Конспекти уроків із зарубіжної літератури для 8 класу

Про матеріал
Розробка уроків 9-10 для 8 класу за календарним плануванням О.Г.Куцінко. З ссилками на тест до даної теми.
Перегляд файлу

30.09.2019

Конспект із зарубіжної літератури

для 8 класу №9-10

Тема. Коран. Коран – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи, моральні настанови в Корані. Структура Корану, охоплення в ньому різних сфер життя. Контрольна робота з теми «Священні книги людства як пам’ятки культури та джерело літератури»

Мета:

• навчальна: продовжити ознайомлення учнів з найдавнішими пам'ятками словесного мистецтва, розвивати самостійне мислення учнів; ознайомити учнів з історією створення Корана, особливостями його побудови, засвоїти поняття сура, айят; прочитати уривки з Корана; перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу; визначити, що учні запам'ятали про всесвітній літературний процес і національні літератури; з'ясувати, як вміють розпізнавати пам'ятки світової культури — Веди, Біблію, Коран;

розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес учнів; розвивати навички зв'язного мовлення учнів, пам'ять, логічне та образне мислення, вміння узагальнювати та систематизувати вивчене;

• виховна: виховувати толерантність та повагу до культурної спадщини всіх народів світу; прищеплювати вміння зосереджуватися, вдумливо виконувати роботу.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування на їх основі вмінь та навичок учнів, урок узагальнення та контроль знань, умінь, навичок.

Обладнання: картки з двома варіантами різнорівневих тестових завдань.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Бесіда

• Які релігії світу є найбільш поширеними?

• Які священні книги народів світу ви знаєте?

• Коли і ким вони були створені?

• Які народи поклоняються таким книгам, як Біблія, Веди, Авеста?

• Основою якої релігії є Коран?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Слово вчителя

   Здавна люди вірили в містичні властивості священних текстів. Недаремно всі релігії прагнуть зафіксувати священні тексти в їх першооснові. Пророк Мухаммед уважав першоосновою Корана Небесну Книгу, передану йому найближчим до Аллаха ангелом Джабраїлом (у Біблії — архангел Гавриїл). Саме про Коран, священну книгу мусульман, ми сьогодні й поговоримо.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Словникова робота

Сура (у перекладі ряд цеглин) — сукупність декількох айятів, об’єднаних певними спільними ознаками.

Айят — ритмічна або смислова частина сури; вірш (Мухаммад вважав кожен вірш священної книги дивом, що арабською звучить як айя).

2. Повідомлення раніше підготовлених учнів (або розповідь вчителя)(виділене записуємо до зошита)

Коран. Питання авторства

   Основою ісламу є Коран (у перекладі «читання»), у якому записані одкровення, отримані від Аллаха пророком Мухаммадом (Мухаммедом). За свідченням брата, халіфа Алі, всі, хто бачив пророка, були єдині в тому, що ніколи ні раніше, ні пізніше не зустрічали людини, бесіда з якою була б настільки приємною. Пророк Мухаммад проголошував проповіді, молитви, повчальні оповіді у Мецці і Медіні. Праведне життя Мухаммада записано в Сунні, що утворена з хадисів.

Загальні відомості про Коран

    Коран — священна книга мусульман, Коран — це запис проповідей, що виголошені пророком Мухаммедом у формі пророчих одкровень переважно в Мецці та Медіні між 610 і 632 рр. Згодом, 651 року, ці тексти були впорядковані у рукописну книгу. Саме вона і вважається першим виданням Корана. Згідно з Ісламом, Коран не створений, а існує передвічно, він є словом Аллаха і містить його остаточну і повну волю. Оригінал Корана зберігається на небі, звідки його було послано у світ від Аллаха через ангела Джабраїла, який передавав його Мухаммеду частинами протягом 22 років. Коран був записаний зі слів Мухаммеда його сподвижниками.

Мова та особливості структури Корана

   «Поетичний текст Корана з арабської мови перекладали не раз, проте знавці ісламу переконані, що відтворити духовність та божественну сутність записаних висловлювань іншими мовами не вдалося. Першу частину Корана «Аль-Фатіху» всі мусульмани повинні знати напам’ять. Це — як «Отче наш» у християн. Крім власне Корана, є ще й Книги тлумачень (їх близько тисячі). Традиційно Коран читають наспівно.

   «Коран містить 114 сур, які, у свою чергу, поділяються на аяти. Усі сури починаються з басмалі — традиційної незмінної фрази-формули «В Ім’я Аллаха Всемилостивого, Всемилосердного!». Сури за місцем проголошення поділяються на «мекканські», або ранні (послані Муххамаду до переселення в Медіну або на шляху у це місто), — загалом 86 сур — та мединські, або пізні (послані після переселення до Медіни) — 28 сур. Мекканські сури написані саджем — ритмічною та римованою прозою.

   Зв’язної оповіді в Корані немає, кожна сура є завершеним текстом, тобто вони не мають внутрішньої композиційної єдності, а містять розрізнені проповіді без певного зв’язку. Сури в Корані (крім першої) розміщені за розміром — від найбільшої до найменшої.
   Перші записи Корана зроблені 632 р., уже після смерті Мухаммеда. Між 650 і 655 рр. за наказом халіфа Османа був створений канонічний текст Корана (Османова редакція).

3.Слово вчителя

   Як буддизм, так і християнство перейняті прагненням позбутися зла, бажанням врятуватися від нього. Якщо в ісламі стверджується абсолютна відданість людини Богові, котрий є суверенним володарем космосу і людської долі, то це саме ми знаходимо і в християнстві. Отже, якщо порівнювати згадані релігії, можна побачити, що в них є багато спільного, такого, що можна цілком впевнено назвати загальнолюдськими мірилами.

4.Ґронування

Скласти ґроно за темою «Коран».

V. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ЗАВДАННЯМИ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

VI. НАПИСАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ (Додаток 1)

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. https://naurok.com.ua/test/koran-14168.html - пройти онлайн тест

*Підготувати короткі повідомлення про епоху античності та особливості літератури; відмінності давньогрецької та давньоримської культури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Контрольна робота з теми «Священні книги людства як памятки культури і джерело літератури»

І варіант

Початковий рівень (1 бал за кожну правильну відповідь)

1.Дайте визначення поняття всесвітній літературний процес?

2.Назвіть священні книги народів світу.

3.Що таке афоризм?

Середній рівень (1 бал за кожну правильну відповідь)

1.Дайте характеристику Ведам.

2.Який художній прийом обовязково використовують у притчі?

3.Що означає слово Євангеліє?

Достатній рівень (3 бали за правильну відповідь)

Оберіть одне із пропонованих завдань.

1.Назвіть ознаки притчі як літературного жанру. Поясніть, у чому полягає цінність Ісусових притч(за Новим Заповітом).

2.Як збагачує нас знайомство з найдавнішими памятками словесного мистецтва?

3.Як ви розумієте притчу про блудного сина?

Високий рівень (3 бали за правильну відповідь)

Напишіть твір-мініатюру за однією з тем:

1.Біблія та її значення в житті мого сучасника.

2.Біблійні мотиви у світовій літературі та мистецтві.

3.Значення Вед, Біблії, Корана в житті громадян ХХІ століття.

4.Чого навчають євангельські притчі?

 

 

 

 

Контрольна робота з теми «Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури»

ІІ варіант

Початковий рівень (1 бал за кожну правильну відповідь)

1.До якого виду мистецтва відносять літературу?Чому?

2.Скільки сур містить текст Корана?

3.Що означає слово Біблія?

Середній рівень (1 бал за кожну правильну відповідь)

1.Скільки частин має Біблія?Схарактеризуйте кожну з них.

2.Скільки Євангелій налічує Біблія?Назвіть їх.

3.Розгляньте репродукцію картини Ель Греко «Христос зцілює незрячого». Які дива творив Ісус Христос?

https://zarlit.com/lesson/8klas_2/8klas_2.files/image001.jpg

Достатній рівень (3 бали за правильну відповідь)

Оберіть одне із пропонованих завдань.

1. Назвіть ознаки притчі як літературного жанру. Поясніть, у чому полягає цінність Ісусових притч(за Новим Заповітом).

2.Що,на вашу думку,спільного мають Веди,Біблія і Коран?

3.Як ви розумієте притчу про сіяча?

Високий рівень (3 бали за правильну відповідь)

Напишіть твір-мініатюру за однією з тем:

1.Біблійні сюжети,які мене найбільше вразили.

2. «Кожна епоха вичитує в Біблії саму себе; кожна епоха має власну … Біблію»(Л.Фейєрбах).

3.Чому Біблія є однією з найвідоміших книг у світі?

4.Біблійні сюжети у світовій літературі.

 

 

docx
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
12509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку