Відкритий захід : «Спостереження в природі за акваріумними рибками» в групі раннього віку.
Програмовий зміст: Розширювати знання дітей про об'єкти живої природи (акваріумних рибок),їх зовнішній вигляд, способу життя, імітація рухів , навчати дітей розпізнавати рибок за зовнішніми ознаками;розвивати мовлення,збагачувати словник за темою; продовжувати вчити дітей групувати предмети за величиною (великий, малий); виховувати інтерес до рідної природи, любов до живих рибок, бажання виконувати завдання, емоційно відгукуватися на звертання дорослого.
Матеріал: Акваріум з живими рибками,два кошика (великий і маленький), іграшкові рибки – великі і маленькі,іграшковий котик,бабуся Аріна,іграшкова рибка.
Попередня робота: розглядання ілюстрацій на тему «Акваріумні рибки», спостереження за рибками; читання загадок,віршів;розучування мімічної гімнастики, дидактичні ігри «Хто це?», «Хто де живе», «Хто що їсть?».
Діти заходять до залу. Вітаються з гостями.
Вихователь каже :
-Що за дивний дім такий?
Не простий,а водяний.
Він прозорий,хоч без вікон,
Та красивий, чистий,світлий.
А живуть в нім молодці –
Гарні красені плавці.
- Що це таке,малята?(акваріум) А хто живе в акваріумі?(рибки)
- Рибки дуже в нас красиві,
Кожна з них маленьке диво!
Подивись,яка вона
Прудко аж на дно пірна.
- Погляньте, до нас завітала на заняття – рибки. Давайте посміхнемось нашім гостям і привітаємось з ними. (діти вітаються з рибками)
- Діти,чи подобаються вам рибки?(так)
– А що вони вміють робити?(плавати,пірнати,махати хвостиком)
– Як плавають рибки?(повільно,швидко)
– Діти,а яка повинна бути вода в акваріумі де живуть рибки?(чиста) Правильно. Тому,воду в акваріумі потрібно міняти,а камінчики та ракушки,які лежать на дні – мити. А щоб наші рибки гарно себе почували і росли їх треба годувати. - Що ви діти любити їсти? А рибкам така їжа не підходить. Для них є спеціальний риб'ячий корм,який їм дуже подобається Вихователь пропонує погодувати рибок. Діти спостерігають,як рибки їдять. Вихователь розповідає,що рибок можна годувати і спостерігати за ними.А гратися,та брати їх до рук можна? А стукати по акваріуму? (ні,їх можна налякати).
Діти,послухайте віршик :
Моя рибка все мовчить,
Не шумить,і не кричить.
Я не розумію в чому біда,
Може їй до ротика потрапила вода?
-Дітки,а як ви вважаєте,чи рибки можуть говорити?
Мімічна гімнастика
Спробуємо показати,що вміють робити рибки:посміхаються,відкривають і закривають ротик,показують зубки,витягують губи трубочкою.Молодці !
Тепер давайте трішки пограємось і відпочинемо.
Фізкультхвилинка
Рибка плава у водичці,
Рибці весело гулять.
(діти виконують відповідні рухи)
Рибко, рибко золотенька,
Хочемо тебе впіймать!
(діти плескають в долоні)
Пролунав стук.Прийшла бабуся Аріна:
«Здрастуйте, дітки! Допоможіть мені, будь ласка розібратися! Мені принесли багато риби .Я ніяк не можу відокремити маленьку (для котика від великої (для моїх діток) .Допоможіть мені, будь ласка!
Діти : «Допоможемо!» Вихователь пропонує дітям під музику йти до бабусі у гості.
(Звучить музика,діти півторюють рухи за вихователем).
За допомогою вихователя та бабусі Орини діти розкладують правильно рибку: велику рибку в більшу корзинку, маленьку рибку в маленький кошик.
Діти розповідають бабусі,що вони бачили гарних рибок,які пернають в акваріумі.Бабуся дякує дітям та пригощає їх гостинцями. (Звучить музика,дітки рухаються.)Заняття закінчується.
