Конспект заняття «Ми ввічливі та дружні малята»
Мета: познайомити дітей з компліментами, вчити використовувати їх у своїй мові, називати одне одного лагідними словами, закріпити поняття, що таке друг; виховувати доброзичливе та ввічливе відношення одне до одного; розвивати вміння по інтонації голосу, міміці жестів, викликати своє відношення до друзів.
Матеріал: ляльковий театр ( заєць, мишка, лисиця, їжачок, метелик), гілочки з ялинки, кубики, ребриста дошка.
Хід заняття:
І. Вступна частина. Вихователь: Добрий день малята, до нас сьогодні прийшли гості, давайте усі разом привітаємося з гостями.
- Діти, а якими ще словами ми можемо привітати другу людину? ( доброго дня, доброго ранку, доброго здоров*я). Крім привітання існує багато добрих і лагідних слів, які називаються « компліментами».
- Послухайте будь ласка, які компліменти я буду казати.
- Настусю, у тебе сьогодні чудовий вигляд.
- Софійко, в тебе гарна сукня.
- У Дмитрика гарні очі, зачіска, посмішка.
- Діти, а ви хочете навчитися робити компліменти? Ми пограємо в гру « Ввічливі відгадки». Стаємо усі в коло, у середину кола нам необхідно вибрати ведучого. Ведучий закриває очі, а ми з вами будемо іти по колу взявшись за руки і промовляти слова:
Один, два, три, чотири, п*ять,
Спробуй відгадать.
Хто тебе зараз похвале
Комплімент тобі подаре?
- З останніми словами, я передам квіточку дитині, яка буде казати комплімент, похвалу. Ведучий відкриває очі, та відгадує, хто сказав йому комплімент.
Після гри вихователь хвалить дітей.
- Молодці діти, швидко ви навчилися казати компліменти.
ІІ. Основна частина.
- Діти, у вас є друзі?
- Артемко, хто твій друг? Чому ти вважаєш його своїм другом?
- У кожного із вас є друг або навіть декілька друзів, яких ви любите, розумієте, з якими ділитесь іграшками, і звісно не сваритесь. З друзями ви гуляєте, малюєте. Без друзів жити неможливо!
- Звісно і між друзями можуть статися непорозуміння, але головне, необхідно пом*ятати правила дружби. А правила це такі: якщо ти винен, умій признати свою вину і вибачатися; на друзів не потрібно злитися і сваритись із ними, необхідно вміти поступатися і допомагати друзям зробити те, що у них не виходить. Тоді у вас буде багато добрих і вірних друзів.
- І як приклад, ми подивимося історію про зайця, який ледь не втратив своїх друзів і ледь не потрапив у біду. Встаньте тихенько, один за одним станьте рівненько. Ми зараз з вами відправимось до лісу. Дорога буде далекою, на шляху будуть зустрічатися перешкоди, ми повинні їх подолати.
Звучить музика. Фізкультхвилинка.
- Ми йдемо один за одним, через річку, через міст і заходимо у ліс ( діти повинні перестрибнути через річку, далі піти по ребристій драбинці та переступити через гілочки ялинки).
- Ось ми і прийшли до лісу, сідайте гарненько і слухайте тихенько казочку «Найкращі друзі».
Ляльковий спектакль « Найкращі друзі».
Заєць ( співає і веселиться): Я самий сміливий, сильний, спритний, ніхто в лісі мені не потрібен, я нікого не боюсь!
( З*являється мишка).
Мишка: Добрий день, Зайчик! Я чула, що ти сміливий, спритний, нікого не боїшся. Давай з тобою дружити, ти будеш мене захищати. Згоден?
Заєць: Що? З тобою дружити? Я – Заєць, який гуляє сам по собі, і ніхто мені не потрібен. А ти, мишко, іди і тримайся від мене подалі ( мишка втікає). Як добре мені одному: хочеш – спи, не життя – а малина!
( З*являється їжачок).
Їжачок: Зайчику, добрий день! Давай з тобою дружити, ти такий сміливий!
Заєць: Ха – ха! Теж мені друг знайшовся! Та мені і без тебе добре. А ну, їжачку, ні голови, ні ніжок – котись звідси, поки цілий, а до мене не чіпляйся
( їжачок котиться). Оце сміх! Теж мені друг знайшовся, одні колючки. Одному бути – друге діло, оце щастя. Подивіться, який я сміливий!
( З*являється метелик).
Метелик: Добрий день, Зайчику! Будь моїм другом! Ти хоробрий, сильний, будеш мене захищати. Я мрів про такого сміливого друга!
Заєць: Хо – хо! Сміх! Та який ти друг! Я тебе на одну лапу покладу, а другою придавлю! Лети, поки цілий, а до мене не чіпляйся! Мені і одному добре, навіщо мені друг! ( метелик відлітає). Ну, нарешті, я залишився один! Як добре одному на світі жити! Як добре самого себе любити! Як чудово мені гратись з самим собою. І зовсім мені не потрібен ніякий друг!
( З*являється лисиця).
Лисиця: Здається, це голос зайчика. Ти диви, хвастається! Зараз я його з*їм, голубчика ( лисиця хватає зайця). Попався, голубчик!
Заєць: Ой- ой- ой! Що зі мною сталося?
Лисиця: Посидь, поки я подрімаю, а прокинусь, з*їм тебе на славу.
Заєць: Що мені робити? Зовсім я один, нікому мені допомогти, чому я не погодився на дружбу з їжачком, метеликом та мишкою. Бідний, я, бідний, з*їсть мене лисиця!
( Летить метелик).
Метелик: Зайчик у біду потрапив! Полечу до їжачка та мишки, потрібно їх на допомогу кликати! Їжачок, мишка на поміч, на поміч! Зайчик у біду потрапив.
( З*являються усі звірі).
Усі разом: Зайчик, тримайся, ми врятуємо тебе із біди! ( Шумлять, лякають лисицю).
Лисиця: Ой, мисливці! Потрібно тікати! ( лисиця тікає, зайчика звільняють).
Заєць: Дякую вам, що ви мене врятували. Без вас мене б лисиця з*їла. Вибачте мене, я зрозумів, що без друзів справжніх на світі не прожити! Я дуже хочу з вами дружити.
З тих пір заєць, метелик, їжачок та мишка стали найкращими друзями.
ІІІ. Заключна частина.
- Діти, вам сподобалась казочка?
- А що сталося, в казочці?
- Чи правильно поводив себе зайчик із звірятами?
- Чи правильно вчинили мишка, метелик та їжачок, що врятували зайчика?
- Правильно, діти, без друзів на світі неможливо прожити. Друзі допоможуть в біді. З друзями весело і цікаво. І ми з вами, діти, теж уміємо дружити.
- Давайте покажемо, які ми дружні. Стаємо усі в коло,беремося за ручки, піднімаємо їх в гору і кажемо: « Ми – друзі».