Консультація для вчителів "Практичні поради вчителю щодо поліпшення педагогічної техніки"

Про матеріал

Чи задавались Ви питанням, чому одні вчителі працюють легко, ніби відпочиваючи на уроках, а інші не можуть дочекатися, коли закінчиться робочий день? Причина в тому, що успішні педагоги вдало суміщають належний рівень психолого-педагогічної, методичної і теоретичної підготовки та уміння ситуативної взаємодії з учнями в поєднанні зі своїм високим емоційним тоном. Такий вид взаємовідносин вчителя з учнями називається педагогічною технікою.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ ВЧИТЕЛЮ ЩОДО ПОЛІПШЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕХНІКИ Консультація для вчителів Презентацію підготувала практичний психолог Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №52 Шестакова Т.А.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Розвивайте в собі духовність, тому що духовність є головною загальною умовою розкриття інтуїтивних можливостей людини: чим вища духовність, тим яскравіше виражена її здатність до вищого пізнання; Виробляйте в собі прагнення до інтуїтивного пізнання, що буде сприяти гармонійним взаємовідносинам з учнями; Важливою умовою розвитку інтуїції є оволодіння людиною своїми пристрастями, емоціями, почуттями, думками, тобто досягнення стану внутрішньої тиші, безмовності; Розвивати у собі інтуїтивну впевненість, тобто – мати глибоку внутрішню віру у власні інтуїтивні можливості; Добрі справи, привітні слова, добра воля відносно усього і благі думки – найдіяльніші засоби педагогічної інтуїції; Виховуйте в собі розуміння того, що Ви є одночасно і жителем Землі, і Всесвіту, що багатократно збільшує можливості інтуїтивного передбачення.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Вчиться відчувати настрій іншої людини; Підбадьорюйте учня, якщо він зазнає невдачі; Ніколи не кривдіть співрозмовника та учнів; Щиро радійте успіхам своїх учнів; Співчувайте і співпереживайте учням і виробляйте в собі ці якості.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Завжди прислухайтеся до думки кожного учня; Проводьте виховну роботу з учнями щодо толерантного відношення до своїх товаришів і навколишніх; Забувайте про свої негаразди на роботі; Намагайтеся бути дипломатичним і морально не травмуйте учнів; Виробляйте в собі терпимість – одну з головних рис педагога.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Ознаки культури мовлення доречність виразність багатство точність чистота Різнома нітність Правиль ність ОСНОВНІ ОЗНАКИ КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ

Номер слайду 10

Виробляйте в собі товариськість і дружнє відношення до навколишніх; Намагайтеся унісинити добропорядному товариству, в якому ви знаходитеся; Тренуйте в собі спокійний, врівноважений стан; Виробляйте впевненість в собі – одну з ключових рис комунікабельності, яка повинна бути притаманною вчителю.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Учіться витримувати дії сильних подразників; Тренуйте вміння концентрувати свою увагу; Будьте активним і бадьорим; Зберігайте високий емоційний тонус; Будьте здатними швидко відновлювати свої сили та володійте високою працездатністю.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Йдучи на заняття, «залишайте» всі неприємності поза аудиторією; Будьте цікавими для учнів, виразними у своїх проявах; Не віддаляйтесь на велику дистанцію від своїх учнів, розумійте і допомагайте їм; Озвучуйте на різних «мовах» зміст заняття; Старайтеся відчувати природу імпровізованості під час взаємодії з учнями.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

1) Намагайтесь об’єктивно оцінювати ситуацію в аудиторії і приймати правильні рішення; 2) Розвивайте своє абстрактне мислення (наочно-образне) – об’ємне бачення ситуації в аудиторії; 3) Удосконалюйте своє словесно-логічне мислення – основу ефективної взаємодії з учнями; 4) Розширюйте навички практично-дійового мислення – підґрунтя оперативного і швидкого вирішення педагогічного завдання; 5) Тренуйтесь у об’єктивному вирішенні проблемних та конфліктних ситуацій, які виникають на занятті між учнями та Вами і учнями.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Потрібно поставити собі за мету: обов’язково запам’ятовувати ту або іншу інформацію; Для тренування пам’яті, концентруйте свою увагу на тому, що хочете запам’ятати. Розвитку уміння концентрувати увагу сприяє спостережливість; Дивіться на предмети, які навколо Вас «іншим поглядом», відмічайте ті риси, які Ви раніше не помічали; «Повторення – мати навчання». Це прислів’я узгоджується з законом повторення. Наприклад, для запам’ятання прочитаного рекомендується така схема повторення: перший раз – через 20 хв. після прочитання тексту, другий – через 24 год., третій – через тиждень; Розуміння того, що хочете запам’ятати полегшує запам’ятання. Для цього бажано використовувати ключові слова, схеми, малюнки, таблиці, різні орієнтири на вулиці, за містом, тощо.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

1) Формувати з учнів активних суб’єктів навчання. Для цього потрібно викликати активність самих учнів, допомогти їм скоригувати свою діяльність (пошукові завдання, евристичні бесіди, створення проблемних ситуацій тощо); 2) Організовувати навчання таким чином, щоб забезпечувалася потреба дитини у реалізації себе як індивідуальності: стимулювання учнів до вільного висловлення своїх думок щодо начального матеріалу, захищати власну позицію тощо; 3) Мотивувати тему заняття для створення в учнів позитивних установок для свідомого засвоєння навчального матеріалу; 4) Постійно слідкувати за своєю мімікою і пантомімікою (невербальна комунікація), мовою (невербальна комунікація) та діями з предметами (авербальна комунікація).

Номер слайду 23

Номер слайду 24

1) Виробляйте у собі звичку читати за обличчям учня його настрій, проблеми; 2) Важливе значення має слух вчителя, завдяки якому за інтонацією голосу учня Ви повинні чути його проблеми, розрізняти успіхи і невдачі; 3) Найбільш оптимальний і сприйнятливий тембр (окраса звуку) голосу вчителя для учнів – низький, який найкраще сприймається дітьми. Найбільш несприйнятливий – високий верескливий. Тому потрібно свідомо підходити до викорінення неприємних відтінків (гнусавість, крикливість); 4) Не переохолоджуйте і не перенапружуйте голосові зв’язки, щоб уникнути їх захворювання; 5) Чим виразніша мова, тим вона здоровіша, тому що, наприклад, монотонна мова втомлює м’язи голосового апарату, оскільки працює тільки одна група м’язів; 6) Вдихання пилу крейди шкідливе, тому ганчірка повинна бути вологою; 7) Не можна швидко ходити в холодні дні після голосової роботи, оскільки за інтенсивного руху дихання прискорюється і більше холодного повітря попадає у дихальні шляхи.

Номер слайду 25

Номер слайду 26

1. Бути життєрадісним і оптимістичним. 2. Любити своїх учнів, любити і знати свій предмет. 3. Підтримувати свій високий емоційний тон та стимулювати його в учнів. 4. Мати почуття гумору і бути прикладом для учнів. 5. Головна вимога підготовки і проведення уроку: самому вчителю повинно бути цікаво на уроці, тоді і учням теж буде цікаво. 6. Нестандартний початок уроку, створення проблемних ситуацій. 7. Перевірку, вивчення і закріплення навчального матеріалу насичувати цікавими фактами, проблемними ситуаціями. Це буде стимулювати активність учнів, їх увагу, творчі можливості, викликати ефект парадоксальності та здивування.

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

1. Будьте оптимістами! Педагогіка – наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука, песимістичний тільки дилетант). 2. Не забувайте головного: діти – істоти парадоксальні (дорослі – теж). 3. Якщо в тебе з’явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам. 4. Учителю, вітайся з дітьми - це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите "здрастуй”, теж можна виховувати і піднімати собі настрій. 5. Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати про себе. Пам’ятайте: думати про себе – ваш головний обов’язок. 6. Хваліть себе самого тричі на день: уранці, удень і ввечері. Застосовуйте таку магічну формулу самонавіювання:”Я геніальний, найкращий педагог. Усім педагогам педагог, мене діти слухаються, мене батьки поважають, мене адміністрація любить, а як я сам себе люблю, цього і не висловити”.

Номер слайду 31

Література 1. Арват Ф.С. та ін. Культура спілкування: Навч.-метод.посібник. − К.: ІЗМН, 1997. 2. Калошин В.Ф., Гоменюк Д.В., Сушенцева Л.Л. Педагогічні засади розвитку творчості в учнів навчальних закладів ПТО- К.: Київська Русь, 2008. 3. Калошин В.Ф., Безносюк О.О., Горбатюк О.М., П’янковський Г.В. Основи автодидактики (психолого-педагогічний аспект). – К.: ВГІ НАОУ, 2003. Парад методичних порад: Методичний збірник. – К.: НМК ПТО м. Києва, 2008. 11. Педагогічна майстерність: Підручник /І.А.Зязюн та ін. − К.: Вища шк., 1997. 12. Підласний І.П. Практична педагогіка або три технології. Інтерактивний підручник для педагогів ринкової системи освіти. – К.: Вид. дім «Слово», 2006. 13. Цимбалюк І.М. Підвищення професійної кваліфікації. – К.: Професіонал, 2004. 14. Як стати майстерним педагогом: Навчально-методичний посібник /Кол. автор.: Ковальчук В.І., Сергеєва Л.М. та інш. – К.: Тов. «Етіс плюс», 2007.

Номер слайду 32

ppt
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
2674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку