Конспект "Зимонька - зима" Освітній напрям "Дитина в природному довкіллі"

Про матеріал
Підібраний матеріал сприятиме формуванню природничо-екологічної компетентності, допоможе систематизувати знання дітей про пори року та їх характерні особливості, розширити уявлення про зимові явища, сформувати поняття про красу навколишнього світу.
Перегляд файлу

ЗИМОНЬКА  -  ЗИМА

Освітній напрям «Дитина у природному довкіллі»

Мета: сприяти формуванню природничо-екологічної компетентності - систематизувати знання дітей про пори року та їх характерні особливості. Розширити у них знання  про зимові явища. Формувати поняття про красу навколишнього світу. Удосконалювати комунікативні навички та когнітивно – лінгвістичну сферу. Вправляти у виразному читанні віршів. Розвивати логіко - математичні здібності, креативність, асоціативне мислення, зв’язне мовлення, дрібну моторику, естетичний смак.

Виховувати допитливість та любов до природи.

Словник: метелиця, хурделиця, завірюха, снігопад, ожеледиця, люта, чарівна,

кришталева, пестливі форми іменників, назви пір року.

 

Попередня робота: розглядання пейзажів у різні пори року, д.ігри «Коли це буває», «Пори року», «Плутанина», вивчення віршів, прислів’їв  про пори року,

Читання Н. Калініної «Про сніговий колобок», В. Сухомлинського «Як хлопчик хотів приголубити сніжку», спостереження в природі, малювання пейзажів, досліди з водою, снігом, льодом.

 

Обладнання: кольорова модель року,  іграшковий слон, малюнки свічкою, фарби, предметні малюнки, лист від Зими , сніжки, солоне тісто,паперові сніжинки.

 ХІД:

-         Діти, я хочу загадати вам загадки, а ви відгадайте їх.

Жовте листячко летить,

Під ногами шелестить,

Сонце вже не припікає, коли, діти це буває?

 

Стало біло навкруги,

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,всюди сковую льоди,

В дружбі з дітьми я всіма,

Здогадались? Я – (зима)

 

Червоніють вишеньки, суниці,

Розпустили вербоньки косиці,

Дозріває в полі жито,

Наступило тепле…(літо).

 

Тане сніг, дзюрчать струмки,

Прилетіли вже шпаки,

Усе цвіте співає,

Коли це буває?

-         Про що це були загадки?

-         Скільки пір року ви знаєте? Назвіть їх.

-         А як пори року змінюють одна одну, в певному порядку, чи приходять коли якій захочеться?

-         Назвіть по порядку.

-         А давайте змоделюємо рік з кольорових частин круга так, щоб пори року йшли послідовно.

Моделювання року.

-         Назвіть пори року послідовно, починаючи з зими, літа…

-         Назвіть сусідів літа…

0_1bd40_33d2a936_XL-         Кожна пора року має свої особливості, закріпимо їх у грі.

Інтелектуальна гра (ТРВЗ) «Назви суперечності»

Літо – дощ, зима - …

Весна – дзюрчать струмки, зима - …

Літо – панамка, зима - …

Осінь – листопад, зима - …

Літо – велосипед, зима - …

Літо – спека, зима - …

Літо – босоніжки, зима - …

Літо – день довгий, зима - …

Літо – сонце високо, зима - …

Осінь – шурчить під ногами листя, зима - …

Літо – плаваю в річці, зима - …

 

-         Молодці. А тепер поговоримо детальніше про одну пору року, а яку,

ви дізнаєтесь, коли поролоновими кульками та фарбами зафарбуєте ось ці аркуші (тонують аркуші, на яких свічкою намальовані снігова баба, санчата ,лижі, рукавиці, ялинкові іграшки,зимова шапка, ялинка..)

-         Як ви здогадались, що це зима?

-         А якого вона кольору?

Сл.гра «Асоціації» (ТРВЗ)

-         Назвіть ще білі слова.(молоко, вата, сметана, морозиво, квіти,хмари, сніг)

-         А яка вона на дотик?(холодна)

-         А як для вас вона звучить? (скрип – скрип – скрипить сніг, у – у – у виє

заметіль, хурделиця..)

-         Так, така у зими пісенька, а я знаю, ось іще чиїсь пісеньки, відгадайте чиї?

