Оскільки заняття побудоване в формі квесту, що більше імпонує сучасним дітям, то воно підвищує зацікавленість дітей у навчанні. В занятті використовуються не тільки друковані дидактичні ігри, але й виготовлені з фетру. Також діти мають змогу на цьому занятті працювати на комп'ютері.
Дітям цікаво виконувати не лише логічні завдання, а й фізкультхвилинку.
Приємним завершенням заняття для дітей є можливість виконання завдань на комп'ютері.
Конспект
математично-інтелектуального заняття
з використанням комп’ютера
«До країни Інформації»
(середня група)
вихователя Савченко М.В.
Програмовий зміст: продовжувати формувати у дітей знання про інформаційне поле. Розвивати логічне мислення, уважність, уміння аналізувати. Закріпити знання геометричних фігур та цифр в межах 10. Розвивати вміння складати ціле з частин, розповідати про призначення та застосування комп’ютеру у житті людей, називати його складові (монітор, клавіатура, мишка тощо). Виховувати доброзичливі стосунки, бажання допомагати один одному під час роботи.
Матеріал: лист-факс, «чарівні» ворота, геометричні фігури-ключі, картки для дидактичної гри: «Склади ціле», клавіатура з фетру з цифрами на липучках, картки для дидактичної гри «Знайди і поверни», кольорові бейджики на кожну дитину.
Попередня робота. Заняття на комп’ютерах, дидактичні ігри «Клавіатурний тренажер», «Збери картинку», «Якої цифри не вистачає», «На що схоже» (геометричні фігури).
Хід заняття:
Вихователь: Усміхнемось сонечку «Здрастуй золоте!»
Усміхнемось квіточці «Хай вона росте!»
Усміхнемось дощику «Лийся мов з відра!»
Гостям усміхнемося «Зичимо добра!»
Багато цікавого, діти, в світі буває,
Тож і я вам щось розказати маю.
А ви, мої любі, маленькі малята,
Будете мені допомагати .
Ви в мене всі такі допитливі, тому я вам сьогодні розкажу щось незвичне. Зараз я включу наш комп’ютер… ( вихователь вмикає комп’ютер , але він не вмикається.) Оце так! Що ж це може бути? Діти, давайте поміркуємо. (діти з вихователем обговорюють виниклу проблему; надходить факс.) Дивіться, діти! Ми були праві – це вірус хоче пошкодити наш комп’ютер. Але, щоб його подолати нам необхідно потрапити до казкової країни Інформації крізь чарівні ворота і там знайти його. Спробуємо?
Діти: так!
Вих. : Тоді вирушаємо в путь! Ми розкриємо двері чарівні –
До нас казка прийшла на гостину.
Я запрошую всіх вас: «Будь ласка,
Завітайте всі зараз до казки!»
Ось і з’явились чарівні ворота, а щоб крізь них пройти нам необхідно підібрати ключі. Подивіться, які вони дивні. На щ вони схожі? ( діти відповідають, що вони схожі на геометричні фігури.) Так, правильно. Це геометричні ключі. І замки для них теж незвичні, а з геометричними отворами. Давайте підберемо ключі до кожного замка. (діти підбирають, ширма-ворота складається – так відкриваються «ворота» в казкову країну). Вітаю, друзі! Ми з вами потрапили до казкової країни Інформації.
Дивіться, малята, чиїсь сліди. Напевно то наш вірус їх залишив. Давайте підемо за цими слідами і перевіримо. (ідуть, підходять до 1 стола.) Тут щось є. Давайте розглянемо.
1 стіл: Нам необхідно скласти цілі картинки з частин і назвати їх, тоді ми з вами зможемо активувати системний блок. Складемо? (діти складають 5 малюнків: системний блок, монітор, клавіатура, мишка, жорсткий диск і називають їх.) Молодці, малята, активували системний блок! Вирушаємо далі!
Ого! Здається наш вірус нервує, що ви такі спритні. Дивіться його сліди почервоніли. Йдемо далі. (приходять до другого столу).
2 стіл: (діти роздивляються, що лежить на столі – м’яка об’ємна клавіатура з фетру). Подивіться, на що це схоже? Так, це клавіатура, але щось в ній не так. Як нам нашкодив вірус?
Діти : Не вистачає цифр.
Вих. : Так, правильно. Він хотів зруйнувати всі клавіші з цифрами, але не встиг. Давайте разом розмістимо їх на місця. (діти прикріплюють 5 пропущених цифр на клавіатуру на свої місця). Молодці, дітки! Справились і з цим завданням і активували клавіатуру. Вирушаймо далі. Дивіться, сліди віруса побілішали від страху. (йдуть білими слідами , підходять до третього столу. Вихователь знімає хустку, якою накрите завдання).
3 стіл: Малята, тут щось зовсім незрозуміле. Якісь дивні знаки і ніякого пояснення. Давайте міркувати разом. Спочатку ми склали картинку і активували системний блок, потім повернули цифри на клавіатуру і вона запрацювала. А що можуть означати ці знаки? (Відповіді дітей: якісь рухи). Я теж так думаю… (вихователю приходить смс з поясненням завдання). Ой! Нам прийшла SMS від віруса. Він хоче, щоб ми виконали рухи, які зображені на знаках точно в такому порядку. Давайте спробуємо.
Ми з вами багато трудились
І, мабуть, вже втомились
Тепер настав час відпочинку
Ми проводимо фізхвилинку.
Діти: Всі ми звикли до порядку
Дружно робимо зарядку.
Вихователь: Встати струнко всім без руху
І мою команду слухай.
Руки вгору піднімаємо
І повільно опускаємо
Швидко пару ми знайшли
І на місце відійшли
Я зразок вам покажу
І німе кіно почну.
(діти виконують рухи за зразком.)
Вихователь: Очі міцно закриваємо
І повільно відкриваємо
Тренувались залюбки.
Діти: Ми кмітливі малюки.
Вихователь: Молодці, малята! Іще одне завдання виконали і активували мишку! Дивіться сліди зустрічаються частіше. Гадаю, вірус вже зовсім поруч. Ми скоро його доженемо і знешкодимо. (діти підходять до 4 стола).
4 стіл: Давайте подивимось, що у нас тут. Дивіться, це схоже на монітор. Але вірус і його встиг пошкодити. Ох і чому не живеться цьому вірусу спокійно? Все він знищує, все руйнує… Давайте його полагодимо. Нам необхідно поставити на місце частинки, яких не вистачає, тоді ми зможемо активувати і монітор. ( діти вставляють геометричні фігури, яких не вистачає в квадраті 4х4 клітинки.) Ура! Ми виконали всі завдання. Подолали всі перешкоди! Молодці, діти! Дивіться, і комп’ютер увімкнувся. Але тут відкрита якась програма… (знов приходить смс-повідомлення). Так. Це знов від віруса. Він дуже шкодує, що заважав нам, і , щоб ми не ображались на нього дарує нам цікаву гру «4-й зайвий». Спробуємо пограти?
Діти: так. Діти по черзі підходять і визначають 4-й зайвий предмет).