Я та інші. Створення родовідного дерева.

Про матеріал
Тема: Я та інші. Створення родовідного дерева. Мета: розширити уявлення про сім’ю, про стосунки між членами родини . Формувати бажання дбати одне про одного, звертатися за допомогою , вчити складати родовідне дерево; розвивати мислення,мовлення дітей; виховувати любов до членів своєї родини,гордість за свій рід, бажання допомагати батькам.
Перегляд файлу

Тема: Я та інші. Створення родовідного дерева.

Мета: розширити уявлення про сім’ю, про стосунки між членами родини . Формувати бажання дбати одне про одного, звертатися за допомогою , вчити складати родовідне дерево;  розвивати мислення,мовлення дітей;  виховувати любов до членів своєї родини,гордість за свій рід, бажання допомагати батькам.

Обладнання: зошити з друкованою основою, підручник, родинне дерево.

Тип уроку: засвоєння нових знань

                                               Хід уроку

I Організаційний момент

  • Прилине в світ ваш неодмінно,

Урок цікавий – Я досліджую світ!

Розкаже вам історію народу,

Цікаве все про матінку-природу.

А ще про те, як в цьому світі жити,

Все про культуру, як людей любити.

І про Вітчизну, що для всіх одна

Й що зветься Україною вона.

А всі ми-українці-її діти,

Свою Вітчизну будемо любити!

I I Актуалізація знань

  1. Новини синоптиків

-Сьогодні пятниця 24 січня 2020 року, пора року зима.

2.Обмін інформацією

- Як можна нас,дітей, назвати в класі? ( класна сім я)

- Як  ви повинні жити у класі між собою?

-А що таке сім я? (сім’я – це колиска кожної  людини, яка складається з батьків та дітей.)

3. Групове заняття.

-  Вправа «За що мене любить мама?  (Діти по черзі розповідають, за що любить їх мама. Якщо дитина не може дати відповідь, допомогти їй. Наголосити, що мами всі люблять своїх дітей).

4. Щоденні новини

 - Яка пор року?

- Який місяць?

- Який сьогодні день?

- Яка дата?

- Яка погода?

- Чи є опади?

I I I  Повідомлення теми уроку

  • На сьогоднішньому уроці ми будемо говорити про сім’ю, основні обов’язки в сім’ї, та про шанобливе ставлення до старших.

IV Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь з елементами бесіди про сім’ю,рід.

-З кого складається ваша сім’я?  (Відповіді дітей)

- Діти, щодня після уроків ви приходите до дому, де на вас чекають : мама, тато, бабуся,дідусь,братик чи сестричка. Скажіть, яким одним словом можна об’єднати усіх своїх рідних?

    - Тато і мама дали вам життя,вони доглядали за вами,коли ви були ще зовсім маленькі, співали вам колискові,притискали до свого серця. Вони й зараз піклуються про вас, допомагають, турбуються,радіють вашим успіхам і сумують через невдачі. Ваші батьки виховують вас, привчають вас до праці і дуже-дуже люблять вас. Сім'я,мов сонечко,зігріває кожну дитину від народження і до кінця життя. Родина – це гніздечко любові і тепла для кожного з нас. Отже, сім'я складається з тата, мами, дітей. Можна ще сказати так-з батьків та дітей.

 Так, родина — найдорожче для кожного з нас.

Ви зовсім по-іншому подивитесь на свою сім'ю і зрозумієте, як багато залежить від вас, щоб сім'я була щаслива. Але вам доведеться попрацювати, щоб більше дізнатися про найближчих вам людей.

2.Фізхвилинка

3. Робота з  підручником

4.Робота за малюнком  (с.12)

Працюємо разом. Розгляд малюнка на сторінці.

- Хто з вас єдина дитина в сім’ї?

- З ким живуть ще бабусі або дідусі?

- У кого є брат?

- У кого є сестра?

- Хто з вас живе тільки з одним із батьків?

- Яку особливу роль відіграє в сім’ї кожен член родини?

- Чому ти важливий для своєї сім’ї?

- Що ти можеш зробити,  щоб членам сім’ї було жити ще краще?

- Як би ти жив, якби не було сім’ї?

- Ти колись сумував за своєю сім’єю?

- Ти хочеш, щоб братів і сестер було більше? Менше?

- Чим у своїй сім’ї ти пишаєшся?

- Що особливого є у твоєї сім’ї?

5. Створення родинного дерева (с.13)

6. Вправа ,,Круглий стіл’’

-Зараз передаючи  м’ячик ,кожен із вас не замислюючись ,дасть відповідь на питання 

 -Що таке ,на вашу думку, сім’я? (назвавши своїх найближчих родичів -  маму,тата,бабусю ,дідуся. Ці люди отчують вас від народження ,виявляють постійну турботу та повагу.(розповіді дітей про свої родини,використовуючи фотографії)

7.Вправа ,,Мікрофон’’

-Діти,уявіть ,що потрапили на безлюдний острів ,де не має вашої родини.

-З якими  б незручностями ви б зустрілися?

-Ви побачили з якими незручностями  ми зустрілися б без батьківської опіки.

- Як ви думаєте , яка родина називається міцною?

Висновок.  Якщо родина ,скріплена любов’ю і повагою то вона міцна.

Заключна частина

8. Читання оповідання В.Сухомлинського ,,Хай я буду ваша, бабусю’’

На краю села живе старенька бабуся Марина.
— У неї немає нікого-нікогісінько, — часто говорить матуся маленькій Марійці. Марійка з матусею живуть через дорогу від бабусі Марини.
Устане вранці Марійка, гляне на бабусине подвір’я: сидить старенька на стільчику, гріється на сонці й пильно-пильно дивиться на неї, Марійку.
Марійка біжить до бабусі, вітається:
— Добрий день, бабусю.
— Добрий день, Марійко, — радісно відповідає бабуся. — Посидь біля мене, дитино.
Марійка посидить трохи, послухає казку. Але довго сидіти не хочеться. Ваблять луки, — он скільки метеликів там літає. Вабить річка, — який пісочок чистий там на березі, яка вода тепла...
Марійка збирається йти, а бабуся зітхає.
— Чого ви зітхаєте, бабусю?
— Бо нікому й слова промовити. Одна я, однісінька...
— Хай я буду ваша, бабусю, — тихо шепоче Марійка й цілує її в старечу, зморщену щоку.
— Добре, дитинко, будеш моя, — усміхається бабуся Марина.
До вечора Марійка бігає в лузі, купається, милується метеликами. А тоді й прибіжить на бабусине подвір’ячко й защебече:
— Я не забула, що я ваша, бабусю! Тільки в лузі бігати хочеться!

-Чому дівчинка пожаліла бабусю?

V Підсумок урок

- Що таке сім’я?

- Як ви розумієте?

 - За що ти любиш свою сім’ю?

 

 

docx
Додано
24 січня 2020
Переглядів
535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку