Конспект математично-інтелектуального заняття з використанням комп'ютера "До країни Інформації"

Про матеріал

Оскільки заняття побудоване в формі квесту, що більше імпонує сучасним дітям, то воно підвищує зацікавленість дітей у навчанні. В занятті використовуються не тільки друковані дидактичні ігри, але й виготовлені з фетру. Також діти мають змогу на цьому занятті працювати на комп'ютері.

Дітям цікаво виконувати не лише логічні завдання, а й фізкультхвилинку.

Приємним завершенням заняття для дітей є можливість виконання завдань на комп'ютері.

Перегляд файлу

Конспект

математично-інтелектуального заняття

з використанням комп’ютера

«До країни Інформації»

(середня група)

вихователя Савченко М.В.

 

Програмовий зміст: продовжувати формувати у дітей знання про інформаційне поле. Розвивати логічне мислення, уважність, уміння аналізувати. Закріпити знання геометричних фігур та цифр в межах 10. Розвивати вміння складати ціле з частин, розповідати про призначення та застосування комп’ютеру у житті людей, називати його складові (монітор, клавіатура, мишка тощо). Виховувати доброзичливі стосунки, бажання допомагати один одному під час роботи.

Матеріал: лист-факс, «чарівні» ворота, геометричні фігури-ключі, картки для дидактичної гри: «Склади ціле», клавіатура з фетру з цифрами на липучках, картки для дидактичної гри «Знайди і поверни», кольорові бейджики на кожну дитину.

Попередня робота. Заняття на комп’ютерах, дидактичні ігри «Клавіатурний тренажер»,  «Збери картинку», «Якої цифри не вистачає», «На що схоже» (геометричні фігури).

        Хід заняття:

        Вихователь:   Усміхнемось сонечку «Здрастуй золоте!»

               Усміхнемось квіточці «Хай вона росте!»

               Усміхнемось дощику «Лийся мов з відра!»

               Гостям усміхнемося «Зичимо добра!»

               Багато цікавого, діти, в світі буває,

               Тож і я вам щось розказати маю.

               А ви, мої любі, маленькі малята,

               Будете мені  допомагати .

     Ви в мене всі такі допитливі, тому я вам сьогодні розкажу щось незвичне. Зараз я включу наш комп’ютер… ( вихователь вмикає комп’ютер , але він не вмикається.) Оце так! Що ж це може бути? Діти, давайте поміркуємо. (діти з вихователем обговорюють виниклу проблему; надходить факс.) Дивіться, діти! Ми були праві – це вірус хоче пошкодити наш комп’ютер. Але, щоб його подолати нам необхідно потрапити до казкової  країни Інформації крізь чарівні ворота і там знайти його. Спробуємо?

Діти: так!

Вих. : Тоді вирушаємо в путь! Ми розкриємо двері чарівні –

                                                   До нас казка прийшла на гостину.

                                                  Я запрошую всіх вас: «Будь ласка,

                                                  Завітайте всі зараз до казки!»

           Ось і з’явились чарівні ворота, а щоб крізь них пройти нам необхідно підібрати ключі. Подивіться, які вони дивні. На щ вони схожі? ( діти відповідають, що вони схожі на геометричні фігури.) Так, правильно. Це геометричні ключі. І замки для них теж незвичні, а з геометричними отворами. Давайте підберемо ключі до кожного замка. (діти підбирають, ширма-ворота складається – так  відкриваються «ворота» в казкову країну). Вітаю, друзі! Ми з вами потрапили до казкової країни Інформації.

           Дивіться, малята, чиїсь сліди. Напевно то наш вірус їх залишив. Давайте підемо за цими слідами і перевіримо. (ідуть, підходять до 1 стола.) Тут щось є. Давайте розглянемо.  

   1 стіл: Нам необхідно скласти цілі картинки з частин і назвати їх, тоді ми з  вами зможемо активувати системний блок.  Складемо? (діти складають 5 малюнків: системний блок, монітор, клавіатура, мишка, жорсткий диск і називають їх.) Молодці, малята, активували системний блок! Вирушаємо далі!

   Ого! Здається наш вірус нервує, що ви такі спритні. Дивіться його сліди почервоніли. Йдемо далі. (приходять до другого столу).

   2 стіл: (діти роздивляються, що лежить на столі – м’яка об’ємна клавіатура з фетру). Подивіться, на що це схоже? Так, це клавіатура, але щось в ній не так. Як нам нашкодив вірус?

Діти : Не вистачає цифр.

Вих. : Так, правильно. Він хотів зруйнувати всі клавіші з цифрами, але не встиг. Давайте разом розмістимо їх на місця. (діти прикріплюють 5 пропущених цифр на клавіатуру на свої місця). Молодці, дітки! Справились і з цим завданням і активували клавіатуру. Вирушаймо далі. Дивіться, сліди віруса побілішали від страху. (йдуть білими слідами , підходять до третього столу. Вихователь знімає хустку, якою накрите завдання).

3 стіл: Малята, тут щось зовсім незрозуміле. Якісь дивні знаки і ніякого пояснення. Давайте міркувати разом. Спочатку ми склали картинку і активували системний блок, потім повернули цифри на клавіатуру і вона запрацювала. А що можуть означати ці знаки? (Відповіді дітей: якісь рухи). Я теж так думаю… (вихователю приходить смс з поясненням завдання). Ой! Нам прийшла SMS від віруса. Він хоче, щоб ми виконали рухи, які зображені на знаках точно в такому порядку. Давайте спробуємо.

        Ми з вами багато трудились

І, мабуть, вже втомились

Тепер настав час відпочинку

Ми проводимо фізхвилинку.

 

Діти:       Всі ми звикли до порядку

               Дружно робимо зарядку.

 

Вихователь: Встати струнко всім без руху

І мою команду слухай.

Руки вгору піднімаємо

І повільно опускаємо

Швидко пару ми знайшли

І на місце відійшли

Я зразок вам покажу

І німе кіно почну.

(діти виконують рухи за зразком.)

Вихователь: Очі міцно закриваємо

                     І повільно відкриваємо

                     Тренувались залюбки.

 

Діти:            Ми кмітливі малюки.

Вихователь: Молодці, малята! Іще одне завдання виконали і активували мишку! Дивіться сліди зустрічаються частіше. Гадаю, вірус вже зовсім поруч. Ми скоро його доженемо і знешкодимо. (діти підходять до 4 стола).

4 стіл: Давайте подивимось, що у нас тут. Дивіться, це схоже на монітор. Але вірус і його встиг пошкодити. Ох і чому не живеться цьому вірусу спокійно? Все він знищує, все руйнує… Давайте його полагодимо. Нам необхідно поставити на місце частинки, яких не вистачає, тоді ми зможемо активувати і монітор. ( діти вставляють геометричні фігури, яких не вистачає в квадраті 4х4 клітинки.) Ура! Ми виконали всі завдання. Подолали всі перешкоди! Молодці, діти! Дивіться, і комп’ютер увімкнувся. Але тут відкрита якась програма…  (знов приходить смс-повідомлення). Так. Це знов від віруса. Він дуже шкодує, що заважав нам, і , щоб ми не ображались на нього дарує нам цікаву гру «4-й зайвий». Спробуємо пограти?

Діти: так.  Діти по черзі підходять і визначають 4-й зайвий предмет).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гримаківська Аксенія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 жовтня 2018
Переглядів
2296
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку