Практичне заняття з педагогіки.
Тема: Контроль навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Завдання практичного заняття: закріпити знання студентів з питань контролю навчально-пізнавальної діяльності учнів; удосконавлювати вміння студентів висловлювати власну думку з визначених питань; вчити об’єктивно оцінювати навчальні досягнення учнів; розвивати пам`ять, уміння аналізувати, виділяти головне; виховувати повагу до майбутньої професії.
І. Організаційна частина
II. Перевірка засвоєння студентами теоретичних питань лекції.
1. Суть і функції контролю у навчальному процесі.
2. Основні принципи контролю знань.
3. Види і форми контролю знань.
4. Оцінка результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів.
III. Прослуховування доповідей та рефератів на тему:
1. Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів у першому і другому класі (доповідь).
2. Тести як форма контролю знань (реферат).
3. Позитивні сторони і недоліки 12-ти бальної системи оцінювання (доповідь).
VI. Індивідуально-дослідне завдання:
Чи можна здійснювати контроль без оцінки знань, умінь і навичок? Приведіть аргументи за і проти.
VII. Тестові завдання.
1. Функції контролю знань поділяють на:
А) специфічні (контролюючі) та загальні;
Б) загальні та спеціальні;
В) спеціальні та технічні.
2. До основних принципів контролю знань відносять:
А) індивідуальний характер, об’єктивність, систематичність, тематична спрямованість, єдність вимог, відповідність, всебічність;
Б) індивідуальний характер, об’єктивність, систематичність, тематична спрямованість, єдність вимог, оптимальність, поширеність;
В) індивідуальний характер, об’єктивність, систематичність, тематична спрямованість, єдність вимог, оптимальність, всебічність.
3. Необ'єктивність має місце, коли:
А) вчитель погано викладає предмет;
Б) вчитель не дотримується критеріїв і норм оцінок з даного предмету;
В) учні не виконують домашнє завдання.
4. До видів контролю відносять:
А) попередній, поточний, тематичний, періодичний, підсумковий;
Б) попередній, поточний, тематичний, періодичний, індивідуальний;
В) попередній, поточний, тематичний, періодичний, груповий.
5. Оцінка це:
А) результат перевірки знань учнів;
Б) кількісний показник якості результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів;
В) результат навчальної діяльності учнів.
6. Основними критеріями оцінки знань є:
А) глибина, повнота, міцність, оперативність, якість, систематичність;
Б) глибина, повнота, міцність, оперативність, оптимальність, систематичність.
В) глибина, повнота, міцність, оперативність, єдність вимог, систематичність.
7. Перевірка та оцінюванні знань учнів з кожної логічно завершеної частини навчального матеріалу (теми або розділу) це:
А) періодичний контроль; Б) Поточний контроль В) тематичний контроль.
8. Критерій оцінки, який визначається кількістю всіх елементів знання про вивчений об’єкт це:
А) систематичність; Б) повнота; В) міцність.
Ключі до тестів: 1 – А), 2 – В), 3 – Б), 4 – А), 5 – Б), 6 – А), 7 – В), 8 – Б).
VIII. Домашнє завдання.
Самостійне вивчення питання «Неуспішність учнів і шляхи її подолання».
Фіцула М. М. Педагогіка: навч. посіб. / М. М. Фіцула. - 3-тє вид., перероб. і допов. - Т.: Навч. кн.: Богдан, 2008. - 232 с.
Законспектувати за планом:
1) сутність понять неуспішності і відставання учнів;
2) причини відставання у навчанні;
3) шляхи подолання неуспішності учнів.
Література