Урок-тренінг “Безпека на дорозі – безпека життя”

Про матеріал
Виступ представників Юний інспектор руху на тему “Безпека на дорозі – безпека життя” для учнів 4 класу
Перегляд файлу

 

Урок-тренінг:“Безпека на дорозі – безпека життя”

 

 

Хід уроку

І. Вступна частина.

 

Ведучий 1

Доброго ранку, доброго дня, бажаю здоров'я всім вам я.

 

Ведучий 2

Вітаю усіх. Ми представники учнівського загону «Юний інспектор руху». Сьогодні ми присвячуємо наш урок - тренінг безпеці руху пішоходів та сигналам світлофора. Пропоную кожному назвати своє ім'я і продовжити фразу: " Я думаю, що дорога - це..."

 

 

Ведучий 1

Але нам потрібно дотримуватися певних правил

  1. Говорити коротко.
  2. Говорити по черзі.
  3. Бути доброзичливими.
  4. Не критикувати.

 

ІІ. Основна частина.

 

Ведучий 2

Проблема безпеки дорожнього руху виникла із появою колеса та створенням транспортних засобів, які перевозили людей та вантажі. Розкопки міста Помпеї показали, що чотири тисячі років тому вже використовувались правила дорожнього руху: збереглися дорожні знаки та дорожня розмітка. Минав час, збільшувалися швидкості, зростала кількість транспортних засобів і, разом з тим, загострювалася проблема безпеки дорожнього руху.

 

Ведучий 1

Зараз у світі щорічно майже 1,3 млн людей гине у дорожніх аваріях – більше 3000 людей на день – і більш, ніж половина цих людей не пересуваються автомобілем. Ще 20-50 млн чоловік у разі аварій зазнають травм.

 

Ведучий 2

Життя людини має дуже велику цінність. А безпека на дорозі – це і є, насамперед, безпека життя. Саме це твердження є темою нашого сьогоднішнього уроку.

 

 

 

 

 

 

Ведучий 1

І ваше перше завдання у нашому тренінгу - це відгадати загадки. Відгадки повязані з Правилами дорожнього руху.

Ведучий 2

Велика я, кінця не маю,
Лежу, нікого не чіпаю.
Шкода мені, що добрі люди
Ногами топчуть мої груди.  (Дорога)

 

Ведучий 1

Серед трав, кущів, калюж
В’ється стрічка, наче вуж,
Не плазує, не іде,
А усіх кудись веде.(Стежка)

 

Ведучий 2

В нього на чотири боки
Є по три кругленьких ока.
Світить жовтим — стоїмо,
А зеленим — ми йдемо,
Як червоним — зачекай,
Транспорту не заважай.(Світлофор)

 

Ведучий 1

Ця тварина не проста:
Без копит і без хвоста,
Не гуляє, не біжить,
Серед вулиці лежить.(Зебра)

 

Ведучий 2

На сьогодні знає кожний:
Вулицею йти не можна.
Щоб дорогу перейти,
Треба знак який знайти?(Пішохідний перехід)

 

Ведучий 1

— Молодці! А які асоціації пов’язані у вас з поняттям «безпека на дорозі»?

(На дошці посередині безпека на дорозі, а навколо пишемо поняття які говорять діти)

(пр. пішоходи, машини, переходи, дтп, світлофор, водії, швидкість)

 

 

 

 

 

Ведучий 2

Щодня ви поспішаєте до школи. Долаючи на своєму шляху такі перешкоди, як дорогу, по якій рухаються автомобілі. Вони наші друзі і помічники, адже допомагають перевозити вантажі, доставляють продукти, меблі, будматеріали.

 

 

 

Ведучий 1

Але дружба з автомобілями відбувається тільки тоді, коли ми, пішоходи, будемо поважати і дотримуватися грамоти доріг - правил дорожнього руху.

 

Дорога дає нам щоденний урок,

Тож пам'ятайте за кожен свій крок.

Азбуку міста вивчайте завжди,

Щоб не траплялось ніколи біди.

Усі мають пам'ятати,
Що на дорозі не варто жартувати.
У грі повторимо ми правила дорожні
І будемо завжди всі обережні

 

Ведучий 2

І наша школа і будинки, в яких ми живемо, розташовані біля дороги. По проїжджій частині рухається транспорт. Які транспортні засоби можуть там рухатись?(відповіді)

А вздовж проїжджої частини розміщений – тротуар. Для чого він необхідний? (відповіді)

 

Ведучий 1

Ані транспорт, ані пішоходи не заважають одне одному. Це тому, що є чіткі правила, для всіх учасників дорожнього руху. Порушуючи ці правила, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Якою ж має бути наша поведінка на дорозі? ((відповідь -Безпечною.)

Діти, давайте поміркуємо, що ж таке безпека? (Відповіді дітей)

 

Ведучий 2

Так, правильно. Безпека – це стан, при якому ніщо кому – або чому-небудь не загрожує. Від кого або від чого залежить безпека на дорозі? (Відповіді дітей)

 

 

 

 

 

 

Ведучий 1

Зараз потрібна Ваша допомога одному хлопчику, який вирушив до школи. І, на мою думку його поведінку не можна назвати безпечною. Аби з ним нічого лихого не сталося, давайте йому допоможемо. Слухайте уважно, я розказуватиму вам історію про Данилка, як тільки ви почуєте, що він робить щось правильно плескайте у долоні, а якщо неправильно – тупайте ногами, тобто попереджайте його.

 

Історія про шлях до школи

 

 

Ведучий 2

Данилко взяв ранець і вирушив до школи. Всі люди йшли по тротуару, він теж. (Діти мають відреагувати оплесками).

Пішоходи зупинилися, підійшовши до проїжджої частини. На невеликій відстані, повільно рухалася вантажівка і Данилко вирішив, що встигне перебігти.  (Діти мають відреагувати тупотом ніг)

 

Ведучий 1

- Діти, а чому ви попереджаєте, Данилка?

Рухаючись далі Данилко вирішив читати назви на всіх вивісках, які йому зустрінуться. Та йому не дуже це вдавалося, бо він весь час на когось або на щось натикався.

 

Ведучий 2

-Чому так відбувалося? (Вислуховую відповіді і нагадує правила, як необхідно рухатися по тротуару).

Часу до початку уроків залишалось мало і Данилко вирішив поспішати. А попереду ще одна дорога. Хлопець стрімко направився до пішохідного переходу. (Пауза)

Світлофор привітно всім моргав своїм червоним оком. Данилко оглянув  дорогу – машин не було видно. Побіжу, – вирішив хлопець. (Діти мають відреагувати тупотом ніг)

 

Ведучий 1

А зараз, що неправильно робив Данилко?

А ось і школа!

 

Ведучий 2

З вашою допомогою Данилко безпечно добрався до школи. А могла би статися і біда.

 

 

 

Ведучий 1

- Діти, ви, мабуть, уже втомилися, нумо трішечки пограємо в гру «Не плутай сторони».
Ви маєте встати. Я буду подавати такі команди: «Підняти праву (ліву) руку!», «Подивитись праворуч (ліворуч)».


Ведучий2
Вчитель: Я вважаю, що ви сьогодні вчилися дотримуватись правил дорожнього руху, правил переходу доріг і кожен з вас буде самим дисциплінованим пішоходом.

 

 

Ведучий 1

А зараз ми познайомимоя з дорожніми знаками для пішохода:

Переходити нам слід тільки там, де перехід.

А доріжку пішохідну наче зебру, добре видно.

Ось велике перехрестя, ген за ним до школи вхід,

Пам'ятай: для пішоходів тут чекає перехід.

 

(Вивісити знак "Пішохідний перехід")

 

Ведучий 2

Три світла є у світлофора

і кожне з них наказ дає.

 

Червоне світло каже: - Стій!

 

А жовте : - Ще не можна!

 

Зелене каже : - їдь мерщій! -

і слухається кожний!

(Вивісити малюнок світлофора)

 

Ведучий 1

 - Є вулиці, де немає світлофорів, пішохідних переходів. Як же тоді перейти вулицю?

(Відповідь - Спочатку подивитись вліво, чи немає машин, дійти до середини, призупинитись ще поглянути вправо і йти далі)

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий 2

 

А зараз ми пограємо у гру «Червоний, жовтий, зелений»

Я буду виконувати роль світлофора, буду показувати кружечки червоного, зеленого, жовтого кольорів), а ви виконуєте запропоновані вправи:

Зелений – ви рухаються по класу, але не бігаєте, а ходите спокійно

Червоний – ви зупиняєтесь.
Жовтий  - стоїте та тупочете ногами.
 

 

ІІІ. Заключна частина

 

Ведучий 1

Дітки, ви молодці, знаєте як потрібно поводитися на вулиці, переходити дорогу. Ви повинні пам'ятати, що правила дорожнього руху дуже важливі. Не потрібно їх порушувати, тоді не буде нещасних випадків на дорозі, і ви виростите здоровими і щасливими.

 

Ведучий 2

Якщо сподобалось заняття і ви дізналися багато нового і цікавого для себе – на листочках малюєте сонечко, якщо було нудно і не цікаво – хмаринку.

 

Ведучий 1

Ну що ж закінчився наш урок. Хочу сказати велике дякую всім, хто гарно працював. Ви молодці.

 

 

 Мальчик Изображения – скачать бесплатно на Freepik

Дорожній знак “Пішохiдний перехiд” | ТОВ "КОМКОН ТРАФІК"

 

 

 

 

 

 

Увага, у Черкасах виключать світлофор! » Новини Черкас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
21 вересня 2023
Переглядів
443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку