КОНСУЛЬТАЦІЯ «СХЕМА ПРОВЕДЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ТА ПРАКТИЧНИХ ДІЙ ДЛЯ ПСИХОЛОГА-ПОЧАТКІВЦЯ»

Про матеріал
Для тих, хто тільки починає трудовий шлях на посаді практичного психолога навчального закладу. Починаючи роботу в навчальному закладі, практичний психолог має, насамперед, ознайомити педагогічний колектив та батьків зі своїми функціями, розповісти про те, яку допомогу він може надати і в чому сам потребує допомоги для успішної роботи.
Перегляд файлу

            КОНСУЛЬТАЦІЯ

 

 «СХЕМА ПРОВЕДЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ТА  ПРАКТИЧНИХ ДІЙ ДЛЯ ПСИХОЛОГА-ПОЧАТКІВЦЯ»

 

 

 Психологічний супровід учнів 1-х класів у період адаптації до школи

 

1. Знайомство з першокласниками, спостереження за поведінкою учнів на уроках та після них.

 

2. Просвіта батьків на батьківських зборах про основні труднощі періоду адаптації, тактику спілкування та допомоги дітям.

 

3. Анкетування батьків першокласників.

 

4. Консультування вчителів, які працюють у перших класах щодо виниклих проблем навчання та виховання.

 

5. Психологічна діагностика (психологічний мінімум) учнів перших класів: тривожність, самооцінка.

 

6. Проведення консиліуму за результатами діагностики та процесу адаптації першокласників.

 

7. Групова корекційно - розвивальна робота з учнями, які мають труднощі у навчанні, поведінці, спілкуванні з учителями та дітьми.

 

8. Нарада за результатами адаптації першокласники до умов навчання у школі.

 

9. Індивідуальні консультації батьків за результатами діагностики й іншими питаннями адаптації учнів до навчання у школі.

 

 

Психологічний супровід процесу адаптації учнів 5-х класів до середньої ланки.

 

1. Нарада з учителями, які викладатимуть у 5-х класах «Допоможемо адаптуватися нашим п'ятикласникам».

 

2. Спостереження за учнями 5-х класів під час уроків та після них.

 

3. Виступи на батьківських зборах — ознайомлення батьків з особливостями молодшого підлітка, зі специфікою нової навчальної ситуації.

 

4. Проведення психодіагностичного мінімуму з учнями 5-х класів.

 

5. Корекційно - розвивальна робота з учнями, які мають ознаки дезадаптації.

 

6. Індивідуальні консультації батьків за результатами дослідження процесу адаптації, надання допомоги батькам у розв'язанні проблем навчання та виховання.

 

7. Участь у психолого-педагогічному консиліумі за результатами психологічного дослідження та проходження процесу адаптації п'ятикласників.

 

 

Психологічний супровід учнів у передпрофільний (6-7-мі класи), допрофільний (8—9-ті класи) та профільний (10—12-ті класи) періоди.

 

1. Участь психолога у батьківських зборах на тему «Особливості підліткового та юнацького віку. Психологічна підтримка в ситуації вибору профілю навчання».

 

2. Профдіагностика учнів для вивчення нахилів, здібностей, інтересів, вибору профілю навчання.

 

3. Ознайомлення батьків із підсумками профдіагностичної роботи з учнями.

 

4. Ознайомлення педпрацівників із підсумками профдіагностичної роботи з учнями.

 

5. Ознайомлення учнів із підсумками профдіагностичної роботи.

 

 

Психологічний супровід профорієнтації

 

1. Вивчення професійної спрямованості учнів 9-х класів.

 

2. Вивчення професійної спрямованості учнів 11 (12)-х класів.

 

4. Співпраця з центром зайнятості.

 

5. Виступи на батьківських зборах за результатами профдіагностики учнів 9-х та 11-х класів.

 

6. Проведення профорієнтаційних ігор з учнями 9-х та 11-х класів.

 

 

 

 

 

Психологічний супровід обдарованих учнів (мінімум)

 

1. Допомога класним керівникам у виявленні і розвитку творчих здібностей, інтересів, схильностей і здібностей учнів у природничо-наукових, гуманітарних, художніх, соціальних, технічних сферах діяльності для розробки індивідуальних програм розвитку здібностей і надання допомоги у професійній орієнтації.

 

2. Психологічне консультування учнів, педагогів, батьків із питань виховання та навчання обдарованих дітей.

 

3. Організація і проведення курсів, тренінгів креативності – за наявності часу.

 

Психологічний супровід учнів «групи ризику», робота з профілактики негативних звичок, правопорушень серед учнів

 

1. Участь у роботі Ради профілактики школи.

 

2. Психологічна діагностика дітей «групи ризику».

 

3. Індивідуальна робота з дітьми «групи ризику».

 

5. Консультування батьків дітей «групи ризику» та учнів на внутрішньошкільному обліку.

 

6. Участь у педрадах, круглих столах, семінарах тощо за тематикою виховання та навчання учнів із проблемами у поведінці.

 

7. Просвітницька робота серед учителів, батьків та учнів (негативні звички, правові питання).

 

Психологічний супровід учнів під час ЗНО

 

1. Тестування учнів 11-х класів для виявлення рівня активності, необхідних знань під час ЗНО.

 

2. Для конкретних учнів із врахуванням їхніх індивідуальних особливостей: індивідуальні психологічні консультації тривожності- -на запит.

 

3. Групові консультації на батьківських зборах, на сайті школи «Хвилюйтеся спокійно — у вашої дитини іспити».

 

4. Виступ на зборах учнів і їхніх батьків «Як допомогти дитині при підготовці та під час підсумкової атестації». Рекомендації.

 

5. Участь у педагогічній раді «Увага! ЗНО»

 

6. Психологічна підтримка учнів при проведенні ЗНО безпосередньо перед тестуванням.

 

Психологічний супровід атестаційної кампанії учителів

 

1. Участь практичного психолога у засіданнях шкільної атестаційної комісії (як її члена).

 

2. Психологічна підтримка вчителів «Атестація без стресів».

 

3. Психологічна діагностика вчителів, яких атестують, для загальної психологічної характеристики.

 

4. Індивідуальне консультування за результатами діагностики учителів, яких атестують.

docx
Додав(-ла)
Tanya 5 5
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
5 січня 2021
Переглядів
898
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку