Сорока – Білобока та ґудзики

Про матеріал
зв’язне мовлення, слухову та зорову увагу, пам’ять, логічне мислення, дрібну та загальну моторику; формувати лексичну складову мовлення, активізувати та поширювати у дітей предметний, прикметниковий та дієслівний словник; інтерес до природного довкілля, до казкових героїв, вміння працювати самостійно та в колективі; розвивати зорову пам’ять та увагу, формувати розумові операції аналізу та синтезу через ігрову та конструктивну діяльність
Перегляд файлу

                 Конспект заняття з розвитку мовлення і культури мовленнєвого спілкування та ознайомлення із    природним довкіллям

 

         Тема : « Сорока – Білобока та ґудзики»

 

Мета:                                                                                                               розвивати: зв’язне мовлення, слухову та зорову увагу, пам’ять, логічне мислення, дрібну та загальну моторику; формувати лексичну складову мовлення, активізувати та поширювати у дітей предметний, прикметниковий та дієслівний словник; інтерес до природного довкілля, до казкових героїв, вміння працювати самостійно та в колективі; розвивати зорову пам’ять та увагу, формувати розумові операції аналізу та синтезу через ігрову та конструктивну діяльність;

навчати: удосконалювати артикуляційно – голосовий і дихальний апарат; виділяти окремі частини предметів, знаходити їх на проханням вихователя; вчити чітко промовляти слова та речення;

виховувати: потребу у мовленнєвому спілкуванні, як основи формування мовленнєвої активності; інтерес до ігрових завдань, навички культури спілкування; викликати позитивні емоції у процесі гри; наполегливість в роботі, бажання працювати та закінчувати роботу до кінця.

Матеріал: гніздо сороки – білобоки, крижані ґудзики, гостинці – цукерки, картинки з зображенням птахів, гра «З чого можна пташці зробити гніздо», ляльки з лялькового театру, силуети одягу та ґудзики; дидактичні ігри « Добав словечко», «Прикрась одяг», « Сорока – красуня», « Збери гніздо»; пальчикова гімнастика « Ґудзиковий масаж»; психогімнастика « Даруємо посмішку»; фізкультхвилинка « Ми тупаємо трішки».

Словникова робота: збагачувати словник дітей іменниками та прикметниками; активізувати та поширювати словник дітей з лексичних тем; поповнити активний словник дітей образними поетично – художніми виразами, і словами – синонімами.

 

 

                                             Хід заняття

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

Діти заходять до групи. В групі знаходяться гості.                                                                                                                                                                                                                      

І. Організаційний момент.

- Діти, сьогодні до нас завітало багато гостей. Привітаймося!

- Добрий день! Подаруймо нашим гостям веселий настрій і чарівні посмішки.

Психогімнасика « Даруємо посмішку».

 

                Наша посмішка весела, наша посмішка чарівна

                Ось тримайте ви її, посміхайтеся завжди!

 

ІІ. Основна частина.

- Діти, ви помітили в нашій групі щось нове? Незвичайне? ( так, це гніздо).

- Це гніздо великої пташки. Воно велике.

- А якщо маленьке? ( то гніздечко).

- А ще можна назвати : кубло, кубельце. Повторімо: гніздо, гніздечко, кубло, кубельце.

- А з чого зроблено гніздо?

Д/г « З чого пташка робить гніздечко?».

Мета: діти розповідають із чого пташка робить гніздо ( гілочки, соломи, пір’ячко).

Гра « Збери гніздо».

Мета: діти повинні вірно підібрати частини з матеріалом, за допомогою якого пташка може збудувати собі гніздечко.

- Гарне гніздечко ви зробили. Діти, а віршик який ви зараз послухаєте допоможе вам здогадатися, для якої пташки це гніздечко.

( Вихователь читає віршик та кладе ґудзики у гніздо).

                          

                            Сорока – красуня у лісі літала

 Ґудзик знайшла, в гніздо заховала.

 

- Про кого цей вірш? ( про сороку).

- Що заховала сорока? ( ґудзики).

- Знайдіть зображення сороки на дошці( на дошці картинки з зображенням 5 – 6 птахів, серед них сорока).

- А як ви її впізнали? ( діти описують сороку).

- Що робить сорока? ( літає, скрекоче, крилами махає, їжу шукає, гніздечко своє охороняє).

- Давайте і ми посадимо Сороку – Білобоку у своє гніздечко, хай вона туди ґудзики збирає.

- А як в казках називають сороку? ( Сорока – білобока).

- Чому білобока? ( в неї білі боки).

Мовна гра « Добав словечко».

Мета: вихователь показує іграшки казкових героїв з лялькового театру, діти їх називають.

Лисичка – сестричка; вовчик – сірий бочок; їжачок – хитрячок; мишка –ворушка; жабка – скрекотушка; зайчик – побігайчик; півник – голосисте горлечко; ведмедик – клишоногий; Баба Яга – кістяна нога, Сорока – Білобока.

- Діти, а де використовують ґудзики? На якому одязі є ґудзики?

- Що можна робити з ґудзиками? ( застібати, розстібати, пришити, заховати, знайти, відірвати).

Д/г « Прикрась одяг».

- А ще ґудзиками можна прикрашати та оздоблювати одяг. Зараз кожен з вас буде майстром і прикрасить одяг, але спочатку ми зробимо ґудзиковий масаж:

 

 Тремо ґудзик у долоньках, ось так, ось так.

 Потім коло ми малюємо, наші ручки масажуємо.

 

- А тепер до роботи. Прикрашаємо одяг. ( на столах у дітей лежать силуети з зображенням одягу та різнокольорові ґудзики. Діти прикрашають одяг, а вихователь проводить індивідуальну роботу, задає дітям питання: Який одяг прикрашаєш? Якого кольору одяг? Якого кольору ґудзики?).

- Молодці, гарні вийшли у нас роботи.

- Покажімо Білобокій, як ми прикрасили одяг.

 

Фізкультхвилинка « Ми тупаємо трішки».

                                      Ми тупаємо трішки : туп – туп - туп

     Ми плескаємо трішки : хлоп – хлоп – хлоп

     А тепер ми повернемось

     І всі разом посміхнемось.

 

Сюрпризний момент. Стук у двері. Вихователь заносить посилку для дітей ( дослід з ґудзиками, льодом та теплою водою).

- Діти, подивімось, що в посилці? (виймає крижані ґудзики, розглядаємо уважно).

- Ці ґудзики напевно для нашої Сороки прислали.

- Але гудзики потрапили в крижану пастку. Які вони? ( маленькі, малесенькі, холодні, заморожені).

- А який лід? ( крижаний, холодний, мокрий, прозорий, міцний).

- Але ми не можемо такі ґудзики Сороці віддати, визвольмо ґудзики з полону.

Гра « Тепле повітря».

Мета: діти дмухають на лід і зігрівають своїм подихом.

- Не виходить? Що ще можна зробити? ( покласти крижинки в теплу воду).

Поки ґудзики вибираються з « крижаного полону», ми пограємось ось такими ґудзиками. Які вони? (великі, різнокольорові,темні, світлі, блискучі, гладенькі).

Д/г « Прикрась ґудзик».

Мета: діти шнурують великі ґудзики.

Індивідуальна робота: Якого кольору шнурочок?( зеленого). А що ще може бути зеленого кольору? (ялинка, травичка). Червоного? ( яблучко, помідор). Жовтого? ( сонечко, курчатко). Синього? ( небо, водичка).

- Молодці! З завданням справились.

- Діти, а давайте подивимось, чи звільнились наші ґудзики з крижаного полону? Візьміть ложечку і дістаньте ґудзики зі стаканчика та положіть на тарілочку.

- Вони змінили колір? Вони стали іншої форми? ( вони такі ж, красиві й міцні, як були до крижаного полону, тому що наші ґудзики не бояться ні холоду, ні льоду, ні гарячої води).

- Віддаймо ці ґудзики нашій Сороці.

ІІІ. Підсумкова частина.

- Молодці! Все зробили вірно, визволили ґудзики з полону, віддали їх Сороці.

- А вона за це, надіслала нам подарунки.

 

                     1,2,3,4 – оченята всі закрили

                             1,2,3,4 – оченята всі відкрили.

 

З’являється скринька з цукерками « Ґудзиками».

Вихователь роздає дітям цукерки.

- А зараз давайте попрощаємось з гостями, і підемо відпочивати.

doc
Додано
30 жовтня 2021
Переглядів
690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку