"Їжачок" - методика отримання зворотнього зв'язку

Про матеріал

Спостерігаючи дітей молодшого шкільного віку, помічаєш, як багато дітлахів, агресивно налаштованих по відношенню до своїх однолітків. Такі дітки важко йдуть на контакт.

Я вважаю, що дана методика допоможе багатьом учителям і психологам отримати необхідну інформацію для вивчення причин агресії дитини.В основі методики лежить казка М. Пляцковского "Їжачок".

Перегляд файлу

Їжачок - методика отримання

зворотного зв'язку

      Спостерігаючи дітей молодшого шкільного віку, помічаєш, як багато дітлахів, агресивно налаштованих по відношенню до своїх однолітків. Такі дітки важко йдуть на контакт.

 Я вважаю, що дана методика допоможе багатьом учителям і психологам отримати необхідну інформацію для вивчення причин агресії дитини.В основі методики лежить казка М. Пляцковского "Їжачок".

"Їжачок" - методика отримання зворотного зв'язку.

Дана методика спрямована на вивчення агресії молодших школярів через отримання зворотного зв'язку шляхом занурення в казку.

Дитині, щоб заглянути в себе і точніше висловити своє враження від сприйняття, необхідні ігровий і емоційний компоненти: співучасть, співчуття, співпереживання.Їм важливо побачити зразки різної поведінки і важливо порівняти, зіставити, ототожнити себе з цими особами з метою визначення своєї ситуації, свого стану. У зв'язку з цим найприродніше запропонувати дитині казку, атмосфера якої буде пізнавана для неї.

Отримання зворотного зв'язку від молодших школярів починається з того, що в клас входить психолог або вчитель і пропонує дітям послухати дуже цікаву історію, яку йому розповів один маленький їжачок. При цьому дітям показується барвистий малюнок, де зображений щасливий і усміхнений їжачок.

- Малята , я хочу розповісти вам одну історію, яка сталася в одному казковому лісі. Її мені розповів маленький їжачок, а ще він просив розповісти цю історію вам. Отже - починаємо!

Всі їжаки на світі - колючі. Чи не правда? На них стільки гострих голок, що не доторкнешся навіть. А по голівці погладити - і зовсім не можна. Тому їх ніхто ніколи і не приголубив жодного разу. Але нашому їжачкові все-таки пощастило. Як це відбулося? А ось як.

 

Брів їжачок по лісі. Бачить - пень стирчить. А на тому пеньку сидить Зайченя і кашу манну з тарілки їсть. І не просто їсть, а столовою ложкою. З'їло Зайченя всю кашу і каже:

Дякую мамо! 

Підійшла до зайченяти  мама Зайчиха,  по голівці лапкою погладила і похвалила:

 - Молодець! Який у мене вихований синок росте!

А Їжачку, якого ніхто ніколи не гладив так ласкаво, раптом стало сумно. До того сумно, що він аж заплакав. Побачила Зайчиха, що Їжачок плаче, і питає:

- Хто тебе образив?

- Ніхто не образив, - відповідає Їжачок.

- А чому тоді у тебе сльозинки на очах?

- Тому, що ви зайченя ... погладили ... лапкою.

- Хіба тебе мама не гладить?

- Не гладить. Ніхто мене не гладить.

Я б тебе, малюче, погладила, якби ... якби ти не був таким колючим, - пошкодувала їжачка Зайчиха.

- Звичайно, вона б тебе погладила, - втрутилося  Зайченя. - Але можна запросто  лапу вколоти.

- А якщо я не буду колючим? - раптом запитав Їжачок.

- Тоді інша справа, - каже Зайчиха. - Але ж це неможливо!

- Можливо! - крикнув Їжачок і став перекидатися, став кататися по землі до тих пір, поки не начепив на свої голки цілу купу опалого листя. Він став схожий на строкату різнокольорову  кульку. Коли кулька ця підкотилася  до Зайчихи, вона відразу не зрозуміла, в чому справа. Але Їжачок просунув крізь листя чорну цяточкуи носа і пробурмотів:

- Тепер я ... зовсім ... не колючий. Правда?

Зайчиха посміхнулася і погладила Їжачка.

- Молодець! - сказала вона. - Ах, який вигадливий Їжачок зростає!

 

Слово психолога

- Мої любі, коли Їжачок розповів свою історію, йому захотілося дізнатися: чи є в нашій школі дітки, схожі на їжачків, яких ніхто і ніколи не погладив і не приголубив. А щоб Їжачок швидше про це дізнався, я пропоную вам намалювати йому малюнки і відправити їх поштою в казковий ліс. У цьому вам допоможуть питання, які цікавили Їжачка.

 А питання такі:

1. Твоя мама часто гладить тебе по голівці, притискає до себе або вона цього не робить зовсім? Якщо часто, то намалюй сонечко, якщо рідко - намалюй ялинку, а якщо тільки лає - намалюй хмаринку.

2. Тобі хочеться, щоб мама частіше називала тебе ласкаво і ніжно? Якщо так - намалюй сонечко, якщо тобі все одно - намалюй ялинку, а якщо тобі це не подобається - намалюй хмаринку.

3. Бувають випадки, коли людину все навколо дратує , все їй  не подобається. Якщо з тобою це відбувається часто - намалюй хмаринку, якщо рідко - намалюй ялинку, ну а якщо тобі завжди з людьми легко і ніхто тебе не дратує - намалюй сонечко.

4. Нашого їжачка не міг ніхто погладити через голочки, і він від цього дуже страждав. А чи є у тебе такі "голки", які з'являються  навіть тоді, коли тобі цього не хочеться. Якщо "голки" з'являються часто і вони тобі заважають дружити з хлопцями - намалюй хмаринку, якщо це відбувається рідко, іноді - намалюй ялинку, а якщо цього не відбувається ніколи - намалюй сонечко.

5. Коли ти приходиш в школу, до свого класу однокласники раді тебе бачити. А ти радієш зустрічі з однокласниками чи ні? Якщо тобі приємно бачити всіх дітей - намалюй сонечко, якщо приємно бачити тільки деяких дітей - намалюй ялинку, ну а якщо тобі не хочеться нікого бачити, не хочеться ні з ким спілкуватися - намалюй хмаринку.

Спасибі, малята , за відповіді. Я думаю, що у вас все буде добре.

А тепер  всі ваші малюнки ми покладемо в конверт і відправимо поштою Їжачку в його казковий ліс. Якщо комусь із вас хочеться написати або намалювати свою історію, схожу на історію Їжачка, ви можете це зробити після уроків або  вдома  і принести свої листи мені, а я їх відправлю в казковий ліс.

 

Обробка отриманого матеріалу. 

Для наочності отриманих даних складається таблиця в "кольорі", де по горизонталі проставляються номери питань, а по вертикалі прописуються прізвища учнів і на перетині проставляється малюнок дитини.

наприклад,

Прізвище, ім’я

1

2

3

4

5

Петренко

 

 

 

 

 

Сірий

 

 

 

 

 

Альохін

 

 

 

 

 

 

Потім малюнки можна перевести в колірні діаграми, замінюючи малюнок відповідним кольором.

В результаті виходить кольорове поле, на якому наочно видно, який відсоток учнів і хто з дітей схильний  до агресії.

Крім діагностичного характеру, методика носить і психотерапевтичний характер, так як дитина мимоволі "приміряє" ситуацію на себе.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Яланская Светлана
    ПЛАГІАТ!!! Повністю "списано" з російських сайтів. https://thelib.info/naukovedenie/2001494-metodika-polucheniya-obratnoj-svyazi-ezhik/ https://urok.1sept.ru/articles/213517 Фу такою бути
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
2316
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку