Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Позначення на письмі звуків [дз], [дз΄], [дж]. Правопис слів із буквосполученнями дж, дз. Аналіз тексту.
Мета:
Навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів про звуки [дз], [дз΄], [дж]; удосконалювати уміння читання та правопису слів із буквосполученнями дж, дз;
вдосконалювати навички читання слів, зв’язних текстів, уміння переказувати прочитане;
збагачувати і активізувати лексичний запас учнів; формувати вміння будувати зв’язне висловлювання на основі почутого, власних спостережень, малюнків.
Розвивальна: розвивати: навички критичного мислення; фантазію, пам’ять; пізнавальну та мовленнєву активність, творчу уяву.
Виховна: виховувати: любов до природи, самостійність, доброзичливість, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Обладнання: презентація, журнали №24 освітнього проекту «На крилах успіху», роздатковий матеріал – картки, таблиця до словникової роботи на занятті.
Хід заняття
І. Вступна частина
1. Створення емоційного настрою заняття
- Продзвенів дзвінок, починаємо урок. Будемо працювати старанно, наполегливо.
- Потріть долоньки і зігрійте їх своєю добротою.
- А тепер загадайте бажання стосовно заняття і промовте пошепки:
-
бажаю дізнатись щось нове;
-
бажаю навчитись краще читати;
-
бажаю бути слухняним;
-
бажаю, щоб мене похвалили тощо.
-
Тепер відпустіть ці бажання. Гадаю, завдяки вашим старанням, вони обов’язково здійсняться. (Учні займають свої місця).
2. Мотивація навчальної діяльності
- Діти, послухайте і відгадайте: всміхається сонечко, біжать струмочки, зеленіє травичка, квіти тягнуть до нас свої голівки. Яка пора року подарувала все це для нас?
-
Як же мені і нашим друзям Лаксикам хотілося б зараз прогулятись весняними стежками. А вам?
-
Тож, давайте здійснимо таку прогулянку, але віртуальну. А допоможе нам у цьому наша картинна галерея. Відкрийте журнали на с. 20-21
(Вчитель на презентації показує картини, називає автора і назву) Слайд 1
-
Діти, прочитайте вірш Оксани Сенатович.
-
Позначте репродукцію, якою можна проілюструвати вірш. Поясни свій вибір.
-
З ким дружить травень? (з птахами)
-
Птахи прилітають, радують нас своїм чарівним співом. Цей спів лине високо в небо, міниться, грає усякими барвами.
3. Повідомлення теми і мети уроку й очікуваних результатів навчальної діяльності учнів. Слайд 2
- І саме перші вісники весни, граки, принесли на своїх крилах завдання нашої весняної прогулянки.
Діти виходять до дошки і читають написані на птахах завдання уроку:
-
дізнатись більше про весну
-
вправлятися у вимові звуків [дз], [дз’], [дж] та правильно їх позначати на письмі
-
покращити свої читацькі вміння
-
виконати цікаві завдання
-
бути уважними та активними (на партах).
ІІ. Основна частина
Завдання на с. 24.
Завдання 1 Слайд 3
- Які квіти зображені?
-
Яка квітка зайва? (айстра – осіння квітка).
-
Прочитай корені слів.
-
Читай слова (спочатку в рядах, а потім в колонках) з поданими коренями, називаючи замість зображення квітки відповідне закінчення.
Завдання 2 Слайд4
-
Діти, ми вчора розпочали роботу над темою Календар березня. Який день відзначають 4 березня? (Всесвітній день телебачення і радіомовлення)
-
Діти, хто з вас має уявлення про таку професію, як диктор радіо чи телебачення. Розкажіть.
-
Зараз ви будете мати змогу побувати в цій ролі.
-
Прочитайте тексти, і подумайте: який з них міг бути озвучений диктором програми – «Поетична весна»?
-
А в другому тексті яка частина може бути озвучена диктором програми «Прогноз погоди», а яка «У світі тварин»?
-
Підготуйся та прочитай один з текстів, як диктор радіо.
-
Домалюйте пейзаж за змістом першого тексту.
-
Назви зображених птахів. (Картинки птахів на дошці).
-
Позначте зображення птахів, про яких йдеться в останньому тексті.
Завдання на с. 25.
Завдання 3 Каліграфічна хвилинка
-
Закресли букви, які записані неправильно.
-
Наведи букви, які записані правильно.
-
Склади й запиши з цих букв слово. (веснянка)
-
Що таке веснянка? (веснянки, їх ще називають гаївки – старовинні слов’янські обрядові пісні, які прославляли початок весни та наближення весняних польових робіт)
Фізкультхвилинка (звучить пісня «Веснянка» К. Перелісної, а діти виконують вправи: «Квітка прокидається», «метелик на квітці», «Соняшник», «Корінчик росте»)
Завдання 4
Удосконалення звуковимови [дз], [дз΄], [дж], позначення їх на письмі.
-
За допомогою чого всі птахи здобувають їжу, в’ють гнізда, вигодовують пташенят? (за допомогою дзьоба).
-
Саме у своєму дзьобі вони принесли буквосполучення «дз, дж».
-
Що ви знаєте про ці буквосполучення?(вони позначають один звук, вимовляти їх треба злито; це приголосні звуки, дзвінкі.)
-
Діти. А навіщо така увага цим буквосполученням? (Навчитися правильно писати слова з «дз», «дж».) Отже, наступні вправи направлені саме на формування правильного написання таких слів.
-
Прочитай слова, називаючи замість зображення квітів звуки [дз]/ [дз´], [дж].
-
Розфарбуй зображення квітів відповідно до пропущених букв у словах. Поясни свій вибір.
Завдання 5
Гра «Шифрувальник»
-
Розшифруй слова. Запиши слова, поділяючи їх для переносу.
(Задзвонив, сиджу, ґудзик, джинси.)
-
Для правильного виконання переносу користуйся таблицею в журналі №17 на с. 7.
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія
-
Діти, чи здійснилися ваші бажання, очікування? (Діти висловлюють свої думки).
-
А що потрібно вам, щоб ви все ж таки досягли своєї мети?
-
Назвіть Лаксикам слова в яких є звуки [дз], [дз΄], [дж]
-
Поясніть їм як ці звуки позначаються на письмі?