Конспекти з трудового навчання до проекту "Листівка у техніці айріс-фолдінг"

Про матеріал
Конспекти з трудового навчання до проекту "Листівка у техніці айріс-фолдінг"
Перегляд файлу

Розділ 1: Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки

                      Об’єкт проектної діяльності №1: Листівка

     Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом

Додаткова технологія: Технологія айріс-фолдінг

з/п

Тема, зміст роботи

Дата проведення

1.

Правила безпечної роботи на уроках трудового начання

 

2.

Айріс-фолдінг – як вид декоративно-ужиткового мистецтва. Планування роботи з виконання проекту.

 

3.

Графічне зображення. Добір конструкційних матеріалів та інструментів.

 

4.

Виготовлення основи виробу

 

5.

Заповнення основи

 

6.

Остаточна обробка виробу. Захист проекту

 

 

ТЕХНІКА «АЙРІС-ФОЛДІНГ»

 

Техніка «Айріс фолдінг» зародилась в Голандії в перекладі «райдужне складання».

     «Айріс фолдінг» - техніка складання смужок кольорового паперу під  кутом  у вигляді спіралі. Проріз силуету малюнка заповнюється смужками паперу, шкіри, тканини, текстильних стрічок. Ними часто прикрашають свої витвори сучасні дизайнери.

Матеріали та інструменти:шаблони, ножиці, клей; смужки кольорового паперу, картон; схеми, скрепки або скотч, папір, лінійка, олівець.

1. Виготовлення шаблону.

 Існує декілька видів шаблонів. В основі кожного з них лежить геометрична фігура (рівносторонній трикутник, квадрат, п’ятикутник, шестикутник).

2. Виготовлення схеми.

 Малюємо квадрат 10×10 см. На кожній стороні відкладаємо рівні відрізки (від вершини вправо  по 1см). Одержуємо 4 точки. З'єднуємо їх і отримуємо новий квадрат, менший  від попереднього. Нумеруємо його сторони. Повторюємо попередній крок. І так продовжуємо до тих пір. Поки в середині не залишиться маленький квадрат.

3. Підготовка фону.

На картоні  для виготовлення листівки вирізаємо отвір у вигляді силуета  вибраного малюнка (обводимо малюнок по контуру і вирізаємо).

4.Виготовлення смужок. 

Нарізаємо смужки з кольорового паперу шириною 2 см, а довжина залежить  від розміру шаблону (для квадрата – це 4 різні кольори).

 Кожну смужку складаємо вздовж пополам або ж обклеюємо тканиною

5.Заповнення фону.

На шаблон прикладаємо  картонну основу  лицьовою стороною вниз. Фіксуємо скрепками або скотчем.

Заготовлені смужки паперу поступово прикладаємо їх відносно ліній на шаблоні, згином всередину за годинниковою стрілкою. Першу смужку приклеюємо так, щоб закрилась цифра 1, і т.д. Смужки приклеюємо кінчиками країв. Кожна наступна смужка частково прикриває попередню.

Останній маленький квадрат заклеїти  шматочком тканини.

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

 

УРОК № 1-2

КЛАС: _______________

ДАТА: _______________

ТЕМА: Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку навчальної майстерні  та елементами технологічної діяльності.

Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки

ТЕМА УРОКУ: Інструктаж з безпеки життєдіяльності

Вибір та обгрунтування теми проекту.

Планування роботи з виконання проекту.

Виготовлення виробу у техніці айріс-фолдінг.

МЕТА: - розширити кругозір учнів, вчити їх виготовляти вироби у техніці айріс-фолдінг, навчити підбирати кольорову гаму та закріплювати вміння працювати з ножицями, шаблонами; виготовляти  вироби з тканини та картону;

              - розвивати  творчі здібності, логічне   мислення,  уважність,    фантазію,   уяву, спостережливість;

              -  формувати ключові освітні компетентності учнів

              - виховувати потребу у творчості, любов до праці, бажання робити добрі справи і передавати словами красу навколишнього світу.

ТИП УРОКУ: комбінований

 

ХІД ТА ЗМІСТ УРОКУ

 

I. ОРГ АНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

  1. Привітання, перевірка наявності учнів та готовності до уроку.
  2. Створення позитивного емоційного настрою.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Правила поведінки на уроці трудового навчання.
  2. Правила особистої гігієни та санітарії на уроці трудового навчання.
  3. Правила безпеки життєдіяльності під час роботи з матеріалами та інструментами.
  4. Види швів що використовувались при виготовленні виробів у попередніх класах.
  5. Загальні вимоги до роботи над проектом

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Айріс-фолдінг – голандська техніка, веселкове складання, яка дає можливість створювати прекрасні композиції. Малюнок складається внаслідок наклеювання паперу чи тканини під певним кутом і має вигляд закрученої спіралі. Ми певним чином змінюємо фарби на кольорову тканину. Ця техніка проста у виконання, та в той же час потребує уваги, охайності, посидючості.

 

IV. ФОРМУВАННЯ НОВИХ  ЗНАНЬ ТА ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ

План:

  1. Інструктаж з безпеки життєдіяльності
  2. Техніка виконання айріс-фолдінг
  3. Вибір теми проекту
  4. Планування роботи з виконання проекту
  5. Планування виготовлення виробу
  6. Інструктаж
  7. Підготувати схеми зображення
  8. Виготовлення заготовок

 

Історія техніки айріс-фолдінг

Айріс-фолдінг - голандська техніка, веселкове складання

Малюнки у техніці айріс фолдінг виконуються за допомогою ай ріс-шаблонів (схем). В айріс фолдінгу можно використовувати спеціальний папір для цієї техніки, звичайний кольоровий, оксамитовий, пакункову для подарунків,  фольгу, тканину, листя з дерев загалом у кого на скільки вистачить  фантазії та уяви.

 

VI.  ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  1. Чому техніку айріс-фолдінг називають веселковим складанням?
  2. Які кольори у справжньої веселки?
  3. Чим ця техніка нагадує аплікацію?

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Обрати модель виробу.  Підготувати матеріали та інструменти.

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

 

УРОК № 3-4

КЛАС: _______________

ДАТА: _______________

ТЕМА: Виготовлення виробу у техніці айріс-фолдінг

ТЕМА УРОКУ: Графічне зображення.

Добір конструкційних матеріалів та інструментів.

Виготовлення основи виробу

МЕТА: - розширити кругозір учнів, вчити їх виготовляти вироби у техніці айріс-фолдінг, навчити підбирати кольорову гаму та закріплювати вміння працювати з ножицями, шаблонами; виготовляти  вироби з тканини та картону;

              - розвивати  творчі здібності, логічне   мислення,  уважність,    фантазію,   уяву, спостережливість;

              -  формувати ключові освітні компетентності учнів

              - виховувати потребу у творчості, любов до праці, бажання робити добрі справи і передавати словами красу навколишнього світу.

ТИП УРОКУ: комбінований

 

ХІД ТА ЗМІСТ УРОКУ

 

I. ОРГ АНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

  1. Привітання, перевірка наявності учнів та готовності до уроку.
  2. Створення позитивного емоційного настрою.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Правила поведінки на уроці трудового навчання.
  2. Правила безпеки життєдіяльності під час роботи з матеріалами та інструментами.
  3. Загальні вимоги до роботи над проектом

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ми вчимось на уроці  трудового навчання робити корисні речі.  Наближається свято вчителів. Тому листівка виготовлена власноруч у новій техніці буде доречним подарунком.

 

IV. ФОРМУВАННЯ НОВИХ  ЗНАНЬ ТА ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ

План:

  1. Інструктаж
  2. Добір інструментів
  3. Добір конструкційних
  4. Підготовка конструкційних матеріалів
  5. Виготовлення основи для листівки
  6. Підготовка смужок

 

V. РЕФЛЕКСІЯ

 Під час  роботи над проектом кожен із вас працю­вав, і ця праця викликала певні емоції.

Я пропоную вам закінчити мої речення

  •        Джерелом натхнення в праці для мене є...
  •        Велике задоволення маю від праці...
  •        Творча працяце...
  •        Моя праця мені приносить...

 

VI.  ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ

Виготовити смужки

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

 

УРОК № 5-6

КЛАС: _______________

ДАТА: _______________

ТЕМА:  Виготовлення виробу у техніці айріс-фолдінг

ТЕМА УРОКУ: Заповнення основи виробу.

Остаточна обробка.

Захист проекту. 

МЕТА: -  закріплювати вміння працювати зі смужками тканини, виготовляти  вироби з тканини та картону;

               -  повторити правила оформлення текстильних виробів;

-  розвивати в учнів самостійність, уважність, точність, культуру праці та відповідальність у виконанні робіт;

- виховувати потребу у творчості, формувати вміння та навички самоконтролю.

ТИП УРОКУ: комбінований

 

ХІД ТА ЗМІСТ УРОКУ

 

I. ОРГ АНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

1. Привітання, перевірка наявності учнів та готовності до уроку.

2. Створення позитивного емоційного настрою.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Правила безпечної поведінки на уроці та перерві.
  2. Правила безпеки при роботі з праскою.
  3. Технологічна послідовність виготовлення виробу  у техніці айріс-фолдінг.

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV. ФОРМУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

  1. Послідовність заповнення основи виробу

 

IV. ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ

План:

  1. Вступний інструктаж .
  • Заповнення основи виробу
  • Остаточна обробка виробу.
  1. Поточний інструктаж.
  • Контроль якості виробу.
  1. Заключний інструктаж.
  2. Захист проекту.

 

VI.  ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Рефлексія

-  При виготовленні виробу у техніці айріс-фолдінг найбільше мені сподобалось

    -  Найскладнішим для мене було у роботі над проектом

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Підготувати інформацію про ляльку-мотанку.

Підібрати матеріали  для виготовлення ляльки-мотанки.

 

 

Картинки по запросу айріс фолдінг схеми

 

 

 

 

Картинки по запросу айріс фолдінг машина

 

 

 

 

 

25     DSC07663    

 

 

 

 

docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку