У дітей дошкільного віку з порушеннями мови не сформована комунікативна компетентність, недостатньо визначені цільові орієнтири. Тому педагогові потрібні нові форми роботи. Однією з таких форм є мовні ігри. Гра - це провідна діяльність дітей дошкільного віку. Організація ігрової діяльності в освітньому процесі є основною вимогою для формування комунікативної компетенції.
Етапи роботи по формуванню комунікативної компетентності у дошкільнят, які мають порушення мови.
Основне завдання першого етапу - викликати комунікативну потребу.
Це завдання реалізується при дотриманні наступних умов :
Перший етап роботи включає:
- формування позитивного настрою на спільну діяльність;
- привертання уваги до однолітків;
- навчання усвідомленню власних емоцій і відчуттів;
- введення невербальних засобів спілкування.
Основне завдання другого етапу - формування уявлень про правила і способи ефективного спілкування.
Другий етап роботи включає:
- подальший розвиток невербальних засобів спілкування;
- збагачення способів емоційного реагування;
- формування уявлень про правила громадської поведінки і уміння усвідомлювати і відтворювати різні типи взаємовідносин.
Завдання третього етапу – автоматизація вироблених вмінь в ігровій та самостійній діяльності.
Комунікативні вміння третього етапу роботи :
У дітей дошкільного віку з порушеннями мови не сформована комунікативна компетентність, недостатньо визначені цільові орієнтири. Тому педагогові потрібні нові форми роботи. Однією з таких форм є мовні ігри. Гра - це провідна діяльність дітей дошкільного віку. Організація ігрової діяльності в освітньому процесі є основною вимогою для формування комунікативної компетенції.
Використання мовних ігор в корекційно-розвиваючій роботі має свої особливості і переваги :
Мовні ігри можуть бути спрямовані на:
Слід зазначити, що найбільш результативною буде та діяльність, в якій відзначається спадкоємність між педагогами та батьками.