Контроль навчально-пізнавальної діяльності учнів. Практичне заняття

Про матеріал
Розробка практичного заняття з педагогіки. Може бути використана на уроках з педагогіки, дидактики для оцінювання знань студентів
Перегляд файлу

Практичне заняття з педагогіки.

Тема:  Контроль навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Завдання практичного заняття: закріпити знання студентів з питань контролю навчально-пізнавальної діяльності учнів;  удосконавлювати вміння студентів висловлювати власну думку з визначених питань; вчити об’єктивно оцінювати навчальні досягнення учнів; розвивати пам`ять, уміння аналізувати, виділяти головне; виховувати повагу до майбутньої професії.

І. Організаційна частина

  1.                   Підготовка до заняття (привітання, контроль наявності студентів на занятті, з'ясування причин відсутності, відмітка в журналі відсутніх студентів, огляд підготовленості аудиторії та студентів).
  2.                   Ознайомлення з темою та завданнями.

II. Перевірка засвоєння студентами теоретичних питань лекції.

1. Суть і функції контролю у навчальному процесі.

2. Основні принципи контролю знань.

3. Види і форми контролю знань.

4. Оцінка результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів.

III. Прослуховування доповідей та рефератів на тему:

1. Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів у першому і другому класі (доповідь).

2. Тести як форма контролю знань (реферат).

3. Позитивні сторони і недоліки 12-ти бальної системи оцінювання (доповідь).

VI. Індивідуально-дослідне завдання:

Чи можна здійснювати контроль без оцінки знань, умінь і навичок? Приведіть аргументи за і проти.

VII. Тестові завдання.

1. Функції контролю знань поділяють на:

А) специфічні (контролюючі) та загальні;

Б) загальні та спеціальні;

В) спеціальні та технічні.

2.  До основних принципів контролю знань відносять:

А) індивідуальний характер, об’єктивність, систематичність, тематична спрямованість, єдність вимог, відповідність, всебічність;

Б) індивідуальний характер, об’єктивність, систематичність, тематична спрямованість, єдність вимог, оптимальність, поширеність;

В) індивідуальний характер, об’єктивність, систематичність, тематична спрямованість, єдність вимог, оптимальність, всебічність.

3. Необ'єктивність має місце, коли:

А) вчитель погано викладає предмет;

Б) вчитель не дотримується критеріїв і норм оцінок з даного предмету;

В) учні не виконують домашнє завдання.

4. До видів контролю відносять:

А) попередній, поточний, тематичний, періодичний, підсумковий;

Б) попередній, поточний, тематичний, періодичний, індивідуальний;

В) попередній, поточний, тематичний, періодичний, груповий.

5. Оцінка це:

А) результат перевірки знань учнів;

Б) кількісний показник якості результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів;

В) результат навчальної діяльності учнів.

6. Основними критеріями оцінки знань є:

А) глибина, повнота, міцність, оперативність, якість,  систематичність;

Б) глибина, повнота, міцність, оперативність, оптимальність, систематичність.

В) глибина, повнота, міцність, оперативність, єдність вимог, систематичність.

7. Перевірка та оцінюванні знань учнів з кожної логічно завершеної частини навчального матеріалу (теми або розділу) це:

А) періодичний контроль; Б) Поточний контроль В) тематичний контроль.

8. Критерій оцінки, який визначається кількістю всіх елементів знання про вивчений об’єкт це:

А) систематичність; Б) повнота; В) міцність.

Ключі до тестів: 1 – А), 2 – В), 3 – Б), 4 – А), 5 – Б), 6 – А), 7 – В), 8 – Б).

VIII. Домашнє завдання.

Самостійне вивчення питання «Неуспішність учнів і шляхи її подолання».

Фіцула М. М. Педагогіка: навч. посіб. / М. М. Фіцула. - 3-тє вид., перероб. і допов. - Т.: Навч. кн.: Богдан, 2008. - 232 с.

Законспектувати за планом:

1) сутність понять неуспішності і відставання учнів;

2) причини відставання у навчанні;

3) шляхи подолання неуспішності учнів.

 

 

Література

  1.                   Амонашвили Ш.А. Обучение. Оценка. Отметка. / Шалва Александрович Амонашвили. – М. : Знание, 1980.  – С. 38–48.
  2.                   Барбашова І. А. Дидактика : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Ірина Анатоліївна Барбашова. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2011. – С. 144–167.
  3.                   Бондар В. І. Дидактика : підруч. [для студ. вищ. пед. навч. закл.] / Володимир Іванович Бондар. – К. : Либідь, 2005. – С. 182–196.
  4.                   Волкова Н. П. Педагогіка : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Наталія Павлівна Волкова. – [2-ге вид., перероб., доп.]. – К. : Академвидав, 2007. – С. 406–415.
  5.                   Кузьмінський А. І. Педагогіка : підруч. [для студ. і викл. вищ. навч. закл.] / А. І. Кузьмінський, В. Л. Омеляненко. – К. : Знання-Прес, 2003. – С. 167–179.
  6.                   Максимюк С. П. Педагогіка : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Світлана Петрівна Максимюк. – К. : Кондор, 2009. – С. 181–187.
  7.                   Малафіїк І. В. Дидактика : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Іван Васильович Малафіїк. – К. : Кондор, 2009. – С. 240–249.
  8.                   Мойсеюк Н. Є. Педагогіка : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Неля Євтихіївна Мойсеюк. – [5-те вид., доп. і перероб.]. – К. : Кондор, 2007. – С. 359–377.
  9.                   Савченко О. Я. Дидактика початкової школи : підруч. [для студ. пед. фак.] / Олександра Яківна Савченко. – К. : Генеза, 2002. – С. 108–121.
  10.               Соловей М. І. Професійно-педагогічна підготовка майбутнього вчителя в кредитно-модульній системі організації навчання : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Соловей М. І., Спіцин Є. С., Кудіна В. В. – К : Ленвіт, 2008. – С. 90–104.
  11.               Фіцула М. М. Педагогіка : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Михайло Миколайович Фіцула. – [2-ге вид., випр., доп.]. – К. : Академвидав, 2007. – С. 216–236.
  12.               Ягупов В. В. Педагогіка : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Василь Васильович Ягупов. – К. : Либідь, 2002. – С. 403–420.


 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
4 березня 2021
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку