А відповісти на це запитання допоможе нам дидактична вправа «Здорова людина це?».

      Здорова людина – це щаслива людина.

      Здорова людина – це міцний сон.

      Здорова людина – це веселий настрій.

      Здорова людина – це гарний зовнішній вигляд.

      Здорова людина – це хороший апетит.

- Здоровою людиною можна назвати і ту людину, яка правильно харчується. Усім живим істотам: людям, тваринам, рослинам необхідно їсти, щоб жити. А вам, ще потрібно рости і бути здоровими. Ось чому важливо їсти не все підряд, щоб вгамувати голод, найкраще їсти корисні продукти.

 ІІ. Основна частина.

   

 ( Чути крики за дверима: Ой, ай, не можу!)

- Діти хто це там так кричить давайте поглянемо.

- Баба – Яга:Ой, ай! Допоможіть мені, помираю-ю-ю.

- Діти давайте у бабусі спитаємо, що трапилося?

- Чого це ти помираєш?

- Може тебе хтось образив?

- Баба – Яга: Ой, болить в мене живіт, і тут болить, і тут.

-  Підожди не помирай, на тобі вітаміну і розкажи нам, що з тобою трапилося.

- Баба Яга:  Сьогодні вранці я так гарно поснідала своїми улюбленими продуктами і тут мені стало зле, нудота, живіт болить. Тільки й хватило сил прийти до вас.

- А що ж ти їла?

  - Баба – Яга:  Та я зараз покажу, я все склала собі в сумку – це ж моя улюблена їжа.

( Показує сухарики, чіпси, кока – колу, солодку воду, жуйки, цукерки).

-Діти, що ми можемо сказати про продукти, які принесла Баба – Яга?

- Які вони корисні чи шкідливі?

- А ти Баба - Яга як думаєш?

- Баба – Яга: Вони корисні, корисні  я знаю.

- Діти поясніть чому ці продукти шкідливі?

- Бачиш бабусю, які вони корисні.

- Так що будеш їсти свої ласощі?

- Баба – Яга: Ні, не буду. А що ж тоді їсти?

- Зараз діти за допомогою гри « Корисно чи ні?» покажуть, які продукти корисні, а які – ні.

Дидактична гра  « Корисно чи ні?»

- На великому аркуші паперу зображені різні продукти харчування ( овочі, цукерки, фрукти, чіпси, молоко, риба, яйця, хліб, солодка вода, і т.д.) Діти будуть говорити мені що обводити потрібно зеленим те, що корисне а червоним те, що шкідливе

- Як ви думаєте, що буде, якщо людина стане їсти тільки шкідливі

продукти?

- Так, ви праві, деякі продукти краще не вживати в їжу. А якщо дуже хочеться тортику, цукерок, морозива, то їсти в дуже малій кількості й не кожний день. Діти, а я полюбляю ще одну дуже корисну страву, багату на вітаміни. А ще її дуже любить і Мирослава і вона про неї нам розкаже, а ви спробуйте відгадати її.

                                           Я салатик вітамінний

                                           І на смак я теж відмінний.

                                           Бурячок і картоплина,

                                           Цибулина і морквина.

                                           Все змішалось в мені.

                                           Пригощайтеся малі

                                           Хто я – зовсім не секрет,

                                           Я салатик …( вінегрет).

- Молодці. Вінегрет – це французьке слово, а в перекладі означає – салат із суміші різних овочів.

- Давайте пригадаємо, які овочі використовують для приготування вінегрету?

- Бабусю, ви чули про такий салатик? 

- Тож давайте приготуємо салат – вінегрет разом з нами.

- Діти, як ми ріжемо овочі? Правильно, кубиками. А перед тим, як почнемо різати салат, давайте пригадаємо правила безпечної роботи з ножем.

- Правила користування ножем

  • Овочі нарізаємо тільки на дошці, не відриваючи ніж високо від неї.
  • Передавати ніж тільки ручкою вперед, не гратися з ним.
  • Ніж тримати лезом вниз, не ходити з ножем по приміщенню.
  • Різати овочі обережно, нікому не заважати.
  • По закінченню роботи ніж покласти на місце.

- Правила пригадали молодці. Підготуємо наші ручки, зробимо пальчикову гімнастику.

Пальчикова гімнастика  « Маленькі кухарі»

  • Ми маленькі кухарі,   ( плескають в долоні)
  • Дуже спритні малюки!   ( схрещення рук)
  • Обережно овочі кришимо,( рухи руками вгору, вниз, імітуючи різання)
  • В салаті вміло змісимо,  ( згинання та розгинання пальців)
  • Варенички смачні зліпимо, ( плескання долоньками)
  • Український  борщик зваримо. ( колові рухи руками)
  • Завжди до роботи готові,  ( струшування рук )
  • Ось, такі ми, кухарі чудові! ( показують жест « все добре» )

   - Діти, бабусю, ви готові? Починаємо обережно різати на дошці варені овочі. Нарізані овочі покладемо в миску. Посолимо, налиймо трошки олійки, змішаємо і наш салатик буде готовий. Починаємо нашу роботу.

Діти разом з Бабою – Ягою та вихователем нарізають варені овочі. Лунає тиха мелодія.

Нарізані овочі перемішує в мисці, солить, наливає олію, знову все перемішує.

- Ось, і готовий наш салат, пригостимо Бабу Ягу, і поласуємо самі. Їжте на здоров’я, це вітамінна, корисна, здорова їжа. У вінегреті багато вітамінів, які так потрібні вашому організму.

                           Всі вітаміни смачненькі,

                           І солодкі, і кисленькі.

                           Їжте, діти, їх охоче,

                           Кожен, хто коли захоче.

                           Щоб були всі здоровенькі,

                           І красиві, й рум’яненькі,

                           Щоб росли міцними й дужими,

                           До хвороб були байдужими.

III. Заключна частина

Підсумок заняття:

- Діти, а вам сподобалося наше заняття? 

- Що більше запам’яталося?

- Що ми сьогодні з вами робили?

- Хто до нас завітав у гості?

- Які висновки зробили?

- Чому не можна їсти шкідливу їжу?

- Бабусю,  тепер ти зрозуміла, які страви корисні? Тобі сподобалося у нас?

- Баба – Яга : Так. Тепер я знаю, якою їжею харчуватися. Мені дуже сподобалося у вас, с вами працювати. Я вам вдячна за допомогу. Ви такі чуйні, працьовиті.

- І ми дуже вдячні тобі, що завітала до нас, з нами готувала вінегрет.

- Діти мені теж сподобалося, як ви працювали. Були дуже активними, обережними, охоче допомогли Бабі  - Яги. А головне зробили добру справу. Правда ж не важко допомагати людям. Будьте завжди такими добрими, чуйними. На цьому наше заняття закінчилося. А зараз будемо пригощатися смачненьким вінегретом.

 

docx
Додав(-ла)
Пойдём Ирина
Додано
30 вересня 2023
Переглядів
1887
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку