Конспект заняття "Петриківська тарілка"

Про матеріал
Мета: вчити дітей малювати асиметричний візерунок на круглій формі за мотивами петриківського розпису, передавати його характерні особливості: «цибулька», «калина»; розміщувати візерунок таким чином, щоб він підкреслював круглу форму. Закріплювати технічні прийоми малювання пензлем, пальчиком та перехідним мазком. Розвивати естетичний смак, окомір. Виховувати цікавість до народної творчості.
Перегляд файлу

Рамки для презентацій в українському стилі | Ілюстрації. РізнеКомунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №234

Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ

З МАЛЮВАННЯ

ПЕТРИКІВСЬКОГО РОЗПИСУ

ДЛЯ ДІТЕЙ

СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

НА ТЕМУ:

«ПЕТРИКІВСЬКА ТАРІЛКА».

Рамки для презентацій в українському стилі | Ілюстрації. Різне 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                          Вихователь

                                                                               Тетяна Кабанець

Традиционный европейский украинский орнамент венка Иллюстрация вектора -  иллюстрации насчитывающей вышивка, картины: 74647662 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Петриківська тарілка».

Мета: вчити дітей малювати асиметричний візерунок на круглій формі за мотивами петриківського розпису, передавати його характерні особливості: «цибулька», «калина»; розміщувати візерунок таким чином, щоб він підкреслював круглу форму. Закріплювати технічні прийоми малювання пензлем, пальчиком та перехідним мазком. Розвивати естетичний смак, окомір. Виховувати цікавість до народної творчості.

Тип: індивідуально – групове.    Вид: декоративне.

Матеріал: портрети художників Марфи Тимченко, Віри Клименко, Пелагеї Глущенко, Віри Павленко та Ганни Павленко; петриківські тарілки, зразок, фарби гуаш, «кошачі» пензлики, склянки з водичкою, серветки.

Хід заняття:

  1. Комунікативна діяльність.

    Вихователь: Погляньте, діти, на столі лежать тарілочки, фарби, «кошачі» пензлики, калина…. Як ви гадаєте, що це означає і що ми будемо робити? (Відповіді дітей).

Сьогодні ми відправимось в онлайн подорож до виставкової зали Петриківки.

(https://youtu.be/zE66kHZps-Q)

  1. Пізнавальна діяльність.

   Декоративні тарілки завжди привертали увагу своєю красою та оригінальністю. Особливе місце серед них займають розписні тарілки, а зокрема – тарілки з петриківським розписом. Це витвори мистецтва, які можуть стати яскравим акцентом в інтер`єрі будь – якого приміщення.

    Петриківський розпис тарілки – це унікальний вид народного мистецтва, який відомий своєю барвистістю та символікою. Такі тарілки прикрашаються яскравими квітковими орнаментами, які мають певне змістове навантаження. Кожен елемент розпису має своє значення і відображає давню українську традицію.

    Весняні квіти та літня зелень, червоні кетяги калини на тарілках - все це символізує красу і плодючість, любов і щастя, красу і здоров`я.

Погляньте на розписні тарілочки Андрія Пікуша. Які вони неймовірно гарні!

http://main-test.pp.ua/info/tsikavi-uroky/nacionalni-shedevri-ukraini-v-yunesko/petrikivskij-rozpis/i/2/16.jpg

Вихователь розглядає разом з дітьми тарілку, задає дітям запитання:

- Які знайомі вам  елементи петриківського розпису використав художник, коли малював візерунок на тарілочці?  (Калину, листя, пітушіння, стебло…)

- Які кольори використані у розписі?

Звертає їх увагу на розміщення орнаменту.

Вихователь пояснює виконання роботи: чим можна швидко та красиво намалювати кетяг калини? Так, пальчиками. Не забудьте, що ягоди необхідно малювати близько одна до одної і розташувати їх півколом. Листя намалюємо не одним, а двома кольорами. Як це зробити? Малюйте листочки зубчасті, а пензлем ніби погладжуйте папір. Необхідно ще прикрасити візерунок тоненькими гілочками-вусиками та крапками-ягідками. У крузі малюємо кетяги калини, листя. Композицію оздоблюємо пітушінням.

3. Перетворювальна діяльність.

Діти сідають за столи, починають малювати. Звучить спокійна музика. Вихователь спостерігає за тим, як діти набирають фарбу, малюють мазки, допомагає уразі потреби.

  1. Оцінно-контрольна діяльність.

- Які гарні у вас вийшли тарілочки!

- Як ви малювали калину на тарілочці?

- Які фарби використовували, коли малювали листочки?

- З якими художниками ми сьогодні познайомились?

- Де ми з вами сьогодні подорожували?

- Що нового ви сьогодні дізналися?

 

 

 

docx
Додано
30 січня
Переглядів
725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку