Конспект заняття з народознавства для дітей середньої групи.
Тема: Знай і люби свою Україну.
Мета:закріплювати в дітей поняття "Батьківщина", "держава", поглиблювати знання дітей про рідний край.Розвивати зв*язне мовлення,мислення;виховувати почуття любові до рідної землі,рідної мови,до свого народу.
Матеріал до заняття:глобус,зображення Прапора та Герба,розрізні картинки.
Мета: закріплювати в дітей поняття «Батьківщина», «держава»,поглиб- лювати знання дітей про рідний край.Розвивати зв'язне мовлення, мислення;виховувати почуття любові до рідної землі,рідної мови, до свого народу.
Матеріал: глобус,зображення Прапора та Герба,розрізні картинки.
Хід заняття
I.Вступна частина.
Всі мерщій сідайте,діти,
Домовляймось не шуміти,
На занятті не дрімати,
Руки вчасно піднімати,
Тож гаразд,часу не гаймо –
Заняття розпочинаймо.
- А заняття у нас сьогодні незвичайне і дуже цікаве.
II.Основна частина.
-Що це в мене в руках? (глобус)
-Глобус – це модель нашої планети Земля.На ньому багато голубого кольору – це моря і океани.А ось ці різнокольорові «латочки» позначають різні держави.І серед них є найрідніший для нас клаптик суші – це наша держава.Наша Батьківщина.
- Діти,як називається наша Батьківщина?(Україна)
- Так Україна.Це наш рідний край.Рідним краєм називають те місце,де людина народилася і живе.Для вас рідний край – це наше місто,будинок,у якому ви живете,дитячий садок,стежинка,по якій ви ходите.Рідний край – це ваша маленька Батьківщина.
- Розповімо вірші про нашу Батьківщину.
1-ша дитина
Моя Батьківщина – це мама і тато
Це школа,садочок,бабусина хата.
Моя Батьківщина – це білі ромашки
І радісний щебет веселої пташки.
2- га дитина
Моя Батьківщина – це дощик і сонце
Це гілочка вишні,що стука в віконце.
Моя Батьківщина – найкраща,єдина
І всі називають її Україна.
- Сподіваюсь,ви запам'ятали,що найрідніша і найдорожча земля – це наша Батьківщина,наша Україна.
-Як називається народ,що живе в Україні?(Український народ)
- А яка наша рідна мова?(Українська мова)
- Ми всі маємо любити нашу мову,берегти і розвивати її,бо без мови нема народу,нема держави.Рідною мовою співає нам матуся колискову, розповідає бабуся казки.Хто згадає,як кажуть про нашу українську мову?(Солов'їна,калинова,співуча,мелодійна,багата,прекрасна,ніжна)
- В нашій Україні є дуже багато мальовничих міст,містечок і сіл.
- Які міста ви знаєте?
Д/г «Хто де мешкає?»
Кияни живуть у …
Одесити живуть в …
Харків'яни живуть у …
Вінничани живуть у …
Полтавчани живуть у …
Львів'яни живуть у …
Криворіжці живуть у …
- От ми з вами і називаємося криворіжцями,бо живемо у цьому красивому,великому місті – Кривий Ріг.
Гра «Як би ти описав рідне місто?»
- Малята,а давайте скажемо гарні слова-компліменти про наше місто. Яке воно?
Діти називають прикметники і «кладуть» у долоньку вихователеві слова: гарне,зелене,рідне,велике,красиве,мальовниче,чарівне,затишне,чудове.
Д/г «Знай,люби і бережи»
-Діти,краса і охайність нашого міста значною мірою залежить від куль- тури поведінки його мешканців.Я вам пропоную додати до речення правильну кінцівку.
-На вулицях,у парках міста не можна…(кидати папірці,залишати пляшки чи інше сміття).
-На клумбах міста не можна…(топтатися,бігати,зривати квіти,псувати їх).
-На деревах у парку не можна…(ламати гілки,зривати листя,шкребти стовбури).
-У річку не можна …(кидати папірці,пляшки та інше сміття).
-Міських пташечок не слід…(проганяти,лякати,полохати).
-Кожен мешканець міста повинен підтримувати в ньому…(чистоту,поря- док,красу,затишок)
Фізкультхвилинка.Діти виконують рухи відповідно до вірша.
Встаньте,діти,усміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній,
І до сонця потягніться,
В різні боки похиліться,
Веретеном покрутіться,
Раз присядьте,два присядьте,
На стільці тихенько сядьте
Бесіда про державні символи
-Кожна країна у світі має свої державні символи.Є такі знаки – символи і в України.А які державні символи ви знаєте? (Відповіді дітей.Вихователь показує прапор).
-Якого кольору наш прапор?
А ви знаєте, що означають ці кольори? (Відповіді дітей).
-Поєднання на прапорі жовтої й блакитної смужок символізує жовті лани пшениці під ясним мирним небом. (Вихователь зачитує вірш про прапор).
Прапор,як святиню,любі діти,
Треба шанувати й боронити.
Прапор – символ нашої держави,
Він для всіх ознака сили й слави.
-А ще у нашої держави є герб.Подивіться на нього.Герб – тризуб на синьому фоні,у якому закарбоване слово воля. (Вихователь показує зображення Герба України і читає вірш).
Знак країни головний –
Це тризубець золотий.
Він – як сонце в небі синім,
В ньому слава,в ньому сила.
-Де ви зустрічали зображення наших державних символів:Герба і Прапора? (На грошах,на урядових будинках,в телевізорі).
-Ще є один символ нашої держави – Гімн.Гімн – це урочиста пісня,яка звучить під час відзначення державних свят,вшанування переможців на спортивних змаганнях,гімном розпочинає і закінчує свою роботу радіо. Коли звучить Гімн,потрібно встати і стоячи слухати,не можна розмовляти,штовхатися,тому що це – вияв неповаги.
Д/г «Збери державні символи з частин»
-Діти мені потрібна ваша допомога.Хтось перемішав картки із зображенням державних символів і їх потрібно скласти.Допоможете мені? (Діти збирають Прапор і Герб з розрізних картинок).
Прислів'я про Україну
-Діти,а які ви знаєте прислів'я про нашу Батьківщину?
III.Підсумок.
- Наше заняття підійшло до кінця.Про що нове ви сьогодні дізналися? Які слова запам'ятали?Що найбільше сподобалося на занятті?
-Ми маємо берегти і любити нашу Батьківщину,пишатися своєю держа- вою,любити і вивчати рідну мову,знати свої державні символи.Україн- сякий поет В.Сосюра написав чудовий вірш про Україну,який нази- вається «Любіть Україну».У ньому є такі рядки:
Любіть Україну,як сонце любіть,
Як вітер,і трави,і води,
В годину щасливу і радості мить,
Любіть у годину негоди!
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну.
Красу її,вічно живу і нову,
І мову її солов'їну.