Психо-гімнастична арт гра з психологом на тему:
« Я і моє кольорове коло».
Автор: Твердохліб Людмила Володимирівна, медичний та практичний психолог.
Для будь-якого віку. Доцільно використання при перших знайомствах з групою/класом
Мета: сприяє розвитку міміки, пантоміміки, емоційної чутливості, дрібної моторики, сприйняття, уваги, нервово – м’язова релаксація, зняття емоційного напруження, а також отримана з малюнків інформація - може бути використана психологом, як діагностичний матеріал для ознайомлення з дітьми та подальшої індивідуальної (за потреби) роботи.
Матеріал для роботи: білий аркуш паперу А4, кольорові олівці, обов’язково чорний та простий олівці.
Час: 25- 30 хв.
Після привітання і знайомства психолог пропонує дітям спочатку підписати свої аркуші, потім намалювати коло на аркуші паперу, та розділити його на 4 частини, пояснюючи, що це буде власне кольорове коло їхнього оточуючого світу.
Далі психолог пропонує обрати два – найулюбленіших кольори олівців та два кольори, які зовсім не подобаються і замалювати ними частинки кола – 2 улюблені, 2 -ні. При роботі з маленькими дітками в інструкції психолог активно використовує мімічну гру – подобається/ не подобається.
Пропонує встати в коло на психомоторну гру:
руками показує сонечко- дітки повторюють рухи – малюють уявне коло, тянуть руки догори, показуючи, як світить сонечко, погладжуючи собі голову, обличчя та плечі, показуючи, як сонечко зігріває.
Показуючи хмаринку – імітують холод, дощик, долоньки зверху над головою, як парасолька, вдох-видих «Ш-ш-ш-ш…іде дощик…»
Психолог: А тепер, діти, давайте позначимо на наших малюнках, там де улюблені кольори – сонечком, а там де ні - намалюємо хмаринку.
А тепер, відкладаємо всі інші олівці, залишивши тільки обрані 4 кольори і намалюємо ними себе та свою сім’ю.
Після закінчення, дякуємо за заняття самим собі та психологу, плескаючи в долоньки.
Зібрані малюнки – інтерпретуємо, відповідно до кольорів, розмірів, сили нажиму, штрихів, розположення малюнка, відносно простору аркуша і т. д. По малюнку себе самого та сімї, завдяки кольорам – можливо добре інтерпретувати взаємовідносини з собою, та між всіма членами родини.
Якщо група невелика і дозволяє час – можна, навіть бажано, у кожного індивідуально, поуточнювати по малюнку.