Відкритий захід : «Спостереження в природі за акваріумними рибками» в групі раннього віку.
Програмовий зміст: Розширювати знання дітей про об’єкти живої природи (акваріумних рибок),їх зовнішній вигляд, способу життя, імітація рухів , навчати дітей розпізнавати рибок за зовнішніми ознаками;розвивати мовлення,збагачувати словник за темою; продовжувати вчити дітей групувати предмети за величиною (великий, малий); виховувати інтерес до рідної природи, любов до живих рибок, бажання виконувати завдання, емоційно відгукуватися на звертання дорослого.
Матеріал: Акваріум з живими рибками,два кошика (великий і маленький), іграшкові рибки – великі і маленькі,іграшковий котик,бабуся Аріна,іграшкова рибка.
Попередня робота: розглядання ілюстрацій на тему «Акваріумні рибки», спостереження за рибками; читання загадок,віршів;розучування мімічної гімнастики, дидактичні ігри «Хто це?», «Хто де живе», «Хто що їсть?».
Діти заходять до залу. Вітаються з гостями.
Вихователь каже :
- Що це таке,малята?(акваріум) А хто живе в акваріумі?(рибки)
- Рибки дуже в нас красиві,
Кожна з них маленьке диво!
Подивись,яка вона
Прудко аж на дно пірна.
- Погляньте, до нас завітала на заняття – рибки. Давайте посміхнемось нашім гостям і привітаємось з ними. (діти вітаються з рибками)
- Діти,чи подобаються вам рибки?(так)
– А що вони вміють робити?(плавати,пірнати,махати хвостиком)
– Як плавають рибки?(повільно,швидко)
– Діти,а яка повинна бути вода в акваріумі де живуть рибки?(чиста) Правильно. Тому,воду в акваріумі потрібно міняти,а камінчики та ракушки,які лежать на дні – мити. А щоб наші рибки гарно себе почували і росли їх треба годувати. - Що ви діти любити їсти? А рибкам така їжа не підходить. Для них є спеціальний риб’ячий корм,який їм дуже подобається Вихователь пропонує погодувати рибок. Діти спостерігають,як рибки їдять. Вихователь розповідає,що рибок можна годувати і спостерігати за ними.А гратися,та брати їх до рук можна? А стукати по акваріуму? (ні,їх можна налякати).
Діти,послухайте віршик :
Моя рибка все мовчить,
Не шумить,і не кричить.
Я не розумію в чому біда,
Може їй до ротика потрапила вода?
-Дітки,а як ви вважаєте,чи рибки можуть говорити?
Мімічна гімнастика
Спробуємо показати,що вміють робити рибки:посміхаються,відкривають і закривають ротик,показують зубки,витягують губи трубочкою.Молодці !
Тепер давайте трішки пограємось і відпочинемо.
Фізкультхвилинка
Рибка плава у водичці,
Рибці весело гулять.
(діти виконують відповідні рухи)
Рибко, рибко золотенька,
Хочемо тебе впіймать!
(діти плескають в долоні)
Пролунав стук.Прийшла бабуся Аріна:
«Здрастуйте, дітки! Допоможіть мені, будь ласка розібратися! Мені принесли багато риби .Я ніяк не можу відокремити маленьку (для котика від великої (для моїх діток) .Допоможіть мені, будь ласка!
Діти : «Допоможемо!» Вихователь пропонує дітям під музику йти до бабусі у гості.
(Звучить музика,діти півторюють рухи за вихователем).
За допомогою вихователя та бабусі Орини діти розкладують правильно рибку: велику рибку в більшу корзинку, маленьку рибку в маленький кошик.
Діти розповідають бабусі,що вони бачили гарних рибок,які пернають в акваріумі.Бабуся дякує дітям та пригощає їх гостинцями. (Звучить музика,дітки рухаються.)Заняття закінчується.