Головною метою діяльності психологічної служби нашого закладу є забезпечення психологічного і особистісного розвитку учнів. Сьогодення передбачає перезавантаження української освіти з оновленням:наявного алгоритму професійної діяльності та переглядом методології роботи з учнями, батьками, вчителями; зміну акцентів та пріоритетів з процесу на результат із використанням ефективних методів практичної психології та соціальної роботи. Саме психологічна служба покликана навчити як жити в злагоді з самим собою та з іншими, і як вступати в стосунки зі світом, щоб життя приносило задоволення. Тому моїм першочерговим завданням є пошук дієвих засобів і методів профілактичної, корекційної, просвітницької та розвивальної роботи.
Діагностична діяльність I cеместру :1. Визначення рівня готовності учнів до навчання в школі(Довідка адаптація 1-их кл);2. Виявлення рівня адаптованості учнів до школи та вмотивованість до навчання (Довідка по адаптації 5-их класів);3. Дослідження індивідуальних особливостей учнів (По запиту);4. Дослідження колективів, їх структури та згуртованості(Довідка адаптація 10-их класів);5. Виявлення професійних вподобань та нахилів учнів(Індивідуальна діагностика).
Результати адаптації учнів 1- их класів 2020{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Клас. АдаптованіЗ ознаками можливої дезадаптаціїДезадаптовані1-А (30 учнів)24 учнів (79%)5 учнів (18%)1 учень (3%)1-Б (29 учнів)23 учнів (79%)6 учнів (21%)-1-В (26 учнів)21 учнів (81%)5 учнів (19%)-1-ші класи (85 учнів)68 учень (80%)16 учнів (19%)1 учень (1%)Висновки: усі поставлені завдання були виконані, ми виявили дітей, які потребують додаткової уваги вчителя та психолога. Таким виявився 1 учень. Рекомендації: Вчителям: Здійснювати індивідуальний підхід у роботі з учнями. Намагатися створювати атмосферу доброзичливості і комфорту в класі. Розвивати в учнів мотивацію до успішного навчання та пізнавальну активність. Підтримувати дітей, при нагоді хвалити, заохочувати. Батькам: Цікавитися справами дитини у школі і підтримувати. Важливо, щоб самооцінка дитини була чимось підкріплена, щоб дитина знала, що вона багато вміє, багато знає, багато може, допомагати їй розкрити свої здібності у навчанні. Не загострювати увагу на можливих неприємностях у школі, але при цьому не залишати поза увагою можливі труднощі, що виникли в процесі адаптації дитини. Психологу: Створення психолого-педагогічних умов для розвитку особистості дитини та її успішного навчання: індивідуальні та групові програми психологічного розвитку, робота з тривожними дітьми та дітьми, що мають труднощі у адаптації до навчання в школі. Проведення психолого-педагогічних консиліумів. Просвіта батьків :сайт, блог, классрум.
Аналітична довідка за результатами дослідження адаптації 5-их класів Діти в 5 класі переживають період кінця дитинства, та початку підліткового віку. Більшість дітей переживає цей період, як важкий крок в житті. Тому дуже важливо, для попередження негативних явищ, виявити дітей, які недостане адоптовані до життя. Рекомендації: 1.Індивідуальні бесіди з учнями, які неадаптовані та дезадаптовані. 2. Спостереження за взаємодією вчителів з дітьми. 3. В деяких випадках консультування з батьками. 4. Надання рекомендацій вчителям та батькам. 5. Індивідуальна корекційна робота з неадаптованими та дезадоптованими дітьми.
Аналітична довідка адаптація 10-их класів. Висновок:- продовжити психологічний супровід процесу адаптації дітей при надходженні в школу, зміні навчальної ситуації або колективу ;- використовувати інноваційні форми роботи з учнями, педагогами, батьками (тренінги, соціально-рольові ігри, корекційні заняття), що сприяють профілактиці дезадаптації; -вестиму просвітницьку роботу серед всіх учасників навчально-виховного процесу по профілактиці дезадаптації, надаватиму їм консультаційну допомогу; - доповнити рекомендації класним керівникам та учителям – предметникам щодо питання організації НВП у 10-х класах на період адаптації.(Блог практичного психолога).
Мета адаптаційного періоду учнів 10 класів до умов профільного навчання — допомогти учням швидше познайомитися одне з одним, з новими вчителями та з новою навчальною ситуацією. У юності особливо зростає необхідність у визнанні та захищеності, як ніколи стають актуальними потреби в спілкуванні й одночасно у відособленні. Спілкуючись один з одним, юнаки відчувають необхідність знайти своє «Я», зрозуміти свої життєві перспективи. Тому через весь адаптаційний період проходить ідея самопізнання і самовизначення в життєвих цінностях, в уявленні образу «Я» як власними очима, так і очима інших. Тому варто навчати дітей відповідного віку засобів самопізнання, самосприйняття і саморозвитку в контексті взаємодії з оточуючими людьми і в умовах культурних, соціальних, економічних реалій суспільства.
Психокорекція, розвивальні заняття Корекція – здійснення психолого-медико-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи. Розвивальні заняття – надання психолого-педагогічної допомоги вихованцям, учням, які перебувають у кризовій ситуації (постраждали від соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства тощо), з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності.
Психологічне консультування. Консультування – це особливе, спеціально організоване спілкування психолога та клієнта; основнаою метою психологічного консультування - є надання психологічної допомоги, тобто розмова з психологом повинна допомогти людині у вирішенні її проблем і налагодженні міжособистісних стосунків з оточуючими.
Протягом I cеместру 2020н.р. здійснювався психологічний супровід всіх вікових груп та проводилися корекційно-розвивальні заняття з учнями молодшої школи. У 2020-2021 навчальному році необхідно продовжувати удосконалювати корекційно-відновлювану, розвивальну та психолого просвітницьку роботу. Також більш активніше залучати батьків до співпраці з соціально-психологічною службою школи. Дякую за увагу !