Контроль рівня навчальних досягнень з теми АДАПТАЦІЇ

Про матеріал
Контроль рівня навчальних досягнень з теми АДАПТАЦІЇ для учнів 11 класу за підручником О. А Андерсон
Перегляд файлу

Контроль рівня навчальних досягнень з теми АДАПТАЦІЇ

Варіант 1

Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5 бала)

1. Рушійною силою еволюції Ч. Р. Дарвін уважав: А внутрішнє прагнення організму до прогресу,

Б зміни в організмі в результаті тренування органів, В процес виживання організмів, найбільш пристосованих до умов існування, Г добір людиною організмів з найбільш корисними для неї ознаками

2. . Взаємне пристосування різних видів у процесі спряженої еволюції до нових умов існування – це:

А) коадаптація;        Б) коеволюція;         В) симбіоз

3. Випадкову зміну частоти зустрічальності алелів у малих популяціях називають: А міграцією, Б ізоляцією, В дрейфом генів, Г популяційними хвилями

4. Яка видозміна листків є пристосуванням рослини до життя в посушливих умовах? А вуса полуниці, Б вусики гороху, В колючки кактуса, Г ловчі листки росички

5. На рисунку наведено приклад взаємозв’язків між різними видами. Укажіть його. А хижацтво, Б мутуалізм, В паразитизм, Г коменсалізм

6. Особливості процесів життєдіяльності за конкретних умов існування – це: А) етологічні адаптації; Б) структурні адаптації; В) фізіологічні адаптації

Тестове завдання з коротким описом (1,5 бала)

7. На рисунку зображено хребетних тварин.

Поміж зазначених ознак виявіть адаптації

до наземного середовища.

1 шкіра, вкрита роговими лусками

2 суглобові кінцівки

3 наявність очей

4 легеневе дихання

5 статеве розмноження

6 формування зародкових оболонок

Які з адаптацій є спільними для обох організмів?

А 1, 2, Б 2, 4, В 3, 5, Г 4, 6

8. Прочитайте речення: «Крило кажана та плавець дельфіна є (1) органами, які виникли внаслідок (2)». Замість цифр необхідно вписати слова. Виберіть правильний варіант.

А 1 – гомологічними             2 – конвергенції

Б 1 – аналогічними                2 – дивергенції

В 1 – рудиментарними          2 – паралелізму

Г 1 – гомологічними             2 – дивергенції

9. Знайдіть відповідність між адаптивними біологічними ритмами та прикладами організмів:

1. Полювання сови

А. Сезонні (річні) адаптаційні біоритми

2. Розмноження Палоло

Б. Добові адаптаційні біоритми

3. Линяння тварин

В. Припливно-відливні адаптаційні біоритми

4. Закривання своєї черепашки молюски

Г. Місячні адаптаційні біоритми

 

Д. Багаторічні адаптаційні біоритми

Тестове завдання з коротким описом (1,5 бала)

10. Схарактеризуйте зображену рослину за наведеними ознаками.


 

А. Середовище

мешкання

1 водне

2 наземне

3 наземно-водне

Б. Пристосування до умов

існування

1 розмноження за допомогою спор

2 наявність повітряних коренів

3 видозміна листків


 


В. Особливості умов існування

1 низька температура повітря, велика кількість опадів упродовж року

2 висока температура повітря, незначна кількість опадів упродовж року

3 низька температура повітря впродовж року, сезонні коливання кількості опадів


Виконайте обране завдання в письмовій формі (3 бали)

1.Поясніть значення теорії Ч. Дарвіна для подальшого розвитку поглядів на еволюційний процес.

2. Порівняйте адаптації різних груп організмів до певного середовища мешкання

Контроль рівня навчальних досягнень з теми АДАПТАЦІЇ

Варіант2

Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5 бала)

1. Властивість усіх біосистем до формування й розвитку нових біологічних ознак відповідно до змін умов навколишнього середовища – це: А) спадковість; Б) адаптація; В) мінливість; Г) подразливість

2. Відповідно до сучасних поглядів елементарною одиницею еволюції є: А екосистема, Б популяція

В особина, Г вид

3. Тип терморегуляції, при якій під впливом фізичних процесів ( випаровування, теплообмін, випромінювання) відбувається зміна рівня тепловіддачі: А) фізична; Б) етологічна;  В) хімічна

4. Яка видозміна листків є пристосуванням рослини до життя в посушливих умовах?

А вуса полуниці, Б вусики гороху, В колючки кактуса, Г ловчі листки росички

5. Еволюційний процес виникнення в межах певної систематичної групи форм, пристосованих до ріних умов існування – це: А) адаптивна радіація; Б) адаптивний потенціал;    В) екологічна пластичність виду

6. Укажіть організми різних видів, один з яких певний час використовує іншого як джерело живлення та середовище мешкання. А ціп’як бичачий і корова, Б ховрах степовий і миша польова, В підберезник твердуватий і береза, Г павук-хрестовик і бджола медоносна

Тестове завдання з коротким описом (1,5 бала)

7. . Знайдіть відповідність між адаптивними біологічними ритмами та прикладами організмів:

1. Ховання у морський ґрунт кільчастих червей

А. Сезонні (річні) адаптаційні біоритми

2. Процес мітозу

Б. Добові адаптаційні біоритми

3. Масове розмноження сарани

В. Припливно-відливні адаптаційні біоритми

4. Міграція тварин

Г. Місячні адаптаційні біоритми

 

Д. Багаторічні адаптаційні біоритми

8. Прочитайте речення: «Крило кажана та метелика є (1) органами, які виникли внаслідок (2)». Замість цифр необхідно вписати слова. Виберіть правильний варіант.

А 1 – гомологічними             2 – конвергенції

Б 1 – аналогічними                2 – дивергенції

В 1 – рудиментарними          2 – паралелізму

Г 1 – гомологічними             2 – дивергенції

9. Прочитайте твердження щодо еволюційних змін зображених тварин.

І. Обидві тварини пристосовані до життя у воді.

ІІ. Можливий шлях виникнення обох видів –адаптивна радіація.

Чи є поміж них правильні?

А правильне лише І

Б правильне лише ІІ

В обидва правильні

Г немає правильних

 

Картинки по запросу повітряні корені орхідеїТестове завдання з коротким описом (1,5 бала)

10. Схарактеризуйте зображену рослину за наведеними ознаками.


 

 

А. Середовище

мешкання

1 водне

2 наземне

3 наземно-водне

Б. Пристосування до умов

існування

1 розмноження за допомогою спор

2 наявність повітряних коренів

3 видозміна листків


В. Особливості умов існування

1 дуже висока вологість повітря  ,

2 висока температура повітря, незначна кількість опадів упродовж року

3 низька температура повітря впродовж року, сезонні коливання кількості опадів


Виконайте обране завдання в письмовій формі (3 бали)

1.Поясніть значення теорії Ч. Дарвіна для подальшого розвитку поглядів на еволюційний процес.

2. Порівняйте адаптації різних груп організмів до певного середовища мешкання

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Товстолес Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Коломієць Олександра Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. фертак наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Висоцька Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
12874
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку