Конспект заняття з української мови. "Буквосполучення дж, дз".

Про матеріал
Розробка заняття з української мови "Буквосполучення дж, дз". Перенос слів з цими буквосполученнями.
Перегляд файлу

Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Позначення на письмі звуків [дз], [дз΄], [дж].  Правопис слів із буквосполученнями дж, дз. Аналіз тексту.

 

Мета:

Навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів про звуки [дз], [дз΄], [дж]; удосконалювати уміння читання та  правопису слів із буквосполученнями дж, дз; 

вдосконалювати навички читання слів, зв’язних текстів, уміння переказувати прочитане;

збагачувати і активізувати  лексичний запас  учнів; формувати вміння будувати зв’язне висловлювання на основі почутого, власних спостережень, малюнків.

Розвивальна: розвивати: навички критичного мислення; фантазію, пам’ять; пізнавальну та мовленнєву активність, творчу уяву.

Виховна: виховувати:  любов до природи, самостійність, доброзичливість, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

 

Обладнання: презентація, журнали №24 освітнього проекту «На крилах успіху», роздатковий матеріал – картки, таблиця до словникової роботи на занятті.

 

Хід заняття

І. Вступна частина

1. Створення емоційного настрою заняття

- Продзвенів дзвінок, починаємо урок. Будемо працювати старанно, наполегливо.

- Потріть долоньки і зігрійте їх своєю добротою.

- А тепер загадайте бажання стосовно заняття і промовте пошепки:

  •          бажаю дізнатись щось нове;
  •          бажаю навчитись краще читати;
  •          бажаю бути слухняним;
  •         бажаю, щоб мене похвалили тощо.
  • Тепер відпустіть ці бажання. Гадаю, завдяки вашим старанням, вони обов’язково здійсняться. (Учні займають свої місця).

 

 

2. Мотивація навчальної діяльності

- Діти, послухайте і відгадайте: всміхається сонечко, біжать струмочки, зеленіє травичка, квіти тягнуть до нас свої голівки. Яка пора року подарувала все це для нас?

  • Як же мені і нашим друзям Лаксикам хотілося б зараз прогулятись весняними стежками. А вам?
  • Тож, давайте здійснимо таку прогулянку, але віртуальну. А допоможе нам у цьому наша картинна галерея. Відкрийте журнали на с. 20-21

(Вчитель на презентації показує картини, називає автора і назву) Слайд 1

  • Діти, прочитайте вірш Оксани Сенатович.
  • Позначте репродукцію, якою можна проілюструвати вірш. Поясни свій вибір.
  • З ким дружить травень? (з птахами)
  • Птахи прилітають, радують нас своїм чарівним співом. Цей спів лине високо в небо, міниться, грає усякими барвами.

3. Повідомлення теми і мети уроку й очікуваних результатів навчальної діяльності учнів. Слайд 2

- І саме перші вісники весни, граки, принесли на своїх крилах завдання нашої весняної прогулянки.

Діти виходять до дошки і читають написані на птахах завдання уроку:

  • дізнатись більше про весну
  • вправлятися у вимові звуків [дз], [дз’], [дж] та правильно їх позначати на письмі
  • покращити свої читацькі вміння
  • виконати цікаві завдання
  • бути уважними та активними (на партах).

ІІ. Основна частина

 Завдання на с. 24.

Завдання 1 Слайд 3

- Які квіти зображені?

  •    Яка квітка зайва? (айстра – осіння квітка).
  •    Прочитай корені слів.
  •    Читай слова (спочатку в рядах, а потім в колонках) з поданими коренями, називаючи замість зображення квітки відповідне закінчення.

 

Завдання 2 Слайд4

  • Діти, ми вчора розпочали роботу над темою Календар березня. Який день відзначають 4 березня? (Всесвітній день телебачення і радіомовлення)
  • Діти, хто з вас має уявлення про таку професію, як диктор радіо чи телебачення. Розкажіть.
  • Зараз ви будете мати змогу побувати в цій ролі.
  • Прочитайте тексти, і подумайте: який з них міг бути озвучений диктором програми – «Поетична весна»?
  • А в другому тексті яка частина може бути озвучена диктором програми «Прогноз погоди», а яка «У світі тварин»?
  • Підготуйся та прочитай один з текстів, як диктор радіо.
  • Домалюйте пейзаж за змістом першого тексту.
  • Назви зображених птахів. (Картинки птахів на дошці).
  • Позначте зображення птахів, про яких йдеться в останньому тексті.

 

 

 

 

Завдання на с. 25.

Завдання 3 Каліграфічна хвилинка

  • Закресли букви, які записані неправильно.
  • Наведи букви, які записані правильно.
  • Склади й запиши з цих букв слово. (веснянка)
  • Що таке веснянка? (веснянки, їх ще називають гаївки – старовинні слов’янські обрядові пісні, які прославляли початок весни та наближення весняних польових робіт)

 

Фізкультхвилинка (звучить пісня «Веснянка» К. Перелісної, а діти виконують вправи: «Квітка прокидається», «метелик на квітці», «Соняшник», «Корінчик росте»)

Завдання 4

Удосконалення звуковимови [дз], [дз΄], [дж], позначення їх на письмі.

  • За допомогою чого всі птахи здобувають їжу, в’ють гнізда, вигодовують пташенят? (за допомогою дзьоба).
  • Саме у своєму дзьобі вони принесли буквосполучення «дз, дж».
  • Що ви знаєте про ці буквосполучення?(вони позначають один звук, вимовляти їх треба злито; це приголосні звуки, дзвінкі.)
  • Діти. А навіщо така увага цим буквосполученням? (Навчитися правильно писати слова з «дз», «дж».) Отже, наступні вправи направлені саме на формування правильного написання таких слів.
  • Прочитай слова, називаючи замість зображення квітів звуки [дз]/ [дз´], [дж].
  • Розфарбуй зображення квітів відповідно до пропущених букв у словах. Поясни свій вибір.

Завдання 5

Гра «Шифрувальник»

  • Розшифруй слова. Запиши слова, поділяючи їх для переносу.

(Задзвонив, сиджу, ґудзик, джинси.)

  •  Для правильного виконання переносу користуйся таблицею в журналі №17 на с. 7.

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія

  • Діти, чи здійснилися ваші бажання, очікування? (Діти висловлюють свої думки).
  • А що потрібно вам, щоб ви все ж таки досягли своєї мети?
  • Назвіть Лаксикам  слова в яких є звуки [дз], [дз΄], [дж]
  • Поясніть їм як ці звуки позначаються на письмі?

 

 

docx
Додано
8 листопада 2019
Переглядів
1324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку