Тема: Конструювання як вид діяльності учнів.
-Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: «Добрий день!»
І робота буде гарна увесь день!
Усе зайве прибираємо з парт, щоб воно нам не заважало, і давайте працювати. У вас на партах повинно лежати кольоровий папір, ножиці, клей, маркер чорного кольору (фломастер, олівець).
-Давайте з вами встанемо, потягнемося до сонечка, молодці! Покрутимося вправо, покрутимося вліво, тепер витягнули руки, зробили пальчика ось так, покрутили, опустили наші ручки усміхнулися один одному, і давайте працювати, сідаємо за парти.
-Що таке декоративно прикладне мистецтво? (Декоративно-
ужиткове мистецтво — галузь творчості, мистецтво створення та художнього оформлення виробів, переважного побутового призначення)
-Що таке писанкарство? (Писанкарство - розписування яєць-вид декоративно-прикладного мистецтва,поширений у слов’ян та інших народів.)
-Доповніть речення: ліплення - це... (Ліплення - це різновид скульптурної техніки, спосіб формоутворення під час роботи з м’якими або вологими речовинами (глиною, воском, пластиліном, гіпсом, гарячою скло-масою, тістом, сиром тощо)
- Які існують прийоми ліплення? (Розкочування; скочування; розплющування; зліплювання; розгладжування та декорування форми.)
Відгадай:
Білий-білий, наче сніг,
Рук нема, немає ніг,
Не людина і не звір,
А зовуть його…(Папір)
1 ребус: Іграшка
2 ребус: конструювання
-Діти, а чи знаєте ви, що таке папір? (висловіть свою думку)
Так, Папір – це матеріал зі спресованних рослинних волокон. Його використовують для різних цілей, зокрема для писання, друкування книжок і газет, а також для упаковки. А ми сьогодні з вами будемо складати цей папір, і утворювати фігурки. Така техніка називається конструювання.
Конструювання буває технічне - це ви робите виріб за зразком та художнє - це коли ви самі проявляєте свою фантазію і робите виріб на свій смак.
Отже, конструювання – це виготовлення з паперу різноманітних об'ємних предметів. За допомогою цієї техніки, ми можемо створити велику кількість іграшок, будь-які. Можна користуватися посібниками і створити щось за схемою, а можна вигадати, щось своє новеньке. Я впевнена, що ваша винахідливість, не має меж. Погляньте на слайд, на ньому ви можете побачити що ж роблять з паперу, що конструюють.
-Діти, а ви полюбляєте тварин?
-Чудово! Тому ми запросили до нас у гості тигра і він дуже захотів вам провести фізкутхвилинку. Встаємо і починаємо.
-Чи сподобалася вам руханка? Що треба сказати? Так, спасибі, чекаємо у гості.
- Відпочили тепер давайте приступати до творчого завдання, будемо з вами конструювати. А щоб дізнатися, що ми з вами будемо сьогодні конструювати, пропонуємо відгадати загадку:
Любі дітки, подивіться
На велику хижу кицю —
В плямах, смужечках строкатих
Йде саваною гуляти.
Зуби, кігті — як ножі!
Звірі, хто-куди біжіть,
Зараз буде не до ігор,
Бо полює лютий …
(Тигр)
Так, правильно, молодці! Давайте приступати до роботи.
Для виготовлення тигреняти, нам знадобиться: по одному аркушу білого, жовтого та помаранчевого кольорів; ножиці; клей; маркер чорного кольору(фломастер або простий олівець).
1. Виготовляємо всі потрібні для нас елементи, а саме: з паперу помаранчевого і жовтого кольорів вирізаємо елементи тіла та передні ніжки. Для тіла нам знадобиться четвертинка кола з діаметром 20 сантиметрів помаранчевого кольору і дві четвертинки кола з діаметром 7 сантиметрів жовтого кольору для ніжок.
2. Малюємо на аркуші білого кольору мордочку і хвостик, та за цим ескізом вирізаємо по контуру дві однакові деталі голови тигреняти. Також з жовтого аркуша паперу вирізаємо маленькі серединки вушка.
3. Формуємо наше тіло та лапки в конус та приклеюємо, як показано на малюнку. У нас вийшло три конуси. Одягаємо майбутні ніжки звірятка на свій пальчик та за допомогою чорного фломастера промальовуємо лапки. На хвостику малюємо смужки також фломастером. І нарешті, малюємо мордочку за ескізом. Не поспішайте і обережно розмалюйте всі частини фігурки.
4. За допомогою клею збираємо всі частини разом: два маленькі конуси (ніжки) до великого конуса (тулуба); передню частину голови кріпимо на верхівку конуса і прикладаємо задню частину голови приплюснувши ці деталі разом. Приклеюємо серединки вушка.
Не забуваємо про хвостик. Тигреня у нас не в крапочку і не в плямочку, а смугастий, тому додаємо ще смужок по всьому тільцю.
З паперу можна створити багато казкових героїв для шкільного театру. А також цікавих тваринок і у вас буде власний зоопарк. Сьогодні ви вже навчилися робити одного з таких жителів зоопарку, тож вам тепер усе під силу.
-Давайте розставимо наших звірят ось тут на парті. Як гарно, які ви молодці! Як добре попрацювали!
-Скажіть, чи подобаються вам ваші роботи? Як би ви їх оцінили (від 1 до 5 балів)?
-Які труднощі виникли?
-Чи сподобався вам урок? А що саме сподобалося?
-Що нового ви сьогодні дізналися?
Чудово!
Всі ви, діти, молодці!
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав.
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти відпочивати.