КОНСПЕКТ
заняття-гри з сенсорного-пізнавального розвитку
дітей другої молодшої групи №7
«МАША І ВЕДМІДЬ»
Мета: розширювати та збагачувати сенсорно-пізнавальний досвід дітей за допомогою конструктора ЛЕГО. Закріпити знання про кольори деталей конструктора, вміння оперувати поняттями «багото-один». Вправляти в умінні визначати параметри величини предметів та позначати їх словами: «високий-низький», «довгий-короткий», «широкий-вузький». Підтримувати бажання дітей конструювати, сприяти виникненню радісних відчуттів від пізнання та створення нового. Розвивати уважність, активність, мислення, дрібну моторику рук. Виховувати культуру поведінки, товариськість, бажання допомагати тим, хто цього потребує.
Матеріал: конструктор ЛЕГО, запрошення, іграшки – Маша, Ведмідь; кошики різного кольору, картки для викладання цеглинок по кольорах, різнокольорові круги.
Хід заняття-гри
Привітання Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаємо усім ми здоров’я й добра!
Вихователь: Малята, у мене для вас є цікава новина. Сьогодні вранці, коли я зайшла до групи, у мене на столі лежало ось таке запрошення. Як ви гадаєте, від кого воно?
Маша запрошує нас до себе на гостини. Чи хочете ви відвідати Машу? Тоді ставайте один за одним, рушаємо:
Крокують по доріжці маленькі наші ніжки,
Ось так, ось так – крокують по доріжці.
(крокують один за одним)
Через купинки переступаємо – високо ніжки піднімаємо,
Ось так, ось так – високо ніжки піднімаємо.
(ходьба з переступанням через цеглинки ЛЕГО)
Діти опиняються коло будиночка Маші
Вихователь: Ой, а чому це нас ніхто не зустрічає? Постукаємо у віконечко.
Пальчикова вправа «Тук, тук, тук…»
Тук, тук, тук – зустрічай,
Двері, Машо, відчиняй!
(діти стукають кулачком по долоні та промовляють слова вправи з різною силою голосу)
Маша: Добрий день, малята! Рада вас бачити! Але я так замешкалась, навіть прибрати не встигла.
Вихователь: Діти, що розкидано на килимку?
Скільки цеглинок? багато
Скільки цеглинок у мене в руці? одна
Якого кольору цеглинка?
Візьміть і ви собі по одній цеглинці.
Скільки в тебе цеглинок?
Якого вона кольору?
То може допоможемо Маші прибрати? Складіть цеглинки у кошики відповідного кольору.
Д/гра «Наведемо лад»
Якого кольору залишилися цеглинки?
У Маші є ось такі різнокольорові мисочки. Як ви гадаєте, в яку мисочку ми зможемо скласти червоні цеглинки?
Чому саме в цю?
Маша: Дякую, малята, за допомогу – тепер можна в гру пограти. Знаю я цікаву гру, хочу і вас навчити в неї грати.
Д/г «Побудуй башточку»
Вихователь: Дивіться уважно – Маша першою кладе цеглинку. Якого вона кольору?
А я покладу зверху цеглинку іншого кольору ніж ця.
Якого кольору я поклала цеглинку?
Аріна ….., яку цеглинку візьмеш ти аби не повторювати мій колір? І т.д.
діти по черзі будують башточку
Яка гарна башточка у нас вийшла! А ось подивіться, поки ми з вами будували, Маша встигла побудувати ще одну башточку.
Чи однакові вони?
Башточка, яку ми побудували, яка вона за висотою? висока
А Машина башточка? низька
Покажемо ще ручкою (висока – рука вгору, низька – рука до низу)
Маша: Малята, з вами цікаво грати, а чи вмієте ви працювати?
У мого друга Ведмедика сьогодні день народження. Разом з вами хочу його привітати, але місточок по якому можна дістатися до домівки Ведмедика – поламався. Дуже прошу, допоможіть місточок поладнати.
Вихователь: Допоможемо? Але спочатку підготуємо наші ручки до роботи
Тук, тук, тук – молоток,
Побудуємо місток.
Молоточок – туки, туки –
Працьовиті у нас руки.
Д/гра «Побудуй місточок»
(діти викладають цеглинки за кольорами картки, а потім з’єднуються
картки одна до одної утворюючи місточок)
Поглянь, Машо, які гарні місточки вийшли!
Які вони: однакові чи різні?
Який ось цей місточок за довжиною? довгий
А цей? короткий
Який ось цей місточок за шириною? широкий
А цей? вузький
У нас є ось такі маленькі зображення Маші і Ведмедя. Як ви гадаєте, по якому місточку зручно пройти Маші? Ведмедику?
діти розставляють персонажей коло відповідного місточка
Маша: Молодці, тепер ми зможемо без перешкод потрапити до Ведмедика.
А чи знаєте ви, де Ведмедик живе? у лісі
Фізхвилинка «У лісі»
Трава низенька-низенька (показують злегка нахилившись вперед)
Дерева високі-високі (піднялися на носочки, руки вгору)
Вітер дерева колише-гойдає (нахили в сторони, руки вгорі)
До землі їх нахиляє (нахили вперед)
Ось і пташечки літають (бігають по килиму з рухами, як пташка
Вони крильцями махають крилами)
А малеча не скучає – у цікаві ігри грає (оплески в долоньки)
Вихователь: Машо, а як же ми до Ведмедика підемо без гостинців?
Маша говорить, що вона вже підготувала для Ведмедика солодощі, але їх треба скласти в кошик. Допоможіть Маші скласти солодощі в кошик.
Д/г «Склади із частин»
(діти складають лего-пазли та називають, що саме вони кладуть в кошик)
Маша: Молодці, солодощі ми склали, але яке може бути день народження без квітів? На нашій казковій галявині нещодавно побував вітерець та позривав пелюсточки з квітів. Спробуйте дібрати пелюсточки квітки відповідно кольору серединки.
Д/г «Збираємо квіти»
Якого кольору твоя квіточка? А твоя? ….
Нам вже час Ведмедика привітати, тож ставайте один за одним, рушаймо:
Крокують по доріжці маленькі наші ніжки,
Ось так, ось так – крокують по доріжці.
(крокують один за одним)
Через купинки переступаємо – високо ніжки піднімаємо,
Ось так, ось так – високо ніжки піднімаємо.
(ходьба з переступанням через цеглинки ЛЕГО)
(діти опиняються коло будиночка Ведмедика)
Вихователь: Добрий день, Ведмедику!
І дітки, і Маша вітають тебе з днем народження! Бажаємо тобі здоров’я та багато-багато гарних друзів.
Дітки, а що ви хочете побажати Ведмедикові? (висловлюють побажання)
Ми принесли тобі частування, але ще хочемо разом з тобою спекти коровай.
Р/г «Коровай»
Після гри заняття переходе в ігрову діяльність «День народження Ведмедика».