Конструювання як вид діяльності учнів.

Про матеріал
Мета: навчити учнів створювати дизайн виробів за допомогою методу фокальних об'єктів, ознайомити з поняттям « макет»; виховувати естетичний смак; розвивати логічне мислення, моторику рухів.
Перегляд файлу

Тема: Конструювання як вид діяльності учнів.

 

  1. Вступна частина 

-Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: «Добрий день!»

І робота буде гарна увесь день!

 

  1.   Підготовка робочих місць.

        Усе зайве прибираємо з парт, щоб воно нам не заважало, і давайте працювати. У вас на партах повинно лежати кольоровий папір, ножиці, клей, маркер чорного кольору (фломастер, олівець).

      -Давайте з вами  встанемо, потягнемося до сонечка, молодці! Покрутимося вправо, покрутимося вліво, тепер витягнули руки, зробили пальчика ось так, покрутили, опустили наші ручки усміхнулися один одному, і давайте працювати, сідаємо за парти.

  1.   Перевірка знань

-Що таке декоративно прикладне мистецтво? (Декоративно-

ужиткове мистецтво — галузь творчості, мистецтво створення та художнього оформлення виробів, переважного побутового призначення)

-Що таке писанкарство? (Писанкарство - розписування яєць-вид декоративно-прикладного мистецтва,поширений у слов’ян та інших народів.)

-Доповніть речення: ліплення - це... (Ліплення - це різновид скульптурної техніки, спосіб формоутворення під час роботи з м’якими або вологими речовинами (глиною, воском, пластиліном, гіпсом, гарячою скло-масою, тістом, сиром тощо)

- Які існують прийоми ліплення? (Розкочування; скочування; розплющування; зліплювання; розгладжування та декорування форми.)

Відгадай:

Білий-білий, наче сніг,

Рук нема, немає ніг,

Не людина і не звір,

А зовуть його…(Папір)

1 ребус: Іграшка

2 ребус: конструювання

 

  1.   Основна частина

     -Діти, а чи знаєте ви, що таке папір? (висловіть свою думку)

Так, Папір – це матеріал зі спресованних рослинних волокон. Його використовують для різних цілей, зокрема для писання, друкування книжок і газет, а також для упаковки. А ми сьогодні з вами будемо складати цей папір, і утворювати фігурки. Така техніка називається конструювання.

Конструювання буває технічне - це ви робите виріб за зразком та художнє - це коли ви самі проявляєте свою фантазію і робите виріб на свій смак.

Отже, конструювання – це виготовлення з паперу різноманітних об'ємних предметів. За допомогою цієї техніки, ми можемо створити велику кількість іграшок, будь-які. Можна користуватися посібниками і створити щось за схемою, а можна вигадати, щось своє новеньке. Я впевнена, що ваша винахідливість, не має меж. Погляньте на слайд, на ньому ви можете побачити що ж роблять з паперу, що конструюють.

 

  1.   ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

 -Діти, а ви полюбляєте тварин?

-Чудово! Тому ми запросили до нас у гості тигра і він дуже захотів вам провести фізкутхвилинку. Встаємо і починаємо.

 

  1.   Творче завдання.

        -Чи сподобалася вам руханка? Що треба сказати? Так, спасибі, чекаємо у гості.

        - Відпочили тепер давайте приступати до творчого завдання, будемо з вами конструювати. А щоб дізнатися, що ми з вами будемо сьогодні конструювати, пропонуємо відгадати загадку:

Любі дітки, подивіться
На велику хижу кицю —
В плямах, смужечках строкатих
Йде саваною гуляти.
Зуби, кігті — як ножі!
Звірі, хто-куди біжіть,
Зараз буде не до ігор,
Бо полює лютий …
(Тигр)

Так, правильно, молодці! Давайте приступати до роботи.

Для виготовлення тигреняти, нам знадобиться: по одному аркушу білого, жовтого та помаранчевого кольорів; ножиці; клей; маркер  чорного кольору(фломастер або простий олівець).

 

1. Виготовляємо всі потрібні для нас елементи, а саме: з паперу помаранчевого і жовтого кольорів вирізаємо елементи тіла та передні ніжки. Для тіла нам знадобиться четвертинка кола з діаметром 20 сантиметрів помаранчевого кольору і дві четвертинки кола з діаметром 7 сантиметрів жовтого кольору для ніжок.

 

2. Малюємо на аркуші білого кольору мордочку і хвостик, та за цим ескізом вирізаємо по контуру дві однакові деталі голови тигреняти. Також з жовтого аркуша паперу вирізаємо маленькі серединки вушка.

 

 3. Формуємо наше тіло та лапки в конус та приклеюємо, як показано на малюнку. У нас вийшло три конуси. Одягаємо майбутні ніжки звірятка на свій пальчик та за допомогою чорного фломастера промальовуємо лапки. На хвостику малюємо смужки також фломастером. І нарешті, малюємо мордочку за ескізом. Не поспішайте і обережно розмалюйте всі частини фігурки.

4. За допомогою клею збираємо всі частини разом: два маленькі конуси (ніжки) до великого конуса (тулуба); передню частину голови кріпимо на верхівку конуса і прикладаємо задню частину голови приплюснувши ці деталі разом. Приклеюємо серединки вушка.

Не забуваємо про хвостик. Тигреня у нас не в крапочку і не в плямочку, а  смугастий, тому додаємо ще смужок по всьому тільцю.

З паперу можна створити багато казкових героїв для шкільного театру. А також цікавих тваринок і у вас буде власний зоопарк. Сьогодні ви вже навчилися робити одного з таких жителів зоопарку, тож вам тепер усе під силу.

 

  1.   Виставка робіт. Підсумок.

-Давайте розставимо наших звірят ось тут на парті. Як гарно, які ви молодці! Як добре попрацювали!

 -Скажіть, чи подобаються вам ваші роботи? Як би ви їх оцінили (від 1 до 5 балів)?

-Які труднощі виникли?

 -Чи сподобався вам урок? А що саме сподобалося?

-Що нового ви сьогодні дізналися?

 

 

Чудово!

Всі ви, діти, молодці!

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав.

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

docx
Додано
17 листопада 2023
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку