Тренінг для педагогів «Закріплення сенсорних уявлень та просторового сприймання за допомогою ЛЕГО-конструювання»

Про матеріал
Мета: розширювати уявлення педагогів про можливості використання конструктора LEGO в роботі з дітьми. За допомогою тренінгових вправ довести доцільність використання лего-конструювання в роботі з дітьми щодо розвитку сенсорних уявлень та просторового сприймання. Викликати позитивні емоції, бажання втілювати в практику роботи отриманні знання і вміння.
Перегляд файлу

Тренінг для педагогів

«Закріплення сенсорних уявлень та просторового сприймання за допомогою ЛЕГО-конструювання»

Мета: розширювати уявлення педагогів про можливості використання конструктора LEGO в роботі з дітьми. За допомогою тренінгових вправ довести доцільність використання лего-конструювання в роботі з дітьми щодо  розвитку сенсорних уявлень та просторового сприймання. Викликати позитивні емоції, бажання втілювати в практику роботи отриманні знання і вміння.

Матеріал: презентація, конструктор LEGO, схеми-картки, макети.

План

І  Організаційний момент

ІІ  Мозковий штурм

ІІІ  Інформативна частина

    Презентація «Розвиток сенсорних уявлень та просторового сприймання

     дітей за допомогою конструктора  LEGO».

ІV  Практична частина

     Тренінгові вправи.

V  Підсумок

 

Хід тренінгу

І Шановні колеги! Продовжуємо роботу нашої локації аби розширити уявлення про можливості використання конструктора LEGO в роботі з дітьми з ООП. Сьогодні проведемо тренінг та розглянемо питання «Закріплення сенсорних уявлень та просторового сприймання за допомогою ЛЕГО-конструювання». Сподіваюсь, що наша зустріч буде цікавою і корисною.

ІІ Мозковий штурм

У Бостонському університеті проводився експеримент у якому брали участь 75 вихованців дошкільних навчальних закладів. Їх поділили на 2 групи, а потім кожні на 4 підгрупи. Одна група спостерігала за склом, друга група виконувала певні дії з механізованим конструктором за завданнями пропонованими педагогом. Цей конструктор мав 4 функції: світився, котився, видавав звуки, крутився.

Перша підгрупа працювала за методом «Пряме педагогічне інструктування»

Педагог демонстрував тільки 2 функції конструктора: «У мене є конструктор. Якщо я натисну на цю кнопку, то він засвітиться. Якщо я натисну на другу кнопку – то покотяться кульки. Після цього педагог залишав дітей самостійно грати з конструктором. Ці діти змогли лише відтворити дії педагога, не намагаючись знайти це якісь функції іграшки.

Друга підгрупа працювала за методом «Перерване інструктування»

Педагог показував 2 функції конструктора: «У мене є конструктор. Він може котитися, видавати звуки». Після цього переривав показ з вигаданої причини (ніби покликали до телефону) і залишав дітей наодинці з іграшкою. Ці діти змогли відтворити показані функції конструктора, а декому з них вдалося відкрити ще й третю.

Третя підгрупа працювала за методом «Наївний»

Педагог демонстрував дітям 3 функції конструктора: «Подивіться, у мене є цікавий конструктор. Він світиться, крутиться та ще й звучить». Далі педагог не втручався у гру дітей з конструктором. Діти цієї підгрупи змогли відтворити три функції конструктора, а четверту так і не віднайшли.

Четверта група працювала за методом «Самостійний»

Педагог приносив конструктор: « Я вам приніс конструктор» і дав дітям можливість дослідити його самостійно. Діти цієї підгрупи змогли відтворити всі 4 функції конструктора самостійно.

Цікавим результатом експерименту стало те, що діти другої групи, які спостерігали за склом, скопіювали дії усіх чотирьох підгруп, які безпосередньо грали з конструктором.

 

Питання: Як ви думаєте, чому дітям з останньої підгрупи вдалося відкрити всі функції конструктора?

Варіанти відповідей:

  • Дітям дали достатньо часу для обстеження конструктора.
  • Діти отримали свободу дій.
  • Педагог не нав’язував свою думку.
  • Діти мали змогу поексперементувати, використати метод «спроб і помилок».
  • Невдачі дітей не були оцінені негативно.
  • Діти працювали разом у команді.
  • Педагог зумів зацікавити дітей.

Висновок:

Діти вчаться ліпше, коли завдання, пропоновані педагогом для виконання, допомагають отримати нові знання й опанувати вміння, а головне, коли діти розуміють і отримують насолоду від завдання, яке виконують. Потрібно надавати дітям більш самостійності у вирішенні завдань, але у разі потреби, дати пораду чи підбадьорити.

 

ІІІ Презентація

« Розвиток сенсорних уявлень та просторового сприймання

     дітей за допомогою конструктора  LEGO».

 

ІV Тренінгові вправи

Міні-заняття «Рятувальники»

Мета: надати можливості педагогам практично ознайомитися з дидактичними іграми та вправами, які сприяють розвитку сенсорних уявлень та просторового сприймання дітей.

Хід міні-заняття

Сьогодні до нас  на гостини завітали давні знайомі – лего-чоловічки. Вони повідомляють, що в Країні Леголандія трапилося стихійне лихо – пронісся країною буревій, який наніс великі збитки: пошкоджені будівлі, вулиці, майданчики; постраждали тварини та рослини. Лего-чоловічки закликають нас не бути байдужими і надати посильну допомогу мешканцям Леголандії. Чи згодні ви прийти на допомогу?  Аби праця наша була плідною, нам необхідно створити рятувальні групи.

(учасники поділяються на 3 команди і придумують їй назву)

Налаштуватися на працю нам допоможе пальчикова гімнастика «Цеглинка»

Візьміть 1 цеглинку такого кольору, який би співпадав з кольором вашого настрою та покладіть її у праву руку. Стискають і розтискають кулачок промовляючи слова:

Ця цеглинка – фантазер

Та чудовий масажер.

Візерунчатий бочок розвиває кулачок.

Міцно ти її здави, свою силу прояви.

аналогічно вправа виконується з лівою рукою або одночасно з двома:

правою і лівою рукою

В першу чергу нам необхідно відновити будинки.

  1. Д/г «Творимо, будуємо»

Мета: вправляти в умінні розрізняти деталі конструктора за формою, кольором, кількістю. Розвивати логічне мислення, творчі здібності.

Правило: перед кожною групою на столі однакові макети недобудованих будинків. Ведучий пропонує учасникам гри відповісти на питання:

  • Скільки цеглинок використано для побудови?
  • Якого вони кольору?
  • Скільки червоних (жовтих, синіх….) цеглинок?
  • На скільки червоних (жовтих) цеглинок більше (менше) ніж синіх?
  • Скільки поверхів будівлі?

Після обстеження ведучий пропонує:

1 групі – побудувати будинок вищий на 1 поверх, ніж макет;

2 група – побудувати будинок нижчий на 1 поверх, ніж макет;

3 група – скопіювати будівлю використовуючи цеглинки 2-х кольорів.

 

  1. Будинки відновили – оздобимо кімнати

Д/г «Різнокольорові кімнати»

Мета: вправляти у послідовному розкладанні цеглинок на картку, враховуючи колір та розмір клітинки. Розвивати зорово-моторну координацію.

Правило: кожен гравець обирає собі картку і викладає зображення відповідно схеми (1 варіант – розкласти зверху на схему, 2 варіант – окремо від неї)

 

  1. Д/г «Сходинки»

Мета: Вправляти в умінні співвідносити цифру з кількістю. Закріпити знання про колір, форму, розмір. Розвивати наочно-дійове мислення.

Правило: у кожного гравця картка із зображеною на ній цифрою. Картка поділена на клітинки. Необхідно викласти кількість цеглинок, яка буде співпадати з цифрою на картці та розміру клітинки.

1 група – викласти кількість цеглинок, яка відповідає цифрі;

2 група – викласти кількість цеглинок відповідно цифри та  кольору картки;

3 група – викласти кількість цеглинок відповідно цифрі та розміру клітинок.

 

  1. Д/г «Побудуємо парканчик»

Мета: закріпити знання про кольори, вміння створювати різні кольорові комбінації. Розвивати зорову увагу.

Правило: кожен гравець отримує цеглинки жовтого, білого, синього, червоного, зеленого кольору. Необхідно побудувати стовпчик парканчика аби композиція кольорів не співпадала з кольорами інших гравців.

 

  1. Д/г «Посадимо квіти»

Мета: розвивати вміння орієнтуватися на площині, відтворювати симетрію.

Правило: гравець отримує картку, яка поділена навпіл. Необхідно відтворити у правій частині картки зображення аналогічне лівій.

 

  1. Д/г «Ігровий майданчик»

Мета: формувати навики просторового орієнтування; вміння визначати проміжні напрямки (верхній правий (лівий) кут, нижній правий (лівий) кут, посередині, зліва, справа). Розвивати слухову увагу.

Правило: дитина отримує пластину та деталі конструктора або фігурки. Необхідно викласти деталі уважно слухаючи вказані ведучим напрямки.

 

  1. Д/г «Запам’ятай і побудуй»

Мета: розвивати зорову увагу, пам’ять.

Правило: ведучий показує макет побудови. Гравці повинні уважно оглянути макет за короткий час. Потім побудова прибирається, а гравці намагаються відтворити її по пам’яті.

 

  1. Д/г «Веселі доріжки»

Мета: закріплювати навики вимірювання довжини умовною міркою (цеглинкою).

Правило: гравці будують доріжку, використовуючи цеглинки різного кольору та розміру. Потім умовною міркою (цеглинка 2х2) вимірюють довжину.

 

V Підсумок

Щоб дитина дошкільного віку розвивалася та навчалася в повну силу своїх здібностей, потрібно намагатися викликати в неї бажання до навчання, до знань, допомогти дитині повірити в себе, у свої здібності. Отже, використання конструктора LEGO в навчально-виховному процесі, дозволяє в цілому підвищити рівень комунікативної компетентності дітей, дозволяє утримувати інтерес, створює умови для підвищення емоційного стану до змісту навчального матеріалу, забезпечує його доступність і усвідомленість.

 

 

 

  

docx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
1681
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку