Україна
Департамент освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації
Відділ освіти Синельниківської райдержадміністрації
Комунальний заклад освіти Майська середня загальноосвітня школа
Конспекти уроків з етики
з елементами українознавства
Автор : Волк Наталія В'ячеславівна
Клас : 2
предмет : Етика
тема :Подорож в країну казок"
Мета :
Обладнання :
На прикладі казок урок формує добре ставлення один до одного, такт і толерантність.
План уроку
I. Етичний заряд
Привіт, діти! Подивіться, яке сонечко на вулиці. Подивіться один на одного, посміхніться один одному! Сідайте.
I. Повідомлення теми уроку
Сьогодні ми зробимо з вами захоплюючу подорож в країну казок. Всі ви принесли улюблені казки, про які розкажете , а самі дізнаєтеся про нові казках і казкових героїв. Але щоб здійснити подорож, нам потрібен транспорт. На якому транспорті можна подорожувати по країні казок? Звичайно ж це "Килим-літак". І щоб він з'явився у нас в класі нам потрібно розповісти вірш про казку.
Читець.
У казки чиста душа,
Як струмочок лісовий
Вона приходить не поспішаючи
У прохолодний час нічний.
Рідний народ її творець,
Народ творець, народ мудрець.
У неї мрію свою вклав
Як золото в скриньку.
III
Ну ось, з'явився "Килим-літак", і ми можемо відправитися в подорож. Для цього нам потрібно знати, коли ж з'явилися казки? Ви знаєте? (Давним-давно).
Правильно! Казка народилася давним-давно, перш ніж людина навчилася читати і писати. Казки складали народні мрійники і розповідали їх своїм рідним і друзям, а ті передавали казку далі, і крокувала вона по світу з вуст в уста, яскрава, світла, розумна.
І ось наш "Килим-літак" наближається до першої казки, а як вона називається, ви відповісте, прослухавши запис цієї казки.
Звучить магнітофонний запис казки "Мороз Іванович".
Молодці! Ви правильно вгадали назву цієї казки.
Так як наш "Килим-літак" не може довго знаходиться на одному і тому ж місці, ми вирушаємо до наступних казок. А в дорозі відгадайте кілька загадок. Вони про ваших казкових героїв:
1. З букварем крокує до школи дерев'яний хлопчисько,
потрапляє замість школи в полотняний балаган.
Як зветься ця книжка? Як зветься сам хлопчисько?
(А. Толстой, "Пригоди Буратіно").
Зараз поговоримо про казку іншу.
Тут синє море, тут берег морський.
Старий вийшов до моря. Він невід закине,
Когось зловить і щось попросить?
До жадібної старої розповість піде
А жадібність, старої до добра не веде.
І випаде справа все тим же коритом,
Але тільки не новим, а тим же розбитим.
(О. С. Пушкін, "Казка про рибака і рибку").
З'явилася дівчинка в чашечці квітки
І була та дівчинка трохи більше нігтика.
В горіховій шкаралупі та дівчинка спала,
Ось яка дівчинка, яка вона мала.
(Г.Х. Андерсен, "Дюймовочка").
Молодці! (Діти отримують медальки).
Ми наближаємося до наступної казки. На дошці висять ілюстрації декількох казкових героїв, відгадайте з якої казки вони? (Вовк і козенята). Розкажіть, про що ця казка?
Молодці! Рухаємося далі.
Поки ми добираємося до наступної казки, давайте прочитаємо кілька телеграм, які я знайшла біля дверей класу вранці. Але герої забули вказати свої імена, давайте їх вгадаємо.
"Від бабусі пішов, від дідуся пішов. Скоро буду у вас".
"Рятуйте! Нас з'їв сірий вовк!"
"Просте яєчко вже знесла".
Молодці! Діти, я знаю що ви любите співати і знаєте багато пісень. Герої казок теж люблять співати. Зараз прозвучить кілька пісень, вгадайте імена героїв, які їх співають.
Звучать пісні Червоної шапочки і Вінні Пуха.
Добре! А які ще казкові герої співали в казках?
Молодці! І знову ми добралися до казки. Тепер ми її не тільки почуємо, але і побачимо.
Перегляд мультфільму "Крокодил Гена і його друзі".
На цьому наша подорож підійшло до кінця. Ми залишаємо країну казок, але не прощаємося з нею. Ви ще не раз побуваєте в цій дивовижній країні, в гостях у своїх улюблених героїв і познайомитеся з новими казками.
IV. Підбиття підсумків
Вручення медалей активним учасникам заняття.
Давайте згадаємо про яких казках ми говорили сьогодні? Чого навчають нас ці казки?
Клас : 2
предмет : Етика
тема :"Я і мій світ""
Мета уроку:
- знайомство з державними символами;
-формування навичок спільної діяльності;
-виховання почуття гордості за свою Вітчизну.
Обладнання : плакати із зображеннями герба і прапора України, книги про державні символи, магнітофонний запис Гімну України, роздатковий матеріал для учнів.
ХІД УРОКУ
I. Вступ в тему
Читання вірша вчителем.
Україна
Я багато жив,
Пожити б стільки ж.
Себе від всіх не відділю.
Чим на землі живу я довше,
Тим більше я тебе люблю.
Ти з кожним роком все гарніша,
Меліше, сонця у росі.
І ім'я горде - Україна -
Дзвенить, як прапор на вітрі.
Волк Н.В.
- Що відчули, слухаючи вірш?
- Як поет ставиться до Батьківщини?
- Який він бачить Україну?
Що ви уявляєте, коли вимовляєте слово «Батьківщина»?
- Кожна людина, що живе на нашій планеті, відчуває почуття гордості за свою Батьківщину, свій народ і країну, свою землю і її історію. А уособлюють рідну землю її символи.
- Як ви розумієте слово «символи»?
- Символи - це умовні знаки або зображення, що мають для людини або цілого народу велике значення.
- Символи Батьківщини, а що це таке для нас?
Безкраї простори полів і білі берези наших лісів - це символи України. Запоріжська Січ, Прапор , Могила Невідомого солдата - це символи України.
Є символи, які представляють і країну, і її історію, і народи її населяють.
Сьогодні на уроці ми познайомимося з ними.
II. Знайомство з гербом України
1) Тест
Учні записують в зошити літери, відповідні правильних відповідей.
- Хто стоїть на чолі нашої держави?
в) міністр;
г) президент;
д) губернатор.
- Як називається основний закон життя нашої держави?
а) Декларація;
о) Конвенція;
е) Конституція.
- Яке місто є столицею України?
р) Київ;
с) Харків;
т) Дніпро.
- На берегах якої річки стоїть місто Київ ?
а) Дніпро;
б) Самара;
в) Десна.
- Яке слово вийшло? (Герб)
- Поняття «герб» походить від німецького слова «спадок» і є відзнакою, найважливішою емблемою держави, міста, області, а також окремих осіб і пологів.
(Показ малюнків різних гербів).
- Де ми можемо побачити зображення гербів? (На прапорах, монетах, печатках, марках і т.д.).
2) Гра «Мозаїка»
- Працюючи в парах, складіть герб України з деталей, поміщених в конверті.
- Розгляньте малюнок Державного герба нашої країни. Що на ньому зображено?
3) Узагальнення
- Тризуб— український національний герб,герб Україниу формі золотого тризубця особливої форми на синьому полі; у минулом — герб князів Рюриковичів і Київської держави
III. Знайомство з прапором України
1) Розгляньте малюнок Державного прапора України.
- Що він являє собою? (Держа́вний пра́пор Украї́ни — стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів) .
3) Робота в групах.
- У вас на партах лежать смужки жовтого, синього .
- Об'єднаєтеся в групи за кольором смужок. (У кожній групі діти з однаковим кольором смужок).
- Використовуючи додаткову літературу, дізнайтеся, що означає даний колір Українського прапора.
1 група
Синій колір на прапорі — це небо
2 група
Жовтий колір на прапорі — це жито
IV. Знайомство з гімном
- Як називається урочиста пісня, що виконується в особливих найбільш важливих випадках? (Гімн).
- Коли виповнюється гімн? (При піднятті державного прапора , при врученні державних нагород ).
- Гімн прославляє могутність і велич нашої країни.
- Мелодію гімну написав Михайло Михайлович Вербицький , слова для гімну написав Павло Чубинський
- Як треба слухати гімн? (Стоячи).
- Послухаємо Державний гімн України
- Які почуття у вас викликали слова і музика гімну?
V. Закріплення вивченого матеріалу
- Працюючи в парах, складіть сінквейн про герб, прапор чи гімн України.
Гімн
Урочистий, величний, широкий.
Звучить, проникає в душу.
Ми встаємо, слухаючи гімн.
VI. узагальнення
- Ми познайомилися з державними символами величної і незламної України. Вони дісталися нам у спадок від предків. Якими вони стануть в майбутньому - залежить тільки від нас.
VII. Домашнє завдання
- Придумати і намалювати герб своєї родини.
Україна
Департамент освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації
Відділ освіти Синельниківської райдержадміністрації
Комунальний заклад освіти Майська середня загальноосвітня школа
Конспекти уроків з етики
з елементами українознавства
Автор : Волк Наталія В’ячеславівна
Клас : 2
предмет : Етика
тема :Подорож в країну казок"
Мета :
Обладнання :
На прикладі казок урок формує добре ставлення один до одного, такт і толерантність.
План уроку
I. Етичний заряд
Привіт, діти! Подивіться, яке сонечко на вулиці. Подивіться один на одного, посміхніться один одному! Сідайте.
I. Повідомлення теми уроку
Сьогодні ми зробимо з вами захоплюючу подорож в країну казок. Всі ви принесли улюблені казки, про які розкажете , а самі дізнаєтеся про нові казках і казкових героїв. Але щоб здійснити подорож, нам потрібен транспорт. На якому транспорті можна подорожувати по країні казок? Звичайно ж це "Килим-літак". І щоб він з'явився у нас в класі нам потрібно розповісти вірш про казку.
Читець.
У казки чиста душа,
Як струмочок лісовий
Вона приходить не поспішаючи
У прохолодний час нічний.
Рідний народ її творець,
Народ творець, народ мудрець.
У неї мрію свою вклав
Як золото в скриньку.
III
Ну ось, з'явився "Килим-літак", і ми можемо відправитися в подорож. Для цього нам потрібно знати, коли ж з'явилися казки? Ви знаєте? (Давним-давно).
Правильно! Казка народилася давним-давно, перш ніж людина навчилася читати і писати. Казки складали народні мрійники і розповідали їх своїм рідним і друзям, а ті передавали казку далі, і крокувала вона по світу з вуст в уста, яскрава, світла, розумна.
І ось наш "Килим-літак" наближається до першої казки, а як вона називається, ви відповісте, прослухавши запис цієї казки.
Звучить магнітофонний запис казки "Мороз Іванович".
Молодці! Ви правильно вгадали назву цієї казки.
Так як наш "Килим-літак" не може довго знаходиться на одному і тому ж місці, ми вирушаємо до наступних казок. А в дорозі відгадайте кілька загадок. Вони про ваших казкових героїв:
1. З букварем крокує до школи дерев'яний хлопчисько,
потрапляє замість школи в полотняний балаган.
Як зветься ця книжка? Як зветься сам хлопчисько?
(А. Толстой, "Пригоди Буратіно").
Зараз поговоримо про казку іншу.
Тут синє море, тут берег морський.
Старий вийшов до моря. Він невід закине,
Когось зловить і щось попросить?
До жадібної старої розповість піде
А жадібність, старої до добра не веде.
І випаде справа все тим же коритом,
Але тільки не новим, а тим же розбитим.
(О. С. Пушкін, "Казка про рибака і рибку").
З'явилася дівчинка в чашечці квітки
І була та дівчинка трохи більше нігтика.
В горіховій шкаралупі та дівчинка спала,
Ось яка дівчинка, яка вона мала.
(Г.Х. Андерсен, "Дюймовочка").
Молодці! (Діти отримують медальки).
Ми наближаємося до наступної казки. На дошці висять ілюстрації декількох казкових героїв, відгадайте з якої казки вони? (Вовк і козенята). Розкажіть, про що ця казка?
Молодці! Рухаємося далі.
Поки ми добираємося до наступної казки, давайте прочитаємо кілька телеграм, які я знайшла біля дверей класу вранці. Але герої забули вказати свої імена, давайте їх вгадаємо.
"Від бабусі пішов, від дідуся пішов. Скоро буду у вас".
"Рятуйте! Нас з'їв сірий вовк!"
"Просте яєчко вже знесла".
Молодці! Діти, я знаю що ви любите співати і знаєте багато пісень. Герої казок теж люблять співати. Зараз прозвучить кілька пісень, вгадайте імена героїв, які їх співають.
Звучать пісні Червоної шапочки і Вінні Пуха.
Добре! А які ще казкові герої співали в казках?
Молодці! І знову ми добралися до казки. Тепер ми її не тільки почуємо, але і побачимо.
Перегляд мультфільму "Крокодил Гена і його друзі".
На цьому наша подорож підійшло до кінця. Ми залишаємо країну казок, але не прощаємося з нею. Ви ще не раз побуваєте в цій дивовижній країні, в гостях у своїх улюблених героїв і познайомитеся з новими казками.
IV. Підбиття підсумків
Вручення медалей активним учасникам заняття.
Давайте згадаємо про яких казках ми говорили сьогодні? Чого навчають нас ці казки?
Клас : 2
предмет : Етика
тема :"Я і мій світ""
Мета уроку:
- знайомство з державними символами;
-формування навичок спільної діяльності;
-виховання почуття гордості за свою Вітчизну.
Обладнання : плакати із зображеннями герба і прапора України, книги про державні символи, магнітофонний запис Гімну України, роздатковий матеріал для учнів.
ХІД УРОКУ
I. Вступ в тему
Читання вірша вчителем.
Україна
Я багато жив,
Пожити б стільки ж.
Себе від всіх не відділю.
Чим на землі живу я довше,
Тим більше я тебе люблю.
Ти з кожним роком все гарніша,
Меліше, сонця у росі.
І ім'я горде - Україна -
Дзвенить, як прапор на вітрі.
Волк Н.В.
- Що відчули, слухаючи вірш?
- Як поет ставиться до Батьківщини?
- Який він бачить Україну?
Що ви уявляєте, коли вимовляєте слово «Батьківщина»?
- Кожна людина, що живе на нашій планеті, відчуває почуття гордості за свою Батьківщину, свій народ і країну, свою землю і її історію. А уособлюють рідну землю її символи.
- Як ви розумієте слово «символи»?
- Символи - це умовні знаки або зображення, що мають для людини або цілого народу велике значення.
- Символи Батьківщини, а що це таке для нас?
Безкраї простори полів і білі берези наших лісів - це символи України. Запоріжська Січ, Прапор , Могила Невідомого солдата - це символи України.
Є символи, які представляють і країну, і її історію, і народи її населяють.
Сьогодні на уроці ми познайомимося з ними.
II. Знайомство з гербом України
1) Тест
Учні записують в зошити літери, відповідні правильних відповідей.
- Хто стоїть на чолі нашої держави?
в) міністр;
г) президент;
д) губернатор.
- Як називається основний закон життя нашої держави?
а) Декларація;
о) Конвенція;
е) Конституція.
- Яке місто є столицею України?
р) Київ;
с) Харків;
т) Дніпро.
- На берегах якої річки стоїть місто Київ ?
а) Дніпро;
б) Самара;
в) Десна.
- Яке слово вийшло? (Герб)
- Поняття «герб» походить від німецького слова «спадок» і є відзнакою, найважливішою емблемою держави, міста, області, а також окремих осіб і пологів.
(Показ малюнків різних гербів).
- Де ми можемо побачити зображення гербів? (На прапорах, монетах, печатках, марках і т.д.).
2) Гра «Мозаїка»
- Працюючи в парах, складіть герб України з деталей, поміщених в конверті.
- Розгляньте малюнок Державного герба нашої країни. Що на ньому зображено?
3) Узагальнення
- Тризуб— український національний герб,герб Україниу формі золотого тризубця особливої форми на синьому полі; у минулом — герб князів Рюриковичів і Київської держави
III. Знайомство з прапором України
1) Розгляньте малюнок Державного прапора України.
- Що він являє собою? (Держа́вний пра́пор Украї́ни — стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів) .
3) Робота в групах.
- У вас на партах лежать смужки жовтого, синього .
- Об'єднаєтеся в групи за кольором смужок. (У кожній групі діти з однаковим кольором смужок).
- Використовуючи додаткову літературу, дізнайтеся, що означає даний колір Українського прапора.
1 група
Синій колір на прапорі — це небо
2 група
Жовтий колір на прапорі — це жито
IV. Знайомство з гімном
- Як називається урочиста пісня, що виконується в особливих найбільш важливих випадках? (Гімн).
- Коли виповнюється гімн? (При піднятті державного прапора , при врученні державних нагород ).
- Гімн прославляє могутність і велич нашої країни.
- Мелодію гімну написав Михайло Михайлович Вербицький , слова для гімну написав Павло Чубинський
- Як треба слухати гімн? (Стоячи).
- Послухаємо Державний гімн України
- Які почуття у вас викликали слова і музика гімну?
V. Закріплення вивченого матеріалу
- Працюючи в парах, складіть сінквейн про герб, прапор чи гімн України.
Гімн
Урочистий, величний, широкий.
Звучить, проникає в душу.
Ми встаємо, слухаючи гімн.
VI. узагальнення
- Ми познайомилися з державними символами величної і незламної України. Вони дісталися нам у спадок від предків. Якими вони стануть в майбутньому - залежить тільки від нас.
VII. Домашнє завдання
- Придумати і намалювати герб своєї родини.