Конспект заняття : "Знай і люби свою Батьківщину"

Про матеріал

Конспект заняття з народознавства для дітей середньої групи.

Тема: Знай і люби свою Україну.

Мета:закріплювати в дітей поняття "Батьківщина", "держава", поглиблювати знання дітей про рідний край.Розвивати зв*язне мовлення,мислення;виховувати почуття любові до рідної землі,рідної мови,до свого народу.

Матеріал до заняття:глобус,зображення Прапора та Герба,розрізні картинки.

Перегляд файлу

Мета: закріплювати в дітей поняття «Батьківщина», «держава»,поглиб-  лювати знання дітей про рідний край.Розвивати зв'язне мовлення,   мислення;виховувати почуття любові до рідної землі,рідної мови,  до свого народу.

Матеріал:  глобус,зображення Прапора та Герба,розрізні картинки.

Хід заняття

I.Вступна частина.

Всі мерщій сідайте,діти,

Домовляймось не шуміти,

На занятті не дрімати,

Руки вчасно піднімати,

Тож гаразд,часу не гаймо –

Заняття розпочинаймо.

- А заняття у нас сьогодні незвичайне і дуже цікаве.

II.Основна частина.

-Що це в мене в руках? (глобус)

-Глобус – це модель нашої планети Земля.На ньому багато голубого кольору – це моря і океани.А ось ці різнокольорові «латочки» позначають різні держави.І серед них є найрідніший для нас клаптик суші – це наша держава.Наша Батьківщина.

- Діти,як називається наша Батьківщина?(Україна)

- Так Україна.Це наш рідний край.Рідним краєм називають те місце,де людина народилася і живе.Для вас рідний край – це наше місто,будинок,у якому ви живете,дитячий садок,стежинка,по якій ви   ходите.Рідний край – це ваша маленька Батьківщина.

- Розповімо вірші про нашу Батьківщину.

1-ша дитина

Моя Батьківщина – це мама і тато

Це школа,садочок,бабусина хата.

Моя Батьківщина – це білі ромашки

І радісний щебет веселої пташки.

2- га дитина

Моя Батьківщина – це дощик і сонце

Це гілочка вишні,що стука в віконце.

Моя Батьківщина – найкраща,єдина

І всі називають її Україна.

- Сподіваюсь,ви запам'ятали,що найрідніша і найдорожча земля – це наша Батьківщина,наша Україна.

-Як називається народ,що живе в Україні?(Український народ)

- А яка наша рідна мова?(Українська мова)

- Ми всі маємо любити нашу мову,берегти і розвивати її,бо без мови нема народу,нема держави.Рідною мовою співає нам матуся колискову,     розповідає бабуся казки.Хто згадає,як кажуть про нашу українську мову?(Солов'їна,калинова,співуча,мелодійна,багата,прекрасна,ніжна)

- В нашій Україні є дуже багато мальовничих міст,містечок і сіл.

- Які міста ви знаєте?

Д/г «Хто де мешкає?»

Кияни живуть у …

Одесити  живуть в …

Харків'яни живуть у …

Вінничани живуть у …

Полтавчани живуть у …

Львів'яни живуть у …

Криворіжці живуть у …

    -  От ми з вами і називаємося криворіжцями,бо живемо у цьому красивому,великому місті – Кривий Ріг.

Гра «Як би ти описав рідне місто?»

 - Малята,а давайте скажемо гарні слова-компліменти про наше місто.  Яке воно?

Діти називають прикметники і «кладуть» у долоньку вихователеві слова:      гарне,зелене,рідне,велике,красиве,мальовниче,чарівне,затишне,чудове.

Д/г «Знай,люби і бережи»

-Діти,краса і охайність нашого міста значною мірою залежить від куль-  тури поведінки його мешканців.Я вам пропоную додати до речення правильну кінцівку.

-На вулицях,у парках міста не можна…(кидати папірці,залишати пляшки чи інше сміття).

-На клумбах міста не можна…(топтатися,бігати,зривати квіти,псувати їх).

-На деревах у парку не можна…(ламати гілки,зривати листя,шкребти стовбури).

-У річку не можна …(кидати папірці,пляшки та інше сміття).

-Міських пташечок не слід…(проганяти,лякати,полохати).

-Кожен мешканець міста повинен підтримувати в ньому…(чистоту,поря-   док,красу,затишок)

Фізкультхвилинка.Діти виконують рухи відповідно до вірша.

Встаньте,діти,усміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній,

І до сонця потягніться,

В різні боки похиліться,

Веретеном покрутіться,

Раз присядьте,два присядьте,

На стільці тихенько сядьте

Бесіда про державні символи

-Кожна країна у світі має свої державні символи.Є такі знаки – символи і в України.А які державні символи ви знаєте? (Відповіді дітей.Вихователь показує прапор).

-Якого кольору наш прапор?

А ви знаєте, що означають ці кольори? (Відповіді дітей).

-Поєднання на прапорі жовтої й блакитної смужок символізує жовті   лани пшениці під ясним мирним небом. (Вихователь зачитує вірш про   прапор).

Прапор,як святиню,любі діти,

Треба шанувати й боронити.

Прапор – символ нашої держави,

Він для всіх ознака сили й слави.

-А ще у нашої держави є герб.Подивіться на нього.Герб – тризуб на синьому фоні,у якому закарбоване слово воля. (Вихователь показує зображення Герба України і читає вірш).

Знак країни головний –

Це тризубець золотий.

Він – як сонце в небі синім,

В ньому слава,в ньому сила.

-Де ви зустрічали зображення наших державних символів:Герба і Прапора? (На грошах,на урядових будинках,в телевізорі).

-Ще є один символ нашої держави – Гімн.Гімн – це урочиста пісня,яка звучить під час відзначення державних свят,вшанування переможців на   спортивних змаганнях,гімном розпочинає і закінчує свою роботу радіо.   Коли звучить Гімн,потрібно встати і стоячи слухати,не можна розмовляти,штовхатися,тому що це – вияв неповаги.

Д/г  «Збери державні символи з частин»

-Діти мені потрібна ваша допомога.Хтось перемішав картки із зображенням державних символів і їх потрібно скласти.Допоможете мені? (Діти збирають  Прапор і Герб з розрізних картинок).

Прислів'я про Україну

-Діти,а які ви знаєте прислів'я про нашу Батьківщину?

  • Там земля мила,де мати народила.
  • Д''е рідний край,там і під ялиною рай.
  • Без Батьківщини і сонце не гріє.
  • Людина без Батьківщини – як соловей без пісні.
  • Батьківщина – мати,умій за неї постояти.
  • Кожному мила – своя Батьківщина.

III.Підсумок.

- Наше заняття підійшло до кінця.Про що нове ви сьогодні дізналися?   Які слова запам'ятали?Що найбільше сподобалося на занятті?

-Ми маємо берегти і любити нашу Батьківщину,пишатися своєю держа-  вою,любити і вивчати рідну мову,знати свої державні символи.Україн-  сякий поет В.Сосюра написав чудовий вірш про Україну,який нази-   вається «Любіть Україну».У ньому є такі рядки:

 

Любіть Україну,як сонце любіть,

Як вітер,і трави,і води,

В годину щасливу і радості мить,

Любіть у годину негоди!

 

Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну.

Красу її,вічно живу і нову,

І мову її солов'їну.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пригода Таиса
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 жовтня 2018
Переглядів
28500
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку