Конспект заняття. «ЗНАЙ СВОЇ ПРАВА, ДИТИНО»

Про матеріал

Мета: закріпити знання дітей про права дітей (ім'я, родину, навчання, лікування); познайомити дітей із новим правом – на захист від злих людей; розвивати у дітей творче, образне мислення, сприяти розумінню загальних норм моральної поведінки; активізувати зв'язки і словник дітей; виховувати бажання навчатися, допомагати іншим, чуйність, доброзичливість, уміння оцінювати поведінку людей.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Картинки по запросу красивая рамки 

 

 

 

конспект заняття для дітей

старшого дошкільного віку

мої права та обов’язки

«Знай свої права, дитино»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: закріпити знання дітей про права дітей (ім’я, родину, навчання, лікування); познайомити дітей із новим правом – на захист від злих людей;  розвивати у дітей творче, образне мислення, сприяти розумінню загальних норм моральної поведінки;  активізувати зв’язки і словник дітей;  виховувати бажання навчатися, допомагати іншим, чуйність, доброзичливість, уміння оцінювати поведінку людей.

Словник: юридична консультація, юрист.

Матеріал: пелюстки квітів, паперове сердечко, родинне дерево, ілюстрації, дидактичні ігри, іграшка Афлатунчик.

Хід заняття.

Ігрова ситуація: В кімнату заходить Афлатунчик і вітається з дітьми:
 


Доброго ранку, доброго дня!

Вітаю усіх вас,  мала дітвора!

Бажаю здоров’я, бажаю добра!

Доброго ранку, доброго дня!


Афлатунчик: Друзі, сьогодні я приніс вам листа від мого друга з лісу – Зайчика-Куцохвостика.

3Вихователь читає листа: Добрий день, дорогі діти! Ми лісові мешканці, просимо допомоги. У нас трапилась біда: Вовк і Лисиця стали дуже злі, на всіх сваряться, ображають усіх звіряток, нікого не пускають до лісової школи, погрожують всім меньшим.  Як нам бути? (Роздуми дітей). 

  • Як ми можемо допомогти лісовим звірятам?

Діти, я пропоную організувати вам юридичну консультацію, в якій юристи-консультанти  надають допомогу усім скривдженим. Ми з вами і будемо юристами і розповімо Зайчику, які права і обов’язки мають його друзі. Тож будьте уважні, я вас запрошую до праці.

На столі лежать листи із чарівними різнокольоровими пелюстками. Ви по черзі будете брати лист і розповідати про те, що зображено на малюнку пелюстки, а після цього ми всі пелюстки складемо в квітку-семицвітку, яка допоможе звірятам вивчити їхні права та обов’язки.

  • То ж, Афлатунчику, запрошуємо і тебе в нашу юридичну консультацію.

Хто хоче бути першим консультантом? (Запрошуємо одного із дітей). Давайте розглянемо першу пелюстку-картинку. 

  • Як ти думаєш, яке право зображено на цій пелюстці? (Право на життя, ім'я).
  • Коли людина отримує право на життя? (Коли народжується)
  • Що ще отримує дитина , коли народилася? (Ім'я)
  • Кожний із вас має своє ім'я? – Так.

Вихователь. Діти, послухайте розповідь про одного хлопчика, який не мав імені – його мама просто називала синочком. Він завжди ходив засмучений, не мав друзів, ні з ким не грався, не спілкувався. Він був самотній.

  • Діти, чому він був засмучений? (Відповіді дітей)
  • Отже, кожна людина повинна мати своє ім'я, знати його.

Д/ гра «Як тебе звати».

Дитина бере в руки сердечко і пестливо проспівує своє ім'я: Андрійко, Марійка…

Після цього пелюстки прикріплюємо до середини квітки.

Хто хоче бути другим консультантом? Розглянь, будь ласка, іншу пелюстку і розкажи про право, яке зображено на малюнку (Право на родину).

  • Діти, погляньте і пригадайте, що ми з вами виготовляємо?
  • Так, це родинне дерево.   Кожна дитина розглядає своє родинне дерево і називає своїх родичів.  Ким являється для вас мама вашої мами?  (Бабуся).

Вона дарує турботу всім:

І маленьким, і старим.

Тому від хати і до хати

Доброта іде шукати

Чесність і повагу,

Великим добрим наснагу.

 Отож, діти, тепер ми знаємо:

«Що за добро платять добром»


(Прикріпити пелюстку до квітки)

Продовжуємо нашу роботу. Вибираємо наступного консультанта. Давайте розглянемо наступну пелюстку, картинку. Яке право зображено на малюнку? (Право на догляд за дітьми з боку дорослих.)

  • Хто доглядає за дітьми в дитячому садочку?
  • Хто доглядає за дітьми вдома?
  • Як діти повинні віддячити дорослим за їхню працю, догляд? (Зробити добрі вчинки)

Д/гра «Добре чи погано»

Вихователь називає добрі і погані вчинки, діти викладають сонечка і хмаринки.  Вірш.

Живе у світі доброта –

Яскрава, чиста, золота.

  • Чи кожна людина має право на лікування?
  • Діиа, а що потрібно робити, щоб ніколи не хворіти? (Роздуми дітей)

Вихователь: Скоро ви підете до школи і щоб не потрапити в біду, потрібно дуже добре знати правила дорожнього руху та дорожні знаки.

Гра-пазли «Дорожні знаки»

Афлатунчик. Молодці, діти, тепер ви готові до навчання в школі.

Прикріплюємо пелюсточку до квіточки.

Фізкультхвилинка.

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Час настав нам спочивать.

  • Хто хоче бути наступним консультантом? 
  • Про яке право розповідає наступна пелюстка?
  • Правильно – право на освіту, навчання.
  • Хто має право навчатися?
  • Де навчаються діти?  Ось тепер ми побачимо, чому ви навчилися в дитячому садочку.

Д/ гра «Склади речення».


Україна, ми, в, живемо.

Книга, читати, ми, любимо.

Як чудово все на світі знати,

Вміти читати, лічити, писати, 

розумними дітьми зростати.

Права свої реалізувати.


Афлатунчик: Молодці, діти, як багато ви знаєте. Прикріплюємо пелюстку на середину квітки.

  • Ось і наступна пелюстка.
  • Про яке право розкаже нам картинка? (Право на лікування)
  • Ким являється для вас тато вашого тата? – Дідусь.
  • Ще є сестрички, брати, тьоті, дяді. І на цьому родинне дерево не закінчується, воно тільки розростається і стає сильнішим. І якщо ви будете в своїй родині любити один одного, поважати і берегти своїх рідних, то ваше родине дерево буде завжди живим і здоровим.

Діти читають вірш.


Я в великій родині зростаю,

Тато і мама нас щиро кохають.

Бабця і дід турботу дарують,

Сестрички-близнючки ніжно цілують.

Я у великій родині зростаю,

Родину шаную, люблю, поважаю.


Отже, діти, кожна дитина має право на сім'ю, родину. Давайте другу пелюстку прикріпимо до середини нашої квітки.

Наступну пелюстку, якщо можна, візьму я і дуже хочу розповісти вам про право, що зображене на картинці. Це право – захист від злих людей.
В житті діти є  хороші, а є і злі та недобрі люди. Вони роблять погані вчинки, ображають дітей, людей. І захистити нас можуть тільки наші рідні – мама, тато.

А в лісі тварин можуть захистити їхні друзі та добрі люди – лісники.
Ось так, діти, ми сьогодні розповіли Афлатунчику, які ми знаємо права і як захиститись від злих людей та передати квітку Зайчикові, нехай і він навчить своїх друзів захищатися від ворогів.

Афлатунчик:

  • Про що ви сьогодні говорили на занятті?
  • Що вам найбільше запам’яталось?
  • Дякую, малята, за допомогу. До побачення.
  • Діти, яку справу ми з вами зробили сьогодні?

Ваше життя тільки починається і я хочу, щоб ви були добрими людьми і вміли захищати себе на протязі всього життя.

Ми дякуємо вам, шановні консультанти, за допомогу.

 

1

 

doc
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
3615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку