Мета: Вчити слухати музику, виконувати певні рухи під неї, називати ознаки осені. Закріпити знання дітей про осінні зміни в природі.
Розвивати загальну та дрібну моторику.
Виховувати любов до рідного краю, його природи, культуру поведінки, дружні стосунки між дітьми.
Обладнання: музичний супровід, наочний матеріал для оформлення, муляжі овочів, фруктів, овочі, фрукти, засушені листочки різних дерев, два кошики, сюжетні малюнки про осінь.
Хід заняття
І.Вступна частина
Встаньте, діти, ви у коло,
Посміхніться всім довкола,
Поверніться до гостей,
Привітайтесь : «Добрий день!»
Загадка про осінь (демонстрація малюнка про осінь)
Відгадайте загадку:
Жовте листячко летить,
Під ногами шелестить.
Сонце вже не припікає,
Коли, діти, це буває? (восени)
- Скільки осінь має місяців?
- Назвемо їх – вересень, жовтень, листопад.
- А який місяць зараз? (жовтень)
- Як видумаєте, чому він так називається? (жовтіє листя)
- А як називається місяць, коли опадає листя? (листопад)
- Як змінюється природа восени? (жовтіє, опадає листя, стає прохолодніше, частіше ідуть дощі, птахи відлітають у теплі краї)
Так, сьогодні ми з вами поговоримо про осінь, її красу і щедрість.
Вірш про осінь
У садах, лісах блукає,
В жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль –
Жде сестрицю білу в гості.
На землю осінь вже ступила,
Дододолу листячко летить,
Гніздо лелече опустіло,
Тепер у ньому хмарка спить…
ІІ. Основна частина
Гра для розвитку моторики «Ознаки осені»
- А зараз пограємо у веселу гру:
- Дощ – тупочете ногами.
- Туман – закриваєте долоньками очі.
- Опадає листя – плескаєте в долоні. (Темп прискорюємо)
Хвилинка релаксу – звучить повільна музика
- Діти, послухайте цю чарівну музику і уявіть, що ви на галявині у лісі… Закрийте очі і спробуйте відчути аромат осені.
- Чим пахне осінь? (опалими листочками, овочами з городу, грибами, дощем…)
- Пані Оосінь багата своїми барвами, кольорами. Скрізь вона хазяйнує – прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте, багрянее листя.
Дидактична гра «З якого дерева листок»
Перед дітьми два кошики, один з листям дерев, інший – з плодами (листя з різних дерев попередньо зібране під час прогулянок та спостережень за змінами у природі восени). Вихователь показує листок і запитує, з якого він дерева. Діти повинні вибрати з іншого кошика плід, що відповідає листочку (горіх, яблуко, каштан, груша, жолудь).
- Молодці, гарно впоралися з цим завданням. А тим часом надворі піднявся сильний вітер і опале листячко закружляло у танку.
Танок листочків (А. Вівальді «Осінь»)
Дидактична гра «Овочі-фрукти»
(Музичний супровід – пісня «Осінь-чарівниця»)
Овочі: картопля, морква, огірок, цибуля, помідор, буряк, часник, перець, баклажан, капуста.
Фрукти: яблуко, груша, слива, персик, лимон, банан, апельсин.
Дерево дружби
Руханка «Осіннє дерево»
Ось це – деревце, мій друже,
Кучеряве, гарне дуже,
Гілля з вітром грається,
Хилиться, гойдається,
А листочки шелестять,
Ніби казку шепотять.
Вітерець гуляв. Бродив,
З віт листочків натрусив.
Осінь деревце вже чує,
Листя в золото фарбує!
ІІІ. Підведення підсумків
Дякуємо нашим гостям за увагу і терпіння!
Для усіх – частування від господині Осені! (фрукти).
Інтегроване заняття
«Барви осені»
Підготували:
вихователі реабілітаційного класу
Михайловська Віта Федорівна,
Ковальчук Алла Михайлівна