Заняття для дітей середнього віку з мовленнєвого розвитку де закріплюються уявлення дітей про різні види транспорту, їх призначення й особливості пересування; нв занятті проводиться робота з коректурними таблицями Н.Гавриш та ІКТ.
Підсумкове заняття з розвитку мовлення в ІІ молодшій групі.
«Подорож з Машою»
Програмовий зміст: закріплювати уявлення дітей про різні види транспорту, їх призначення й особливості пересування; збагачувати словник дітей словами, на позначення різних видів транспорту; закріпити узагальнююче слово «транспорт», види транспорту; удосконалювати навички наслідування звуків транспорту; розвивати кмітливість, увагу, спостережливість; виховувати повагу до працівників транспорту, інтерес до занять.
Матеріал: іграшка Маша, ведмедик Міша, ілюстрації потяга, літака, човна; коректурні таблиці на тему транспорт, фішки жовтого, зеленого, синього кольору, розрізні картинки та фішки із зображенням поліцейської машини, пожежної машини, швидкої допомоги, ноутбук.
Вихователь.
Дітки подивіться, а хто це тут? (дістаю іграшку Машу із-за ноутбука). Так, до нас завітала Маша, її чекає в гості Міша, а вона не знає чим можна до нього доїхати.
Тож ми допоможемо Маші, правда ж? І вирушимо в подорож разом з нею, але, мабуть, кожен із вас погодиться, що будь-яка подорож буде зручнішою та цікавішою, якщо здійснити її на чомусь такому, що їздить, літає чи пливе. Чи знаєте ви, яким словом ми називаємо те, на чому можемо подорожувати? (Транспорт.)
Давайте відправимось всі у подорож, але на чому ми вирушимо вам треба спочатку відгадати . Ось послухайте загадку:
Вирушає від перону,
Дружний, ладний стрій вагонів.
Всілись люди по місцях,
Чути стукіт: «Чух-чух-пах!».
Залізницею він їде...
Що це? Певно, знають діти! (потяг)
Вірно, це — потяг. Показ ілюстрації потягу.
Зручно подорожувати потягом? А хто мені розповість який потяг? До якого виду транспорту він відноситься?
Кілька малят (за бажанням та за допомогою дорослого) можуть розповісти про потяг.
Вихователь пропонує малятам створити свій «чарівний потяг».
Рухлива гра «Паровозик»
Діти стають за вихователем , кожен малюк кладе руки на пояс того, хто стоїть попереду. Перший у колоні — «машиніст». Він виконує колові рухи руками, зігнутими перед грудьми, і веде «потяг» у довільному напрямку по кімнаті. Решта гравців злагоджено рухаються за «машиністом». Потім за командою вихователя «потяг» зупиняється, і той, хто був «машиністом», стає в кінець «потяга», а його місце займає малюк, який стояв у колоні наступним. Упродовж гри діти вимовляють відповідні звуконаслідування: «Чух-чух-пах!», «Ту-ту-у!».
Цю гру добре проводити в супроводі аудіозапису пісеньки «Поїзд» (музика М. Метилова, слова Т. Бажана).
Діти збираються навколо вихователя.
Вихователь: Діти, куди наш поїзд нас привіз?
Це станція «Будь уважний!»
Робота з коректурними таблицями «Мандри. Транспорт»
Давайте сядемо за столики і уважно послухаємо завдання які нам потрібно виконати, щоб вирушити далі.
Дид.гра «Знайди картинки, назви слова»
Дид.гра «Накрий фішками і назви…»
Дид.гра «Порахуйі назви цифру»
Молодці, ви всі добре справилися з завданням.
А тепер ми можемо вирушати далі, а чим, послухайте уважно і відгадайте:
Мчить завжди у день погожий,
Він на птаха дуже схожий,
Бо і хвіст, і крила є,
А зерна не дзьобає.
(Літак)
Показ ілюстрації літака. А хто мені скаже, зручно подорожувати літаком. Хто розповість який літак? До якого виду транспорту він відноситься?
Кілька малят (за бажанням та за допомогою дорослого) можуть розповісти про літака.
Давайте сядемо в літак і полетимо!
Діти і вихователь виставляють руки в сторони, зображуючи літак: імітують взліт і посадку літака, звук мотора.
Приземляємось на аеродромі «Корисних машин». Які «корисні» машини ви знаєте?
Діти: пожежна машина, поліцейська машина, машина швидкої допомоги.
Їх ще називають машини спеціального призначення. У мене в коробочці є картки із зображенням «корисних машин», виберіть собі одну. А тепер підійдіть до цього столика ті, у кого швидка допомога, і т.д.
Вихователь: Молодці! А тепер уважно подивіться на столики. Нам потрібно швидко зібрати розібрані машини, щоб вони могли далі допомагати людям. Зможете?
Дидактична гра «Збери машину» (Розрізні картинки: швидка допомога, пожежна машина, міліцейська машина).
- Що у вас за машина?
- Яке її призначення?
- Чому вона важлива для людей? (відповіді дітей)
Молодці. Все вірно. Тепер і Машенька знає, які є «корисні» машини. Ще трохи і ми доберемось до Міши. Ну що, поїхали далі?
Діти: Поїхали!
І знову в дорогу, але треба відгадати чим ми поїдемо:
По водичці возить нас
Кілька чоловік за раз.
Але треба веслувати,
Щоб маршрутом керувати. ( човен)
Так, це човен. Показ ілюстрації човна. Зручно подорожувати човном? А хто мені розповість який він?
Кілька малят (за бажанням та за допомогою дорослого) можуть описати човен.
Давайте сядемо в човен і попливемо!
Діти імітують як вони гребуть веслами.
Вихователь: Ось, дітки, ми й дісталися до галявини де живе Міша! Він дуже радий бачити Машу і нас.
Вихователь: Ну що ж , дітки! Яка чудесна подорож у нас вийшла! Сподобалось вам подорожувати? Що саме вам сподобалось під час нашої подорожі? Маші теж сподобалось, вона тепер знає чим можна дістатись до Міші і які види транспорту є.
А Міша вам дуже вдячний за те, що ви допомогли Маші доїхати до нього, тому запрошує вас переглянути мультфільм про пригоди Маші і Міші. Трохи відпочинемо з дороги, а потім намалюємо транспорт про який говорили на нашому занятті. Згода?