Піщанський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Красноградської міської ради Харківської області
«Робота над твором В.О.Сухомлинського «Ледача подушка»
Конспект заняття
з використанням твору
Вихователь:
Душка Тетяна Анатоліївна
с.Піщанка 2021р.
Конспект заняття з використанням твору В.О.Сухомлинського «Ледача подушка» ( середня група).
Тема: Робота над твором В.О.Сухомлинського «Ледача подушка».
Мета: Познайомити дітей з твором В.О.Сухомлинського «Ледача подушка»; вчити уважно слухати, запам’ятовувати, відповідати на запитання за змістом та робити висновки; розвивати увагу, зосередженість, зв’язне мовлення, увагу; виховувати почуття організованість.
Матеріал: твір В.О.Сухомлинського «Ледача подушка», ілюстрації до твору, дидактична гра «Частини доби» на кожну дитину.
Хід заняття.
Вихователь: Діти, коли я прийшла до дитячого садка, то вас в садочку ще не було. І я замислилась, а як же мої діти починають день? Ви мені покажете?
( Проводиться гра – пантоміма «Як я починаю день»)
Покажіть, як ви рано – вранці спите; піднялося сонечко і ви проснулися, потягнулися, піднялись, умиваєтесь, робите зарядку, одягаєтесь і йдете до дитячого садка. А я вас тут зустрічаю. «Добрий день» - кажу я дітям. «Добрий день» - відповідають мені діти.
Ось так починаєте ви свій день. А я знаю одну дівчинку, якій зовсім не хотілося підніматися з ліжка. А хто в цьому винен, відповісте ви мені після того, як я ознайомлю вас з твором В.О.Сухомлинського «Ледача подушка». Сядьте по зручніше, та слухайте мене уважно.
В.О.Сухомлинський «Ледача подушка».
Маленькій Яринці треба рано вставати, щоб до школи йти, а не хочеться, ой як не хочеться! Ввечері питає Яринка у дідуся:
- Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати i йти до школи.
- Це подушка в тебе ледача,- відповів дідусь.
- А що ж їй зробити, щоб вона не була ледачою?
- Знаю я таємницю,- пошепки сказав дідусь.- Ото саме тоді, як вставати не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря, добре вибий її кулачками - вона і не буде ледачою.
- Справді? - зраділа Яринка.- Я так i зроблю завтра.
Ще дуже рано, а треба збиратись до школи. Не хочеться вставати Яринці, але треба ж нарешті подушку провчити, лінощі з неї вибити.
Схопилась Яринка швиденько, одяглася, взяла подушку, винесла на подвір'я, поклала на лавку - та кулачками її, кулачками. Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко - та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається.
Вихователь: Ви уважно слухали твір, а тепер скажіть мені будь ласка:
Молодці, відповіді вірні, але я ще раз хочу перевірити вашу уважність.
Вправа на уважність.
Читаючи твір В.О.Сухомлинського, я показувала ілюстрації, які відповідали змісту твору. Зараз ці ілюстрації знаходяться не в тій послідовності. Ваше завдання: уважно подивитися і розмістити ілюстрації за змістом. ( Діти виконують завдання).
Вихователь: Діти, ви добре працювали, а тепер час відпочити. Зробимо фізкультхвилинку.
Руки вгору – підтягніться,
Раз – два, раз – два!
Щонайнижче нахиліться,
Раз – два, раз – два!
Станьте рівно, поверніться
І до сонечка зверніться.
А тепер, любі малята,
Пострибаймо, як зайчата.
Руки вгору підніміть,
Вдих і видих всі зробіть.
Вихователь: Зараз я вам пропоную пограти ще в ігри. Перша гра має назву «Яке слово зайве».
Я називаю слова, які зустрічалися в творі В.О.Сухомлинського «Ледача подушка», ви уважно слухаєте і коли почуєте зайве слово, хлопнете в долоні.
Дівчинка, дідусь, хлопчик.
Подушка, простирадло, ковдра.
Яринка, Іванко, Петрик.
Посміхається, плаче, хахоче.
Молодці, ви були уважні! Добре запам’ятали твір. А тепер наступна гра на закріплення частин доби.
Дидактична гра « Частини доби».
Перед вами лежать картинки, на яких зображені різні частини доби (ранок, день, вечір, ніч). Вам необхідно швиденько зорієнтуватися і підняти ту картинку, яка відповідає тій частині доби, яку я назву.
( Діти виконують завдання)
Вихователь: Молодці, ви впоралися з поставленими перед вами завданнями. Були активні, уважні, давали чіткі відповіді. Я вами дуже задоволена.