-         Ш –ш –ш …(листя, осені)

-         С – с – с …(насос)

-         З –з – з …(комар)

-         Ж – ж – ж …(жук)

 

 

Граматична хвилинка.

-         А тепер послухайте як я скажу слово – зима,  визначте чия пісенька живе

в цьому слові. Так пісня комара, звук – з – з – з , скажіть слово так, щоб усі почули що вона там живе, визначте  місце звука « з» у слові.

-   А тепер знайдемо його у слові – мороз, визначимо місце.

-   Чиї пісеньки живуть у слові – сніжок, визначте їх місце.

-   Ой погляньте, якийсь конверт, Зимонька запрошує до себе в гості в Зимове королівство. Та, щоб до нього пройти треба подружити слово – зима зї словами – назвами цих малюнків.(діти беруть малюнки утворюють словосполучення :зимовий одяг,зимовий день, зимова ніч, зимове свято, зимові розваги, зимове пальто …)

-  Ось ми вже і в гостях у Зими, але її нема, а що це ? – Так це сніжки,

давайте пограємо.

 

Музично – ритмічна гра «Сніжки»

-         Ігор різних багато, я буду називати, а ви на зимові ігри плескайте в долоні.

-         Гляньте якась кучугура і ворушиться, цікаво, хто там сховався.

-         Це сніговий намет. Дивіться скільки снігу намело, сніжинки якісь незвичайні, різної, форми.

Д.гра «Назви якої форми?»

(діти визначають форму сніжинок – кругла…)

-         Ой, погляньте, слоника тут снігом прикидало, йому холодно, він тремтить.

-         Ой, куди це я потрапив? –питає слоник.

-         До Зимоньки – зими.

-         Я її не знаю, ніколи не бачив, розкажіть мені про неї.

-         зимонька десь забарилася, та діти тобі розкажуть про неї,

 

     Ігровий прийом «Авторське крісло»

-         (2 – 3 дітей одягають накидку Зими і сідають в крісло, розповідають від

Її імені)

-         1. Я зима, приносю сніг, він сиплеться зі снігової хмари, сніговою периною вкриваю землю, одягаю білі шапки на дерева, на будинки, гукаю дітей гратися в сніжки.

-         2. Я – зима, я беру з собою мороз, він сковує льодом річки,малює візерунки на вікнах, щипає дітям носики та щічки, сніг робить сухим та скрипучим.

-         3. Я – зима, я буваю чарівна, яскрава, кришталева, а буваю люта,зла. Гукаю вітер, сніг і тоді мете метелиця, крутить снігом завірюха, гуде, стукає у вікна хурделиця.

-         Розказують вірші

-         . Д.гра «Підбери риму»

Кружляє над будинками і падає до ніг,

 

snowflake200snowflake200Химерними сніжинками лапатий білий   (сніг)

 

Завірюха завиває, снігом землю   (покриває)

 

Річка сховалась – була і нема, замурувала річку   (зима)

 

Ходить Морозенко та хапає нишком

Кущики й дерева за холодні    (ніжки)

 

-         Слонику стало ще страшніше і холодніше. Діти дарують йому шапку і шарф і пропонують навчитися говорити ніжні слова і подружитися з Зимою.

Сл.гра «Ласкавушка» (діти передають один одному квітку – ласка вушку  і називають один одного по імені у пестливій формі, потім слоника, зиму, сніг, мороз)

-         слоник не може зрозуміти , навіщо стільки снігу, він такий холодний.

-         Давайте визначимо – сніг – це добре чи погано.

 

ТРВЗ «Добре, погано» (діти називають )

-         Слонику пора прощатись, він хоче їхати до дому в спекотні краї, хоче взяти з собою снігу, як ви думаєте, довезе?

-         Давайте подаруємо йому незвичайну картину на розкатаній пластині солоного тіста, прийомом вдавлювання зобразимо різні сніжинки.

snowflake201 

Ліплення рельєфне «Сніжинки» (колективне)

Діти дарують виріб і прощаються зі слоником.

DSCF2942    Підсумок.

 

DSCF2943 

 

DSCF2945 

 

 

 

snowflake209 

 

docx
Додано
12 листопада 2023
Переглядів
443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку