Консультація для педагогів "Етапи роботи по формуванню комунікативної компетентності у дошкільнят, які мають порушення мови."

Про матеріал

У дітей дошкільного віку з порушеннями мови не сформована комунікативна компетентність, недостатньо визначені цільові орієнтири. Тому педагогові потрібні нові форми роботи. Однією з таких форм є мовні ігри. Гра - це провідна діяльність дітей дошкільного віку. Організація ігрової діяльності в освітньому процесі є основною вимогою для формування комунікативної компетенції.

Перегляд файлу

Етапи роботи по формуванню комунікативної компетентності у дошкільнят, які мають  порушення мови.

Основне завдання першого етапу - викликати комунікативну потребу.

Це завдання реалізується при дотриманні наступних умов :

 

  • зміна авторитарного стилю спілкування на демократичний;
  • дотримання певної системи правил, що поступово вводяться в освітній процес;
  •  активна участь дітей в організації спільної діяльності, виборі виду діяльності;
  •  проведення рефлексії - обговорення з дітьми основних моментів діяльності, з'ясування їх думки.

Перший етап роботи включає:

- формування позитивного настрою на спільну діяльність;

- привертання уваги до однолітків;

- навчання усвідомленню власних емоцій і відчуттів;

- введення невербальних засобів спілкування.

Основне завдання другого етапу - формування уявлень про правила і способи ефективного спілкування.

Другий етап роботи включає:

- подальший розвиток невербальних засобів спілкування;

- збагачення способів емоційного реагування;

- формування уявлень про правила громадської поведінки і уміння усвідомлювати і відтворювати різні типи взаємовідносин.

Завдання третього етапу – автоматизація вироблених вмінь в ігровій та самостійній діяльності.

Комунікативні вміння третього етапу роботи :

  • активно вступати в діалог;
  • уміти ставити питання, слухати і розуміти мову;
  • будувати спілкування з урахуванням ситуації, легко входити в контакт;
  • ясно і послідовно виражати свої думки;
  • користуватися формами мовного етикету;
  • регулювати свою поведінку відповідно до засвоєних норм і правил.

У дітей дошкільного віку з порушеннями мови не сформована комунікативна компетентність, недостатньо визначені цільові орієнтири. Тому педагогові потрібні нові форми роботи. Однією з таких форм є мовні ігри. Гра - це провідна діяльність дітей дошкільного віку. Організація ігрової діяльності в освітньому процесі є основною вимогою для формування комунікативної компетенції.

Використання мовних ігор в корекційно-розвиваючій роботі має свої особливості і переваги :

  • відповідність дидактичним принципам: розвиваючої освіти;
  • практичній застосовності;
  • повноти, необхідності і достатності (мовний матеріал підібраний з урахуванням віку дітей);
  • інтеграції освітніх областей;
  • комплексно-тематичної побудови освітнього процесу;
  • наочність (картинки, презентації);
  • ефективне використання отриманих знань;
  • можливість утримувати увагу і інтерес дошкільнят;
  •  можливість враховувати індивідуальні особливості дітей.

Мовні ігри можуть бути спрямовані на:

  • розвиток уміння встановлювати контакт із співрозмовником : "Як можна  назвати по-різному"?, "Комплімент";
  • своєчасне вживання слів вдячності : "Подарунок другу";
  • розвиток уміння дотримуватися дистанції в спілкуванні : що "Стоять і сидять";
  • розвиток уміння розуміти настрій оточення : "Що можна зробити для друга"?;
  • розвиток уміння вислухати співрозмовника : "Зіпсований телефон"; «Магазин», «Лікарня»…
  • регулювання своєї поведінки : "Витримана людина";
  • розвиток уміння розуміти емоційний стан співрозмовника :
  • розмова по телефону з казковими персонажами;
  • вимовити знайомий чотиривірш - пошепки, максимально голосно, як робот, із швидкістю кулеметної черги, сумно, радісно, здивовано, байдуже;
  • розвиток уміння помічати бажання іншої людини : "Подаруй подарунок другу"
  • розвиток уміння вести діалог з дорослим або однолітком : діалог з дорослим, діалог з кухарем;
  • розвиток уміння отримувати необхідну інформацію в спілкуванні : "Склади розповідь за планом".

Слід зазначити, що найбільш результативною буде та діяльність, в якій відзначається спадкоємність між педагогами та батьками.

 

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку