Конспект заняття «Мама, тато, я - всі ми дружна сім'я».
МЕТА : Формувати у дітей первинне уявлення про сімью; вчити правильно називати членів своєї родини. Розвивати у дітей соціальну поведінку, навички правильного спілкування. Показати дбайливе ставлення батьків до своїх дітей, створити позитивний емоційний настрій у дітей. Розвивати мислення, мова, дрібну моторику м'язів руки, почуття ритму, сенсорні здібності. Збагачувати словник дітей: іменниками і прикметниками рябушечка, тараторочка, курочка, курчата, півник, дзьобик, гребінець, маленькі, пухнасті, мила, добра, лагідна, улюблена. Виховувати любов, ласкаве, чуйне ставлення до мами, тата, потребу радувати своїх близьких добрими справами і турботливим ставленням до них.
Обладнання: Іграшки (курка і півень),жовті помпончікі - "курчата", корзина, різнокольорові тарілочки ,мішечок з зерном, а також будинок на магнітах та члени родини на магнітах.
Звукове оформлення: Аудіозапис зі звуком півника, курочки,курчат, фонограма пісні "Вийшла курочка гуляти."
Попередня робота: виготовлення іграшок курочки і півника, помпончиків, тарілочок,будинка,членів родини.
Розгляд ілюстрацій із зображенням курочки, курчат і півника; картини «Півник з сім'єю"
Розучування російських народних потешек, пісеньок. Дидактичні ігри: "Зберемо намиста," "Квіти на галявині", "Сховай від лисиці".
Хід заняття:
Вихователь:
Придумано кимось просто і мудро -
При зустрічі вітатися:
Доброго ранку!
(Діти вітаються з гостями)
Чути фонограма: "Кукаріку! Я до хлопців у гості поспішаю!"
Вихователь: Чий це голос, малюки? Ви впізнали?
Діти: Так, це півник.
Вихователь: Правильно, це півник. Так ось і він. (Вихователь вносить іграшку півника)
Давайте привітаємося з півником.
Діти вітаються з півником і разом з вихователем читають потешку.
-Півник, півник.
Золотий гребінець,
Маслена голівонька,
Шовкова бородушка.
Півень зернятка клює,
До себе курочок кличе.
(Звучить фонограма із голосом курочки). Вихователь: Давайте і ми покличемо курочку. Курочка- рябушечка, йди до нас. А як ще ми називаємо курочку ласкаво?
Діти: Хохлатушка, наседушка, мама-курочка, і т.д. (Якщо діти вагаються з відповіддю, то вихователь допомагає. За правильні відповіді хвалить дітей. Потім показує дітям іграшку- курочку і пропонує привітатися з нею.)
Проводиться пальчикова гімнастика:
Я вітаюся всюди:
Будинки і на вулиці,
Навіть "здрастуй" говорю
Я сусідської курці.
(Діти промовляють текст разом з воспітателем 2 рази.)
Вихователь садить курочку поруч з півником і дає можливість дітям розгледіти півника і курочку, помітити різницю.
-Діти ,подивитесь уважно на півника і курочку :
- У півника великий гребінець, бородушка, а у курочки який гребінець (маленький).
- У півника довгий хвіст, а у курочки який (короткий).
- Півник кричить ... (ку-ка-рі-ку), а курочка ... (ко-ко-ко) - звуконаслідування дітей.
Вихователь заохочує дітей за відповіді, активізує мова дітей, спонукає малоактивних дітей.
Вихователь: Півник це тато (вихователь прикріплює на шию петушку "метелика"), а курочка-мама (надягає на головку капелюшок). А хто ж їх дітки?
Діти : Курчата.
(Включається фонограма з піском курчат)
-Ой, що це лежить в моєї корзинці?
Вихователь підводить дітей до кошику, де лежать жовті помпончікі на мотузочках, до кожного прив'язаний бантик з одним з чотирьох кольорів.
- Ой які гарненькі! Простягніть мені свої долоні і закрийте очі. (Вихователь роздає "курчат" кожній дитині і пропонує погладити їх ніжно і обережно)
Вихователь: А зараз відкрийте очі і подивіться на курчат. Які вони?
Діти: Маленькі, пухнасті, жовтенькі ...
Вихователь: Діти, давайте пограємо з курчатами! (Вихователь бере іграшку курки, а діти тримають курчат за шнурочки).
Проводиться рухлива гра "Вийшла курочка гуляти"
Вийшла курочка гуляти,
Свіжої трави пощипати,
А за нею ребяткі-
Жовті курчатка.
З'їли чорного жука,
Дощового черв'яка,
випили водиці
Повний коритце.
Коко-ко, ко-ко-ко!
Не ходіть далеко!
Лапками гребіть,
Зернятко шукайте ... (діти промовляють слова пісеньки разом з вихователем)
вихователь:
Зерняток ніде не видно
А курчата є хочуть,
На всю вулицю пищать! (Діти звукоподражают)
Вихователь садить іграшку- курочку і бере іграшку- півника.
Вихователь: Їх почув тато півник, Приніс їм зерняток мішок. (Показує мішечок)
Мама курка тарілки роздала,
Сипле діткам смачного пшона. (Імітує дії)
Всі курчата зібралися біля столу.
Де ж чия тарілка?
Проводиться гра: "Різнобарвні тарілочки"
Вихователь показує дітям тарілочки. Всі тарілки однакового розміру, різного кольору .
Вихователь: Давайте, хлопці, допоможемо курчатам розібратися, де чия тарілочка, для цього потрібно подивитися на колір бантика ,який є у ккурчятка.
- Маша, якого кольору у твого курчати бантик?
- Червоний.
- У твого курчати червоний бантик, напевно, йому дуже подобається червона тарілочка.
Вихователь звертає увагу на різнокольорові бантики у курчат і пропонує вибрати відповідну тарілочку.
Вихователь: А тепер пора погодувати курчат. Лю-лю-лю.
Діти: Клю-лю-лю ...
Протягом всього заняття вихователь спонукає дітей до індивідуальних і хоровим відповідей, хвалить дітей.
Вихователь: Наїлися курчата і захотіли відпочити під теплим маминим крильцем, а тато півник охоронятиме їх спокій. (Діти садять курчат поруч з курочкою і півником)
-Мої маленькі друзі у вас теж є своя сім'я?А хто ж є членами вашої родини?
-Тато,мамо,бабуся,дідусь.
-Подивіться,який гарний та великий будинок на дошці. Давайте,знайдемо в цьому будинку кімнату для бабусі,дідуся,тата,мами і малюка.(Виставляються фігурки на магнітах в вікна будинка).
-А зараз пограємо!
(Проводиться пальчикова гімнастика)
Ось дідусь,
Ось бабуся,
Ось татко,
Ось матуся,
Ось дитинко моя,
А ось і вся моя сім'я.
Діти промовляють текст разом з вихователем (2 рази).
Вихователь: Як чудово, що у вас, мої милі малюки, є ласкава, любляча мама! Як здорово, що у вас є турботливий, добрий тато! А саме справжнє щастя для ваших батьків - це ви, мої маленькі дзвіночки, мої лепеталочкі - щебеталочкі.
Конспект заняття «Мама, тато, я - всі ми дружна сім'я».
МЕТА : Формувати у дітей первинне уявлення про сім’ю; вчити правильно називати членів своєї родини. Розвивати у дітей соціальну поведінку, навички правильного спілкування. Показати дбайливе ставлення батьків до своїх дітей, створити позитивний емоційний настрій у дітей. Розвивати мислення, мова, дрібну моторику м'язів руки, почуття ритму, сенсорні здібності. Збагачувати словник дітей: іменниками і прикметниками рябушечка, тараторочка, курочка, курчата, півник, дзьобик, гребінець, маленькі, пухнасті, мила, добра, лагідна, улюблена. Виховувати любов, ласкаве, чуйне ставлення до мами, тата, потребу радувати своїх близьких добрими справами і турботливим ставленням до них.
Обладнання: Іграшки (курка і півень),жовті помпончікі - "курчата", корзина, різнокольорові тарілочки ,мішечок з зерном, а також будинок на магнітах та члени родини на магнітах.
Звукове оформлення: Аудіозапис зі звуком півника, курочки,курчат, фонограма пісні "Вийшла курочка гуляти."
Попередня робота: виготовлення іграшок курочки і півника, помпончиків, тарілочок,будинка,членів родини.
Розгляд ілюстрацій із зображенням курочки, курчат і півника; картини «Півник з сім'єю"
Розучування російських народних потешек, пісеньок. Дидактичні ігри: "Зберемо намиста," "Квіти на галявині", "Сховай від лисиці".
Хід заняття:
Вихователь:
Придумано кимось просто і мудро -
При зустрічі вітатися:
Доброго ранку!
(Діти вітаються з гостями)
Чути фонограма: "Кукаріку! Я до хлопців у гості поспішаю!"
Вихователь: Чий це голос, малюки? Ви впізнали?
Діти: Так, це півник.
Вихователь: Правильно, це півник. Так ось і він. (Вихователь вносить іграшку півника)
Давайте привітаємося з півником.
Діти вітаються з півником і разом з вихователем читають потешку.
-Півник, півник.
Золотий гребінець,
Маслена голівонька,
Шовкова бородушка.
Півень зернятка клює,
До себе курочок кличе.
(Звучить фонограма із голосом курочки). Вихователь: Давайте і ми покличемо курочку. Курочка- рябушечка, йди до нас. А як ще ми називаємо курочку ласкаво?
Діти: Хохлатушка, наседушка, мама-курочка, і т.д. (Якщо діти вагаються з відповіддю, то вихователь допомагає. За правильні відповіді хвалить дітей. Потім показує дітям іграшку- курочку і пропонує привітатися з нею.)
Проводиться пальчикова гімнастика:
Я вітаюся всюди:
Будинки і на вулиці,
Навіть "здрастуй" говорю
Я сусідської курці.
(Діти промовляють текст разом з воспітателем 2 рази.)
Вихователь садить курочку поруч з півником і дає можливість дітям розгледіти півника і курочку, помітити різницю.
-Діти ,подивитесь уважно на півника і курочку :
- У півника великий гребінець, бородушка, а у курочки який гребінець (маленький).
- У півника довгий хвіст, а у курочки який (короткий).
- Півник кричить ... (ку-ка-рі-ку), а курочка ... (ко-ко-ко) - звуконаслідування дітей.
Вихователь заохочує дітей за відповіді, активізує мова дітей, спонукає малоактивних дітей.
Вихователь: Півник це тато (вихователь прикріплює на шию петушку "метелика"), а курочка-мама (надягає на головку капелюшок). А хто ж їх дітки?
Діти : Курчата.
(Включається фонограма з піском курчат)
-Ой, що це лежить в моєї корзинці?
Вихователь підводить дітей до кошику, де лежать жовті помпончікі на мотузочках, до кожного прив'язаний бантик з одним з чотирьох кольорів.
- Ой які гарненькі! Простягніть мені свої долоні і закрийте очі. (Вихователь роздає "курчат" кожній дитині і пропонує погладити їх ніжно і обережно)
Вихователь: А зараз відкрийте очі і подивіться на курчат. Які вони?
Діти: Маленькі, пухнасті, жовтенькі ...
Вихователь: Діти, давайте пограємо з курчатами! (Вихователь бере іграшку курки, а діти тримають курчат за шнурочки).
Проводиться рухлива гра "Вийшла курочка гуляти"
Вийшла курочка гуляти,
Свіжої трави пощипати,
А за нею ребяткі-
Жовті курчатка.
З'їли чорного жука,
Дощового черв'яка,
випили водиці
Повний коритце.
Коко-ко, ко-ко-ко!
Не ходіть далеко!
Лапками гребіть,
Зернятко шукайте ... (діти промовляють слова пісеньки разом з вихователем)
вихователь:
Зерняток ніде не видно
А курчата є хочуть,
На всю вулицю пищать! (Діти звукоподражают)
Вихователь садить іграшку- курочку і бере іграшку- півника.
Вихователь: Їх почув тато півник, Приніс їм зерняток мішок. (Показує мішечок)
Мама курка тарілки роздала,
Сипле діткам смачного пшона. (Імітує дії)
Всі курчата зібралися біля столу.
Де ж чия тарілка?
Проводиться гра: "Різнобарвні тарілочки"
Вихователь показує дітям тарілочки. Всі тарілки однакового розміру, різного кольору .
Вихователь: Давайте, хлопці, допоможемо курчатам розібратися, де чия тарілочка, для цього потрібно подивитися на колір бантика ,який є у ккурчятка.
- Маша, якого кольору у твого курчати бантик?
- Червоний.
- У твого курчати червоний бантик, напевно, йому дуже подобається червона тарілочка.
Вихователь звертає увагу на різнокольорові бантики у курчат і пропонує вибрати відповідну тарілочку.
Вихователь: А тепер пора погодувати курчат. Лю-лю-лю.
Діти: Клю-лю-лю ...
Протягом всього заняття вихователь спонукає дітей до індивідуальних і хоровим відповідей, хвалить дітей.
Вихователь: Наїлися курчата і захотіли відпочити під теплим маминим крильцем, а тато півник охоронятиме їх спокій. (Діти садять курчат поруч з курочкою і півником)
-Мої маленькі друзі у вас теж є своя сім'я?А хто ж є членами вашої родини?
-Тато,мамо,бабуся,дідусь.
-Подивіться,який гарний та великий будинок на дошці. Давайте,знайдемо в цьому будинку кімнату для бабусі,дідуся,тата,мами і малюка.(Виставляються фігурки на магнітах в вікна будинка).
-А зараз пограємо!
(Проводиться пальчикова гімнастика)
Ось дідусь,
Ось бабуся,
Ось татко,
Ось матуся,
Ось дитинко моя,
А ось і вся моя сім'я.
Діти промовляють текст разом з вихователем (2 рази).
Вихователь: Як чудово, що у вас, мої милі малюки, є ласкава, любляча мама! Як здорово, що у вас є турботливий, добрий тато! А саме справжнє щастя для ваших батьків - це ви, мої маленькі дзвіночки, мої лепеталочкі - щебеталочкі.