Мета: закріпити знання дітей про права дітей (ім'я, родину, навчання, лікування); познайомити дітей із новим правом – на захист від злих людей; розвивати у дітей творче, образне мислення, сприяти розумінню загальних норм моральної поведінки; активізувати зв'язки і словник дітей; виховувати бажання навчатися, допомагати іншим, чуйність, доброзичливість, уміння оцінювати поведінку людей.
конспект заняття для дітей
старшого дошкільного віку
мої права та обов’язки
«Знай свої права, дитино»
Мета: закріпити знання дітей про права дітей (ім’я, родину, навчання, лікування); познайомити дітей із новим правом – на захист від злих людей; розвивати у дітей творче, образне мислення, сприяти розумінню загальних норм моральної поведінки; активізувати зв’язки і словник дітей; виховувати бажання навчатися, допомагати іншим, чуйність, доброзичливість, уміння оцінювати поведінку людей.
Словник: юридична консультація, юрист.
Матеріал: пелюстки квітів, паперове сердечко, родинне дерево, ілюстрації, дидактичні ігри, іграшка Афлатунчик.
Хід заняття.
Ігрова ситуація: В кімнату заходить Афлатунчик і вітається з дітьми:
Доброго ранку, доброго дня!
Вітаю усіх вас, мала дітвора!
Бажаю здоров’я, бажаю добра!
Доброго ранку, доброго дня!
Афлатунчик: Друзі, сьогодні я приніс вам листа від мого друга з лісу – Зайчика-Куцохвостика.
Вихователь читає листа: Добрий день, дорогі діти! Ми лісові мешканці, просимо допомоги. У нас трапилась біда: Вовк і Лисиця стали дуже злі, на всіх сваряться, ображають усіх звіряток, нікого не пускають до лісової школи, погрожують всім меньшим. Як нам бути? (Роздуми дітей).
Діти, я пропоную організувати вам юридичну консультацію, в якій юристи-консультанти надають допомогу усім скривдженим. Ми з вами і будемо юристами і розповімо Зайчику, які права і обов’язки мають його друзі. Тож будьте уважні, я вас запрошую до праці.
На столі лежать листи із чарівними різнокольоровими пелюстками. Ви по черзі будете брати лист і розповідати про те, що зображено на малюнку пелюстки, а після цього ми всі пелюстки складемо в квітку-семицвітку, яка допоможе звірятам вивчити їхні права та обов’язки.
Хто хоче бути першим консультантом? (Запрошуємо одного із дітей). Давайте розглянемо першу пелюстку-картинку.
Вихователь. Діти, послухайте розповідь про одного хлопчика, який не мав імені – його мама просто називала синочком. Він завжди ходив засмучений, не мав друзів, ні з ким не грався, не спілкувався. Він був самотній.
Д/ гра «Як тебе звати».
Дитина бере в руки сердечко і пестливо проспівує своє ім'я: Андрійко, Марійка…
Після цього пелюстки прикріплюємо до середини квітки.
Хто хоче бути другим консультантом? Розглянь, будь ласка, іншу пелюстку і розкажи про право, яке зображено на малюнку (Право на родину).
Вона дарує турботу всім:
І маленьким, і старим.
Тому від хати і до хати
Доброта іде шукати
Чесність і повагу,
Великим добрим наснагу.
Отож, діти, тепер ми знаємо:
«Що за добро платять добром»
(Прикріпити пелюстку до квітки)
Продовжуємо нашу роботу. Вибираємо наступного консультанта. Давайте розглянемо наступну пелюстку, картинку. Яке право зображено на малюнку? (Право на догляд за дітьми з боку дорослих.)
Д/гра «Добре чи погано»
Вихователь називає добрі і погані вчинки, діти викладають сонечка і хмаринки. Вірш.
Живе у світі доброта –
Яскрава, чиста, золота.
Вихователь: Скоро ви підете до школи і щоб не потрапити в біду, потрібно дуже добре знати правила дорожнього руху та дорожні знаки.
Гра-пазли «Дорожні знаки»
Афлатунчик. Молодці, діти, тепер ви готові до навчання в школі.
Прикріплюємо пелюсточку до квіточки.
Фізкультхвилинка.
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Час настав нам спочивать.
Д/ гра «Склади речення».
Україна, ми, в, живемо.
Книга, читати, ми, любимо.
Як чудово все на світі знати,
Вміти читати, лічити, писати,
розумними дітьми зростати.
Права свої реалізувати.
Афлатунчик: Молодці, діти, як багато ви знаєте. Прикріплюємо пелюстку на середину квітки.
Діти читають вірш.
Я в великій родині зростаю,
Тато і мама нас щиро кохають.
Бабця і дід турботу дарують,
Сестрички-близнючки ніжно цілують.
Я у великій родині зростаю,
Родину шаную, люблю, поважаю.
Отже, діти, кожна дитина має право на сім'ю, родину. Давайте другу пелюстку прикріпимо до середини нашої квітки.
Наступну пелюстку, якщо можна, візьму я і дуже хочу розповісти вам про право, що зображене на картинці. Це право – захист від злих людей.
В житті діти є хороші, а є і злі та недобрі люди. Вони роблять погані вчинки, ображають дітей, людей. І захистити нас можуть тільки наші рідні – мама, тато.
А в лісі тварин можуть захистити їхні друзі та добрі люди – лісники.
Ось так, діти, ми сьогодні розповіли Афлатунчику, які ми знаємо права і як захиститись від злих людей та передати квітку Зайчикові, нехай і він навчить своїх друзів захищатися від ворогів.
Афлатунчик:
Ваше життя тільки починається і я хочу, щоб ви були добрими людьми і вміли захищати себе на протязі всього життя.
Ми дякуємо вам, шановні консультанти, за допомогу.
1