Конспекти-ПЛАНУВАННЯ уроків з математики для учнів з ООП

Про матеріал
МАТЕМАТИКА підручник для осіб з особливими освітніми потребами 9КЛАС (F70)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРЕЗЕНТАЦІЇ УРОКІВМАТЕМАТИКА 9 КЛАС

Номер слайду 2

Урок 1. Історія математики. Хто придумав математику?Найстаріші математичні записи. Математика не є винаходом на кшталт правого двигуна чи інтернету. Вона не зʼявилася в один момент і її не придумав конкретний видатний вчений. Ця наука довго і поступово розвивалася з прадавніх часів і продовжує робити це сьогодні. Неможливо точно сказати в який момент люди вперше додали 2+2 і отримали 4. Так само неможливо назвати імʼя людини, яка вперше записала інформацію за допомогою чисел. Однак історики змогли знайти математичні записи з Месопотамії, яким понад 4 000 років. Першими, хто почав використовувати числа для представлення інформації були мешканці Вавилону. Ще у 1800 році до нашої ери вони користувалися системою числення, яка базується на числі 60. Ми досі використовуємо таку ж систему для того, щоб вимірювати кути.

Номер слайду 3

Перші математики. ПІФАГОРВ ті часи математика існувала сама по собі, нею користувалися в побуті та господарстві, але як наука вона не розвивалася. Все змінилося з розвитком цивілізації Давньої Греції. Грецькі мислителі та винахідники вивели математику на новий рівень, перетворивши її на справжню науку. Зрештою слово mathema походить з грецької мови та перекладається як “пізнання”, “вчення”. Тому Давню Грецію вважають батьківщиною математики. В цих місцях зʼявилися люди, яких можна вважати першими вченими-математиками. Роботи Платона, Евкліда та Піфагора стали основою математики, яку вивчають в школах по всьому світу. Про теорему Піфагора, яка описує трикутники, чули навіть ті, хто прогулював математику в школі. Піфагор заснував піфагорійську школу. Там математика поєднувалася з філософією та релігією. Піфагорійці вірили, що числа є основою всього у світі, і бачили в них священні символи, що розкривають гармонію всесвіту. Піфагор відомий своєю теоремою про прямокутний трикутник, яка стверджує, що квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів. Ця теорема досі залишається однією з найвідоміших у геометрії.

Номер слайду 4

Перші математики. Фалес Мілетський. Фалес Мілетський, якого часто називають батьком грецької математики, додав до цієї науки логіку та методи логічного мислення. Він використовував геометрію, щоб вимірювати висоту пірамід і відстані до кораблів на морі. Одне з його відомих досягнень – відкриття, що діаметр ділить коло на дві рівні частини. Це стало важливою теоремою у геометрії.

Номер слайду 5

Архімед, ще один геніальний грецький математик, зробив великий внесок у різні галузі математики, такі як геометрія, арифметика і механіка. Його роботи з обчислення площ і об’ємів фігур, таких як кулі, циліндри і параболоїди, стали основою для розвитку інтегрального числення. Архімед також відомий своїм принципом плавання тіл, який пояснює, чому деякі об’єкти плавають, а інші тонуть. Перші математики. Архімед

Номер слайду 6

НУМЕРАЦІЯ - це цифрове позначення предметів, розташованих у певній послідовності. Спосіб нумерації який ми використовуємо називається - ДЕСЯТКОВИМ. Десяткова система числення — це позиційна система числення із основою 10, кожне число в якій записується за допомогою 10-ти символів, цифр — 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. Урок 2. Усна та письмова нумерація чисел в межах 10000

Номер слайду 7

...., ...., 3367, 3368, 3369;4567, 4568, ...., ...., 4571;9995, ...., 9997, ...., 9999;...., 7708, 7709, ...., 7711. Запишіть цифрами число:п’ятсот сорок шість;дві тисячі триста тридцять один;одна тисяча сімнадцять;дев'ять тисяч дев'ятсот дев'яносто дев'ять Відновіть послідовність встановивши пропущені числа

Номер слайду 8

Число 25, у якому 2 десятки та 5 одиниць можна подати у вигляді суми розрядних доданків: 25=20+51110, 1101, 1011, 1002, 1200, 1020, 2001, 2010, 2100,3000 Запишіть всі чотирицифрові числа сума цифр яких дорівнює 3 Д/З: ст.9., №14

Номер слайду 9

Порівняти два числа — означає визначити, яке з цих чисел більше, а яке менше. Порівняння багатоцифрових чисел виконується порозрядно.1. Розташуйте в порядку зростаннячисла починаючи з наймен- шого: 7 540, 1 402, 2 893, 561, 5 040, 120, 8 480, 10 000. Урок 3. ПОРІВНЯННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Номер слайду 10

Матеріали: Паперові тарілки у кілько- сті 13 шт., туба з паперових рушників, фарби, пензлі, но- жиці, гарячий клей-пістолет та циркуль. Урок 4. «МАТЕМАТИЧНИЙ КІЛЬЦЕБРОС»Інструкція:1. Тубу з паперових рушників необхідноприклеїти до цен- тру однієї з тарілок,це і буде ваша основа для гри;2.Інші тарілки, що залиши- лись, необхідно пофарбу- вати та вирізатисередину, таким чином, щоб утвори- лись кільця;3. На кільцях напишіть по- значки: 10 000, 1 000,100, 10, 1;4. По закінченню проекту- вання, вашим завданням буде стоячи на відстані двох метрів від основи спробувати якомога влуч- ніше накинути ваші кіль- ця на основу;5. Після кожних п’яти спроб називати числа, які у вас утворились. Запишіть утворені числа у вигляді розрядних до- данків. Дай відповіді на запитання:1. З якими труднощами ви зіткнутися під час бу- дування?2. Як ви використали ваші матеріали?3. Як ви планували свою роботу?4. Запишіть кількість отриманих балів у ви- гляді розрядних додан- ків.

Номер слайду 11

Додавання – це арифметична дія, у результаті якої з двох або більше чисел виходить нове число, що містить стіль- ки одиниць, скільки було у числах, які додавали разом. Додавання в стовпчик виконується порозрядно. При письмовому додаваннібагатоцифрових чисел додаємо спочатку одиниці до одиниць, десятки до десятків, а по- тім сотні до сотень і т. д. Д/З:ст.13,№ 27,28 Урок 5. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 10 000 (ПОВТОРЕННЯ)

Номер слайду 12

1. Виконайте дії і зробіть перевірку.2006 + 3 4584432 + 1 8733 629 + 4 3003546 + 6 0102. З одного поля зібрали4 150 ц картоплі, з другого – на 1 240 ц більше, ніж з пер- шого. Скільки центнерів картоплі зібрали з обох полів?Д/3:ст.14 №31,32 Урок 6. ДОДАВАННЯ В МЕЖАХ 10 0002931 + 4 3308067 + 1 1087805 + 3475565 + 9826120 + 401

Номер слайду 13

Віднімання – це арифметична дія, протилежна додаванню, яка передбачає зменшення числа на певну кількість одиниць. При письмовому відніманні багатоцифрових чисел одиниці записують під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями і т.д. Віднімання виконують порозрядно, починаючи з розряду одиниць. Д/З: ст.16, №40, 41 Урок 7. ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 10 000

Номер слайду 14

1. Виконайте дії і перевірте їх.2371 + 3 9927612 + 2 2906 883 – 2 4958328 – 1 5714183 + 1 9366 202 – 3 1992. Розв’яжіть рівняння.6 034 + х = 8 3267105 – х =1 84х – 2 165 = 3 727 Урок 8. САМОСТІЙНА РОБОТА3. Обчисліть:1)2 917 + 4 131 – 1 729;2)(1 670 + 5 528) – (5 618 – 4 776).4. В один магазин завезли2 500 това- рів побутової техніки,а в другий на 860 товарів менше, ніж в перший. Скіль- ки товарів завезли у два магазини?5. Обчисліть і порівняйте відповіді:1)5 340 – 2 625 і 3 503 + 1 720;2) 1 749 + 7 195 і 9 902 – 1 034.

Номер слайду 15

Множення – це арифметична дія, яка замінює додавання однакових доданків. Від перестановки множників – добуток не зміниться. Підказка!Якщо один із множників дорівнює 0, то і добуток дорівнює 0. Якщо один із множників дорівнює 1, то добуток буде дорівнювати іншому добутку. Д/З: ст18, №45 Урок 9. МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ В МЕЖАХ 10 000(ПОВТОРЕННЯ)

Номер слайду 16

1. Виконайте множення:1105 ∙ 41421 ∙ 62441 ∙ 34116 ∙ 21004 ∙ 51253 ∙ 71521 ∙ 63102 ∙ 32 204 ∙ 4 Д/З: ст19, №48,49 Урок 10. МНОЖЕННЯ В МЕЖАХ 10 000 12. Обчисліть:754 ∙ 5 + 3 7408 392 – (2 730 ∙ 2)4 918 + 968 ∙ 4580 ∙ 9 + 1 8702 009 ∙ 4 – 6 823442 + 186 ∙ 3691 ∙ 8 + 3 0307449 – 236 ∙ 7824 ∙ 5 + 2 307

Номер слайду 17

Ділення –це арифметичнадія, протилежна множенню і передбачає поділ числа на рівні частини. Ділення одного числа на інше без остачі не завжди можливе. Якщо у результаті ділення двох чисел отримуємо частку і остачу,то частка називається неповна частка. Підказка!При діленні0 на число отримуємо 0. На 0 ділити не можна. При діленні числана 1 отримуємо таке саме число. Д/З: ст.21 № 54, 55 Дільник Ознаки подільності 2 Парне число 3 Сума цифр ділиться на 3 5 Остання цифра – 5 або 0 9 Сума цифр ділиться на 9 Урок 11. ДІЛЕННЯ В МЕЖАХ 10 000

Номер слайду 18

1. Зробіть обчислення:947 ∙ 7891 ∙ 6702∙ 8685∙ 51340 ∙ 63217 ∙ 32. Обчисліть:538 ∙ 4 + 5 047825 ∙ 9 – 2 644439 ∙ 7 + 6 027 Урок 12. Самостійна робота 3. Виконайте ділення з остачею:2984 : 74 580 : 66 824 : 94. Хлібозавод за день випікає 2 304 шт. білого хліба, а чорного у 3 рази біль- ше, ніж білого. Скільки всього хлібавипікає хлібозавод?

Номер слайду 19

Говорячи про натуральні числа, варто пригадати таке по- няття, як натуральний ряд. Це послідовність всіх натуральних чисел. Наприклад: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11…. Цей ряд безкінечний. Ви звернули увагу, що у натуральному ряді кожне наступне число більше попереднього на 1? Якщо до натурального числа додати одиницю, то отримаємо наступне за ним число ряду. Підказка!Так як число 0 при лічбі не вико- ристовується, тоді найменшим натуральним числом є 1. А найбільшого натурального числа не існує. Урок 13. НУМЕРАЦІЯ В МЕЖАХ 100 000. УТВОРЕННЯ, ЗАПИС І ЧИТАННЯ ЧИСЕЛ В МЕЖАХ 100 000

Номер слайду 20

Класи МІЛЬЙОНИ МІЛЬЙОНИ МІЛЬЙОНИ ТИСЯЧІ ТИСЯЧІ ТИСЯЧІ ОДИНИЦІ ОДИНИЦІ ОДИНИЦІ Розряди сот. дес од. сот. дес од. сот. дес од.           Розрядні одиниці         1 0 0 0 0           Розрядні одиниці         2 0 0 0 0           Розрядні одиниці         3 0 0 0 0           Розрядні одиниці         4 0 0 0 0           Розрядні одиниці         5 0 0 0 0           Розрядні одиниці         6 0 0 0 0           Розрядні одиниці         7 0 0 0 0           Розрядні одиниці         8 0 0 0 0           Розрядні одиниці         9 0 0 0 0           Розрядні одиниці       1 0 0 0 0 0 Урок 14. НУМЕРАЦІЯ В МЕЖАХ 100 000. УТВОРЕННЯ, ЗАПИС І ЧИТАННЯ ЧИСЕЛ В МЕЖАХ 100 000 1. Пригадайте таблицю класів і розрядів. Прочитайте числа, записані у таблиці. Д/З: ст25, № 70,71

Номер слайду 21

Д/З: ст.28, №80,81 Урок 15. НАТУРАЛЬНИЙ РЯД ЧИСЕЛ. ПРЯМА І ЗВОРОТНА ЛІЧБА РОЗРЯДНИМИОДИНИЦЯМИ І РІВНИМИЧИСЛОВИМИ ГРУПАМИ (5, 20, 25, 50, 200, 250, 500, 2 000, 5 000, 20 000, 50 000) 1. Запишіть числа:1)по 25 від 3 675 до 3 800;2)по 250 від 20 500 до 22 750;3)по 2 500 від 41 500 до 54 000;4)по 25 000 від 25 000 до 100 000.

Номер слайду 22

Д/З: СТ.32, №101 Урок 17. ВИЗНАЧЕННЯ КІЛЬКОСТІРОЗРЯДНИХ ОДИНИЦЬІ ЗАГАЛЬНОЇ КІЛЬКОСТІ ОДИНИЦЬ, ДЕСЯТКІВ, СОТЕНЬ КОЖНОГО КЛАСУ В ЧИСЛІ Підказка!Для того, щоб дізнатись, скільки всього одиниць у числі, треба прочитати чис- ло повністю:560 має всього 560 од.224 має всього 224 од. Підказка!Для того, щоб дізнатись, скільки всього десятків у числі, треба забрати стільки цифріз кінця, скільки нулів у числі 10, тобто одну цифру:700 має всього 70 дес.3 456 має всього 345 дес. Підказка!Для того, щоб дізнатись,скільки всього сотень у числі,треба забрати стільки цифр із кінця, скільки нулів у числі 100,тобто дві цифри: 820 має всього 8 сот.4 915 має всього49 сот.

Номер слайду 23

Урок 18. ЗАОКРУГЛЕННЯ ЧИСЕЛ ДО ВКАЗАНОГОРОЗРЯДУ Що означає «округлити» число? Це значить замінити його близьким за значенням числом, в кінці якого стоять нулі. Підказка!Після округлення ми отримуємо приблизне число, тому в цьому випадку ставиться спеціальний знак «»»,який так і називається –«приблизно дорівнює».

Номер слайду 24

Д/З: СТ.34, №107, 108 Урок 18. ЗАОКРУГЛЕННЯ ЧИСЕЛ ДО ВКАЗАНОГОРОЗРЯДУ Алгоритм заокруглення числа до заданого розряду Підкреслюємо цифру розряду, до якого треба округлити число;всі цифри, що йдуть після підкресленої цифри, заміню- ють нулями;якщо перша цифра після підкресленого розряду 5, 6, 7, 8 або 9, то останню цифру, яка залишилася, збільшують на одиницю;якщо перша цифра після підкресленого розряду 1, 2, 3 або 4, то останню цифру, яка залишилася, не змінюють. Наприклад:17 865 » 18 000 17 154 » 17 000

Номер слайду 25

Д/З: СТ.36, №113 Урок 19. ЗАПИС ЧИСЕЛРИМСЬКИМИ ЦИФРАМИ I–XXV Підказка!I – один; C – сто;V – п’ять; D – п’ятсот;X – десять; M – тисяча;L – п’ятдесят. Усім відомі римські числа, які використовували у Древньому Римі, налічують вже 2 500 років. У римській нумерації всього сім цифр: I, V, X, L, C, D, M. Інші числа записуються цими ж цифрами з застосуванням додавання та віднімання. Так, напри- клад, число XXIV позначає 24, так як 10 + 10 + 5 – 1. Римська нумерація не дуже зручна: запис чисел довгий, письмові обчис- лення виконати неможливо. В цьому ви можете переконатися самі, якщо виконаєте, наприклад, додавання чисел XIX і III, або число XII помножите на II. Римськічисла використовують у теперішній час для запису порядкових числівників.

Номер слайду 26

Урок 20. САМОСТІЙНА РОБОТА 1. Порівняйте числа. Поставте знаки >, < або=.22 765 і 22 67031 978 і 13 97814 002 і 14 20050 300 і 500032. Виконайте різницеве порівняння чисел.45та 4099та 5422 та 8876та 1124та 1280та 153. Виконайте кратне порівняння чисел.36та 1255та 1148 та 69та 5463та 740 та 84. Пригадайте правилоокруглення чисел та округліть числа до заданого розряду: 12 184, 34 245, 44 999, 19 450, 75 231,30 027.5. На птахофермі було 2 450 індиків, а курей на 1 500 менше. На скільки менше курей, ніж індиків, на птахофермі?6. Напишіть римськими цифрами такі числа: 3, 12, 5, 10, 16, 20, 14, 11, 4. II варіант

Номер слайду 27

Д/З: СТ.38, №122 Урок 21. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 100 000 В МЕЖАХ 100 000 1. Обчисліть приклади і зробітьперевірку відніманням.3539 + 12 7857297 + 62 8522309 + 18 0975741 + 23 5606087 + 55 7628194 + 72 8732. Якими двома способами можна перевірити додавання? Скла- діть три приклади на додавання з п’ятицифровими числами та перевірте розв’язання двома способами.

Номер слайду 28

Д/З: СТ.39, №132 Урок 22. ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 100 000 1. Виконайте віднімання і перевірте результатзворотною дією.79476 – 75 04188 625 – 78 288731 – 82 03428 807 – 5 72487260 – 79 25463 891 – 24 5482. Якими двома способами можна перевірити віднімання? Складіть три приклади на віднімання з п’ятицифровими числами та перевірте розв’язання двома способами.

Номер слайду 29

Д/З: СТ.41, №142 Урок 23. ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО ДОДАНКА Підказка!Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми віднятивідомий доданок.1. Складіть рівнянняна знаходження невідомого доданка і розв’яжіть їх.1) Яке число потрібнододати до 17 672, щоб отримати 89 124?2) До якого числа треба додати 34 920, щоб в результаті отримати 51 744?3) Яке число треба збільшити на 38 058, щоб отримати 67 455?4) На скількитреба збільшити число 88 512, щоб отримати 100 000?2. Знайдіть невідомий доданок:22021 + х = 47 91319930 + х = 30 8427248 + х = 24 1539099 + х = 31 10713 205 + х = 49 538х +51 001 = 60 200

Номер слайду 30

Д/З: СТ.42, №148 Урок 24. ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО ЗМЕНШУВАНОГО Підказка!Щоб знайти невідоме зменшуване,треба до різниці додати від’ємник.1. Знайдіть невідоме зменшуване:х – 37 052 = 14 468х –81 183 = 9 974х – 42 712 = 7 928х – 23 941 = 36 199х –62 305 = 8 795х –89 392 = 10 0002. Після того, як на швейній фабриці виготовили 12 150 пар шкарпеток, їмзалишилося випустити ще 9 950 пар. Скільки всього пар шкарпеток плану- вали виготовити на швейній фабриці?

Номер слайду 31

Д/З: СТ.43, №153 Урок 25. ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО ВІД’ЄМНИКА Підказка!Щоб знайтиневідомий від’ємник,треба від зменшуваного відня- ти різницю.1. Знайдіть невідоме число:40765 – х = 27 84468103 – х = 19 53081307 – х = 34 76732741 – х = 20 89557 028 – х = 48 90973521 – х = 56 6082. Складіть рівняння та розв’яжіть їх.1) Яке число потрібно віднятивід 42 765, щоб отримати 24 180?

Номер слайду 32

Урок 26. САМОСТІЙНА РОБОТА 1. Запишіть числа, які містять:1)1десяток тисяч, 3 одиниці тисяч, 9 сотень,7 одиниць;2)2десятки тисяч, 4 одиниці тисяч,8 сотень, 2 десятки,4 одиниці;3)2 одиниці тисяч, 7 десятків;4)3 десятки тисяч,6 сотень.2. Порівняйте числа. Поставте знаки >, < або=.90 470 і 70 90021 820 і 81 20067 320 і 67 32082 440 і 84 0883. Обчисліть приклади і зробіть перевірку.82560 + 5 87054182 – 30 491076 + 12 82931520 – 7 6854. Розв’яжіть рівняння.х – 44 730 = 6 488х– 67 359 = 4 83021 673 + у = 34 25081 200 + у = 90 52812510 – z = 4 70638 401 – z = 9 650

Номер слайду 33

Д/З: СТ.46, №163 Урок 27. МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ОДНОЦИФРОВЕ ЧИСЛО, КРУГЛІ 1. Складіть вирази й обчислітьїхні значення.1)Перший множник – 43 254, другий – 3.2)Число 5 збільшили у 12 163 рази.3)Число 20 342 збільшилиу 3 рази.4)Перший множник – 13 206, другий – 4.2. Знайдіть добуток чисел.12304 ∙ 426015 ∙ 334 422 ∙ 215262 ∙ 422315 ∙ 347 036 ∙ 27486 ∙ 75639 ∙ 94 738 ∙ 8

Номер слайду 34

Д/З: СТ.50, №172 Урок 28. МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА КРУГЛІ ДЕСЯТКИ, СОТНІ, ТИСЯЧІЩоб помножити на число, що закінчується нулями, необхідно підписати множники стовпчиком так, щоб нулі залишилися праворуч. Виконати множення, не звертаючи увагу на нулі. Дописати нулі у добутку праворуч.1. Розв’яжіть задачі.1) 1 м тканиникоштує 750 грн. Скільки буде коштувати 30 м такої тканини?2) 1 кг картоплікоштує 23 грн. Скільки буде коштувати 400 кг картоплі?3) З одного поля зібрали 200 кг пшениці. Скільки пшениці зберуть з шести таких полів?4) Автомобіль проїхав 1км за 45 с. За скільки часу автомо- біль проїде 200 км?5) У середньому за 1 день людина робить 12 000 кроків. Скільки вона зробить кроків за тиждень? Підказка!Круглі числа – це числа, в кінці яких стоять нулі. (10, 20, 30, 40… і т. д.)

Номер слайду 35

Урок 29. «ШАЛЕНІ ПЕРЕГОНИ» СТ. 51 ЦІКАВО ЗНАТИ!Найвища швидкість у світі – 1230 км/год на наземному тран- спортному засобі – реактивному автомобілі 15 жовтня 1997 року.

Номер слайду 36

Д/З: СТ.54, №178 Урок 30. ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ОДНОЦИФРОВЕ ЧИСЛО З ОСТАЧЕЮ І БЕЗ ОСТАЧІ1. Запишіть приклади і розв’яжіть їх.1)Знайдіть частку чисел 1 273 і 9.2)Добуток чисел 745 і 4 розділітьна 2.3)Від43 670 відніміть частку чисел 845 і 6.4)До частки чисел 1 065 і 8 додайте 27 101.5)Від добутку чисел 3 501 і 5відніміть частку чисел 2 655 і 4.6)Частку чисел 4 068 і 6 збільште у 3 рази.

Номер слайду 37

Д/З: СТ.55, №182 Підказка!Для того, щоб перевірити ділення з остачею, потрібно дільник помножити на неповну частку і додати остачу. Як поділити число 15 на число 6? Відповідь на це питання можнаотри- мати, розв’язавши таку задачу: Михайлу необхідно купити 6 цу- керок по 2 грн. Скільки він отримає решти з 15 гривень? Його покупка буде коштувати (6 ∙ 2 грн = 12 грн) – 12 грн. Тоді Ми- хайло отримає решту з 15 грн (15 грн – – 12 грн = 3 грн) – 3 грн. Приклад запишемо так: 15 : 6 = 2 (ост. 3). У цьому прикладічисло 2 на- зивають неповною часткою, а число3 – остачею. Урок 31. ДІЛЕННЯ З ОСТАЧЕЮ

Номер слайду 38

Урок 32. ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА КРУГЛІ ДЕСЯТКИ, СОТНІ, ТИСЯЧІ Підказка!На 10, 100 і 1 000 діляться без остачі лише ті числа,останні цифри яких – один, два три і т. д. нулів відповідно.1. Фермери зібрали з полів 28 560 кг буряків. Для продажу розклалиїх у мішки по 20 кг у кожний. Скільки отримали мішків буряків для продажу?2. Знайдіть частку чисел:45 000 : 50028 000 : 40080 000 : 20021000 : 70027 000 : 9 00016 000 : 4 00018 000 : 3 00040 000 : 5 000 Д/З: СТ.58, №193

Номер слайду 39

Д/З: СТ.59, №196 Підказка!Щоб знайти невідомий множник,потрібно добуток поділити на відомий множник.1. Данило задумавчисло: якщо його збільшити у 7 разів,то одержимо 59 150. Яке число задумав Данило?2. Тетяна задумала число, збільшила його у 90 разів і отрима- ла 84 150. Яке число задумала Тетяна?3. Знайдіть невідоме число:3∙ х = 12 48340∙ х = 32 960500 ∙ х = 34 000700 ∙ х = 39 900 Урок 33. ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО МНОЖНИКА

Номер слайду 40

Д/З: СТ.60, №204 Підказка!Щоб знайти невідоме ділене, потрібно частку помножити на дільник.1. Знайдіть невідоме число:х : 6 = 4 723х : 8 = 6 844х : 7 = 4 984х : 4 = 7 629х : 5 = 9 138х : 9 = 8 0082. Для проведення дня народження Світлани у класі її батьки закупили цукерки, тістечка та шоколадні батончики. Чек за цю закупку необережно залили чаєм. Допоможіть відно- вити чек. Урок 34. ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМОГО ДІЛЕНОГО

Номер слайду 41

Д/З: СТ.61, №212 Підказка!Якщо у числовому виразі (прикладі) є дужки, то першою завжди виконують ту дію,що в дужках.1. Визначте порядок дій та обчисли:1)(92 578 – 92 560) ∙ 800 + ( 5 010 – 3 215) ∙ 40;2)(42 020 – 970 ∙ 40) : 70 + (48 000 : 80 + 48 ∙ 600).2. Складіть вирази та знайдітьїх значення:1)сумучисел 13 734 та 5 805 збільштеу 5 разів;2)різницю чисел 34 428 та 17 823 зменште у 3 рази;3)число 4 помножтена різницю чисел 64 295 – 47 337;4)число 35 545 поділітьна суму чисел 23 068 + 12 477. Урок 35. ПОРЯДОК ДІЙ. КРУГЛІ ДУЖКИ

Номер слайду 42

1. Обчисліть.4 832 ∙ 59013 ∙ 716836 : 421630 : 38 439 ∙ 623 850 : 92. Розв’яжіть рівняння.х ∙ 8 = 24 68015425 : х =53. Робітники виготовили 10 деталей для автомобіля. Вісім однакових деталейва- жили 470 кг кожна, а інші дві у 5 разів менше, ніж вісім деталей разом. Скіль- ки всього важать всі десять деталей?4. Знайдіть значення виразу:(63 720 – 48 380) ∙ 6(24 725 – 5 676) ∙ 5 Урок 36. САМОСТІЙНА РОБОТА

Номер слайду 43

Раніше визначати час допомагали людям спостереження за Сонцем, Місяцем та зірками. Вже тоді вони помітили чергуван- ня дня та ночі, зміну пори року тощо. Так і з’явились одиниці часу: доба та рік. Для визначення невеликих проміжків часу люди використо- вують годинник. Урок 37. МІРИ ЧАСУ

Номер слайду 44

Спочатку з’явився сонячний годинник, він працював лише вдень. Вранці, коли сонце тільки зійшло, кінець тіні помічали зарубкою на довгій палиці. Вважалось, що це 6 годин ранку. Потім довжину ранкової тіні ділили на 6 однакових частин. Час, за який тінь переміщувалась від однієї зарубки до іншої, при- ймали за 1 годину. Опівдні годинник перевертали іншим кінцем, і тепер тінь, збільшуючись, знову йшла по відмітках. Пізніше з’явились інші види годинників, які могли показу- вати час навіть вночі: водяні, пісочні, механічні і електронні. Урок 38. РОЗДРОБЛЕННЯ І ПЕРЕТВОРЕННЯ МІР ЧАСУД/З: СТ.62, №220,221

Номер слайду 45

1. Обчисліть приклади:27 год + 3 год40 хв6год 15 хв + 3 год 45 хв19год + 27 год 30 хв5год 15 хв + 1 год 55 хв11год 30 хв + 12 год 30 хв4 год 52 хв + 6 год 48 хв15год + 23 год 52 хв9год 30 хв + 1 год 45 хв. Урок 39. ДОДАВАННЯ МІР ЧАСУ З ПЕРЕТВОРЕННЯМД/З: СТ.64, №229

Номер слайду 46

Підказка! Роздробити іменоване число – означає записати його в менших мірах. Наприклад:1год 6 хв = 66 хв1. Обчисліть, скільки пройшло часу:1) з 9 год 05 хв до 14 год 25 хв;2) з 9 год 45 хв ранкудо 8 год 59 хв вечора;3) з 11 год вечора до 6 год ранку;4) з 20 год 30 хв до 8 год 40 хв наступного дня?2. Якщо зараз 5 годин 25 хвилин вечора 17 листопада, то яке число і котра година буде через:5год 35 хв;19год 42 хв;5діб 2 год 25 хв;12діб 4 год 35 хв. Урок 40. ВІДНІМАННЯ МІР ЧАСУ З РОЗДРОБЛЕННЯМД/З: СТ.66, №236

Номер слайду 47

1. Замініть меншими мірами часу:12хв23хв27 год33 год5діб7років2. Замініть більшими мірами часу:360 с120 с240 хв48 год120 год300 хв. Урок 41. САМОСТІЙНА РОБОТА3. Виконайте дії:15діб 20 год + 4 доби 13 год12діб 18 год+ 8 діб 9 год43хв 50 с – 3 хв 56 с32год 15 хв – 7 год 23 хв4. Розв’яжіть задачу. Поїзд вийшов вранці о 9 год 45 хв, а прибув на станцію призначення о 18 год 30 хв. Скількичасу тривала поїздка?

Номер слайду 48

Урок 42. ЧАС ДЛЯ ДОСЛІДЖЕНЬ!«СОНЯЧНИЙ ГОДИННИК»Матеріали: Паперова тарілка, маркер, олі- вець, лінійка та пластикова соломинка.Інструкція:1. за допомогою гострого олівця зробіть у самому центрі папе- рової тарілки отвір;2. перевернувши тарілку догори дном, зробіть позначку 12 накраю тарілки маркером;3. використовуючи лінійку у якості орієнтира, проведіть пря- му лінію від позначки 12 до отвору у центрі паперової та- рілки;4. візьміть свою заготовку та винесіть її на вулицю рівно о 12:00 годині дня;5. тарілку треба покласти на землю та в отвір в самому центрі – встромити соломинку. Поверніть тарілку таким чином, щоб тінь соломинки падала уздовж накресленої лінії на тарілці;6. рівно через годину перевірте положення тіні та зробіть на краю тарілки нову позначку;7. використовуючи відстань між позначками 12 і 1 ми може- мо припустити місце знаходження нових позначок;протягом дня необхідно буде перевіряти точність нашого годинника.

Номер слайду 49

Урок 43. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ. ПІДГОТОВКА ДА К. Р.1. Скільки в одному столітті років?2. Скільки в трьох годинах хвилин?3. Скільки в п’яти хвилинах секунд?4. Як робити перетворення іменованих чисел?5. Як робити роздроблення іменованих чисел?6. Як додати іменовані числа?7. Як відняти іменовані числа?

Номер слайду 50

Урок 44. КОНТРОЛЬНА РОБОТА3. Виконайте дії:25 діб 32 год + 3 доби 8 год19 діб 22 год + 6 діб 19 год 36 хв 48 с – 8 хв 52 с21 год 20 хв – 5 год 30 хв4. Розв’яжіть задачу. Літак вилетів о 7 год 40 хв, а прилетів через 8 год 25 хв. О котрій годині прилетів літак? 1. Замініть меншими мірами часу:15 хв27 хв 25 год38 год 9 діб4 років2. Замініть більшими мірами часу:180 с420 с 540 хв72 год 192 год60 хв

Номер слайду 51

Урок 45. ПІДСУМКОВИЙ УРОК1. Зіграйте у гру «Одне й те саме». З’ясуй,які одиниці часу мають однакове значення.

pptx
Пов’язані теми
Математика, 9 клас, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
15 листопада
Переглядів
283
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку