Щоквартальний журнал для родини та їх дитини "Пролісок" № 2

Про матеріал
Видання журналу для родини та їх дитини, є однією із форм роботи з батьками в нашому закладі
Перегляд файлу



 

 

 

=========ЗМІСТ РУБРИК======

1.           Що нового та цікавого?

2.           Про життя малюків в закладі (фото колаж)

3.           Це цікаво знати 

4.           Читаємо та малюємо разом. 

5.           Пізнай себе та свого малюка 

6.           Поради практичного психолога

7.           Сторінка для малят (розмальовки, завдання на увагу, зроби своїми руками тощо)

8.           Творчі конкурси.

9.           Сторінка БЖД Поради лікаря

 

Що нового та цікавого?

1 квітня - Міжнародний день птахів

Міжнародний день птахів проходить щорічно в рамках програми ЮНЕСКО

«Людина і біосфера» і не випадково саме у квітні. 1 квітня 1906 підписана Міжнародна конвенція з охорони птахів. День птахів — це не тільки річниця Конвенції, але і час прильоту пернатих із зимівель. За традицією в цей час в очікуванні пернатих розвішуються шпаківні, дуплянки та інші «пташині будиночки». Повернення птахів святкується також як прихід весни.

Вперше цей день, як масове дитяче свято, стало проводитися в Сполучених Штатах Америки ще з 1894 року. Організатором виступив педагог Чарльз Бебкок (інтендант шкіл) з містечка штату Пенсильванія. Незабаром його підтримала одна з популярних газет «Пітсбургська телеграфна хроніка», яка стала популяризувати це свято.

 


Про життя малюків в закладі

Це цікаво знати

У чому полягає місія батьків? Як утримувати баланс між наполегливою працею, талантом і дитячою свободою? Які навички потрібні для щасливого життя?  

Ми живемо в такий час, що мислити категоріями професій – застарілий стереотип. В майбутньому креативність мислення буде найважливішою якістю для виживання: з'являтимуться такі галузі знань, що нам і не снилося. На жаль, сучасна українська школа досі живе за поняттями «визубрити і дати правильну відповідь», тому функції креативності мислення змушені на себе взяти батьки.

Дуже важливо витягати дітей на свою орбіту, жити одним життям з ними, розширювати їхній кругозір, знайомити з цікавими людьми, водити на концертивиставки, разом займатися улюбленими справами, спортом, кататися на великах, скейтах, подорожувати тощо. У сучасних дітей набагато ширший кругозір, ніж був колись у нас в їхньому віці, інше інформаційне навантаження. Позитивне підкріплення ситуацій, в яких дитина поводить себе конструктивно, працює краще, ніж покарання після ситуацій, коли вона поводиться навпаки. Ми просто інколи не помічаємо дітей, коли вони потребують нашого «молодець, ти крутий!», натомість помічаємо погане, а треба навпаки. Навіть в тому, що дитині дійсно подобається і що у неї виходить, більшості дітей потрібна підтримка.

А ще дуже важливо навчити дитину відповідального споживання: вимикати світло, економити гроші, дбайливо ставитися до природи, бережно користуватися речами, щоб не стимулювати катастрофічне для природи перевиробництво, і так далі. Ну і за замовчуванням – дітей потрібно навчати мовам, в першу чергу англійській, і показувати їм світ. Сучасні діти повинні знати, що світ дуже різноманітний і часто не має нічого спільного з Україною.

Бути в контакті зі своєю дитиною – мабуть, найкраще, що можна зробити для дружби з нею. Дізнавайтеся, чим цікавляться ваші діти – тоді вони теж будуть цікавитися вашими справами. З дітьми треба жити разом, взаємно вчитися один у одного.

Головна роль батьків – дати дітям відчуття, що все можна зробити, все можна спробувати і що світ класний, що вони бажані та улюблені, що нема чого боятися. Треба бути уважними, бути на боці дитини, бути готовими серйозно поставитися до не дуже серйозних на перший погляд речей. Адже гра – це прототип життя.

 

Пізнай себе та свого малюка

Тест­анкета: Визначаємо здібності дитини   

Якщо Вашій дитині уже виповнилося п’ять років і Ви погоджуєтеся із твердженням психологів про те, що кожна дитина потенційно талановита, пропонуємо заповнити цю анкету. Вона допоможе визначити найяскравіші здібності Вашої дитини, оцінити перспективи  її творчого розвитку, обрати саме той вид діяльності, що якнайліпше розкриє її потенціал.  

Інструкція: Оцініть кожну характерну ознаку здібностей дитини за шкалою від 2­х до 5­ти балів. Так, якщо певна характеристика яскраво виражена у Вашої дитини, ставте 5 балів, якщо вона виражена менш яскраво — відповідно 4, 3, 2 бали. Після заповнення анкети підсумуйте бали всередині кожного блоку, що відповідає одному виду здібностей. Якщо в одному блоці Ви отримаєте 12 і більше балів, це може свідчити про високий рівень розвитку зазначених здібностей у Вашої дитини.   

Вид здібностей

Оцінка, бал

Музичні

 

Любить музику, часто слухає музичні записи

 

Швидко реагує на ритм і мелодію, уважно вслухається в них, легко запам’ятовує

 

Співаючи, вкладає у виконання свої почуття й енергію, настрій

 

Артистичні

 

Часто, коли дитині не вистачає слів, вона виражає свої почуття мімікою, жестами, рухами

 

Змінює тональність і гучність голосу мимоволі, наслідуючи людину, про яку розповідає

 

Залюбки виступає перед аудиторією, навіть перед дорослими

 

Літературні

 

Розповідаючи про щось, уміє дотримуватися обраного сюжету, не втрачає основної думки

 

Любить фантазувати на тему реальної події, додає до розповіді нові й незвичайні елементи

 

В усних розповідях добирає такі слова, що добре передають емоційні стани й почуття персонажів

 

Художні

 

Не знаходячи потрібних слів, аби висловити свої почуття чи настрій, починає малювати або ліпити

 

Любить малювати чи ліпити людей, тварин, різні предмети

 

Завжди намагається власноруч виготовити щось таке, що матиме прикладне значення, — прикрасу для кімнати, одягу, капелюха тощо

 

Спортивні

 

Енергійна й повсякчас прагне рухатися

 

Смілива, не боїться забоїв і синців

 

Ліпше від однолітків фізично розвинена, рухається легко, пластично

 

Інтелектуальні

 

Добре мислить, розуміє причини й мотиви вчинків інших людей

 

Має хорошу пам’ять, любить спостерігати за всім, що потрапляє в поле зору

 

Ставить багато продуманих і ситуативно доцільних запитань

 

Науково­дослідницькі

 

Уміє чітко висловити чужу і свою думку або спостереження

 

Часто намагається знайти своє пояснення причин і змісту подій

 

Робить спроби малювати схеми, створювати конструкції

 

Технічні

 

Цікавиться різноманітними механізмами й машинами

 

Полюбляє розбирати старі прилади, апаратуру

 

Любить переглядати журнали, у яких подано креслення, схеми тощо

 


 

Поради практичного психолога

Магічні” слова батьків для спілкування з дитиною

              Я тебе люблю. Дитина має вірити в те, що люблять її саму, а не “за щось”. Ніколи не пов’язуйте свою любов до дитини з певними умовами або з тим, що дитина робить: “Спочатку прибери в кімнаті, а потім я обійму тебе.”, “Ти мені збрехав, тепер я тебе  не люблю!” тощо. Дитині буде більш зрозуміло, якщо ви запевните її в своїй любові, а потім вкажете на проступок: “Я дуже тебе люблю, але мене дуже засмучує, що ти ображаєш братика”.

              Я радий(-а), що ти в мене є. Дитина дошкільного віку, вірить, що може впливати на навколишній світ. Саме тому вона часто вважає себе відповідальною за те, що відбувається навколо, наприклад, за родинні негаразди, непорозуміння, сварки тощо. За таких умов їй потрібно ще більше впевненості в тому, що ви щасливі тому, що вона у вас є. У жодному разі не висловлюйтеся на кшталт: “Це все через тебе!”, “Якби тебе не було взагалі...” Адже навіть якщо ви одразу попросите вибачення за ці слова, і дитина вам щиро пробачить, вони все одно назавжди залишать відбиток в її серці.

              Я тебе розумію. Для дитини велике горе, коли вона загубила улюблену іграшку чи посварилася з другом. У такому разі ваш син чи донька потребує співчуття і втіхи.

Підбадьорювання типу: “Це ж усього лише іграшка (лрібничка)” або “навіщо тобі той ображайко?”, дитина не розуміє.

              Ти все зможеш. Дітям завжди потрібні заохочення і схвалення. Вислови “Добре зробив!”, “Я впевнений, ти впораєшся!”, “Ми тобою пишаємося!” тощо надихають дитину.

Натомість ярлики на кшталт: “плакса”, “тюхтій”, “невдаха” або “Не вмієш за себе постояти!”- підгрунтя для комплексів. Також поширеною помилкою надто турботливих батьків є допомога і захист своєї дитини під час будь-яких негараздів. Навіть запевняючи дитину в тому, що вона доросла і самостійна, такі батьки замість неї “розбираються” з її кривдниками, часто не шукаючи причин конфлікту; контролюють взаємини з її друзями, а також успіхи у навчанні. Однак, щоб уміти пристосуватися до життя, дитина має вчитися самостійно розв’язувати свої проблеми. Тому завдання батьків- пояснити, направити, порадити, як знайти вихід з тієї чи іншої ситуації, але не робити це замість дитини. Ви надасте дитині моральну опору, якщо зміните фразу “Ліпше я це зроблю!” на “Спробуй іще раз, я впевнений, що у тебе все вийде”.

              Я тобі довіряю. Дитина з великим запалом прагне виправдати наданий їй кредит довіри. Не зважайте, якщо у неї не все виходить, ліпше похваліть за спробу зробити щось правильно. Наступного разу ваш син чи донька уникатиме попередніх помилок. Якщо ж дитина постійно чує вислови на зразок: “На тебе не можна покластися...”, “Із тобою ніколи не знаєш...”,-не дивуйтеся, якщо вона замкнеться в собі або робитиме все навпаки, бо ж від неї

все одно нічого іншого не очікують. Дитина, якій щиро та розумно довіряють у сім’ї, не виросте жорстокою чи грубою, а також не переступатиме визначених суспільством меж. Ми завжди з тобою. Упевненість дитини в тому, що батьки їй завжди прийдуть на допомогу, дасть змогу багато що подолати.

Шановні батьки! Дитина виростає щасливою і впевненою в собі, коли відчуває вашу підтримку. Адже їй важливо постійно отримувати позитивні “послання” від близьких дорослих.

Читаємо та малюємо разом. 

Автор казки вихователь  Федоренко О.А.

Дидактична казка 

«Як пальчики та фарби стали друзями»

Якось працьовиті пальчики милувались яскравими, блискучими фарбами, такими красивими, що їм захотілося до них доторкнутися,  познайомитись із ними ближче. Раптом коробочка із фарбами відкрилася, і до пальчиків лагідно посміхнулася Жовта фарба, Червона – голосно розсміялася, а Блакитна –  сумувала чомусь. Усіх заспокоїла Зелена. Адже фарби також мають свій характер і настрій. Доторкнулися пальчики до фарб, а вони  виявились гарними, ніжними, шовковими, ласкавими. Пальчики з великим задоволенням пірнати у баночки з фарбами, а потім торкалися аркуша паперу, на якому несподівано з’являлася  дивовижна кольорова казка. Оживали малюнки з півниками, весняними і зимовими деревами, із святковими салютами, з диво-квітами, гронами ягід. Пальчики трішки вирішили відпочити, озирнулись навколо себе і зрозуміли, що світ такий красивий і радісний тому, що він різнокольоровий. Люблять дуже пальчики гарно малювати, В баночки із фарбами весело пірнати:

Залишати пальчики після себе слід, І стає навколо  кольоровим світ.

 

Техніка «Пальцевий живопис»

Технологія: Дитина вмочує в фарбу ребро долоньки  або долоньку чи пальчики і віддруковує на папері необхідний  малюнок. Потім фарба з долоні і пальчиків витирається серветкою.

Матеріал: аркуш альбомного паперу, розетки з гуашевою фарбою, пензлі, волога серветка.

 

 

Творчі конкурси

Про результати конкурсу дитячих малюнків з правового виховання за темою: «Я знаю свої права та обов’язки» до Всеукраїнського тижня права.

 

                   Порайко Вова            Кайдаш Максим            Твердохліб Аріна

          Рудь Вероніка                         Кайдаш Максим                  Мчедлішвілі Давид

Дякуємо за активну участь!

Сторінка для малят

Назви та розфарбуй «Веселі цифри»

Сторінка БЖД Поради лікаря

РОЗГЛЯНЬТЕ РАЗОМ З ДИТИНОЮ ТА ОБГОВОРІТЬ.

Яка пора року зображена? Розфарбуй


Знайди відмінності

Розфарбуй та знайди зайвий предмет

pdf
Додано
13 березня 2019
Переглядів
949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку