Конспект заняття з трудової діяльності для дітей старшого дошкільного віку
Група: старша
Тема: «Пригощаємося смачненьким вінегретом»
Програмовий зміст: дати уявлення про те, яка їжа корисна, а яка – шкідлива для організму. Довести до свідомості дітей і батьків, що від якості спожитої їжі залежить здоров’я. Закріпити правила безпечного користування ножем під час приготування салату. Розвивати у дітей практичні навички різання при приготуванні салатів. Виховувати обережність, працелюбність, бажання допомогти, дбайливе ставлення до власного здоров’я.
Методи та прийоми: загадування загадки, показ наочності, ігровий, бесіда, запитання, вказівка, аналіз.
Матеріал та обладнання: мікрофон, дошки, ножі ,миска, сіль, олія, велика ложка, фартушки, ковпачки, мольберт, маркери червоного та зеленого кольорів, великий аркуш паперу із зображенням різних продуктів харчування, кошик зі шкідливими продуктами.
Хід заняття:
І. Вступна частина
-Доброго ранку, діти! Сьогодні дуже гарний день і нас чекає дуже цікаве заняття. Але спочатку, давайте привітаємось.
Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку діткам усім!
Доброго ранку сонечку ясному!
Доброго ранку садочку прекрасному!
Вліво – вправо поверніться,
Один одному посміхніться!
- Ще посміхнемося мені. Як світло і сонячно стало в нашій групі від ваших посмішок і настрій у всіх радісний.
- Діти, ви знаєте, що всі люди хочуть бути здоровими і щасливими. А що означає здорова людина?
- А відповісти на це запитання допоможе нам дидактична вправа «Здорова людина це?».
Здорова людина – це щаслива людина.
Здорова людина – це міцний сон.
Здорова людина – це веселий настрій.
Здорова людина – це гарний зовнішній вигляд.
Здорова людина – це хороший апетит.
- Здоровою людиною можна назвати і ту людину, яка правильно харчується. Усім живим істотам: людям, тваринам, рослинам необхідно їсти, щоб жити. А вам, ще потрібно рости і бути здоровими. Ось чому важливо їсти не все підряд, щоб вгамувати голод, найкраще їсти корисні продукти.
ІІ. Основна частина.
( Чути крики за дверима: Ой, ай, не можу!)
- Діти хто це там так кричить давайте поглянемо.
- Баба – Яга:Ой, ай! Допоможіть мені, помираю-ю-ю.
- Діти давайте у бабусі спитаємо, що трапилося?
- Чого це ти помираєш?
- Може тебе хтось образив?
- Баба – Яга: Ой, болить в мене живіт, і тут болить, і тут.
- Підожди не помирай, на тобі вітаміну і розкажи нам, що з тобою трапилося.
- Баба Яга: Сьогодні вранці я так гарно поснідала своїми улюбленими продуктами і тут мені стало зле, нудота, живіт болить. Тільки й хватило сил прийти до вас.
- А що ж ти їла?
- Баба – Яга: Та я зараз покажу, я все склала собі в сумку – це ж моя улюблена їжа.
( Показує сухарики, чіпси, кока – колу, солодку воду, жуйки, цукерки).
-Діти, що ми можемо сказати про продукти, які принесла Баба – Яга?
- Які вони корисні чи шкідливі?
- А ти Баба - Яга як думаєш?
- Баба – Яга: Вони корисні, корисні я знаю.
- Діти поясніть чому ці продукти шкідливі?
- Бачиш бабусю, які вони корисні.
- Так що будеш їсти свої ласощі?
- Баба – Яга: Ні, не буду. А що ж тоді їсти?
- Зараз діти за допомогою гри « Корисно чи ні?» покажуть, які продукти корисні, а які – ні.
Дидактична гра « Корисно чи ні?»
- На великому аркуші паперу зображені різні продукти харчування ( овочі, цукерки, фрукти, чіпси, молоко, риба, яйця, хліб, солодка вода, і т.д.) Діти будуть говорити мені що обводити потрібно зеленим те, що корисне а червоним те, що шкідливе
- Як ви думаєте, що буде, якщо людина стане їсти тільки шкідливі
продукти?
- Так, ви праві, деякі продукти краще не вживати в їжу. А якщо дуже хочеться тортику, цукерок, морозива, то їсти в дуже малій кількості й не кожний день. Діти, а я полюбляю ще одну дуже корисну страву, багату на вітаміни. А ще її дуже любить і Мирослава і вона про неї нам розкаже, а ви спробуйте відгадати її.
Я салатик вітамінний
І на смак я теж відмінний.
Бурячок і картоплина,
Цибулина і морквина.
Все змішалось в мені.
Пригощайтеся малі
Хто я – зовсім не секрет,
Я салатик …( вінегрет).
- Молодці. Вінегрет – це французьке слово, а в перекладі означає – салат із суміші різних овочів.
- Давайте пригадаємо, які овочі використовують для приготування вінегрету?
- Бабусю, ви чули про такий салатик?
- Тож давайте приготуємо салат – вінегрет разом з нами.
- Діти, як ми ріжемо овочі? Правильно, кубиками. А перед тим, як почнемо різати салат, давайте пригадаємо правила безпечної роботи з ножем.
- Правила користування ножем
- Правила пригадали молодці. Підготуємо наші ручки, зробимо пальчикову гімнастику.
Пальчикова гімнастика « Маленькі кухарі»
- Діти, бабусю, ви готові? Починаємо обережно різати на дошці варені овочі. Нарізані овочі покладемо в миску. Посолимо, налиймо трошки олійки, змішаємо і наш салатик буде готовий. Починаємо нашу роботу.
Діти разом з Бабою – Ягою та вихователем нарізають варені овочі. Лунає тиха мелодія.
Нарізані овочі перемішує в мисці, солить, наливає олію, знову все перемішує.
- Ось, і готовий наш салат, пригостимо Бабу Ягу, і поласуємо самі. Їжте на здоров’я, це вітамінна, корисна, здорова їжа. У вінегреті багато вітамінів, які так потрібні вашому організму.
Всі вітаміни смачненькі,
І солодкі, і кисленькі.
Їжте, діти, їх охоче,
Кожен, хто коли захоче.
Щоб були всі здоровенькі,
І красиві, й рум’яненькі,
Щоб росли міцними й дужими,
До хвороб були байдужими.
III. Заключна частина
Підсумок заняття:
- Діти, а вам сподобалося наше заняття?
- Що більше запам’яталося?
- Що ми сьогодні з вами робили?
- Хто до нас завітав у гості?
- Які висновки зробили?
- Чому не можна їсти шкідливу їжу?
- Бабусю, тепер ти зрозуміла, які страви корисні? Тобі сподобалося у нас?
- Баба – Яга : Так. Тепер я знаю, якою їжею харчуватися. Мені дуже сподобалося у вас, с вами працювати. Я вам вдячна за допомогу. Ви такі чуйні, працьовиті.
- І ми дуже вдячні тобі, що завітала до нас, з нами готувала вінегрет.
- Діти мені теж сподобалося, як ви працювали. Були дуже активними, обережними, охоче допомогли Бабі - Яги. А головне зробили добру справу. Правда ж не важко допомагати людям. Будьте завжди такими добрими, чуйними. На цьому наше заняття закінчилося. А зараз будемо пригощатися смачненьким вінегретом.